Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)

• Iivari hahmo Kirjoittaja
  • Iivari
07.01.2014 12:45 - 26.01.2014 22:40 #1 : Iivari
Juuri kun on päästy juhlimasta nuorten leijonien (huomaa termit: leijonat (aikuiset), nuoret leijonat (alle 20-vuotiaat) ja pikkuleijonat tai junnuleijonat (alle 18-vuotiaat), seuraava jääkiekollinen iso hetki on tässä ja tänää: varttitunnin kuluttua julkistetaan Suomen jääkiekon olympiamaajoukkue Sotšin kisoihin kuukauden päähän. Minun viimeisin joukkueeni olisi:

J. Jokinen - M. Koivu - T. Ruutu
Granlund - V. Filppula - O. Jokinen
Korpikoski - S. Koivu - Selänne
Komarov - Barkov - Hartikainen + ylim. Kontiola & Bergenheim
Salo - Timonen
Vatanen - Nummelin
Määttä - Kukkonen + ylim. Karalahti & Ristolainen
Rask - Lehtonen - Raanta
Ylen kisakoneessa voi vielä rakennella omaa joukkuettaan, vaikka Westerlund julistaakin omansa pian.

Nuorten leijonien kulta oli upea saavutus ja tuli kyllä uskomattoman hienoilla otteluilla (välierän ja finaalin katsoin). Toivottavasti olympiajoukkueeseen saatais kans kunnon pössi päälle.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen
Viimeksi muokattu: 26.01.2014 22:40 Iivari.

• Iivari hahmo Kirjoittaja
  • Iivari
07.01.2014 13:27 #2 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Olipahan aikamoinen yllätysjoukkue:

Rask-Niemi-Lehtonen

Hietanen, Salo, Timonen, Väänänen, Kukkonen, Vatanen, Määttä ja Lepistö

M. Koivu, Barkov, Selänne, J. Jokinen, O. Jokinen, Komarov, Granlund, Filppula, Kontiola, Jori Lehterä, Aaltonen, Korpikoski, Pihlström, T. Ruutu

Suurimmat yllätykset minulle olivat Lehterän, Juha-Matti Aaltosen ja ja jossain määrin myös Sami Lepistön valinnat (Hietanen, Kukkonen ja Väänänen ovat olleet maajoukkueen luottomiehiä, joten en yllättänyt, kun he sivuuttivat nuo muut). Saku Koivun poissaolo omasta tahdostaan on suuri menetys mielestäni, ja tuntuu siltä, että Saku oli ehkä liian itsekriittinen. Myös Sean Bergenheimin ja Teemu Hartikaisen putoaminen harmittaa, vaikka kumpikaan ei välttämättä ollut yllätys.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

13.02.2014 09:02 - 13.02.2014 09:03 #3 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Tänään alkaa Suomen miesten olympiaturnaus! Kymmeneltä (siis vajaan tunnin päästä..) Suomi - Itävalta. :cheesy:

Minä onneton istun Suomen pelin aikaan luennolla, mutta saattaa käydä niin, että pelitapahtumia välittyy silti tietooni ikään kuin kännykkäselaimen välityksellä.

En harrasta omien kentällisten tekoa tai mitään tulosveikkausta tms. Katson vain, mitä jäällä tapahtuu, ja toivon, että voiton vievät ne suomalaiset, keitä sinne jäälle nyt ikinä onkaan saatu.

Mikko Koivun puuttuminen on iso harmi. Filppulasta näin painajaista yhtenä yönä jo toissaviikolla, siis kun silloinkin oli jo ennen nilkkamurtumaa uutisia jostain mahdollisesta vammasta. Mutta onhan siellä onneksi Komarov.

23. päivä helmikuuta olisi varsin kiva päivä saada mitali, mahdollisimman kiva mitali tietenkin. :cool:
Viimeksi muokattu: 13.02.2014 09:03 Hiistu.

13.02.2014 09:22 #4 : LordStenhammar
Suomen turnauksen kannalta toivon parasta ja pelkään pahinta. On vielä liian tuoreena muistissa se selkäsauna, joka saatiin jenkeiltä viime olympialaisten välierässä. Edes Ruotsi ei ole meille semmoista turpasaunaa monesti antanut, vanha Neukkula tietty monta kertaa.

Suomen lisäksi kannatan kovasti Sveitsiä. On hienoa, kun joku uusi maa murtautuu vaihteeksi jääkiekon huipulle.

08.05.2014 17:12 #5 : Hiistu
MM-kisat Valko-Venäjällä alkavat huomenna! :cheesy: Suomen ensimmäinen peli lauantaina. (Peliohjelma esim. kanavan sivuilta: Linkki .) Aiotteko seurata?

Minä katselen sen verran mitä televisiosta sattuu näkymään. Hauskaa nähdä, kuinka joukkue pelaa jälleen vähän eri miehityksellä kuin mitä talven olympialaisissa. Ykkösketjusta Lehterä-Kontiola-Komarov ei voi olla tykkäämättä. Etenkään jos tekevät maaleja. Rinne maalissa ja puolustajiakin kaiketi sääntömääräinen määrä. Hyvä hyvä. :cheesy:

• Diara hahmo
  • Diara
08.05.2014 17:55 #6 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Aion katsoa kaikki Suomen pelit, mitkä ehdin. Rinne puolustaa toivottavasti yhtä hyvin kuin ennenkin. Lauantaista tuleekin oikein telkkarinkatsomisen suurkulutusta, kun ensin tulee lätkää ja sitten Euroviisujen finaali.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

11.05.2014 20:40 - 11.05.2014 20:44 #7 : Hiistu
En nähnyt Suomen eilistä peliä, uutisista sitten vain sai kummastella... Täytyy nyt tänään suorittaa katselmusta, mitä siellä kentällä oikein touhutaan. :tongue:

(Euroviisujen pisteiden laskussa Latvian pisteidenlukijalla oli maajoukkuepaita päällä. Ilmeisesti osaavat arvostaa.)
Viimeksi muokattu: 11.05.2014 20:44 Hiistu.

11.05.2014 22:44 #8 : pihlajapuu
Tsiisus. Näistä peleistähän tulee samanlainen farssi kuin Krimin kansanäänestyksestä, jos tää tuomarilinjattomuus jatkuu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

12.05.2014 14:30 #9 : Kirjaneito
Eilinen... :evil:

Okei, Venäjä oli parempi, minä myönnän sen. Mutta Suomella olisi ollut mahdollisuus, peli oli jo katastrofialun jälkeen lähdössä käyntiin. Mutta tuomarit ja tapaus Jormakka. Pistää vihoiksi niin ettei sanat tahdo riittää.

Tärkeintähän on totta kai, että Jormakka toipuu törkytaklauksesta, mutta tuomareiden käytös oli silti melkoisen käsittämätöntä. Kyseinen venäläinen olisi saanut lentää ulos, mutta ei edes kahta minuuttia tullut. Vannon että jos kyseinen tuomarikaksikko olisi jollain maagisella tempulla päätynyt meidän olohuoneeseemme eivät olisi kovin hyvässä kunnossa lähteneent ulos. En ole pitkään aikaan ollut niin lähellä raivonkyyneliä kun eilen illalla. Samainen ruotsalaiskaksikko tuomaroi myös viime vuonna Suomi-Venäjä pelin ja tuomiot olivat melko lailla samaa luokkaa.

Raivostuttaa aivan tajuttomasti yhä edelleenkin.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

12.05.2014 15:28 - 12.05.2014 15:35 #10 : LordStenhammar
Olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa. En tiedä kumpi pistää enemmän vihaksi, tuomareiden sokeus vai tuon venäläisen teloitustyylinen taklaus. Olen sympatiseerannut Venäjää jo monena vuonna, mutta tuosta tempusta olisi pitänyt tulla VÄHINTÄÄN se suihkukomennus, mieluummin vaikka pelikieltoa monta peliä. Ei jumalauta edes kahta minuuttia?!?

Ei ole kyllä muutenkaan mennyt kovin hyvin tämä turnaus Suomen kannalta. Tuossa venäläisen tempussa se koko Suomen rämpiminen ja epäonni kulminoituu. Merkit ei ole kovin hyvät jatkonkaan kannalta, vaikka historia opettaa, että kummatkin MM-tittelit on otettu pääasiassa (muistaakseni) ilman NHL-pelaajia. No, onhan tässä vielä alkusarjan pelejä jäljellä, että ei ihan vielä hylätä toivoa.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 12.05.2014 15:35 LordStenhammar.

12.05.2014 21:50 #11 : Hiistu
Olin eilen säästellyt pakastetäytekakun jämiä, että voisi pelin jälkeen syödä. Ekan erän jälkeen katsoin parhaaksi vedellä kakut kitusiin vielä kun upposi.

Loppua kohden oli hyökkäyksissä ihan jo lupaavan näköistä. Toivottavasti Saksan joukkueessa ei ole latvialaisia, pelaajia tai valmentajia.

Onneksi Jormakka on ilmeisesti toipumaan päin. Hyvä myös, että taklaaja sai nyt edes jälkikäteen pelikieltoa. Suomen turnaustilannetta ei tietenkään sikäli helpota, mutta varmaan edes jonkinmoinen kosmisen oikeuden tapahtuminen suo joukkueelle mielenrauhaa.

Muutoin Venäjä pelasi hyvin, ei siinä mitään. Esim. Ovetškin on parissa arvokisoissa ollut aika pettymys, mutta nyt näytti peli maittavan. En tiedä, vaikuttaisiko esim. Kovaltšukin poissaolo osaltaan jonkinlaisen vastuuntunnon heräämiseen, siinä kun on tavallaan paikkaa täytettävänä. Parhaillaan pelaavat Yhdysvaltoja vastaan.

13.05.2014 15:53 #12 : Hiistu
Enää vajaa tunti saksapelin alkuun. Vaikea istua paikoillaan, kun hyppyyttää. :cheesy: Jos menisi vaikka siivoamaan koirankopit odotellessa...

15.05.2014 23:21 - 15.05.2014 23:31 #13 : Hiistu
Olen hiukka huolissani miun naapurista, kun ei kuulunut yhtään huutoa, vaikka yleensä aina Leijonien pelin aikaan huutaa... Ehkä se on muuttanut pois. Jos on, niin toivottavasti tulee joku samanlainen tilalle.

Hieno peli, kovin ja hienoin tähän mennessä, mutta eipä sitä mitään muuta sopinut odottaakaan. :heart:
Viimeksi muokattu: 15.05.2014 23:31 Hiistu.

16.05.2014 08:16 #14 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Leijonat tuntuvat aina parantavan peli peliltä. Ensimmäinen maali oli kyllä hieno! Kolmannessa erässä alkoi jännittää ihan hirvittävästi Suomen 3 pisteen puolesta Valko-Venäjän kovan paineen takia, kylläpä ne yhtäkkiä kehittivätkin kauhean pelivireen siihen loppuun. Valko-Venäjällä oli pari aika hyvää paikkaa, se yksi varsinkin missä kiekko livahti Rinteen ohi maalialueelle. Onneksi oma pakki ehti väliin.

Jäähyjen antamisen logiikkaa ihmettelen, tai ainakaan se ei ole mulle vielä auennut. Taisi olla Komarov, joka sai jäähyn Valko-Venäjän maalivahdin teilaamisesta, vaikka oikeasti tilanne meni niin, että V-Venäjän oma pelaaja törmäsi Komaroviin ja kaatoi tämän siinä hötäkässä maalivahdin päälle. Mutta siinä tilanteessa annetaan jäähy, koska kyseessä oli maalivahdin jäähän linttaaminen?

16.05.2014 09:15 #15 : Knox Gargol
Näin Suomen maajoukkueen ulkopuolisena kommentointina on ihan nostettava esiin eilinen Latvia-USA matsi, jossa Latvia päihitti jenkit luvuin 6-5. Aivan mahtavaa. Nautin aina, kun jenkit ottaa nenilleen.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

18.05.2014 15:08 - 18.05.2014 15:12 #16 : Hiistu
Olen ehkä lievästi taikauskoinen (ainakin mitä tulee Suomen jääkiekkopeleihin :lol: ), mutta sveitsipelin tokalla erätauolla tuli tukala aavistus, kun televisiossa näyttivät klippiä Suomen maaleista ja soittivat sitä musiikkikappaletta, joka yleensä on soitettu vasta voitetun pelin jälkeen... Ei saa soittaa voittobiisiä ennen kuin peli on voitettu. :roll: Noh, erätaukomusiikista riippumattomista syistä Suomi kai sitten väsyi vikassa erässä (tai Sveitsi tajusi, että heidän olisi voitettava peli) ja kiekon kanssa jäätiin omaan päähän odottelemaan ja oli vähän luvattoman jännää.. mutta hyvin siinä sitten onneksi kävi.

Jos olen pistetaulukkoa oikein ynnäillyt, niin tänään jos Suomi voittaa Yhdysvallat, päästään puolivälieriin. (Ja maanantaina tietty pitää voittaa Kazakstan, mutta sitä ei parane edes jossitella, vaikka Kazakstankin toki tehnyt tasaisesti maaleja kaikkia vastaan.) Jos Suomi saa Yhdysvalloilta vain yhden pisteen, saisi Yhdysvallat saada Saksaa vastaan pelatessaan enintään yhden pisteen, jotta Suomi olisi jatkossa. Tai jos Suomi häviää Yhdysvalloille varsinaisella peliajalla, ei Valko-Venäjä saa saada enempää kuin yhteensä kaksi pistettä Latviaa ja Venäjää vastaan tai Latvia yhteensä enintään yhden pisteen Valko-Venäjää ja Sveitsiä vastaan - yhdet pisteet enemmän, jos Suomi häviää varsinaisen peliajan jälkeen.
... Yhteenvetona voinee todeta, että tänään kannattaa voittaa Yhdysvallat. :tongue:

Mita ihan vain taulukon perusteella pelejä näkemättä pystyy sanomaan, niin Yhdysvallat tekee maaleja mutta Yhdysvallat myös päästää maaleja, eikä heidän pelituloksensa tosiaan mistään ylivoimaisuudesta kieli... Suomellakin oli nyt yksi lepopäivä, joten on kova luotto Leijonien pärjäämiseen. :smile:
Viimeksi muokattu: 18.05.2014 15:12 Hiistu.

18.05.2014 19:27 - 18.05.2014 20:29 #17 : Hiistu
Ei kuulemma ollut huono peli... Onkohan "epäonnistunut" sallittu sana? Epäonnekas ainakin on. Voi rähmä. :huh: Joukkueelle toki hyvä, että keskittyvät heti seuraavaan peliin.

Huomenna voitetaan Kazakstan ja sitten täytyy vain odottaa muiden tuloksia. Kanada voitti Ruotsin jatkoajalla, joten puolivälierässä, mikäli sinne päästään, olisi Suomea vastassa sitten todennäköisesti oman lohkonsa voittava Ruotsi Kanada. Paitsi jos Valko-Venäjä voittaa Latvian varsinaisen peliajan jälkeen ja häviää Venäjälle ja Latvia häviää Sveitsille, niin siinä tapauksessa oltaisiin lohkossa kolmansia ja puolivälierävastus oletettavasti Kanada Ruotsi. Mutta ihan sama, mikä on, kunhan pääsisi joukkue pelaamaan vielä senkin pelin.

muoks. Eikun ei, Kanada meni sittenkin oman lohkonsa kärkeen, kisasivujen taulukko vain päivittyi hitaasti. Mutta siis... mikä hyvänsä, kunhan jokin.
Viimeksi muokattu: 18.05.2014 20:29 Hiistu.

20.05.2014 10:12 #18 : Emelie
Olipa hankala peli Leijonilta. Ja mä kun luulin, että Kazakstanin voittaminen olisi ollut melkeinpä läpihuutojuttu. Totta kai kazakstanilaiset ovat kovia pelaajia ja niin pois päin, mutta olisin odottanut Suomelta hiukan enemmän.

No, nyt pitää vain odottaa tämän päivän pelien tulokset.

20.05.2014 11:37 - 20.05.2014 11:38 #19 : LordStenhammar
Juu, Suomelta vissiin huonoin turnaus sitten 70-luvun tai jotain. Kazakhstan -pelikin pisti nauramaan lähinnä katkeraan sävyyn. Ei tuolla pelillä kyllä valitettavasti jotain Ruotsia tai Kanadaa vastaan ole mitään saumaa, vaikka näköjään niitä yllätyksiäkin voi sattua.

Oiskohan tällä uudella (vai oliko jo viime vuonna?) alkusarjasysteemillä jotain vaikutusta asiaan? Nythän noita pelejä on niin paljon, että alussa voi vaikka vähän mokaillakin. Silti kuitenkin aika tiukkaa kamppailua jopa noiden pikkumaiden kanssa loppuun asti. Tiiä sitten.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 20.05.2014 11:38 LordStenhammar.

20.05.2014 19:57 - 20.05.2014 19:58 #20 : Hiistu
Sveitsi voitti Latvian, torstaina Suomi Kanadaa vastaan. :smile:

Ei Kazakstan-peli ollut tosiaan mitään mieltä ylentävää seurattavaa... Kyllähän sitä joka pelissä voi tulla vaikeaa, mutta siitä pitäisi pystyä peli kääntämään. Nyt näytti, että peli romahti aina vain enemmän... Mutta uusi peli on aina uusi mahdollisuus parempaan onnistumiseen ja sitä rataa. Ja onnistui miten onnistui, niin pelaamaanhan sinne on menty, joten mitä enemmän sitä lajia pääsee harrastamaan, sitä parempi.

Pelaajille toivoisi, että jäisi turnauksesta silleen hyvä maku, että ovat käytettävissä jälleen seuraavina vuosina.
Viimeksi muokattu: 20.05.2014 19:58 Hiistu.

Uusin jäsen: Ruska