• Hiistu hahmo Kirjoittaja

01.10.2013 19:39 #1 :: Hiistu
Avatar-keskustelu
Foorumipäivityksen myötä jokaisella käyttäjällä on aluksi avatarinaan oletuskuvake, kunnes käyttäjä lataa tilalle oman avansa.. Joten jälleen saa pohtia, millaisella kuvakkeella haluaa esiintyä. :wink:

Kopioitteko vanhan avanne vai otitteko käyttöön jonkin uuden? Mitkä ovat tarinat avatarkuvien takana?

Minä käytän samaa kuvaa kuin ennenkin, vähän vain laajemmalla rajauksella, tänne uudelle foorumille kun mahtuu aiempaa isompi kuva. Tykkään kuvan väreistä ja etenkin kuvassa olevasta otuksesta, oma otukseni kun on.

• Pjst hahmo
  • Pjst

02.10.2013 22:20 #2 :: Pjst
Avatar-keskustelu
En ennen käyttänyt avatareja missään, kunnes puolisen vuotta sitten eräänä tylsänä iltana väänsin jollain netin pixeliohjelmalla itseni näköisen hahmon.

Tätä käytän lähes joka paikassa nykyisin. Vaikka parta onkin pienempi nykyisin.

02.10.2013 22:22 #3 :: Vumpalouska
Omakuva.
Tykännyt: Dyn

02.10.2013 22:26 #4 :: Dyn
Avatar-keskustelu
Laitoin nyt näin aluksi ainakin tän vanhan, se kun sointuu hämmentävän hyvin noihin muuten järkyttävän violetteihin nappuloihin viestien alalaidassa. :wink:

Tein kuvan joskus muutama vuosi sitten pikselivääntelynä. Kuvassa on yhdistetty lähikuva polkupyörän vaihteistosta, tähtitaivasta ja aika reilulla kädellä kuvankäsittelyä. Mutta tykkään lopputuloksesta, se on ikään kuin jännän mallinen, todennäköisesti paikallaan hiljalleen pyörivä avaruusalus; ehkä jonkinlainen emoalus, joka hengaa planeetan läheisessä avaruudessa sen aikaa, kun sankarit laskeutuvat planeetalle pienemmällä vempeleellä.
Tykännyt: Huoleton, sinidean, Ageha

• Rinja

02.10.2013 22:35 #5 :: Rinja
Avatar-keskustelu
Kokeilin tänne ensin vanhaa avaani, mutta tällä foorumilla se näkyi aivan liian isona miellyttääkseen silmääni (ja muistan miettineeni, että vanhalla foorumilla se näytti liian pieneltä :P). Nappasinpa siis ensi hätään nykyisestä työpöydän taustakuvasta palasen ja lätkäisin avaksi. Nätti nuori susi on tämä.
Tykännyt: Ageha

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

02.10.2013 22:38 #6 :: Tapsa
Jaragililla on hieno!
Vihreä pikselimössö on suurennos hiuksistani.

02.10.2013 22:41 #7 :: Jaragil
Avatar-keskustelu
Ja mä kun olen koko ajan kuvitellut Tapsan avataraa Minecraft-viittaukseksi.

Kyllästyin edelliseen avataraani, joten päätin kokeilla nimmariani, jonka olen yleensä aiemmin sutaissut pelkästään mafiakirjaan. Hieman photoshoppia taustan poistamiseksi ja se oli siinä.

• Iivari hahmo
  • Iivari

02.10.2013 22:48 #8 :: Iivari
Avatar-keskustelu
Jarren ava on kyllä ihan järkyttävän tyylikäs! Ja Jaragil: kyllä Tapsa selitti hiustensazoomailun ainakin kaksi kertaa viestiarkistossakin, joten et vain ole ollut tarkkana.

Minulla on oma perinteinen huppumieheni, koska se yhä kuvaa ja on kuvaamatta minua. Mutta saattaa olla, että joskus sekin tulee vaihtaa. Olen silti siihen äärimmäisen kiintynyt!

02.10.2013 22:51 #9 :: Dyn
Oooooh, Jaragilin ava on todella upea! :heart:

02.10.2013 22:54 #10 :: Elthadora
Avatar-keskustelu
Tämä on kovin vaikeaa. Ei ollut edellisellä foorumilla avataria eikä ole vielä täälläkään. Odotan varmaan taas hamaan tulevaisuuteen, että löytäisin juuri oikean tai jaksaisin sellaisen tehdä. Pitäisi kuitenkin olla sellainen, joka jotenkin kuvaa käyttäjää itseään, muttei liian kirjaimellisesti ja sitten sen pitäisi olla hieno ja sopia riisin värimaailmaan jne...

Kovin kurjaahan tämä on.
Muokannut 02.10.2013 22:54 Elthadora

03.10.2013 00:35 #11 :: FreakyMike
Avatar-keskustelu
Lobolla mennään kuten ennenkin. Äijällä on hieno virne naamalla ja olen muutenkin tykännyt kyseisestä sarjakuvahahmosta jo vuosien ajan.

• Antti hahmo

• käyttäjä
03.10.2013 08:54 #12 :: Antti
Avatar-keskustelu
Jatkan smurffilla, kun siihen tykästyin. Miksi suotta etsimään uutta sopivan tilalle!

• Ansa hahmo
  • Ansa

03.10.2013 09:22 #13 :: Ansa
Avatar-keskustelu
Ajattelin vaihtaa, kun aiemmin oli SatWin suomi-neitokainen. Nykyinen edustaakin gamercat-sarjakuvaa Journey-teeman hengessä. On se niin hauska sarjakuva ja ihana peli... :heart:

03.10.2013 09:45 #14 :: Emelie
Avatar-keskustelu
Jatkan vanhalla avatarilla. Kyseessä on Botwad-niminen otus Terra Pets -nimisestä (ainakin) android-alustalla pyörivästä pelistä. Siinä pelissä on myös hieno lohikäärme, mutta tykkään tästä enemmän. Se on jotenkin ... hämmentävä, eikä yhtään meikäläistä kuvaava, joten toimii paremmin kuin hyvin.

03.10.2013 17:55 #15 :: Morgan Blood
Avatar-keskustelu
En ole koskaan ennen käyttänyt avataria täällä. Nyt kuitenkin oli heitettävä jotain sillä menen aina käyttäjistä sekaisin kun on jokin yleinen avatar, joka tulee kaikille, ellei sitä vaihda :P Jotta muut ihmiset voisivat välttää tämän kokemuksen, heitin avatarikseni tiikerin kallon.

Luonnostelin sen tänään aikani kuluksi ja ajattelin, että se sopisi. Pidän kuitenkin tiikereistä paljon ja ainahan sitä pitää johonkin leikkiä samaistuvansa. Taide on myös se juttu, mitä teen ja vaikka tämä onkin enemmän tällaista tecknailua kuin taidetta, niin liippaa kuitenkin tarpeeksi läheltä!

Innostukaa toki muutkin harvemmin avatareja käyttävät laittamaan jotain, vaikka sellaista, minkä voi vaihtaa. Olisi hienoa pystyä personoimaan teidät kaikki helposti :D

muoks: Minusta oli hauskaa selata ihmisten avatarit läpi. Kovin ovat erilaisia kaikki ja viestittävät erityyppisiä juttuja. Ansan avatar toimi jopa mainoksena. Pitääpä päästä tutustumaan kyseiseen tuotteeseen ;)
Muokannut 03.10.2013 17:57 Morgan Blood

• Noora hahmo
  • Noora

03.10.2013 18:27 #16 :: Noora
Avatar-keskustelu
En ole aikaisemmin käyttänyt avataria täällä,mutta erottuakseni kaikista yleistä avataria käyttävistä tuli laitettua tälläinen yksinkertainen musta kissa avatariksi. Ajattelin että se olisi sopiva,koska se on hyvällätavalla yksinkertainen ja pidän myös kissoista paljon joten mikä olisikaan sen sopivampi,vaikka se ei ehkä ihan täysin kuvaakkaan luonnettani ,mutta se ei haittaa. :smile:
Muokannut 03.10.2013 18:28 Noora Syy: pari kirjoitusvirhettä

03.10.2013 19:26 #17 :: Mustelmann
Avatar-keskustelu
Joku voisi luulla, että avani on vain peruskliseinen pääkallo, mutta elokuvien parissa tarpeeksi aikaa viettäneet luonnollisesti tietävät, ettei näin ole. Jos joku sivistymätön ei tiedä, mistä kuva on peräisin, en halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

Kaiken varalta: se oli vitsi.

03.10.2013 19:30 #18 :: Dyn
Avatar-keskustelu
Noora: Katselinkin jo, että todella söötti ja elegantti kissimirri!

• Katinka hahmo
  • Katinka
    Kaartilainen
03.10.2013 19:32 #19 :: Katinka
Avatar-keskustelu
Kissimirrejä tarvitaan aina! Siksi jatkankin samalla linjalla. :) Katsoo, jos sattuu jossain vaiheessa silmään jotain vielä parempaa tai jos vaikka tuosta omasta kissuksesta tulisi napattua sopiva kuva.

03.10.2013 19:47 #20 :: Metusalem
Avatar-keskustelu
Minä en muuten laita avataria. Enkä allekirjoitusta. En tykkää niistä. Kaipaan vuonna 2007 kuollutta Risingiä, jossa vain moderaattoreilla oli avatarit, ja nekin tyylikkäästi saman muotoisia. Siinä sitä oli eleganssia.

Nyt kun olen avautunut tästä, voin taas olla vähän aikaa hiljaa. Sitten seuraavan uudistuksen yhteydessä voin taas kitistä, jos ei vieläkään ole palattu Vanhaan Hyvään Aikaan avatarien suhteen.
Tykännyt: Ageha