• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 17 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 92 päivää sitten

Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

22.06.2015 03:21 - 22.06.2015 03:22 #121 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Naulaan päätäni seinään. Täällä onkin ollut mukavasti graduavautumista, mutta kyllä AMK:n Thesiksestäkin voi avautua :P Etenkin jos on yhtä reikäpää kuin minä. Ukonjuhlaa olen toisella kädellä viettänyt, mutta toisella kädellä olen kauhuissani naputtanut kasaan thesistä. Työn asiakas nimittäin soitteli vihaisesti koululle, että "mikäs nyt on kun tuosta ukkelista ei enää kuulu?!" Eipä ollut sen enempää tai vähempää kuin se, että kaiken kiireen keskellä olin unohtanut koko työn noin kuukaudeksi ja työsähköpostini olen pitänyt kiinni sillä nykyisten asiakkaiden kanssa käytän pikaviestimiä eikä minulle mahdu enää yhtäkään rahantarjoajaa aikatauluun. Enpä tiedä, koska olisi hävettänyt näin paljon viimeksi. Jälkikin on kiireen vuoksi surkeaa. Normaalisti en ikinä kelpuuttaisi tällaista läpi, mutta pakko se on.

Ars Longa Vita Brevis
Viimeksi muokattu: 22.06.2015 03:22 Morgan Blood. Syy: Tämän lisäksi en osaa esim. kirjoittaa oikein.

23.06.2015 19:20 #122 : Elthadora
Vastaus käyttäjältä Elthadora aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Oikeampi kysymys kai olisi, mikä minua ei stressaa tällä hetkellä, mutta en oikein osaa vastata siihen. Täälläkin ahdistelee diplomityö, joka olisi pitänyt aloittaa tämän vuoden alussa, mutta ei ole aihettakaan valittuna. Lisäksi pitäisi tehdä pari rästikurssia pois jaloista ja valmistua sekä kandiksi että arkkitehdiksi mielellään ensi syksynä tai ihan viimeistään keväällä.

Sitten on työt, jotka häiritsee, kun niitä on erittäin satunnaisesti. Ennen olin kaksi päivää viikossa töissä ja kesällä kokoaikaisesti, mutta nyt ei meinaa riittää työt edes yhdeksi päiväksi viikossa, vaikka on kesäkin. Ja pitäisi hankkia uusi kone eikä opintotukeakaan enää tule. Niin ja pitäisi hommautua myös arkkitehtitoimistoon töihin, vaikka nykyinenkin paikka on jo lähellä omaa alaa.

Ja sitten on harrastukset. Pitäisikö niistä stressata? Olen meidän seurassa jo valmiiksi joukkueenjohtaja. Nyt vastuulleni tyrkättiin myös yksinluistelujaoston tiedotus ja joulunäytöksen järjestäminen. Erittäin "sosiaalisena" olen tästä hieman ahdistunut, mutta enpä osannut kieltäytyäkään.

On siis hieman ylikuormittunut olo näin kesälläkin, kun pitäisi miettiä sekä töitä, koulua että harrastuksia. Viime syksynä näitä kaikkia oli jo ihan liikaa ja jotenkin vaikka keväällä en tehnytkään paljoa mitään näistä (olin poissa harrastuksestakin loukkaantumisen takia), niin on edelleen sellainen enehdienehdi-paniikki.

Joo, ehkä tämä tästä jossain vaiheessa kesää lantuu. Ainakin, jos saisin jotain isompaa hoidettua pois alta. Niin kuin vaikka valmistumisen. Tai edes siivouksen. Pitäisi lähteä uudestaan vaeltamaan. Silloin on vaikeaa stressata mistään. Suosittelen muillekin. ^^

• gvven hahmo
  • gvven
    Kaartilainen
22.07.2015 23:20 #123 : gvven
Vastaus käyttäjältä gvven aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Pitäisi ostaa tietokone tuleville lukuvuosille lukioon, mutta en vain ymmärrä mitään tietokoneista tai muistakaan teknisistä laitteista. En todellakaan tiedä miten tulen selviämään, varsinkin jos/kun kirjoitukset muuttuvat sähköisiksi.

Toinen on se, että pitäisi ostaa myös uusi puhelin sillä tämä entinen on todella vanha (3 vuotta), kun kännykät ovat kehittyneet tässä muutamassa vuodessa niin paljon.
Jotenkin vain tuntuu, että se millaisen puhelimen omistaa, vaikuttaa todella paljon siihen mitä mieltä kyseisestä henkilöstä ollaan. Kaikenlainen "yhdessäolo" on siirtyneet suureksi osin puhelimille erilaisiin sovelluksiin. Jos ei omista tiettyjä sovelluksia voi todella helposti jäädä ulkopuoliseksi. Tämä on mielestäni todella harmillista, sillä jos on koko ajan puhelimella ja ottaa instaan kuvaa jokaisesta askeleestaan, jää itse elämä elämättä. Tottakai puhelin on minustakin mahtava keksintö, mutta silti voisi joskus jättää sen kotiin ja nauttia elämästä ja olla ystävien kanssa ihan oikeasti.

Tästä tulikin nyt tällainen mielipidekirjoitus, mutta mielestäni tärkeällä asialla ollaan.

-The only problem with dreaming is waking up-

• Ansa hahmo
  • Ansa
23.07.2015 00:07 #124 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
3 vuotta vanha puhelin ei ole vielä vanha. Ainakaan omasta mielestäni. Oman puhelimeni vaihdan sitten, kun se hajoaa, enkä sillä mitään sovelluksia käytä. Paitsi muutamia, mutta nettiä ne ei tarvitse. Minulla on tietokone sitä varten. Ja jos joillain on asiaa, niin soittakoot tai laittakoot tekstiviestiä.

Itseä stressaa asuminen ja asunnon pienuus. Toinen puolisko on viihtynyt täällä sen verran pitkään, että alkaa olla ajankohtaista etsiä yhteinen kämppä. Sitä vaan ollaan työnnetty sen verran paljon sivuun, ettei kohta jaksa enää.

• Skie hahmo
  • Skie
29.08.2015 16:27 #125 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Oli vähän arvan heittoa kirjoitanko tähän vai elämä on ihanaa-ketjuun, mutta stressi taitaa viedä tällä hetkellä pienen voiton. :D Olen Helsingissä kentällä, piakkoin lähtee lento kohti Pekingiä jossa tarkoituksena on viettää seuraavat kolme kuukautta harjoittelussa. Asunto pitää hommata paikan päältä, ja työn suhteen olen täysin odottavalla kannalla, mitä syksy tuo tullessaan. Noh, ei kai se auta kun mennä paikan päälle ja toimia tilanteen mukaan.

Always follow your doubts.

• Ageha hahmo
  • Ageha
11.10.2015 15:14 #126 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Raha. :huh:

Sekä hiukan koulunkäynti ja yleisesti elämäntilanne.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

11.10.2015 19:07 #127 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Dyn kirjoitti: Työt stressaa. Kevään viimeinen dedis on 20.5., sen jälkeen toivottavasti alkaisi loma. Tai sitten ei. Liikaa töitä.

Syksy jatkuu samoissa fiiliksissä, dedistä dediksen päälle. Kesäloma oli joo, mutta kohta voisin tarvita jonkinlaisen syys- tai talviloman. Mielellään vähän pidemmän kuin kesällä pitämäni kolme viikkoa.

11.10.2015 23:09 #128 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Se, että teen melkein täyttä työviikkoa ja yritän samaan aikaan suorittaa toisessa kaupungissa useampaa kurssia. >____< Töitä on riittänyt syksylle enemmän kuin odotin, niin nyt tahtovat opinnot kaatua vähän niskaan (ja autolla tuon 270 km:n edestakaisin ajaminen vähän kyllästyttää..).

• Ageha hahmo
  • Ageha
20.10.2015 00:07 #129 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
On ihan liian hauskaa vain istua kotona tekemättä mitään ja nukkua ja kuunnella musiikkia ja itkeä.

Tai okei ei se hauskaa ole, mutta paljon rentouttavampaa kuin arjen pyörittäminen. Voimat aika lopussa ja talvi vasta tulossa.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

• Warghast hahmo
  • Warghast
20.10.2015 08:00 #130 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
se, että miten voikaan aamulla töihin lähtö v**uttaa niin vietävästi, vaikka tykkää työstä ja kun tänne pääsee, niin olo on "noh, mikäs tässä.."

pariviikkoa sitten kettuuntumis puuskassa purin hammasharjani useampaan osaan ja aamulla löin käteni auton kattoon niin että lommo tuli (onneksi oli oma tojota)

sitten kun saa päivän käyntiin niin olen taas oma itseni ja mikään muu kuin raha ei stressaa..

• kyty
21.10.2015 00:05 #131 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Huoh, välillä tuntuu vaikealta keskustella ihmisten kanssa, varsinkin netissä ja välillä ihan netin ulkopuolellakin - ilman että ärsyttää jotakuta, leimataan joksikin tai muuten vain menee pieleen. Tätä käy itselleni niin usein, että syyn on pakko olla minussa. :huh: Toisaalta Rising on ainoita tietämiäni paikkoja, joissa ihmisten sanomisia ei välittömästi vääristellä, mikä on netissä ja somessa ihan yleistä. (Silti, ei se syy voi aina olla muissa.)

21.10.2015 10:11 #132 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Normaalin työstressin ja "onko minulla ensi vuonna töitä"-stressin ohella panikoin remontista. Vaikka se on tavallaan hirmu hauskaa puuhaa, stressaan siitä, että valitsemamme värit ovatkin jotain aivan kauheaa sitten kun ne lopulta saa maalattua seinään. Ideatasolla ne näyttävät hyviltä ja toisiinsa sopivilta, mutta ainahan väri näyttää erilaiselta, kun se altistuu erilaisille valoille ja on oikeasti suurempana väriläiskänä kuin A5.

Ja vaikka seinän voi aina maalata uudestaan, ei se tarkoita sitä, että se uusi valinta on yhtään parempi. :p

• Argentum hahmo
  • Argentum
    Aseenkantaja
21.10.2015 13:17 #133 : Argentum
Vastaus käyttäjältä Argentum aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Tulevat koekeet ja niihin lukeminen. Pitäisi alkaa panostaa ihan satasella :neutral:, että pääsisin sitten haluamaani kouluun kunhan semmosen ensin päätän.

Isänisällä havaittiin keuhkoissa kasvain. Pelottaa ihan hulluna... toivotaan parasta! :/

"A little reading is all the therapy a person needs sometimes."

28.10.2015 11:17 #134 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Työ ei etene toiveitteni mukaan, ja urakkaan varatun ajan loppu häämöttää. Ihmettelen ja harmittelen sitä, että aina stressaannun näissä tilanteissa, vaikka ne olisi edullista hyväksyä haasteina.

• Ansa hahmo
  • Ansa
11.11.2015 15:20 #135 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

11.11.2015 15:28 #136 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Työt ahdistaa. Paljon pitäisi tehdä, mutta energiaa on tosi rajallisesti. :/ Lusikkateoriaa mukaellen päivän lusikat oli käytetty jo tossa puolen päivän jälkeen, kun onnistuin printtaamaan yhden lisenssipaperin ja lähettämään sen allekirjoitettuna kustantajalle. Että näin.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
11.11.2015 15:44 #137 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Ansa kirjoitti: En jaksa. Kesä meni huonosti enkä ehtinyt rentoutua ennen opiskelun jatkamista. Mä tartten kunnon, pitkän loman, että jaksan. :sad:

Kuulostaa jotenkin tutulta. Vaikka koenkin opiskelun mielekkääksi, olisi kivaa viettää edes joku viikko ilman, että taustalla pyörii ajatus seuraavasta opiskelusuorituksesta. Kaipaan rentoutumista ilman syyllisyydentunnetta. Kaiholla muistelen niitä kesiä, kun loma oli oikeasti loma. Olikohan se mun elämän onnellisinta aikaa lol? :lol:

Ei kai auta kuin tehdä aina yksi asia kerrallaan ja olla märehtimättä niitä miljoonia juttuja, jotka odottavat jonossa. Ja toisaalta en voi olla ajattelematta tota Dynin allekirjoitusta. Helpommallakin elämässä pääsisi, mutta en olisi siihen tyytyväinen.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

11.11.2015 15:47 #138 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Puolikuu kirjoitti: Ja toisaalta en voi olla ajattelematta tota Dynin allekirjoitusta. Helpommallakin elämässä pääsisi, mutta en olisi siihen tyytyväinen.

Sen takia se onkin siinä. :wink: Yleensä ihmiset (minä ainakin) ovat itse itsensä suurimmat kriitikot. Ja jos sisäinen kriitikko ei anna mennä matalamman aidan kautta, sitten ei vaan mennä.

18.11.2015 21:10 #139 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Ansa kirjoitti: Opiskelu. Kontaktiopiskelua on vähän, mutta tehtäviä sitäkin enemmän. Hyvänä esimerkkinä se, että tehtäviä on ollut 20 ja saanut niistä seitsemän tehtyä, niin niiden jälkeen tehtäviä on edelleen se 20, kun niitä tulee koko ajan lisää.

Samaistun. Olin koko kesän ja ison osan syyslukukauden alkupuoliskostakin töissä, niin nyt tuntuu, ettei meinaisi riittää energiaa kaikkiin opiskelujuttuihin, mitä olen itselleni haalinut loppusyksyyn sillä ajatuksella, että alkusyksy meni opintojen osalta ihan harakoille. Kalenterikin on ihan täynnä. Viikko tai pari sitten piti ottaa käyttöön jo vaaleanpunainen mustekynä sinisen lisäksi, kun en pysynyt enää kalenterissa kartalla siitä, mitä olin tehnyt valmiiksi ja miten paljon oli tekemättä vielä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

18.11.2015 21:32 #140 : The Big Bad Wolf
Koeviikko ja NaNoWriMo päällekkäin. Sain lisäaikaa kemian itsenäisiin tehtäviin, ei ongelmaa koulun suhteen juuri ollenkaan.

Mutta nyt kun olisi aikaa ja pakkoa kirjoittaa, kone veti taas itsensä kipeäksi eikä avaa Wordia ilman nettiyhteyttä. Rukoilen sormet ristissä, että Avast-kuuri helpottaisi, kuten viimeksi, mutta silti vähä pelottaa. Missasin kaverin konsertin tänään kun jäin riitelemään koneen kanssa ja harmittaa. Mikään muukaan juttu ei edisty, koska osaan ainoastaan tuijottaa ruutua ja pitää läppäriä sylissä, jos jotain vaikka äkkiä tapahtuisikin.

Pisania
Uusin jäsen: Taina Rytkönen