Hiukset

• celeblith
14.02.2014 10:30 #21 : celeblith
Vastaus käyttäjältä celeblith aiheessa Hiukset
Emelie kirjoitti:

Koska en juurikaan vaihda jakauksen paikkaan (en varmaan edes pystyisi siihen, minulla tuntuu olevan luonostaan tietty paikka jakaukselle ja sen siirtäminen on ihan tuskaa

Minulla on aivan sama ongelma jakauksen kanssa, se on aina ollut samassa kohtaa ja sitä ei saa sitten väännettyä millään mihinkään toiseen suuntaan. Hetkellisesti ehkä, mutta sitten kun päätä enempi liikauttaa pyrkii jakaus taas samaan kohtaan. En ole kyllä enää vuosiin kunnolla yrittänyt, koska luovutin kun se oli niin turhaa :lol:

Muistan joskus kampaajalta lähtiessä kun kampaaja teki sellaisen kivan siksak jakauksen. Mutta itse en siinä onnistunut koskaan, nyt en edes lähtisi yrittämään, liian pitkät hiukset...

14.02.2014 12:23 #22 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Hiukset

Emelie kirjoitti: Talvella hiukset ovat ikävän sähköiset, mutta hiuslakka onneksi auttaa siihen.

Käytätkö hiuksiin jätettävää hoitoainetta? Mulla oli pitkään ongelmia sähköisyyden kanssa (kun hius on niin ohut ja hento), mutta kun ryhdyin säännöllisesti käyttämään normaalin pois pestävän hoitoaineen lisäksi vielä hiuksiin jätettävää, sähköisyys väheni ihan minimiin. Pitäisi olla hiukselle parempi vaihtoehto kuin jatkuva lakan tai muotoilutuotteen käyttö ko. tarkoitukseen.

14.02.2014 12:46 #23 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Hiukset
^ Joskus joo, mutta minulla on se ongelma, että tuollaiset aineet tekevät hiuksista rasvaiset työpäivän aikana. Tietysti tuollaisen suihkeen käyttö olisi optio, jos pesisin hiukset vasta aamulla, mutta nykyisellä vuorokausirytmillä se ei oikein houkuta.

14.02.2014 13:29 #24 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Hiukset
Lisää suihke vasta aamulla? Mä itseasiassa teen juuri niin, koska ostin Redkenin suihkehoitoainetta, joka on tarkoitus laittaa juurikin kuiviin (tai puolikuiviin) hiuksiin. En käytä fööniä paitsi ihan erikoistapauksissa, joten tukka on illalla pesemisen jälkeen muutenkin turhan märkä. Suihkin aineen samalla kun aamulla harjaan, se tekee myös pesunjälkeisten takkujen selvittelystä helpompaa. Tosin mun hiukset eivät rasvoitu ihan hirveästi.

14.02.2014 13:37 #25 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Hiukset
Hah, totta, voisin tosiaan kokeilla suihkeen laittamista vasta aamulla, eipä tullut mieleen... :cheesy: Täytyykin katsoa, onko suihkeeni tarkoitettu kuiville(kin) hiuksille.

14.02.2014 17:04 #26 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Hiukset

Emelie kirjoitti: Ja olen oppinut, että saan hiuksistani tuuheammat kun kuivaan ne pää alaspäin - kuivauksen jälkeen hiukset ovat kuohkeat ja hyvännäköiset. Sen pienen hetken.

Opin muuten viime kampaamokäynnilläni, että tuohonkin on aine... siis tyven kohottamiseen, mikä saa tukan näyttämään tuuheammalta. Älä kysy miten se toimii, ei hajuakaan. :D Mutta ainakin Redkenin sarjassa siis on tällainen, kannattaa ehkä kysyä kampaajalta, jos se auttaisi? (Ja jos ei liikaa mainostettaisi, niin toinen kampaamotuotemerkki jota käytän on Tigi, erityisen suuret pakkauskoot shampoolle ja tooosi jäykkätahmean vahva lakka, joka lähtee silti pois hiuksista yhdellä harjauksella :heart:).

• Skie hahmo
  • Skie
21.02.2014 01:49 #27 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Hiukset
Hmm, näköjään tämä hiuskeskustelu aiheutti minussa suuria tunnekuohuja, koska kävin tänään ekaan kertaan sitten vuoden 2011 kampaajalla. Jotenkin tässä hiusasiaa pohdiskellessa tajusin, että mulla ei tosiaan ole tässä päässä mitään väriä, haluan jotain uutta! Aloitin kuitenkin tavoista poiketen rauhallisesti, otin tämän oman ruskean sekaan vaaleita raitoja, hyvin luonnollisen sävyisiä, ja tästähän tuli oikein mainio! Tosin mielikuvaa on vielä sotkemassa kampaajan jäljiltä suoristettu ja puunattu kuontalo, katsotaan miltä se näyttää sitten kun alan omin käsin sitä laittamaan.

Plussana kampaamokäynnissä oli myös se, että sain hopeashampoo- ja hoitoaine-purtilot kaupan päälle matkaan.

Always follow your doubts.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Dyn

21.02.2014 12:11 - 21.02.2014 12:15 #28 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Hiukset

Emelie kirjoitti: Minulla on noin suurinpiirtein olkapäille ulottuvat, värjäämättömät hiukset. Oma hiusvärini on tumman vaalean ruskea (aika hankala määritellä ja riippuu myös miten valo osuu niihin) ja epätasaisen värinen, mutta pidän todella paljon niistä. - - Kesällä ne vaalenee jonkun verran.

Muutoin täällä sama, paitsi että hiukset yltävät jonnekin hieman lapaluiden alareunan alapuolelle. Keskiselkään tms. En ole koskaan värjännyt hiuksiani, koska a) olen tällaisissa asioissa laiska, enkä jaksaisi aina värjätä juurikasvua piiloon, b) käytän rahani mieluummin johonkin muuhun, c) miulla on aina ollut pitkät tai pitkähköt hiukset, joten värin pois kasvattaminen olisi tuskaa ja d) olen tuuminut, että ehkä luonnollinen väri on sellainen, joka ihmiselle luonnostaan hyvin sopii. Toisaalta moni luulee hiuksiani jo nyt värjätyiksi, koska väri on suhteellisen tasainen eikä myöskään sellainen perinteinen maantien vaalea...

Ai niin, ja kampaajalla en käy oikeastaan koskaan. :cheesy: Viimeksi olen käynyt varmaan vuonna 2010, maksoi 60 euroa ja lopputulos oli niin järkyttävä teinitukka, että en ole sen jälkeen mennyt. Tasoitan itse latvat kerran tai pari vuodessa, mikä tahtoo välillä olla vähän haasteellista kyllä, koska tykkään pitää etuhiukset viistosti lyhyemmiksi leikattuina kuin takatukan.

Emelie kirjoitti: Minulla ei ole varsinaisesti mitään suosikkia muiden ihmisten hiustyyleistä, vaikkakin miehillä pitkät hiukset (värillä ei väliä) saavat aikaan hyvän mielen.

+1 tälle. Metallimusiikin fanitus varsinkin teininä (ja vieläkin) taisi saada pääni vinksahtamaan tältä osin pysyvästi. ;)
Viimeksi muokattu: 21.02.2014 12:15 pihlajapuu.

22.02.2014 20:29 - 22.02.2014 20:30 #29 : Elthadora
Vastaus käyttäjältä Elthadora aiheessa Hiukset
Tätä lukiessa alkoi (erittäin hypoteettisesti) kiinnostamaan hiusten leikkaaminen lyhyeksi ja värjääminen mustaksi ihan järkyttyneiden katseiden ilosta.

En ole juuri koskaan tehnyt tukalleni juuri mitään. Radikaaleimmat asiat, mitä olen hiuksilleni tehnyt, ovat leikkaminen olkapääpituiseksi ala-asteella ja muutaman kuukauden värjäys sinivihreäksi fuksina. Joskus yläasteen synkkänä kautena haaveilin kyllä mustasta tukasta, mitä vanhemmat luonnollisesti vastustivat jyrkästi. Sen sijaan jollekin voi tulla yllätyksenä, että syntyessäni minulla oli lähes musta tukka (ja myös viisisenttinen), joka iloisesti jäi uusien vaaleina kasvavien hiusten latvaosioksi. Aurinko muutenkin vaalentaa hiuksiani merkittävästi. Lopputalvesta nämä ovat enemmän sitä maantienharmaata, loppukesästä kullankeltaiset.

Olen käynyt kampaajalla elämäni aikana kolmesti ja edellisestä kerrasta on nyt seitsemän vuotta. En silti koe hiuksiani huonokuntoisiksi vaan pidän niistä hyvää huolta. Jos vertaa yläasteaikaisiin kuviin, niin latvani ovat oikein siistit. Suurin syy tähän leikkaamattomuuteen on tuntemani inho vastaleikattujen hiusten tasalatvaisuutta kohtaan. Kerrostetut latvatkin näyttävät minusta keinotekoisilta. Tykkään luonnollisesta. Niin, ja tietysti olen myös hieman laiska ja toisaalta en myöskään malttaisi ottaa senttiäkään pois, koska olen ehtinyt kiintyä näihin melkoisesti. En myöskään pidä tunteesta, joka syntyy, kun vastaleikatut hiukset loppuvat kesken harjatessa.

Tämän pituusintoilun takia olen myös oppinut hoitamaan hiuksiani järkevästi. En hinkkaa pyyhkeellä kuivatessa. Latvasuojaa käytän joskus, jos muistan. Kampaamotuotteet ovat yksinkertaisesti pakollisia. Harjaaminen aloitetaan latvoista. Suihkussa harjaan aina hiukset hoitoaineen kanssa selväksi, koska muuten niiden selvittämiseen shampoon jäljiltä menee ikuisuus. Muuten hiukseni eivät onneksi ole takkuuntuvaa sorttia.

Hiukseni ovat kai siis maksimimitassaan nyt yltäessään navan tienoille. Se ei silti tarkoita, että ne olisivat niin pitkät kuin toivoisin. Tukkani on myös kuulema hieman lyhentynyt lukioajoista minulle tuntemattomasta syystä. Toivon tämän korjaantuvan joskus.
Viimeksi muokattu: 22.02.2014 20:30 Elthadora.

• Elenna hahmo
  • Elenna
24.02.2014 22:27 #30 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Hiukset
Minulle omat hiukset ovat toisinaan ylpeyden aihe, toisinaan kirous. Olen luonnonblondi, ja värjäämisen olen rajoittanut hiukan omaa väriä vaaleampiin raitoihin, jotka näyttävät tukassa aivan luonnollisilta. Parhaiten päätäni koristavat pitkät hiukset ja sivujakaus, minkä olen muutamien vähemmän onnistuneiden otsatukka- ja lyhyeksileikkauskokeilujen jälkeen huomannut. Nyt haituvat ovat tosin saaneet kasvaa vapaasti turhankin kauan, ja pitäisi käydä kampaajalla sekä leikkauttamassa kuivat latvat että ottamassa uusia raitoja.

Tykkään hiusteni väristä ja pituudesta, mutta kirouksen niistä tekee niiden ohuus ja rasvoittuvuus. Hiukseni ovat ohuet, eikä niitä saa pysymään tuuheina sitten millään, vaan kaikista yrityksistä huolimatta ne aina latistuvat. Pysyvien kiharoiden vääntäminen on mahdotonta ilman kampaajakäyntiä. Ja rasvoittuminen on aivan kamalaa! Joutuisin pesemään hiukset joka ikinen päivä shampoolla, ellei kuivashampoota olisi keksitty. Sen ansiosta pesu joka toinen päivä riittää. Toivon syvästi, että tämä rasvoittuminen on vain jokin ohimenevä kausi...

Olen perinyt äidiltä surkeat kampaustaitoni, joten yleensä pidän hiukset joko auki tai ihan perusponnarilla. Viime vuonna hankin hiusdonitsin, ja sillä olen saanut aikaan ihan mukiinmeneviä nutturoita. Niiden väkertämisessä tosin kestää aina tuhottoman kauan, joten en ole vielä ehtinyt harjoitella hommaa sujuvaksi. Enkä ole myöskään ikinä oppinut letittämään omia hiuksiani, mikä harmittaa kovasti!

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

• celeblith hahmo Kirjoittaja
  • celeblith
25.02.2014 19:10 #31 : celeblith
Vastaus käyttäjältä celeblith aiheessa Hiukset
Kävelin tänään yllätteän erästä ystävääni vastaan, emme ole nähneet moneen vuoteen ja ensimmäinen mitä hän suustaan päästi oli: Voi luoja että sulla on pitkät hiukset!

Ovatkohan ne nyt oikeasti sitten niin pitkät? Kai sitä ei vain itse tajua kun niihin koko ajan tottuu.

Missä vaiheessa hiukset ovat oikeasti ´pitkät´? Ja eikös voisi ajatella, että jos pitkä ihminen sanoo että hänen hiuksensa ovat vyötäisille ja lyhyt sanoo samaa, niin eikös pitkällä ole silloin paljon pidemmät hiukset XD

Tälläistä olen jäänyt miettimään kun olen taas saanut kuulla kommenttia niin tutuilta kuin tuntematomilta hiusteni pituudesta, joita en itse siis koe erikoisiksi.

25.02.2014 20:58 #32 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Hiukset
Minulla kasvaa päässä sellainen julmetun paksu kasvusto. Yritän aina kasvattaa sitä edes vähän pidemmäksi, koska se näyttäisi paremmalta. Valitettavasti jo reilun kuukauden jälkeen rupean neuroottiseksi ja ihmettelen mikä villapipo päässä on eikä lähde pois. Laite käteen ja puoleen milliin. Höylätä ei viitsi kuin reunat ja ohimot, siitä ei ole mitään iloa.

Minulle kasvaisi hirvittävä afropallo, jos antaisin kasvaa.

• Scartti hahmo
  • Scartti
25.02.2014 22:19 #33 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Hiukset
Mä kävin kampaajalla! Maailmankirjat sekaisin...

Pituutta olkapäille, ylipitkä otsis viuhahtaa otsan yli. Väri lähellä omaa, jotta sain harmaat peittoon. Alun perin ajattelin lyhyempää ja räväkämpää väriä, mutta luusasin sit paikan päällä. Ehkä sit 6 vuoden päästä se tosi lyhyt ja räväkkä väri.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

31.03.2014 21:42 #34 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Hiukset
Jos pikku-Celestine olisi saanut päättää, päässä olisi ollut valkoiset, pitkät, kiharat hiukset. Inhosin nimittäin hiuksiani, jotka olivat täydellinen haaveeni vastakohta.

Polkkapitkuinen tukkani oli noin viisivuotiaaksi asti ja sitten taas ensimmäisellä luokalla. Kakkosluokalla aloin kasvattaa hiuksiani "tosissani" enkä ole niitä sen jälkeen dramaattisesti lyhentänyt. Nykyään hiukset ylettyvät vähän olkapäistä yli. Ja otsatukka! Mulla on ollut otsatukka niin kauan kuin on ollut hiuksiakin, enkä aio siitä ikinä luopua, koska se on jo niin iso osa persoonallisuutta.

Suuri ilonaiheeni oli se, kun huomasin joskus toissa kesänä hiuksieni muuttuneen kihariksi. Lisäksi ne ovat tummuneet lapsuuden pähkinänruskeista tosi tummiksi, joissa näkyy valosta riippuen vähän punaista. Ikinä en ole värjännyt hiuksiani enkä tule niitä ikinä myöskään värjäämään, rakastan nimittäin omaa väriäni. Multa on kylllä kysytty monta kertaa, että olenko värjännyt hiuksiani (jopa ihan tutut) :roll:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

• Niksu hahmo
  • Niksu
31.03.2014 22:30 #35 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Hiukset
Inhoan hiuksia. Jos voisin valita, pitäisin siiliä. Mutta sitten kukaan ei haluaisi olla missään tekemisissä kanssani. Harjaan hiukset silloin tällöin. Peseminen on kaikista ärsyttävintä ja hiukset on niin paksut, että ne ovat aina tiellä. Pidän usein pampulaa ja pipoa.

31.03.2014 23:00 #36 : Pimeyden peto
Vastaus käyttäjältä Pimeyden peto aiheessa Hiukset
lyhyet ilmavat hiukset mutta pituudesta huolimatta joka paikassa. hyvä pituusreferenssi on profiilikuvani vaikka ei omakuva olekaan

sipulia

• maahinen hahmo
  • maahinen
01.04.2014 10:06 #37 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Hiukset
Peikko lähinnä. Hiusharjakin on vain toisessa kodissa, toisessa käytän viisipiikkistä. Pituus tällä haavaa ei ihan olkapäälle, leikkaan sitten kun alkaa häiritsevästi tulla silmille. Leikkaan toisinaan itse, toisinaan kampaaja, enkä huomaa juuri mitään eroa. Yritän aina sanoa kampaajille, että voivat käyttää mielikuvitustaan ja tehdä ihan mitä vain, mutta yhtäkään en ole tavannut, jolla olisi mielikuvitusta.

Toisten päässä miehillä katselen mieluiten pitkähköjä hiuksia, naisilla lyhyehköjä. Kalju pää on visto.

• noreen hahmo
  • noreen
01.04.2014 16:26 - 01.04.2014 17:25 #38 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Hiukset
En ole koskaan oikein kamalasti pitänyt hiuksistnai. Olen pienestä pitäen halunnut luonnonkiharia tai edes laineilevia hiuksia, mutta kun ei, hiukseni ovat erittäin suorat ja sellaisena pysyvät. Niiden ohut ja liukas laatu takaavat sen, etteivät minkään sortin kiharat pysy puolta päivää enempää kunnon kiharoina. Laineet ovat ennen pitkää suorat tai ainakin hyvin pahasti lässähtäneet. Surku, minä kun pidän niin kovasti siitä, miltä hiukseni näyttävät laineilevina. Suorina en usein pidä hiuksiani auki vaan laitan ne isolle, päälaella keikkuvalle nutturalle tai poninhännälle. Joskus näpertelen jotain lettikampauksia, mutta Elennan tapaan en ole kummoinen kampausten tekijä tai hiusten letittäjä enkä näin ollen saa aikaan mitään hienoja kampauksia. Jätän hiusten näpertelyn suosiolla toisille!

Hiukseni ovat myös siinä mielessä hankalat, että joskus pesun jälkeen niihin ei saa nutturaa sitten millään. Ne eivät yksinkertaisesti vain pysy yhtenäisenä ja kauniina kekona vaan halkeilevat sinne ja tänne. Pinnit ja pompulat liukuvat hiirenhännästäni lattialle. Voi niitä kymmeniä pompuloita, jotka olen menettänyt niiden kadottua mystisesti lettini päästä! Suortuvieni väri ei ole viime vuosina liiemmin vaihdellut. Lapsena se oli kullanruskea, mutta ensimmäiseen luokkaan mennessä väri tummeni aivan tummanruskeaksi. Tähän väriin olisin voinutkin olla ihan tyytyväinen, mutta kun tukka mokoma otti ja vaaleni omituiseksi punaruskean ja vaalean sekoitukseksi. Yläasteella sitten vedin hiukseni ensin tummanruskeiksi ja lopulta aivan pikimustiksi. Olen siitä harvinainen yksilö, että minulla pikimustat hiukset eivät näytä vallan luonnottomilta, mutta kyllähän se naaman aika kalkkilaivan kapteeniksi veti. Olen nyt sitten yrittänyt värjäillä näitä vähän vaaleammalla ruskealla, mutta en tahdo ihan värinpoistoa lätkäistä hiuksiini ja vaalentuminen on aika hidasta. Tällä hetkellä pää on aika lailla tumman punaruskea.
Viimeksi muokattu: 01.04.2014 17:25 noreen.

02.04.2014 07:40 #39 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Hiukset

noreen kirjoitti: Olen pienestä pitäen halunnut luonnonkiharia tai edes laineilevia hiuksia, mutta kun ei, hiukseni ovat erittäin suorat ja sellaisena pysyvät.

En tiedä onko siinä mitään perää, että hiukset muuttuvat, jos ne leikkaa kokonaan pois/lyhyiksi? Veljellä kävi niin, hän leikkasi armeijaan lyhyiksi ja sitten kun ne taas saivat kasvaa, ne alkoivat kihartua. Itselle kävi kanssa vähän samalla tavalla, tai ainakin luulen niin. Sillä ennen minulla oli kanssa ihan piikkisuorat ja hankalasti mitään muotoa ottavat, mutta kun leikkasin lyhyeksi ja olen nyt antanut kasvaa, nämä "uudet" pitkähköt hiukset kihartuvat jonkun verran latvoista. Kiharat nämä eivät missään nimessä ole, mutta tällain lievästi lainehtivat.

noreen kirjoitti: Hiukseni ovat myös siinä mielessä hankalat, että joskus pesun jälkeen niihin ei saa nutturaa sitten millään. Ne eivät yksinkertaisesti vain pysy yhtenäisenä ja kauniina kekona vaan halkeilevat sinne ja tänne. Pinnit ja pompulat liukuvat hiirenhännästäni lattialle.

Samaa kiroan itsekin välillä, minulla vain tuntuu olevan aina liukkaat hiukset. Ei sillä, että mitenkään erityisesti yrittäisin hiuksiani laittaa, mutta varsinkin treeneissä olisi kiva, että hiukset pysyisivät ponnarilla. Joskus hoitoaineen käyttäminen on aivan tuskaista, sillä sen jälkeen hiukset ovat ihan mahdottomat.

• kyty
02.04.2014 14:04 #40 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Hiukset
Myös shampoo voi vaikuttaa kihartumiseen jos siinä on aineita jotka kerääntyvät hiuksiin tai muuten vain ovat liian raskaita ja silottavat. Pieni laineilu hiuksissa saattaisi ehkä tulla esiin jos shampoon vaihtaa vähemmän litistävään? Moni häiriintyy itsepäisesti sojottavista hiuksista ja ostaa silottavaa shampoota päästäksen niistä eroon, mutta joskus se voikin olla väärä valinta omille hiuksille jotka haluaisivat vain lainehtia.

Lyyskis
Uusin jäsen: Ruska