Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia

05.05.2014 19:38 #1 : Formaldehyde
"Miulle tulee tästä mieleen ihan sie ja ********", kommentoi eräs ystäväni kun lähetin hänelle Youtube-videon nimeltä Goth boy, jossa 8-vuotiaan sepittämässä tarinassa 2-vuotias Max saa isäpuolekseen gootin ja oppii, ettei erilaisuus ole loppujen lopuksi lainkaan hassumpi juttu. Toteamuksella oli lämmittävä vaikutus. Minulla ei ole jälkikasvua, mutta olen kovasti kiintynyt nelivuotiaaseen siskontyttööni ja minusta on hienoa, että voin omalta osaltani laajentaa pienen ihmisen maailmankuvaa ja olla toivottavasti myönteisenä esimerkkinä siitä, että erilaisuus ei ole pahasta. Jos haluaa isona prinsessaksi se on ok, mutta jos haluaa isona noidaksi niin sekin on ok.

Keskustelimme kerran kirjoittamisesta ystävän kanssa, joka oli tuntentenut minut ala-asteelta lähtien. Valitin hänelle kuinka kirjoittaminen on minulle yhtä tuskaa enkä saa mitään aikaiseksi, että haluaisin sanoa paljon, mutta sanat eivät suostu tulemaan ulos. Että en osaa kirjoittaa enkä ole koskaan osannutkaan. Tuo tuttava, jota pidin itseäni huomattavasti etevämpänä kirjoittajana vastasi sanomalla jotakin hyvin kaunista: "Hyde, minä olen aina pitänyt sinua kirjailijana."

Toissa talvena olin käymässä ystäväni luona ja olin juuri saanut noustua sängystä ja siirryttyä aamupalapöytään kun ystäväni toisen puoliskon isovanhemmat tupsahtivat käymään. Olin tavannut heidät kerran aiemmin syksyllä. He tervehtivät kaikkia, pappa kätteli ja mummo halasi - myös minua, kuten hämmästyksekseni sain huomata. Seisoin tuon pienen vanhan naisen syleilyssä pyjamahousuissani ja mustassa t-paidassani kun tämä totesi niskaani: "Sinä tuoksut hyvälle". Se oli jotenkin odottamatonta.

Toinenkin mieleen painunut kohteliaisuus on tullut iäkkäältä vanhukselta jota tuskin tunsin. "Sinä olet hyvä ihminen", sanoi tämä yli kahdeksankymmentä vuotias mies minulle suoraan silmiin katsoen kun näimme viimeistä kertaa. Mies muistutti minua omasta jo kuolleesta papastani ja koska luonteen hyvyys on jotakin jonka helposti itsessään kyseenalaistaa annan arvoa hänen näkemykselleen. Totta kai olisi hauska kuulla, että "Silmäsi ovat kuin tähdet, kylmät ja etäiset" tai "Haluaisin kirjoittaa näytelmän ihan vain siksi, että saisin antaa sinulle roolin sokeana helmenkalastajana joka rakastuu kuuhun ja kirjoittaa haikuja näkinkenkiin", mutta tulla kuvailluksi hyvänä ihmisenä ei ole hassumpaa sekään.

Ajattelin siis perustaa ketjun, jossa voi muistella parhaita saamiaan kohteliaisuuksia.

Naiset, herrat... olkaa hyvät.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf, Kirjaneito, Celestine, Taru Väyrynen

05.05.2014 21:38 #2 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Iiihana ketju :heart:

Formaldehyde kirjoitti: Seisoin tuon pienen vanhan naisen syleilyssä pyjamahousuissani ja mustassa t-paidassani kun tämä totesi niskaani: "Sinä tuoksut hyvälle". Se oli jotenkin odottamatonta.

Tuo oli suloinen :lol: :heart:

Mulle tulee tällä hetkellä mieleen vaan se, että kaveri (jota en ollut nähnyt melkein vuoteen toteisi yllättäen keskustelun lomassa: "Celestine kulta, sähän olet ilkeämpi kuin koskaan ennen." :grin:

Sitä yhtä kohteliaisuutta erään tietyn ihmisen suusta en ole kuullut, enkä välttämättä koskaan tule kuulemaan, mutta odotan sitä silti. Ehkä jonain päivänä kuitenkin...

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf, Kirjaneito

05.05.2014 21:54 - 06.05.2014 17:48 #3 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
"Sulla on niin isot korvat ettet sä nää sun selän taakse!" Eiku joo, oho, kohteliaisuuksia. :wink:

Tulee mieleen lähinnä vain yksi, sitäkin ihanampi. Juttelin jätkäpuoliselle kaverille rakkauselämäni puuttumisesta ja kerroin senhetkisen ihastukseni seurustelleen erään sillä hetkellä maailman inhottavimman tytön kanssa. (Tyttö oli vielä lapsuudenkaveri.)

"No jos se kaveri yhtään sua tuntis nii ois se sun kaa mieluummi. Sä oot paljon mukavampi kuin ********. Ja mun mielestä kauniimpi." :heart:

Merkitystä lisäsi, että herra oli eka jätkä, joka mulle koskaan oli oikeita kohteliaisuuksia lausunut. Tyyppi on idiootti, mutta ihana.
Viimeksi muokattu: 06.05.2014 17:48 The Big Bad Wolf.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito, Celestine

06.05.2014 12:02 #4 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Noin viisitoistiaana seikkailin juhannuksena sisävesilaivan risteilyllä muutaman ystävättäreni kanssa. Olimme valinneet myöhäisen vuoron, ja laivalla riitti humalikkaita. Moni heistä sössötti minulle kohteliaisuuksia. Erään miekkosen lausumat muistan:

-Neidillä on kauniit silmät.

Simäni olivat niin voimakkaasti meikatut, että niiden alkuperäistä olemusta juopunut ihminen pystyi tuskin päättelemään. En virkkanut mitään. Mies horjahteli edessäni muustakin kuin laivan keinunnasta leppeillä järven lainehilla ja jatkoi kommentointiaan:

-Neidillä on kauniit hiukset.

Purskahdin nauruun. Upea tukkani oli näet peruukki, jonka alla omat ohuet haiveneni häpesivät lyhyyttään.

-Ne on kampaamo Kaijasta, vastasin.

Ihailijani hoippui muualle. Minua huvitti, koska olemustani kehuttiin niiltä nimenomaisilta osin, jotka olivat mitä keinotekoisimpia!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

06.05.2014 13:37 #5 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia

Piru Naiseksi kirjoitti: laivalla riitti humalikkaita. Moni heistä sössötti minulle kohteliaisuuksia.

Humalaiset ja muutoin vain juopot tosiaan hallitsevat spontaanin kohteliaisuuksien esittämisen. (Ja sitten muka ihmetellään, kun naiset rakastuvat renttuihin. :tongue: )

Minulla on jäänyt mieleen kerta, jolloin olin muutama vuosi sitten junassa matkalla Itä-Suomessa. Asusteena oli farkut ja ruutupaita, pitkät hiukset, niukasti kosmetiikkaa. Normaali olotila. Takanani istui osan matkaa pieni seurue paikallisia keski-ikäisiä miehiä, jotka olivat joko jonkinasteisessa humalatilassa tai sitten väliaikaisesti selvin päin. Minä omalla paikallani torkuin silmät ummessa ja samalla tuli väkisinkin kuunneltua heidän turinointiaan. Yhdessä vaiheessa joku miehistä nousi katsomaan penkin takaa minua ja tokaisi tovereilleen:

"En minä tiedä, kumpi se on, mutta on se sievä ja sorja."

En kyllä enää ihan muista, sanoiko sievä vai nätti, mutta sorjan muistan. Ei sanonut mitenkään ilkeästi, vaan oikein lämpimään sävyyn, eivätkä muutoin häirinneet. Minä jatkoin kauneusuniani kunnes he jäivät junasta.

Minusta se oli kovin herttaista. Ettei välittänyt, vaikka sitten olisi julistanut minkä sortin ihmisen sieväksi/nätiksi ja sorjaksi. Kuulostipahan ainakin rehelliseltä. :lol:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Niittysalvia

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
06.05.2014 18:18 #6 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Toissakesänä tulin Suomenlinnasta kaverin synttäreitä viettämästä, minkä minulla oli venetsialainen naamio sekä mustaleveälierinen hattu, jossa oli strutsinsulkia. Joku vanhempi nainen jäi vähäksi aikaa katsomaan ja totesi, että olen hänestä todella kaunis. Tämä on ulkonäköön liittyvistä kohteliaisuuksista ehdottomasti muistettavimpia.

Sydäntä on myös lämmittänyt, kun lukiokaveri totesi minun olevan hieno ihminen ja viidenkympin paremmalla puolella oleva työkaveri sanoi olevansa suorastaan ylpeä minusta, kun olen niin fiksu (heheh).

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

06.05.2014 21:35 #7 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Tänään tuli mieleen vielä kaksi.

Kaverini kirjoitti musta yhteen lappuun, johon piti kirjoittaa toisesta hyviä puolia, että olen sanavalmis. Aina ei siltä kyllä tunnu, mutta se tulee aina joskus mieleeni.

Toisen kerran eräs aikuinen sanoi mulle, että olen harvinaisen fiksu nuori nainen. Se tuli jotenkin puun takaa ja oli siksi ihana :heart:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

• Metusalem hahmo
  • Metusalem
07.05.2014 08:46 - 07.05.2014 08:47 #8 : Metusalem
Vastaus käyttäjältä Metusalem aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia

Puolikuu kirjoitti: Kohteliasuudet tuntuvat mukavilta vielä vuosienkin jälkeen, osaisinpa itsekin sanoa niitä muille.

Niinpä. Olen hirveän huono kehumaan, vaikka pääsääntöisesti ympärilläni on mahdottoman ihania ihmisiä, jotka ansaitsisivat tulla kehutuiksi. Joku psykologinen este siinä vain on, ettei pysty sanomaan ajatuksiaan ääneen. Tuntuu liian siirappiselta tai teennäiseltä.

Tässä taannoin kuulin olevani hyvä laulamaan, vieläpä ammattimuusikolta. Todellisuudessa kyllä minulla on vaikeuksia pysyä sävelessä (tätä on kokeiltu ja olen siitä saanut palautettakin), mutta ilmeisesti osaan laulaa ainakin silloin, kun saan tarpeeksi vahvaa tukea ympäriltä.
Viimeksi muokattu: 07.05.2014 08:47 Metusalem.

• Strato hahmo
  • Strato
07.05.2014 10:27 #9 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Eilen kuulin äidiltä, että tätini oli sanonut minun pystyvän saavuttamaan erään tärkeimmistä unelmistani, koska olen määrätietoinen, suunnitelmallinen, sinnikäs ja minulla on aina varasuunnitelmia :smile:

Mukavaa kuulla kehuja tästä aiheesta, sillä se on minulle suorastaan kutsumus.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

07.05.2014 15:52 #10 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Kerran eräs naispuolinen baarituttavuus kehui minua kauniiksi ja vakavasta äänensävystä päätellen myös tarkoitti sitä. Vaikka en ole ulkomuodoltani mikään raavas karpaasi, luonnehdinta tuntui hippasen oudolta. Tai ehkä nainen tarkoitti sisäistä kauneutta. Toisaalta minua on töissä luultu pitkine hiuksineni monesti naiseksi, joten ehkä minussa sitten on feminiinisiä piirteitä. Miehinen identiteetti kyllä kärsii, mutta minkäs teet.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

07.05.2014 19:32 #11 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia

Astorethein kirjoitti: Kerran eräs naispuolinen baarituttavuus kehui minua kauniiksi ja vakavasta äänensävystä päätellen myös tarkoitti sitä.

Astorethein kirjoitti: Toisaalta minua on töissä luultu pitkine hiuksineni monesti naiseksi, joten ehkä minussa sitten on feminiinisiä piirteitä. Miehinen identiteetti kyllä kärsii, mutta minkäs teet.

Kuulostaa hyvältä, kokonaisvaltaiselta kehulta. Hän tuskin tarkoitti pelkästään ulkoista olemustasi.

Mitä feminiinisyyteen miehessä tulee, on esimerkiksi Robert Greene sitä mieltä, että asia on vain eduksi:

...the slightly feminized male, the pretty boy, has always been seductive to women. Valentino embodied this quality. Elvis Presley had feminine features (the face, the hips), wore frilly pink shirts and eye makeup, and attracted the attention of women early on. The filmmaker Kenneth Anger said of Mick Jagger that it was "a bisexual charm which constituted an important part of the attraction he had over young girls... and which acted upon their unconscious." In Western culture for centuries, in fact, feminine beauty has been far more fetishized than male beauty, so it is understandable that a feminine-looking face like that of Montgomery Clift would have more seductive power than that of John Wayne.

Do not be one of those who believe that what is most seductive is being devastatingly masculine.

07.05.2014 21:24 - 07.05.2014 21:25 #12 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia

Formaldehyde kirjoitti: Mitä feminiinisyyteen miehessä tulee, on esimerkiksi Robert Greene sitä mieltä, että asia on vain eduksi

Eli nätti poika menestyy naisten keskuudessa karskia äijää paremmin? Jos näin on, ehkä minulla sittenkin on mahdollisuuksia (vaikka en itseäni erityisen nättinä tai komeana pidäkään). Toisaalta asiat sujuivat mainitsemani naishenkilön kanssa ihan mieluisasti, joten ehkä väitteessä on perää.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 07.05.2014 21:25 Mustelmann.

08.05.2014 15:46 #13 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia

Astorethein kirjoitti: Eli nätti poika menestyy naisten keskuudessa karskia äijää paremmin?

Greenen mukaan vastakkaisen sukupuolen vieraus saa ihmiset etsimään kumppanista jotakin samaa, mihin omassa sukupuolessaan on tottunut. Jotakin, mitä voi ymmärtää. Tämä voi olla ulkoista tai psykologista samankaltaisuutta, tarkoittaen esimerkiksi ajattelu- tai toimintamalleja.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

16.05.2014 11:16 #14 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Random ihmisiltä saadut kohteliaisuudet ovat ehkä niitä parhaimpia, silloin ei tarvitse pohtia kuinka biaksinen kohteliaisuuden antajan näkymys on. Suomessa ja suomalaisten suusta (random ihmisiltä) en juurikaan muista mitään kohteliaisuuksia saaneeni, mutta Egyptissä lomaillessani minusta pidettiin kovin ja kohteliasuuksia kuulin varsin monta (tiedä sitten moniko niistä oli oikeasti tarkoitettuja). Ehkä se johtui siitä, että annoin silloisen poikaystäväni hoitaa suurimman osan puhumisesta ja aina välillä kävelin vähän hänen takanaan. Mieleenpainuvin oli eräs Kairossa ollut myyjä, joka harmitteli kovin, ettei minulla ollut siskoa, jonka olisin voinut esitellä hänelle (hänkin olisi halunnut saada minun kaltaisen tyttöystävän/vaimon).

Suomen maaperällä yksi random kommentti on jäänyt mieleen (kohteliaisuus se ei ollut, mutta otin sen positiivisena asiana). Jokunen vuosi sitten kävelin kaupungilla pukeutuneena itselleni tyypilliseen värimaailmaan eli mustaan, ja jollain hiukan syrjemmällä kadulla erään pikaravintolan edessä oli nuorista miehistä koostunut porukka (ehkä 4 henkilöä). He taisivat puhua tytöistä, sillä kun kävelin porukan ohi, joku sanoi jotain, ehkä tyyliin: "Entäpä tuo?" minua tarkoittaen, jonka jälkeen sitten toinen poikaporukan tyyppi käänsi päätään, katsoi minua ja totesi: "Ei, liian musta minulle." Tästä tuli vaan niin hyvälle mielelle. :tongue:

Mieleenpainuvimmat ja itselle tärkeimmät kohteliaisuudet ole saanut tuttaviltani. Eräs kaveri mainitsi minun parhaimmaksi puolekseni kieron huumorintajuni ja sen, että minun kanssani on helppo olla. Työkaverini taas ylisti minun hyvää luonnettani ja oli aivan innoissaan siitä, että teemme töitä samassa projektissa. Nämä kohteliaisuudet ovat luonteeltaan enemmän henkilökohtaisia ja siksi ehkä parhaimpia minulle.

Hiistu kirjoitti: Humalaiset ja muutoin vain juopot tosiaan hallitsevat spontaanin kohteliaisuuksien esittämisen.

Tiettyyn rajaan asti joo. :) Sitten se saattaa mennä yli ja kohtelaisuuden muuttuu rumien huuteluksi.

Formaldehyde kirjoitti: Muistelen lukeneeni japanilaiseen bishounen-ilmiöön liittyen, että erityisesti teini-ikäisten nuorten naisten on hankala samaistua karskeihin ja karvaisiin äijiin, pitkäraajaisissa ja kauniskasvoisissa bisheissä tätä tarttumapintaa on enemmän. Selittäisi ehkä jotain myös poikabändien suosiosta (?).

Aika jännä. Onko tämä universaalia vai vaan japanilaisten piirissä yleistä? Mietin vain sen takia, että itse olen aina hiukan kavahtanut juurikin tuollaisia poikabändiläisiä ja etsinyt miehistä voimaa sekä älyä ulkoisen olemuksen sijaan.

• winkula hahmo
  • winkula
    Aseenkantaja
16.05.2014 12:01 #15 : winkula
Vastaus käyttäjältä winkula aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Kaikkein mieleenpainuvimman kehun sain yläasteella silloiselta äidinkielenopettajaltani.

Olin rustaillut jonkin verran jo ennen tätä kyseistä kehua, mutta vasta sen jälkeen aloin kirjoittaa tosissani. Aiheena oli muistaakseni fantasia-/vapaavalintainen tarina. Tartuin tietysti innolla lempiaiheeseeni, mutta jostain syystä pää löi tyhjää. Kirjoitin yömyöhään ja revin sivuja kirjoitusvihkosta, kun mikään ei kelvannut. Lopulta päädyin ammentamaan tarinan vanhojen tekstieni pohjalta. Olin todella pettynyt itseeni kun en kyennyt luomaan mitään "uutta", mutta eipä tuo kauaa jaksanut harmittaa.

Jossain vaiheessa sain kutsun puhutteluun. Vanha ylikiltti äikänope (jonka ei koskaan voisi kuvitella suuttuvan kenellekään) syytti minua nyt täysin vakavana plagioinnista. Vetosi revittyihin sivuihin ja siihen, että teksti on liian hyvä. Pyysi myöntämään rikoksen tai soittaisi äidilleni. Pyysin soittamaan äidille. Tärisin riemusta ja sydän hakkasi hulluna koko seuraavan tunnin! Opettaja sitten soitti kotiin ja äitini kertoi olleensa vieressäni kun kirjoitin tarinaa (mikä piti paikkansa). Opettaja pyysi myöhemmin kyynelsilmin anteeksi ja kehui tekstin maasta taivaaseen. 10 tuli. :cheesy:

Siitä se kirjoittaminen sitten lähdi ja yläasteen päättäjäisissä sain kirjoitusstipendin ja tämä kyseinen opettaja vieläpä ojensi sen.

Tämä asia kantaa minua vielä tänäkin päivänä. :smile:

Kynäilijä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa, Elenna, Celestine

16.05.2014 12:19 - 16.05.2014 12:50 #16 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Hyvä Winkula! Mullakin se kirjoittaminen lähti juuri äikäntunneilta, vaikka en koskaan kymppejä saanutkaan. Ysimiikkaa ja kasipuolta tuli sen sijaan aika usein, ja ne kehut aineiden arvioinneissa kyllä kävivät kohteliaisuuksista. Plagioinnista ei sentään koskaan syytetty.

Meidän äikänopettaja oli yläasteella ainoa, joka sai tämmöisen teiniraggarin pidettyä ruodussa. Äikän ja enkun lisäksi mikään ei koulussa kiinnostanut. Tämä opettaja on ollut Suomen Tietoviisaassakin, ja tartutti innostuksellaan kirjakärpäsen minuunkin.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 16.05.2014 12:50 LordStenhammar.

• Laine hahmo
  • Laine
18.05.2014 20:11 #17 : Laine
Vastaus käyttäjältä Laine aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Viime kesänä yksissä juhlissa eräs mulle tuntematon sano että näytän yhdeltä tädiltäni.
Noh, mikäs siinä sitten.

• Aurelia hahmo
  • Aurelia
08.06.2014 16:59 #18 : Aurelia
Vastaus käyttäjältä Aurelia aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Tätä seuraavaa kirjoittamiseen liittyvää kohteliaisuutta en varmaan koskaan tule unohtamaan. Sen lausui monta monta vuotta sitten eräs kadotettu nettituttavani joka ei ollut koskaan nähnyt minua, vain netissä julkaisemiani juttuja. Hän sanoi minua ensimmäisenä "lahjakkuudeksi" Ja siltä tyypiltä se oli melkoinen kohteliasuus.

Toinen kohteliaisuus, joka taas ei liity kirjoittamiseen ja jota en unohda, on kun eräs henkilö lausui minulle, ensimmäistä kertaa myöskin että "Sulla on kauniit silmät. Jotenkin suuret."

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

• Aurelia hahmo
  • Aurelia
14.06.2014 11:16 #19 : Aurelia
Vastaus käyttäjältä Aurelia aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Ja tässä kolmas kohteliaisuus, jota en koskaan unohda ja jonka minulle tärkeä ihminen, joka ei tosiaan pidä tapanaan sanoa mitään turhaa, ainakaan kovin paljon, sanoi: "Ei ole mitään mitä et osaisi.."

Aina kun minusta tuntuu, että olen surkea joka asiassa ja kun jotkut ihmiset niin vihjaavat, muistan tuon ja tunnen oloni paremmaksi.

Ja tämä ihminen tosiaan vieläpä tietää paljonkin niin musiikista kuin kirjallisuudesta ja jotain vielä taiteestakin.

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

• Strato hahmo
  • Strato
14.06.2014 12:16 #20 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Äsken tuli mieleen kohteliaisuus, jonka serkun 3 vuotias poika kerran sanoi. Olin siis kummitädillä muutaman päivän vierailulla ja serkun 2 lasta tulivat sinne sitten yökylään. Luonnollisesti tuli vietettyä paljon aikaa lasten kanssa ja sitten eräänä päivänä nuorempi yhtäkkiä tokaisi: "Sä osaat kyllä aivan kaiken!" Siitä tuli todella hyvä mieli pitkäksi aikaa, sillä kehu tuli suoraan sydämestä :cheesy:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Uusin jäsen: Ruska