Kevät

• Laine hahmo
  • Laine
18.05.2014 20:18 #21 : Laine
Vastaus käyttäjältä Laine aiheessa Kevät
Vihaan kevättä eikä siinä ole mitään hyvää. Talvi loppuu, siitepölykausi alkaa ja tekee taas mieli raapia silmät päästä, ilmatkin rupeaa olemaan jo niin lämpimiä että toivoisin asuvani jäätiköllä. Niin ja vielä se et on valosta kellon ympäri, aargh.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
18.05.2014 20:44 #22 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kevät

Hiistu kirjoitti: Punarintaa en ole vielä nähnyt, mutten ole nyt ennättänyt paljoa katsellakaan sitä pihapensaikkoa, jossa punarinta yleensä majailee.

Muutama viikko sitten näin, joten tallessa on. Alkuviikosta ketunleivät kukkivat, kieloja en ole vielä nähnyt. Muutoin alkaa olla oma "kevätseurantalistani" (jollaista mitään en siis konkreettisesti pidä kuin ihan vain mielessäni) täynnä. Mitäs sitä vielä odottaisi.. Ainakin pääskysiä ja tuomenkukkia.

Jokohan sitä kohta voisi alkaa puhua alkukesästä? Ainakin tälleen lumettomilla etelän mailla?

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
09.03.2015 13:36 #23 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kevät
Ajattelin, pitäisikö perustaa uusi ketju, mutta kaivelinkin tämän vanhan esiin. Sillä taas on kevät!

Onko kevät jo saapunut luoksesi? Onko se tervetullut? Mistä kevään etenemisen huomaa?

Tänään ensimmäinen oikein kunnolla aurinkoinen ja lämmin päivä täällä. Lunta on oikeastaan enää vain auraus-/kolauskasoissa ja aivan varjossa. Mutaisesta maasta en niin kovasti tykkää ja mielestäni tähän aikaan vuodesta saisi olla vielä kovasti talvisempaa, mutta auringonpaiste kyllä tekee kumman iloiseksi. :cheesy:

Ulkonakin selitin lumen alta paljastuneita aarteita tonkineelle koiralle, että voi pönttö pieni, kun siinä on todennäköisesti jokin syy, miksi se oksennus on tullut ylös, niin älä sinä sitä nyt syö, haetaas lapio. Ja ajattelin jatkuvasti, että onpas täällä tavattoman kaunista ja mukavaa, kun aurinkokin paistaa. :lol:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

09.03.2015 13:51 - 09.03.2015 13:52 #24 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kevät
Heh, minäkin olin ajatellut kaivaa tämän ketjun taas esille, mutten ollut ihan varma, että onko se jo ajankohtaista. :tongue: Mutta joo, kyllähän se kevät sieltä jo taas tuli, hyvän aikaa helmikuun puolella alkoi.

Lunta ei ole maassa ollut melkein pariin viikkoon (tai ainakin siltä se tuntuu, muisti voi pettää tässä asiassa), päivälämpötilat pysyvästi nollan yläpuolella ja nurmi alkaa vihertää. Ne ovat minulle ne kevään merkit. On se vaan kiva, kun valoisa aika pitenee. Se on hienoa mennä töistä kotiin valoisaan aikaan, tulee nähtyä aurinkoa muutenkin kuin vain työhuoneen ikkunasta.

Tänä vuonna kevät ei vaan oikein tunnu erikoisen hienolta, oli kuitenkin sen verran lauha talvi. Tuntuu, että kevät on tehnyt tulojaan siitä asti kun syksy loppui.

Viimeksi muokattu: 09.03.2015 13:52 Emelie.

09.03.2015 14:12 #25 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kevät
Niiskutan jo, pitäs varmaan alottaa antihistamiinin vetäminen... varma keväänmerkki tuo siitepöly. :sad:

• Tapsa hahmo

• Lupus hahmo
  • Lupus
09.03.2015 15:44 #27 : Lupus
Vastaus käyttäjältä Lupus aiheessa Kevät
Nyt kun on yllättäen tyyni ja tuuleton päivä, on kyllä kauhean keväistä, vaikka paikoin vähän vielä saakin liukastella.

Tai ehkä tuo auringonpaiste tosiaan vaikuttaa enemmän kuin tyyneys. Tuulenpuuskien äkillisessä puutteessa vain huomaa jotenkin paremmin, miten lämmintä onkaan.

• punnort hahmo

• Pisania
    Varjoinen
09.03.2015 16:42 #29 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Kevät
Tänään aamulla seitsemän aikaan kun lähdin töihin, oli mukava huomata ulkona olevan niin valoisaa että katuvalot eivät enää olleet päällä. Uskaltauduin viikonloppuna vaihtaman toppiksen välikausitakkiin mutta pitkiksistä en kyllä uskalla luopua vielä.

Jos ei oteta valoisuuden lisääntymistä ja lumettomuutta huomioon niin ensimmäinen vastaan tullut kevään merkki oli aamulla tiellä bongaamani kotilo. Kaveriarmeija varmastikin seuraa perässä.

Don't mess with the neon love chicken.

09.03.2015 19:10 #30 : Maailmanherra
Vastaus käyttäjältä Maailmanherra aiheessa Kevät
Tänään oli ensimmäinen kevät päivä. Aikamoista, pääsiäinen lähestyy.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

• Skie hahmo
  • Skie
10.03.2015 22:11 #31 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Kevät
Viime viikon kolasin ja lapioin lunta pohjoisessa joka päivä, tänään iski takatalvi Ouluun. Ei tunnu keväältä vielä.

Always follow your doubts.

• Rinja
10.03.2015 23:14 #32 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Kevät

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu, HourglassEyes, Ageha

• Saki hahmo
  • Saki
11.03.2015 08:19 #33 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Kevät
Täällä meillä Oulun seudulla on jo näkynyt pajunkissoja ja tuntunut lämpimältä, mutta eilen tosiaan tuli vielä lunta.

11.03.2015 11:12 #34 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Kevät
Kevään valossa jaksan enemmän kuin horrokseen houkuttavana talviaikana mutta vuodenaika tuo ristiriitaisiakin tunteita. Enkä jaksaisi odottaa oikeaa kesää.

• Lupus hahmo
  • Lupus
12.03.2015 10:11 #35 : Lupus
Vastaus käyttäjältä Lupus aiheessa Kevät

Rinja kirjoitti: Piikkiössä (joka sijaitsee rannikon tuntumassa aika lähellä Turkua) on kuuleman mukaan nähty jo leskenlehtiä.

Minä olen täällä Seinäjoella tainnut nähdä jo leskenlehden lehtiä, mutta ne olivat sellaisia maatumisen aloittaneita, joten taisivat olla viime vuoden peruja.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
12.03.2015 13:09 #36 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Kevät

Tapsa kirjoitti: Iloitsen nyt. Pian tulee takatalvi ja sitten Ropeconissa me kaikki kahlataan lumihangessa.

En olisi lainkaan yllättynyt jos näin kävisi. :neutral:

Kevät on aina ollut vuodenajoista vähiten suosikkini, varsinkin märkä, harmaa ja loskainen alkukevät. Tosin tänä vuonna saamme ehkä nauttia hieman miellyttävämmästä kevätsäästä, kun märimmät ja koleimmat säät ajoittuivat tammi- ja helmikuulle. Jouluviikkoa lukuun ottamatta koko talvi on ollut kuin yhtä loputonta maalis-huhtikuuta.

Kevät on jotenkin petollinen vuodenaika. Ulkona näyttää lämpimältä, mutta ei oikeasti ole. Pidän enemmän kesästä, silloin on oikeasti lämmin (ja kukkia ja puissa on lehdet!). Syksykin on kiva, on kaunista ruskaa ja pimeys on hienoa. Pimeät aamut ovat mahtavia. Talvi on lempivuodenaikani ja muistan miten lapsena olin aina erittäin katkera kun lumet sulivat. Palelen kyllä helposti, mutta pakkanen ei haittaa, kun pukeutuu kunnolla. Pahinta on sellainen sisuksiin tunkeutuva kavala kylmyys, joka on mielestäni tyypillinen juuri keväälle.

Lintuja on kyllä mukava kuulla pitkästä aikaa. Näin viime viikolla pajunkissojakin! Yritän selvitä keväästä bongailemalla lintuja ja kasveja sekä syömällä paljon lammasta pääsiäisenä.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
17.03.2015 18:30 #37 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Kevät
Aamuyöstä kuulin joutsenien ääntä kun ne lensivät pohjoiseen jokea seuraten.

Vaihdoin polkupyörään kesärenkaat nastarenkaiden tilalle (vähän myöhässä).

Ulkolämpötila ekan kerran tänä vuonna 10 astetta plussalla.

Kevät... :heart:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka, Piru Naiseksi

19.03.2015 12:23 #38 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Kevät

punnort kirjoitti: Kevät tulee sitten, kun pilottitakissa on liian kuuma, ja pitää vaihtaa farkkuliiviin. Kesä on sitten, kun kadulla voi kulkea paljain jaloin.

Minulla on samat kriteerit, paitsi että pilottitakin sijaan käytän nahkatakkia. Kaivoin eilen testiksi farkkuliivin kaapista, mutta kyllä nahka saa pukea minua vielä hetken aikaa.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

19.03.2015 19:40 #39 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Kevät
Näin ensimmäiset kiertävän tivolin mainosjulisteet kaupungilla. Kevät! :cheesy:

• kyty
19.03.2015 21:17 #40 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Kevät
Katupöly on ehkä kamalin asia keväässä, ja se kun kaikki on muutenkin pölyistä ja harmaata. Onneksi sateet puhdistavat sitten kun niitä tulee. Tosin nyt povattiin vielä takatalvea, ja oikeastaan talvenhan kuuluisi jatkua vielä hetken. Toisaalla maailmassa on kuulemma liikaa lunta. Mukavinta on sitten kun kaikki alkaa vihertää, ja alkukesästä kun kaikki kukkii ja tuoksuu ja joka paikkaan alkaa ilmestyä valkoisia kukkia joita on aina alkukesästä. Tosin en itse ole allerginen, ja en edes tiedä onko tuomen kukinta esimerkiksi monille mukava asia vai yksi allergian lähde?

Toisaalta kevät ja kesän tulo myös kummasti ahdistaa, vaikka keväästä ja kesästä pidänkin. En edes tiedä miksi. :huh:

Uusin jäsen: Ruska