• Elenna hahmo
  • Elenna

21.05.2014 23:20 #21 :: Elenna
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Olisin kyllä äärimmäisen hämmästynyt, mikäli Suomi nyt voittaisi Kanadan. Vaikuttaa pahasti siltä, että nämä turnajaiset ovat nyt tässä. Harmin paikka tottakai, mutta onneksi voidaan sentään muistella taannoista olympiapronssia, joka oli mielestäni varsin hieno saavutus. Ja eihän sitä ikinä tiedä, vaikka suomipoika vielä yllättäisi ja voittaisi pelin vaahteranlehtiä vastaan.

22.05.2014 22:17 #22 :: Strato

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

22.05.2014 22:24 #23 :: Diara
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Oli hieno peli, viimeiset sekunnit todella piinaavia. Hieno voitto, en olisi tästä joukkueesta uskonut. Jännityksellä odotan lauantain Tsekki-peliä, periaatteessa ihan voitettavissa oleva se.

23.05.2014 18:37 #24 :: Emelie
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Ehdin nähdä Kanada-Suomi pelista vain sen lopun (suurin piirtein voittomaalista lähtien), mutta oli kyllä hyvännäköistä peliä, niin paljon parempaa kuin aiemmin.

Diara kirjoitti: Jännityksellä odotan lauantain Tsekki-peliä, periaatteessa ihan voitettavissa oleva se.

Lauantain peliä odotan jännityksellä minäkin. Hassua, jotenkin tuntuu, että Leijonat ovat tupeksineet niissä peleissä, jotka sen odotettiin voittavan ilman ongelmia, ja sitten taas puolestaan onnistuneet niissä peleissä, missä heidän odotettiin häviävän. Senpä takia pelkään suuresti, että lauantain peli ei tule menemään kovin hyvin. Mutta toivotaan silti parasta.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

23.05.2014 19:03 #25 :: Diara
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)

Emelie kirjoitti: Hassua, jotenkin tuntuu, että Leijonat ovat tupeksineet niissä peleissä, jotka sen odotettiin voittavan ilman ongelmia, ja sitten taas puolestaan onnistuneet niissä peleissä, missä heidän odotettiin häviävän.

Olen huomannut ihan saman. Esimerkiksi Latvian pelistä menin jo etukäteen sanomaan, että kyllähän me se voitetaan, että ei jaksa sitä edes katsoa. Vaan toisin kävi. Ja Kanadan pelistä olin ihan varma, että ei mitään toivoa voittaa. Siinä olin onneksi väärässä :smile:
Muokannut 23.05.2014 19:03 Diara

23.05.2014 19:15 #26 :: Louhikäärme
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)

Kliseen mukaisestihan suomalainen urheilija on parhaimmillaan silloin, kun häneltä ei odoteta mitään.

24.05.2014 12:20 #27 :: LordStenhammar
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Tänään olis sitten iso ilta. Saas nähdä, miten käy. Kanadaa vastaan en uskonut Suomeen pätkääkään ja voitto tuli. Nyt tuntuu jotenkin siltä, että jellonat voisi pärjätä hyvinkin. Siinäkin varmaan taas väärässä, satanas.

Oli kyllä hauskaa katsoa Jori Lehterän haastattelua. Mediassa mies on näköjänsä lytätty, mutta mun mielestä sillä oli vaan huumoria matkassa. Menee kyllä persoonallaan mun suosikkeihin suomalaisista urheilijoista sinne Jarkko Ruudun, Seppo Rädyn, Kimmo Kinnusen ja Matti Nykäsen jatkoksi.

24.05.2014 13:07 #28 :: Strato
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Illan peli on kyllä pakko katsoa, ennustan myös, että menee jännittäväksi. Tsekki on aika tiukka vastus (vaikka ei ilmeisesti ole näissä kisoissa aivan parastaan näyttänyt) ja vähän epäilyttää Leijonien pärjääminen, vaikka kaikki tuntuvatkin sokeasti voittoa povaavan. Ei ole eka kerta kun liika itsevarmuus kolahtaa omaan nilkkaan...

24.05.2014 17:56 #29 :: Hiistu
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)

Strato kirjoitti: Oli kyllä hieno peli Kanadaa vastaan, jännitystä loppuun saakka :smile:Oli kanssa kiva huomata miten peli oli parantunut maanantaista, saattaa Suomella olla sittenkin toivoa...

Jep. :smile:Ei enää romahdeltu. Sen pelin jälkeen ei tule kotiin muita kuin voittajia.

Vaikka aina tietty parempi, jos tulee myös mitali... Kohtahan se ratkeaa, josko vaikka helmikuun mitali kirkastuisi. Voisi kuvitella, että venäläisillä on Sotšin jälkeen vähän jotain hampaankolossa, joten olisi huisia päästä huomiseen peliin voittamaan heitä. :tongue:

• Elenna hahmo
  • Elenna

24.05.2014 20:32 #30 :: Elenna
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Onneksi sain vetää sanani takaisin Kanada-pelin suhteen. Parhaillaan käynnissä oleva Tsekki-matsikin näyttää ainakin tällä hetkellä ihan hyvältä. Mahtaakohan Suomi vielä yltää kultamitalipeliin...? Kultajuhlia tuntuvat jo jotkut povaavan, mutta itse en kyllä näin aikaisin lähtisi suunnittelemaan. Pessimisti ei pety, mutta saattaa yllättyä positiivisesti. :cool:

24.05.2014 21:00 #31 :: Strato
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Nyt täytyy kyllä olla tyytyväinen Leijonien esitykseen :cool:hienoa peliä, tosin kiinnostaisi tietää miksei tätä nähty jo turnauksen alkuvaiheessa.

Lisäpisteitä Mertarannan Teräsbetoni-esityksestä :lol:hieno loppukevennys...

• Noora hahmo
  • Noora

24.05.2014 21:52 #32 :: Noora
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Hyvin pelattu peli Suomelta tänään. Huomenna Venäjää vastaan ja toivottavasti voittavat,vaikka onhan se hopeakin loistava saavutus,varsinkin kovinkin takkuisen alun jälkeen. En itse kyllä uskonut ekojen pelien jälkeen,että finaaliin ollaan menossa,mutta onneksi joukkue on osoittanut,että kyllä siitä on ainesta pärjäämään noissa kisoissa kuitenkin loppujenlopuksi.

24.05.2014 22:37 #33 :: Hiistu
Huisia! :cheesy:
Tykkännyt: Kirjaneito

25.05.2014 07:33 #34 :: Emelie
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Olen samoille linjoilla muidenkin kanssa, hieno peli Tsekkiä vastaan. En olisi millään uskonut Leijonien pääsevän finaaliin, toivottavasti sama pelivire jatkuu sitten Venäjää vastaan. Kävi miten kävi, kyllä pitää taas olla tyytyväinen Suomen joukkueeseen. :smile:

25.05.2014 20:58 #35 :: Strato
Noniin, tästä se lähtee. Varmasti tulee oikea jännitysnäytelmä :cool:

25.05.2014 23:30 #36 :: Strato
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Niihin jäähyihinhän se sitten meni kaatumaan, tasajoukkueilla ei ollut oikeastaan ongelmia vaikka tiukkaa vääntöä toki. Silti, hopea ei ole häpeä ja joukkue on kyllä onnittelunsa ja mitalinsa ansainnut.

• Noora hahmo
  • Noora

26.05.2014 00:00 #37 :: Noora
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
Hopeaa sieltä sitten tuli. Jäähyt ja vastustajan ylivoimalla tekemät maalit siivittivät vastustajan voittoon,mutta hopea on silti loistava suoritus joukkueelta ja eikä mikään häpeä niin,kuin sanotaan Ja kirsikkana kakun päälle oltiin Ruotsia parempia tänä vuonna lopullisissa tuloksissa:D
Tykkännyt: Elenna

26.05.2014 00:46 #38 :: Hiistu
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)

Noora kirjoitti: ,mutta hopea on silti loistava suoritus joukkueelta ja eikä mikään häpeä niin,kuin sanotaa

Jeps, en muista milloin hopea olisi tuntunut näin voitetulta mitalilta. :smile:Kultakin olisi kyllä ollut ihan voitettavissa, mutta niin se on tämän turnauksen perusteella jälleen tulevinakin vuosina. Enkä usko, että mikään muu joukkue olisi saanut aikaan jännempää vääntöä Venäjää vastaan kuin mitä Leijonat, silloin kun päästiin tasakentillä pelaamaan. Venäjä voitti kaikki pelinsä ja joukkueessa selvästi tapahtunut hyviä asioita, joten jollei kerran Suomi niin mieluiten sitten he. Hallitseva maailmanmestari on hauska voittaa sitten taas ensi vuonna. :wink:
Muokannut 26.05.2014 00:50 Hiistu

26.05.2014 10:10 #39 :: Kirjaneito
Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)

Hiistu kirjoitti: Jeps, en muista milloin hopea olisi tuntunut näin voitetulta mitalilta. :smile:

Samoissa tunnelmissa. :wink:

Hienon, jännittävän pelin Leijonat kyllä järjestivät. Tasaviisikoilla sujui mahtavasti, kurjaa että peli kaatui boksin puolella, etenkin kun pari jäähyä olivat aika kyseenalaisia. Ei siinä Rinnekään enää mitään voi, kun yksi 90 kiloinen venäläinen seisoo naaman edessä ja samalla Ovetshkin ja Malkin pyörittävät ylivoimaa.

Saappaat jalassa kuitenkin kaaduttiin ja hopea oli hieno saavutus! :smile:

26.05.2014 14:44 #40 :: Emelie
^ Sama fiilis minullakin. :smile:

Hopea on todella hyvä saavutus, kyllä siitä pitää olla ylpeä! Harmittaa vain kovin ne tuomarit, ihan ihme touhua. Venäläispelaaja kompastuu omiin jalkoihinsa ja siitä napsahtaa jäähy Leijonille...