Hiukset

• noreen hahmo
  • noreen
02.04.2014 17:21 #41 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Hiukset
Emelie, voi olla, mutta silloin hiuksissa on varmaan luonnostaan jonkin verran kihartuvuutta. En yhtään tiedä mistä tuo ilmiö johtuu.

kyty kirjoitti: Myös shampoo voi vaikuttaa kihartumiseen jos siinä
on aineita jotka kerääntyvät hiuksiin tai muuten vain ovat liian raskaita ja silottavat. Pieni laineilu hiuksissa saattaisi ehkä tulla esiin jos shampoon vaihtaa vähemmän litistävään? Moni häiriintyy itsepäisesti sojottavista hiuksista ja ostaa silottavaa shampoota päästäksen niistä eroon, mutta joskus se voikin olla väärä valinta omille hiuksille jotka haluaisivat vain lainehtia.

Ääh, ei auta. Olen kokeillut montaakin erilaista shampoota, ja nykyään käytän normaaleille hiuksille tarkoitettua 2 in 1 shampoota. Olen joskus pessyt myös ihan luomushampoolla, mutta se vain litisti hiukseni entistä suoremmiksi.. :D En ole koskaan ainakaan tietoisesti ostanut mitään silottavaa. Pitääpä katsoa, lupaako tuo oma nykyinen shampooni siloittaa hiuksiani. Joka tapauksessa, kovin kihartuvaa laatua pehkoni ei kuitenkaan ole, sillä hiukseni ovat olleet pienestä pitäen aivan suorat. Ne ovat kaikissa lapsuuden valokuvissanikin vailla pienintäkään lainetta. Paitsi siinä yhdessä, jossa oli sormikiharat.

• kyty
02.04.2014 17:38 - 02.04.2014 17:39 #42 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Hiukset

noreen kirjoitti: Ääh, ei auta. Olen kokeillut montaakin erilaista shampoota, ja nykyään käytän normaaleille hiuksille tarkoitettua 2 in 1 shampoota. Olen joskus pessyt myös ihan luomushampoolla, mutta se vain litisti hiukseni entistä suoremmiksi.. :D En ole koskaan ainakaan tietoisesti ostanut mitään silottavaa. Pitääpä katsoa, lupaako tuo oma nykyinen shampooni siloittaa hiuksiani.

Sitten sinulla ei kai ole kihartuvuutta. (Eipä silti, moni haluaisi kovasti suorat hiukset, sääli että ne ovat harvemmin haluajan päässä.)

Shampoista vielä sen verran että vaikka ne eivät lupaisi silottavuutta, niissä voi olla hiuksiin kerääntyvää mömmöä joka ajan mittaan latistaa hiusta. Nykyisten silikonien ei enää pitäisi olla yhtä haitallisia kuin ennen vanhaan, mutta monesta shampoosta tuntuu jäävän kaikenlaista ylimääräistä kertymää.

Ainakin kannattaa huolehtia siitä että päänahka ja hiusten juuret huuhtoutuvat kunnolla, ja ne ovat myös se osa joka tarvitsee eniten pesua. Muu osa peseytyy siinä samalla. (Itsellä kesti pitkään ennen kuin tajusin tämän. Ja sen ettei hiuksia saisi pestä joka päivä. :blush: Se helposti jää teiniajoilta päälle.)
Viimeksi muokattu: 02.04.2014 17:39 kyty.

• Nightelf hahmo
  • Nightelf
    Aseenkantaja
02.04.2014 21:33 #43 : Nightelf
Vastaus käyttäjältä Nightelf aiheessa Hiukset

kyty kirjoitti: (Eipä silti, moni haluaisi kovasti suorat hiukset, sääli että ne ovat harvemmin haluajan päässä.)

Tuo on kyllä niiin totta! Joinain päivinä niin toivon että omistaisin kiiltävät, piikkisuorat, sysimustat tai vastaavasti blondit hiukset.

Itselläni on melko vaaleanruskeat, todella paksut, puoleen selkään yltävät hiukset. Ne on tavallaan kiharat, mutta tavallaan ei. Yleensä kuvaan niitä luonnonlaineiksi, kampaajat kyllä sanovat niitä kiharoiksi mutta itse en. Parasta hiuksissani on niiden paksuus ja värinvaihtelu, ne raidottuvat itsestään ja vaihtelevat sävyään usein ihan itsekseen :D Jospa mulla on salaisia metamorfimaagikykyjä ;)

"uskon arkisten tekojen ylevyyteen, rohkeuteen joka saa ihmisen puolustamaan toista"

• Warghast hahmo
  • Warghast
02.04.2014 21:44 #44 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Hiukset
jos aamulla herätessä tyynyllä ei ole kasaa hiuksia, voi siitä vetää johtopäätöksen että ne ovat päässä => hyvä. anna olla. don't touch.

ainakin melkein. pidän lyhyemmistä hiuksista. itsellä on ongelma esim. kihartumisen kanssa. jos hiukseni jäävät leikkaamatta kerran kuukaudessa, alkaa ne muistuttaa hobbitin käkkärää...

ja vesisateella kuontalo muistuttaa labradorin noutajan turkkia.. märkää vaaleaa käkkärää pää täynnä. vaatii yleensä uhrilahjaksi sieluja ennen kuin oikenee...

• Melian hahmo
  • Melian
29.05.2014 20:33 #45 : Melian
Vastaus käyttäjältä Melian aiheessa Hiukset
Itselläni on pitkät, kullanvaaleat hiukset, jota ovat todella pitkät ja paksut. Haluaisin vaaleat "prinsessahiukset", mutta tästä pehkosta ei saa prinsessatukkaa sitten millään, pikeminkin näytän suomenhevoselta kun otsatukka menee koko ajan silmille.
Ja tukkani likaantuu todella helposti, enkä tiedä mitä shampoota pitäisi käyttää ettei jälkeenpäin tulisi kamalaa kutinaa muutenkin kuivaan päänahkaan. Mutta pesemättkään ei voi tätä tukkaa jättää.
-Ääh!-

Niin pieni ja hento, ja silti vahva.

Pitemmällä tauolla 26.4.2016 alkaen.

29.05.2014 20:43 #46 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Hiukset
Leikkautin juuri pari kuukautta sitten pitkät hiukset pois, jotka mulla oli olleet sellaisen kymmenen vuotta. Aloin kasvattaa niitä sen jälkeen kun olin päässyt armeijasta. Nyt mulla on sellaiset lyhyet hiukset, mitkä saa vielä hyvin jakaukselle.

Alkoi vaan kyllästyttää sellainen takkuinen ja paskainen pehko, jota sai aamulla ja suihkun jälkeen kammata kymmenen minuuttia hampaat irvessä. Piti käydä lisäksi joka päivä suihkussakin, ettei se saakelin muurahaiskeko hilseillyt. Muutenkin alkoi se pitkä malli kyllästyttää, joten ajattelin kokeilla vaihteeksi jotain muuta. Olen nyt aika tyytyväinen tähän. Näytän jopa melkein ihmiseltä. :tongue:

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• Aurelia hahmo
  • Aurelia
08.06.2014 16:51 #47 : Aurelia
Vastaus käyttäjältä Aurelia aiheessa Hiukset
Hiukset ovat minulle naisena äärettömän vakava paikka. Nuorena ja nuorena aikuisena minulla oli vielä tosi pitkät hiukset ja värjäsin niitä silloin tällöin. Nyt vanhemmiten olen kuitenkin päätynyt lyhyeen malliin, koska se on helppo hoitaa.

Oma värini on siinä tummanruskea ja olen kokeillut monia punaisia värejä, hieman oranssiin vivahtavia ja mustaa. Hiukseni ovat luonnostaan järkyn paksut ja hyväkuntoiset eivätkä vaadi kovin paljon mitään hoitoaineita.

Vakikampaajani on oikea taitelija ja rakastaa minua ja hiuksiani. Annan aina samat ohjeet siitä miten ne pitää leikata, mutta joka kerta niistä tulee erilaiset kuin edellisellä kerralla ja se riemastuttaa minua. On ihana voida yllättyä aina uudestaan.

Viimeksi värjäsin hiuksiin pään täyteen ohuita vaaleita raitoja ja yhden paksumman punaisen raidan. En ole ihan tyytyväinen siihen punaiseen, koska siitä tuli ihan liian verenpunainen enkä halua houkuttaa kahjoja vampyyrejä. Onneksi se rupesi sitten haalistumaan pesussa ja on nyt enemmän oranssinpunainen.

Harkitsen, että heinäkuun alusta ostan rohkeasti värinpoistoaineen ja kokeilen mitä sillä tulee. Haluaisin enemmän vaaleat hiukset ja vaalean sävyjä niihin vaikka se ei kovin luonnolliselta näytäkään.

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

• celeblith hahmo Kirjoittaja
  • celeblith
09.06.2014 19:55 #48 : celeblith
Vastaus käyttäjältä celeblith aiheessa Hiukset
Tulipas taas leikkautettua otsatukka kesäksi :cheesy: Vaikka niin olin päättänyt, että tänä kesänä annan hiusten vain kasvaa. Mutta otsis on kiva ja sopii minulle, ainakin kaikki niin sanovat, silloinkin kun minulla ei otsatukkaa ole, niin kysytään milloin leikkaat sen taas :) Itsekin tykkään, kun se saa minut jollain tapaa näyttämään hieman aikuisemmalta.

Koko pituudestakin lähti varmaan viitisen senttiä, minkä ansiosta hiukset näyttävät taas hyvin paksuilta.

12.08.2014 00:15 #49 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Hiukset
Minulla on huomisaamuna kampaaja-aika. Varasin pidemmän ajan niin ehditään tarpeen tullen säätämään enemmänkin, ajattelin nyt nimittäin kokeilla jotain 'uutta ja rohkeaa', joka tosin mun hiustenlaittohistorialla voi rajoittua viisi senttiä normaalia lyhyemmäksi leikkaukseksi tai raitojen värjäämiseksi... No, katsotaan, miten rohkealla ja uudistuvalla tuulella olen aamulla. Vähintään uusi väri tulee, sen verran jo juurikasvua, ja latvoista lähtevät kesähapsut veke. :tongue:

16.08.2014 10:22 #50 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Hiukset
Hiukset pysyivät tosiaan edelleen aika tummina. Tällä kertaa tuli vähän enemmän vaaleita raitoja ja pituutta lähti useampi sentti, mutta tukkaa voi vielä kutsua jollain ehdoilla pitkäksi - ainakin sen saa edelleen kivasti ponnarille ja nutturalle. Kovin uutta ja rohkeaa tämä nyt ei minulle ole, mutta kiva freesaus silti.

• Kattinka hahmo
  • Kattinka
    Kaartilainen
15.11.2014 11:56 #51 : Kattinka
Vastaus käyttäjältä Kattinka aiheessa Hiukset
Minulla on noin 5 cm solisluiden yli oleva vaaleanruskeat-tummanruskeat hiukset sekä otsatukka. Hiukseni ovat kummalliset, niissä on luonnostaan vaaleita raitoja ja latvat ovat muuta tukkaa vaaleammat. Alta ne ovat tummanruskeat. Olen kesäisin paljon ulkona, joten aurinko on vaalentanut erityisesti latvoja paljon.
Rakenteeltaan nämä huitulat ovat hennot ja liukkaan lasimaiset sekä piikkisuorat.
Kyrsii vaan, kun talvisin hiuspohjakuivuu ja hiuksia tuntuu lähtevän runsaasti. Onko teillä mitään toimivaa konstia tähän ongelmaan? :smile:

15.11.2014 13:23 #52 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Hiukset

Kattinka kirjoitti: Haaveena olisi kasvattaa kainalomittaiset hiukset ja opetella uusia kampauksia. Tosin nämä ovat niin liukkaat, että pompulatkaan eivät pysy kunnolla... :roll: Onneksi ns. puhelinlankaponnarit ovat taas muotia, ne sentään pysyvät valumatta.

Liukkauteen auttaa kunnon hoitoaine, erityisesti hiuksiin jätettävä. Myös erilaisista muotoilutuotteista voi olla jeesiä. Hiusongelmiin ei ole väärin käydä kampaamossa kysymässä sopivia tuotteita, koulunsa käyneet ammattilaiset kuitenkin osaavat kertoa myös hiusten hoidosta ja hoitotuotteista. Ei tarvitse varata aikaa mihinkään toimenpiteeseen, sen kun patsastelee sisään ja kysyy. Toki voi varautua siihen, että mukaan lähtee suositeltuja hoitotuotteita sitten muutamakin puteli. :) Itse suosin Redkeniä ja Tigiä, molemmat kampaamomerkkejä, mutta vaihtoehtojakin on erityisesti jos ei tykkää hajusteista. Omat hiuksenihan ovat tällaista haperoa, helposti sähköistyvää pilveä, joten hoitotuotteet etenkin talvella ovat aika pakolliset.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kattinka, Ageha

• Aemilia hahmo
  • Aemilia
    Upseeri
15.11.2014 15:12 #53 : Aemilia
Vastaus käyttäjältä Aemilia aiheessa Hiukset

Jos on joku viikonloppu vaikka kun ei tarvi lähteä ulos, ja hiuksia sillain ei pese, niin hiuspohjaan ehtii muodostua rasvaa, jonka sitten voi harjata koko hiusten pituuteen.

Liukkaisiin hiuksiin tosi näppärä tuote on kuivashampoo! Lettikampauksiin voi jättää hiukset pesemättä päiväksi tai pariksi, mutta kuivashampoon kanssa voi laittaa vastapestyjäkin. Se on sellainen hiuslakan oloinen muotituote.

Värjääminen kuivatti minulla myös sopivasti :roll:

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."

15.11.2014 16:08 #54 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Hiukset
Jos värjääminen kuivattaa, on käyttänyt jotain huonoa väriä... Mulla värjääminen (tai värjäyttäminen) tekee hiuksista paljon helpommin käsiteltävät, eivät enää shäköisty ja tuntuvat vähemmän kuivilta kädessä.

• Aemilia hahmo
  • Aemilia
    Upseeri
15.11.2014 16:29 - 15.11.2014 16:31 #55 : Aemilia
Vastaus käyttäjältä Aemilia aiheessa Hiukset
No nämä on just sopparit. Mutta koko hiuksen rakenne on ihan erilainen.

h i u k s e n r a k e n n e o n m u u t t u n u t

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."
Viimeksi muokattu: 15.11.2014 16:31 Aemilia. Syy: h i u k s e n r a k e n n e o n m u u t t u n u t

01.04.2015 18:33 #56 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Hiukset
Jostakin syystä alan tuntea naurettavaa kiintymystä hiuksiani kohtaan aina siinä vaiheessa kun ne alkavat olla pahiten parturin tarpeessa. Että onko näistä nyt pakko luopua, vastahan minä viime vuonna kävin... Nytkin tilanne on sellainen, että saksille olisi töitä, mutta millään ei viitsisi mennä kun niin mukavasti vyötäisille yltävät. Tulee alaston olo lyhyemmällä tukalla.

Mitä hiuksiin noin muuten tulee olen näyttänyt auton alle kesken turkin vaihdon jääneeltä hipiltä jo pari vuotta. Minulla oli kymmenisen vuotta musta tukka kunnes sitten päätin, että riittää tätä lajia, näytän väärällä tavalla ankealta, ja lopetin värjäämisen. Oma väri on vaaleahko, mutta latvoissa on vielä runsaasti epämääräistä tummuutta, joten lopputulos on kieltämättä aika kaikenkarvainen. :tongue:

• Akeww hahmo
  • Akeww
    Paimen
01.04.2015 20:15 #57 : Akeww
Vastaus käyttäjältä Akeww aiheessa Hiukset
Punapäänä kuljen kaikkialla. Yritän kovasti kasvattaa näitä, nyt ovat hyvin yli olkapään, mutta ovat sen verran kiharat ja laineikaat ettei siltä ensisilmäyksellä vaikuta. Tietysti märkinä tai suoristettuna näyttää pitemmältä.

Punapäistä on sanottu vaikka ja mitä "joutuvat helvettiin" tai "ovat tulisia", who knows.. itse olen ihan kiltti enkeli~
Tässä ollut puolitoista vuotta punaista ja tykkään kovasti, eikä ainakaan vielä ole itselle tullut tarvetta vaihtaa. Oon miettinyt tuleeko värinvaihto tarpeen sitten jossain vaiheessa työelämää, mutta mitä nyt jonkin verran ollut työelämässä opiskelun ohella niin ei ole haitannu.

• Adaera hahmo
  • Adaera
01.04.2015 21:23 #58 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Hiukset
Värjäsin viime vuoden puolella ekaa kertaa hiukseni ja nyt niitä on sitten pariin kertaan värjäilty. Karamellin sävyä ja kuparinpunaista. Oma värini on kaunis vaalean sävy niin ei pahemmin ole ollut kaipuuta värjätä, mut joskus sitä vaihtelua kaipaa.

Olen nyt kasvattanut hiukseni olkapäille polkkatukasta ja nyt taisin kyllästyä taas kasvattamiseen. Hiukseni ovat hyvin ohuet ja liukkaat. Eli varsin hankalat tapaukset. Ja ne eivät kerta kaikkiaan näytä tästä pidempinä auki ollessa nätiltä. Todella valjuilta. Ainoa syy kasvattamiseeni ylipäätään on se, että tykkään laittaa kampauksia. Mut nyt taitaa tulla aikas lyhyt seuraavaksi. En tiedä sitten milloin innostun kasvattamaan.

Seuraavaksi pitäisi oma väri hankkia takaisin. Hiusvärit ovat sen verran myrkyllisiä ettei enää putkeen viitsi niille itseään altistaa. Tietävätkö ihmiset täällä muuten edes miten vaarallisia ne on? Jatkuva värjäys altistaa voimakkaasti syövälle, koska hiusvärit kirjaimellisesti sisältää myrkkyjä.

• Breza hahmo
  • Breza
    Kaartilainen
10.01.2016 10:08 #59 : Breza
Vastaus käyttäjältä Breza aiheessa Hiukset
Minulla on tällä hetkellä puoli pitkät tumman punaiset hiukset :) On ollut blondia, brunettee, punaisii ja vihreitä raitoja päässä xD Ja hiukset ollu myös todella lyhyet josta sit kerrottiin päin naamaa et noi on rumat hiukset, sulle sopii paremmin pitemmät... noh sellaisen jälkeen oon sit pitäny sutkot pitkinä :)

Tykkään tehä erilaisia lettejä hiuksiin ja tehä kikkaroita niin en varmaa enää ees harkitse lyhyitä hiuksia :)

• Lexei hahmo
  • Lexei
17.01.2016 03:20 #60 : Lexei
Vastaus käyttäjältä Lexei aiheessa Hiukset
Kasvatuksen alla on kohta jo varmaan muodista poistuva, päältä pitkä ja sivuilta melkein siili, jossa päällishiukset pidetään ponnarilla kiinni päälaella. Ihan ei vielä oma tukka yllä kiinni, mutta kovasti lähestytään tavoitetta, sen verran on ehditty kasvatella.

Väriltään tukkani on nykyään aika väritön. Ala-aste ikäisenä tukkani oranssi kuin Weasleyllä, mutta iän myötä väri on himmentynyt ja nyt lähentelee maantien harmaata.

Uusin jäsen: Lauri Wallivaara