Tienristeys
huhtikuu 14, 22:45
241 viestiä | kyty

02.04.2015 19:24 #41 :: pihlajapuu
Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Nyt on kyllä ollut joku erikoisten kehujen viikko (liekö pääsiäinen sekoittanut päät?). :cheesy:Ensin eilen baarissa kahvilla istuessani joku keski-ikäinen mies tuli ilmoittamaan, että "pakko tulla sanomaan, että nyt on kyllä kaunis olkapää" (oli kylläkin päällä mekko, jossa on aukot olkapäiden kohdalla), ja tänään, kun seisoin räntäsateessa odottamassa parkkilippua, ohi kulkenut mies kommentoi, että vihreät maiharini ja vihreä huivini "ovat mielenkiintoisesti yhteensopivat" (tjsp). Ja viimeisimmäksi sain kuulla kaverilta, että silmäni näyttävät iloisilta.
Muokannut 02.04.2015 19:24 pihlajapuu
Tykkännyt: Strato

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

14.10.2015 20:54 #42 :: Ageha
Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Mainitsin eräälle ihmiselle, että olen tullut parille muulle ihmiselle mieleen Tangledin Rapunzelista, ja sain vastaukseksi että "ymmärrän hyvin, oot kiltti mut osaat lyödä". :tongue:

Eräs toinen henkilö taas sanoi kerran jotain suunnilleen että tekisin hyvää uudelle koululleni (ellen muista täysin pieleen?). Minusta se oli aika mieleenjäävän kauniisti sanottu, tosin tiedä sitten miten on.

Niin ja kuulemma hiusteni väri sopii loistavasti hyvin yhteen mustien vaatteiden kanssa, mikä näin jälkikäteen ajateltuna oli ehkä vähän kummallisesti sanottu koska eikös melkein kaikki sovi. :tongue:

• Kikenn hahmo
  • Kikenn
    Vintiö

21.02.2016 02:34 #43 :: Kikenn
Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Itselleni on jäänyt mieleen se kerta, kun olin äitini kanssa seuraamassa Säkylän kesäteatterin näytelmää, jossa Isäni ja pikkuveljeni esiintyivät. Kun oli tauko ja olimme juttelemassa isälle ja veljelleni, eräs näyttelijöistä, jota en tuntenut, näki hymyni ja kehui hymyäni ja hampaitani kauniiksi. Olin käynyt oikomishoidoissa eskari-ikäisestä asti, kunnes täytin 20. Tuon kuuleminen autoi itsetuntoani hieman ja tulin vielä kiitollisemmaksi hammaslääkärilleni.

22.02.2016 10:59 #44 :: Piru Naiseksi
Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Ollaan uimalassa, hyppytelineitten äärellä. Lapset tulevat sanomaan: "Sä oot sitten hyvä uimahyppääjä".
Vaikka tiedän. että lajiin vihkiytymättömien mielestä kohtuuvaatimatonkin osaaja on taitava, niin suo sanat lämmittävät. Näin on myös siksi, että alle kymmenvuotiaat kai aika harvoin mielistelevät ainakaan heille vieraita aikuisia, joita heidän ei ole mitään syytä imarrella. Enkä tunne noita lapsia mitenkään.
Valmentajat ja tuomarit puhuvat sitten jonkin verran eri tavoin, ja yritän kehittyä heidän palautettaan seuraten.

• Breza hahmo
  • Breza
    Kaartilainen
22.02.2016 20:42 #45 :: Breza
Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Olin kaupassa ja katoin karkkihyllyä enkä tajunnut et seison jonossa vaikka en aikonu viel jonottaa. Siin takana oli nainen ja sanoin normaalisti että sori en seiso jonossa nii voit mennä edelle. Nainen vaan sano et tuo hymysi on kaunis et ei haittaa :)

Hymyilin loppupäivän :)

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti

08.03.2016 14:10 #46 :: Vael
Mieleen jääneitä kohteliaisuuksia
Tämä ei varsinaisesti ole kohteliaisuus, mutta samankaltainen vaikutus sillä oli. Olin pyytänyt ystävää kanssani katsomaan yhtä elokuvaa, tai pikemminkin tv-sarjan erikoisjakson erikoisnäytöstä, ja viestiteltiin siinä ja sovittiin että mennään. Koska koko keskustelu käytiin WhatsApissa niin kuvailin sitten sanallisesti kuinka äärimmäisen innoissani ja kikseissä olin ja miten se ilmeni, ja kaveri vastasi vaan "Joo tiiän sut :D". En sillä hetkellä ajatellut sitä sen enempää, mutta myöhemmin tuli semmoinen fiilis että onhan se aika hienoa, joku tietää mut. Joku on vaivautunut viettämään mun kanssa niin monta tuntia ja vuotta että pystyy näkemään mut mielessään silloinkin kun en ole paikalla. Jolle mun ei tarvitse selittää erikseen mitä mun pienessä introverttimielessä tapahtuu. Ehkä tää ei oo mikään maailman isoin juttu, mutta mulle se oli henkilökohtaisesti merkittävä oivallus :)

Tuli mieleen myös vähän erilainen kerta, kun yksi toinen kaveri sanoi mulle että oon "niin laiha". Siinä tilanteessa se oli ilmeisesti kohteliaisuus, mutta miten tommoseen on tarkoitus suhtautua? Joo niin oon, en voi sille mitään ja nykyään oon jo aika sinut sen kanssa. Onneksi tuollaisia ei kuule kovin usein.
Muokannut 08.03.2016 15:45 Vael