Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)

15.05.2016 17:07 #41

Nostetaanpa nyt tätäkin ketjua, kun jääkiekon MM-kisat ovat kuumimmillaan. Kai täällä joku muukin näitä kisoja seuraa kuin minä? :)

Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, Suomi on lähtenyt näihin kisoihin yhtenä ennakkosuosikkina. Ja onhan se hyvin pärjännyt, ainakin tähän asti. Tänään Slovakiaa vastaan peli ja sitten tiistaina Kanadaa. Kanadalla on kova meno päällä ja hiukan epäilen, että noinkohan Leijonat Kandan voittoputkea katkaisee.

15.05.2016 19:22 #42

Kyllähän tälläkin suunnalla kisoja seurataan. En ole mikään Kanada-fani, mutta aika vakuuttavaa on meno ollut, siinä mielessä että esim. Ruotsilla ja Venäjällä peli hiukan alussa ontui. Suomi on pelannut mielestäni pirun hyvin, ja siinä mielessä tuo alkusarjan Kanada-peli vaikuttaakin suht tärkeältä. Siinä kun saadaan pieni henkinen niskalenkki, niin tiedä, mitä voi tapahtua.

Tämän illan Slovakia-pelistä en odota muuta kuin voittoa. Noh, jatkossa ollaan silti varmasti, vaikka turpaan tulisikin. Barkov on se suosikkipelaajani tällä hetkellä. Varmaan loistaa tässäkin matsissa.

19.05.2016 17:34 #43

Tanska Leijonille kovempi pala kuin allmighty Känädä? Täytyy olla latautumisessa se vika. Kyllä mä sen tietysti ymmärrän, että näennäisesti aliarvoista vastustajaa vastaan voi olla kinkkisempi juttu valmistautua, kuin nk. "kovaan peliin". Mutta luotan silti siihen, että jengi tämän lopulta hoitaa. Vielä kun kuultaisiin pelin päätteeksi Finlandia-hymni sen juomalaulun sijaan, niin olisin tyytyväinen.

20.05.2016 08:31 #44

^ Hyvinhän se peli sitten loppuviimein meni. Eikös sitä ole sanottu, että suomalainen urheilija on parhaimmillaan silloin, kun sitä ei siltä odota? Kai se toimii toiseenkin suuntaan. :P

Hämmästyttävästi Kanada ei katkaissut Suomen voittoputkea, olin siitä jopa melko varma. No, parempi näin. Lauantaina sitten vastassa Venäjä, katsotaan miten Leijonien silloin käy.

20.05.2016 12:35 #45

Niinpä. Joku kansankynttilä tuolla jossain keskusteluvoorumeilla sanoi, ettei niin huonoa maata vastaan, kuin mitä Tanska on, voi edes pelata mitään hyvää peliä.

Ikävä välipäivä tässä. Mitähän sitä tekisi, kun ei tule läpykkää? Täytyy varmaan mennä ulos.

21.05.2016 15:08 #46

Tänään on jännää jännää! Tuossa juuri mainitsin naamakirjassa viimeöisestä unennäöstäni, joka lupasi Leijonille 5-2 voittoa. Eli jos menee oikein, niin kuolevaiset kumartakaa! Vaikka onhan nuo enneunet olleet ennenkin pelkkää saatanoiden valhettelua,. En yleensä niihin usko. Mutta jännä peli tulossa, mistäs sen tietää...

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
21.05.2016 21:38 #47

Pronssiottelu oottaa maajoukkuettamme, ajattelin, kun rupesin seuraamaan Suomen ja Venäjän välistä välierää tallenteena. Sain jo vähän kuulomaistajaisia pelin jännittävyydestä naapurilta, joka oli tullut pihalle ensimmäisen erän katsottuaan.
Tuon pronssimatsin suhteen olin kivasti väärässä! ...

Takkuisehkon alun jälkeen kisat sujuivat siis Suomen joukkueelta ihan hyvin.

Viimeksi muokattu: 21.05.2016 21:40 : Piru Naiseksi. Syy: lisäys

22.05.2016 15:53 #48

On tullut seurattua. Kivaa on ollut. :tongue:

Emelie kirjoitti: Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, Suomi on lähtenyt näihin kisoihin yhtenä ennakkosuosikkina.

Olen kokenut tuon Suomen ennakkosuosikkina olon poikkeukselliseksi. Ainahan sitä ennen kisoja on kaikenlaisia spekulaatioita ilmassa. Mutta nyt on ollut alusta asti ja yhä enemmän meininki, että nyt juuri tällä kertaa Suomi ihan oikeasti on ennakkosuosikkeja. Sekin tilanne on onneksi sopinut ilmeisen hyvin joukkueelle. En tiedä, kuinka joukkue mahtaa peleihin valmistautua, mutta tälleen katsojan näkökulmasta kiva tunne, kun finaaliinkaan ei tarvitse mennä todistelemaan mitään, että kyllä mekin ihan oikeasti osataan pelata jääkiekkoa ja voidaan jopa voittaa, vaan siellä on vastakkain kaksi yhtä lailla hyvää joukkuetta, jotka katsovat, kumpi tämän illan pelissä on parempi. Sitten sitä voittaa kultaa.

Eilinen USA-Kanada oli mielestäni kamalaa häseltämistä kentän päästä toiseen. Ihan kuin kummallakin joukkueella olisi ollut jokin yhteinen näkemys pelistä, että: "No ensin noi tulee meidän päähän häseltämään ja ehkä tekee maalin tai sitten ei, ja sitten tulee meidän vuoro ja me mennään sinne niiden päähän häseltämään ja katsomaan, tulisiko maali." .. Suomi ei toivottavasti anna pelata sellaista peliä.

22.05.2016 16:07 #49

Ennakkosuosikin viitta näyttäis tosiaan sopivan Suomelle. Tai ainakin jengi on pelannut paremmin, kuin juuri kertaakaan oletettuna altavastaajana.

Ainoa pieni kysymysmerkki tuntuisi olevan nuo pelin alut. Ylimmäinen kauhukuva mielessäni on se, että meneekö Laineilla ja Ahoilla puput pöksyyn, jos Kanada lyö heti ekan erän alkuun pari salamamaalia. Mutta se onkin sitten se ainoa kauhukuva. Luotan Jelloniin kuin kallioon. Puolustuspeli toimii, ja maalivahti- ja hyökkäyskalusto on turnauksen parhaita.

Mutta märehditään tämä pronssipeli nyt ensin tässä läpi. Jonka Venäjä muuten voittaa.

22.05.2016 16:14 #50

Eilen sai matala verenpaine kyytiä, kun katseli Suomi-Venäjä ottelua. Varsinkin se loppu.. Huh huh, on pakko myöntää, että puristin tuolin reunaa rystyset valkoisina. Ja tänään saa jännittää vielä lisää.

MannhaiKotka kirjoitti: Ainoa pieni kysymysmerkki tuntuisi olevan nuo pelin alut. Ylimmäinen kauhukuva mielessäni on se, että meneekö Laineilla ja Ahoilla puput pöksyyn, jos Kanada lyö heti ekan erän alkuun pari salamamaalia.

Nääh, ehkä tuollainen tilanne vaan lisää voitonhalua? Tuollaisessa tilanteessa vaan kulmahammasta esiin. :p Mutta pelien aluista olen sitä mieltä, että Suomi on aina jotenkin kauhean jähmeä. Ekassa 10 minuutissa on outoa tahmaamista, mutta sitten peli alkaa luistaa.

Minusta on jotenkin erityisen hauskaa seurata nyt jääkiekkoa, kun tunnistaa pelaajia. Varsinkin nuorten pelaajien seuraaminen on mukavaa, koska jos jatkaa jääkiekon katselua, pystyy mahdollisesti näkemään näiden tyyppien urakaaren melkein alusta loppuun. Hauska fiilis.

Suomen peli on jotenkin muuttunut. Muistan joitain otteluita muutama vuosi sitten, joissa suomalaiset hääräävät vastustajan maalin edessä ja vaan sohivat kiekkoa ihan minne sattuu, mutta ei kuitenkaan sinne minne pitäisi eli tolppien väliin. Paljon suunnitelmallisemman oloista pelaamista nyt. Toivotaan, että se kantaa hedelmää myös tänään illasta kultamitalin muodossa.

Olin melkein varma, että Venäjä muuttuu aggressiiviseksi Suomi-pelin lopussa. Eli tekee hassuuksia ja ottaa jäähyjä. Mutta ei, olin väärässä. Saa nähdä miten tänään käy Venäjän. Heillä luulisi olevan kovakin into saada se pronssimitali sieltä.

22.05.2016 16:44 #51

Niin, ehkäpä Suomi onkin siinä suhteessa muuttunut. Enää ei kärsitä pikatappioita jenkeille olympialaisten pudotuspeleissä. Enää Pavel Bure ei tee meille sataa maalia per erä. Enää ei jäädytä täydellisesti hurreja vastaan 5-1 johdosta. Pojasta polvi paranee.

22.05.2016 20:32 #52

Emelie kirjoitti:

Venäjää vastaan Suomi sentään sai olla hetken häviöllä. Joten semmoistakin tilannetta on Harjoiteltu. :smile:

Emelie kirjoitti: Mutta pelien aluista olen sitä mieltä, että Suomi on aina jotenkin kauhean jähmeä. Ekassa 10 minuutissa on outoa tahmaamista, mutta sitten peli alkaa luistaa.

Toivottavasti sekin nyt vielä korjaantuisi, ovat ainakin hyvin tietoisia asiasta. Joukkue on pitkin turnausta sanonut tavoittelevansa peliä, jossa onnistuisivat pelaamaan hyvin koko 60 minuuttia. (Ei tarttisi sitten kultamitali kaulassa surra, että ei se suuri tavoite onnistunut. Vaikka ehkä siitäkin surusta jotenkin pääsisi yli. :lol: )

Jee, nyt Twilight alkaa! Eikun... väärä kanava.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
22.05.2016 22:57 #53

Kävi kuin talvisodassa.

Tällainen kauhutarina tuli kirjoitettua ennen peliä:

Suomen kansallisylpeys

Martti oli ruotsalaisen ystävänsä Börjen kanssa katsomassa telkkarista jääkiekon maailmanmestaruuskisojen loppuottelua. Vastakkain pelasivat Suomi ja Ruotsi. Martilla oli kisaeväinä kori Karjala-olutta. Börje kieltäytyi alkoholista, mutta teki ottelun alussa homoloitsun.

Peli alkoi, ja Suomi painosti. Sitten Martti joi Karjala-oluen. Suomen pelin taso laski välittömästi. Joukkueen tähti, Kake Paljujoki kompastui ratkaisevalla hetkellä. Ruotsi teki maalin.

Ottelun kuluessa Martti joi lisää Karjala-olutta, ja Suomen pelin taso laski samaa tahtia. Kolmannen erän puolessavälissä Martti oli tyhjentänyt koko korin, ja Suomen pelaajat konttasivat kentällä.

Ruotsi voitti 37-0. Börje alkoi hoilata ''Den glider in'', ja Martti mutisi happamana jotain suosta, kuokasta ja Jussista sekä katajaisesta kansasta.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

22.05.2016 23:20 #54

Nyt ei onnistunut. Mutta joskus toiste taas, koska tämmöisellä pelaamisella päästään finaaleihin.

23.05.2016 08:05 #55

Ei tullut kultaa, mutta hopeaa kuitenkin. :) Hyvä peli ja mahtava turnaus Leijonilta. Jos Kanada sai ängettyä vain yhden maalin (joo, oikeasti 2, mutta...), niin aika tasaväkisiä oltiin.

Mielenkiinnolla odotan ja katselen miten tämän joukon nuoret pelaajat kehittyvät lätkässä kun saavat hiukan lisää kokemusta.

23.05.2016 12:09 #56

Noh, se oli sitten semmoinen finaali. Vaikutti siltä, että Kanada oli muuttanut pelitaktiikkaansa radikaalisti siitä alkusarjan pelistä. Hyökkäyksiin lähtö oli meillä pirun vaikeaa. Kanukkeja tuntui olevan koko ajan joka paikassa, ihan kuin niillä olisi ollut 7 pelaajaa kentällä.

Mutta mutta. Hyvä turnaus meiltä kaikkiaan. Vielä kun nuo joukkueen keskenkasvuiset varttuvat tuosta miehiksi, niin ihmeellisiä alkaa tapahtua.

Jos nyt pitää joku onnistuja valita tästä ryhmästä, niin Komaroviin kallistun. Monipuolinen ja varmasti kaikkien vastustajien mielestä äärimmäisen ärsyttävä pelaaja, jonka otteita on hauska seurata hiukan niin kuin jotain takavuosien Jarkko Ruutuakin.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

23.05.2016 14:21 #57

MannhaiKotka kirjoitti: Jos nyt pitää joku onnistuja valita tästä ryhmästä, niin Komaroviin kallistun. Monipuolinen ja varmasti kaikkien vastustajien mielestä äärimmäisen ärsyttävä pelaaja

Heh, mulle tuli eilen peliä katsellessa sellainen olo, että Komarovia ja Philströmiä ei päästetty kentälle paljoa, koska haluttiin välttää Suomen jäähyjä. :P Tiedä sitten oliko tämä totta. Tosin, Komarov olisi saattanut aiheuttaa Kanadalle jäähyjä. Kanadalla oli se yksi pelaaja, joka tuntui soittavan suutaan melkein koko ajan. Varsinkin silloin kuin sai ihan aiheesta jäähyn. Onkohan tuollainen kitinävalitus aiheellisesta jäähystä koskaan tuottanut tulosta..?

23.05.2016 15:32 #58

Kyllähän tuo länkyttäminen aina asiaan kuuluu, vaikka eihän tuomarit - tietääkseni - voi perua tekemiään päätöksiä. Muistaakseni tämän turnauksen jossain alkupelissä tuli vähän aikaa oikein ääntä sieltä kentältä/vaihtoaitiosta. Lienikö käytetty kieli ollut semmottista, ettei samaa enää muissa peleissä jatkettu. Siinä oliskin yksi viihde-elementti, kun laitettais niille pahimmille suunsoittajille aina pikkumikrofonit kaulaan. :)

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Jääkiekon seuraamisketju (erit. maajoukkueet)
23.05.2016 17:39 #59

Joku keräilee muumimukeja, joku postimerkkejä ja Suomen maajoukkue hopeamitaleja. Kokoelma on jo sen verran suuri ja hieno, ettei harrastusta kannata enää tässä vaiheessa lopettaa. Jos vitriinistä loppuu joskus tila, voi hankkia uuden ja harkita kultamitalien keräilyn aloittamista. Mutta eiköhän niitä hopeisiakin vielä kokoelmaan mahdu.

I'm just a normal everyday pervert.