• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 3 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 110 päivää sitten)

Kevät

16.02.2016 12:04 #61 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Kevät
Kyllähän tämä kevät jo on! Ainakin Turussa. Tämä talvi oli siitä poikkeuksellinen, että täälläkin pääsi hiihtämään jopa puolentoista viikon ajan ja ilmakin oli niin kylmä, että pahoinpiteli naamaa. Pajukko on kuitenkin jo täysin kissoissa. Lisäksi lauantaina bongattiin kauriit kevätlaumassaan. Myös pienemmille eläimille on tullut kevätkiire. Katariinan fat ass orava on jälleen selvinnyt yhdestä talvesta. Sitä tosin toivon, että kunnon pakkaset vähensivät tappajaetanoiden määrää. Espanjansiruetanoiden kesäiltaiset liiskaussessiot eivät houkuta :D

Ihmettelen, jos tämä enää kylmemmäksi muuttuu. Tosin vähän pidempi talvi olisi mahdollistanut mielekkään jäidenlähdön. Nyt ei sillä mielellä pääse tuijottamaan kevätmerta. Korkeintaan pääsee todistamaan jonkun uhkarohkean himopilkkijän tipahtamista avantoon, joka on hiljalleen kasvanut viimeisen kuukauden. Se ei oikein ole verrattavissa yhtäkkiseen rätinään ja paukkeeseen.

Ars Longa Vita Brevis
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, sinidean

20.02.2016 21:36 #62 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kevät
Helsingissä on menossa tämä vuoden viides vuodenaika, joka ajoittain tuntuu kattavan jonkun 90% vuodesta: kutsutaan sitä nyt vaikka tällei kiltisti märäksi sääksi, vaikka rumempiakin sanoja varmasti löytyy. Onko kyse kurasta, vedestä, loskasta vai liejusta, hiukan vaihtelee, mutta tunnuspiirteinä ovat siis kosteus, jolta suojautuminen on lähes mahdotonta, ja kaikkialle pureva tuuli, joka viimeistään tekee edellä mainitulta kosteudelta pakoon pääsemisen toivottomaksi.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu, Piru Naiseksi

20.02.2016 21:51 #63 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kevät
Hiukan mietin tänään ulos mennessä, että joko olin liian aikaisessa nostaessani tätä ketjua ylös, mutta eiköhän tuo lumi sula pois muutaman päivän päästä, varsinkin kun iltapäivien mahdollinen auringon esiintyminen vaikuttaa lämpötilaan nostavasti.

• kyty
20.02.2016 23:53 #64 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Kevät
Jaa, vaikuttaa siltä että toiveeni toteutui ainakin päiväksi tai pariksi, jos tällaista inhaa märkyyttä nyt voi talveksi kutsua... Ainakin on valkoista.

03.03.2016 08:27 #65 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kevät
Nyt mä keksin, miten määrittelen kevään alkaneeksi. Se alkaa varsinaisesti minulle siitä, että auringossa ollessa on lämmintä ja varjoon mennessä tulee hyytävän kylmä. Toinen kevään merkki on ympärillä olevien ihmisten niiskutus, syinä katupöly ja todennäköisesti Viron suunnalta kantautuva pähkinäpensaan siitepöly. Aurinko lämmittää jo, ehkä kohta alkaa myös niiskutus. :tongue:

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
03.03.2016 08:48 #66 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Kevät

Nyt on ollut keväiset auringonpaisteet, eikä ulos ole ollut menemistä ilman aurinkolaseja. Lämpötilat eivät kyllä vielä ole olleet täysin keväiset. Vielä oli 15 asteen pakkanen aamulla muutama päivä sitten.

03.03.2016 14:32 #67 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kevät

Moonlord kirjoitti: Minulla niiskutus taas lakkaa lämpötilan noustessa. Talvipakkasilla nenä vuotaa armottomasti. Allerginen kylmälle? :lol:

Ihan tuon hymiön takia piti kommentoida, sillä vaikka oireet eivät täsmääkään, kylmälle voi ihan oikeasti olla allerginen.

14.04.2016 10:59 - 14.04.2016 11:00 #68 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Kevät
Kevään ihanuudesta löytyy pieniä harmin kokkareita - toisin kirjoittaen pölyä, joka lentelee kaupungin ilmassa. Kun kulkija saa sitä hengitysteihinsä ja silmiinsä, niin kumpaisetkin puolustautuvat erittämällä vierontanesteitään. Kulkijaa yskittää, ja silmät vuotavat.
Mutta tomun kestää, onhan sen keskellä valoa ja toivo lämmöstä.
Viimeksi muokattu: 14.04.2016 11:00 Piru Naiseksi. Syy: korjaus ja pilkun lisäys

14.04.2016 14:32 #69 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kevät
Englannissa on jo täysi kevät! :grin: Jo pääsiäisen aikaan kävelin kaverin kanssa Lontoon puistoissa ihastelemassa istutuksia, ja nyt on tullut näkyviin niiden lisäksi myös ihan luonnonvaraisia kukkia. Isossa osassa puita on pienet silmut varsinkin Folkestonessa, jossa asun - Lontoossa en ole nähnyt ihan niin paljon, toisaalta (istutetut) puulajit voivat olla eri. Sääkin on vähitellen keväisempi, sillä vaikka pääosa ilmamassasta on vielä kohtuuvilpoisaa (tarvitsee pitkähihaisen tai ohuen takin ulkona), niin auringon paistaessa välillä tulee ihan t-paitakeli.

14.04.2016 17:02 #70 : sinidean
Vastaus käyttäjältä sinidean aiheessa Kevät
Kevät on just nastaa aikaa ja nyt parhaimmassa loistossaan ainakin täällä E-Suomessa: silmiä viekoittelevasti kutitteleva katupöly, lumen alta paljastuneet ruskeat pommit, joiden hellät aromit viipyilevät nenässä vielä hetken kasan ohitettuasi, rastaat ja muut tirpat jotka herättävät suloisella ääntelyllään aamuisin jopa ennen kissojen aamiaisnaukunaa... ja mikä parasta aamulla on ihan saa****n kylmä ja päivällä roudaat takkeja/kaulaliinoja/pipoja mukana käsivarrella. Sitten kaikenlaiset mörriäiset mönkii esiin talviuniltaan ja ääntelevät puistoissa, pihoilla ja puutarhassa. Ah!

Puutarhasta tuli mieleen, että on mielenkiintoista seurata mitä kaikkea puskeaa pintaan tuossa meikäläisen pikkupihassa. Muutin viime syksynä, joten en tiedä mitä kaikkea tuonne on istutettu. Krookukset jo ilahduttivat esiintulollaan. :heart:

Lisäinspiraatiota kevään kulun tarkkailuun tästä

16.04.2016 15:21 - 16.04.2016 15:22 #71 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Kevät
Kevät se on tullut tänne Hollolan piiriinkin - ainakin väliaikaisesti. Vielä pari päivää sitten tuuli kylmästi. Nyt lämmittää.

Oma parvekkeeni on tällä hetkellä minulle maailman rakkain paikka. Sieltä näkyy pelkkä metsikkö ja samalla luonnon pikkuvipeltäjien koko kirjo. On perkeleesti oravaa, pikkulintua ja muurahaiskekokin pihapiiristä löytyy.

Täällä laulaa pikkulinnut nykyään yötäpäivää. Mutta se ei haittaa, sillä se on kaunista. Näkee parempia uniakin, kun niitä kuuntelee.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 16.04.2016 15:22 LordStenhammar.

18.04.2016 08:43 #72 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kevät
Käytiin vkloppuna keskemmällä Suomea ja siellä näytti kevät olevan yhtä pitkällä kuin Helsingissä. Tai ainakin vehreyden määrä oli samoissa, lämpötilat taisivat olla jonkin verran matalammat.

Krookukset ovat ilmestyneet meidänkin minipihallemme, pitäisi jaksaa mennä siistimään se läntti, jotta se olisi hiukan kauniimpi katsella. Kissojen viihdyttämistarkoituksessa ostettu lintujen makkara ikkunan ulkopuolella on alkanut huveta melkosta tahtia, kun rastaat ovat löytäneet sen kevään tullen. Ja hyvä niin, ei tartte heitää pois ja kissatkin ovat täpinöissään talvisia pikkulintuja selvästi suuremmista haavesaaliseläimistä.

28.05.2017 20:22 #73 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kevät
Kevät on täällä taas täydellä teholla, nimittäin nokka vuotaa solkenaan, aamulla ei saa silmiä auki ja kaikinpuolin puolitehoinen olo. Tupla-annos allergialääkettä ei tunnu auttavan mitään, silmätipat vähän. Toivonpa vaan, että tämä olisi jo pian ohi...

• Skie hahmo
  • Skie
29.05.2017 22:01 #74 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Kevät
Täällä satoi taas tänään useampaan otteeseen lunta. Jopa niin isoja hiutaleita että hiukset olivat lumiset kun tuli takaisin sisään. Järvikin on vielä jäässä. Josko se kevät sitten heinäkuussa...

Always follow your doubts.

30.05.2017 00:27 #75 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kevät
Jos siellä Lapissa ei olisi talvella niin kylmä ja kesällä niin paljon hyttysiä, voisin muuttaa sinne ihan vain kevättä pakoon. :tongue:

Dynierax, LordStenhammar, Tuomas Anttonen
Uusin jäsen: Tuomas Anttonen