Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

• Strato hahmo
  • Strato
09.12.2014 23:14 #81 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Yhden kurssin lopputyö. Kaikki on siinä ihan levällään ja tuntuu, ettei millään tule valmista ajoissa (tuntuu myös ettei taidot riitäkään tähän, sillä pitäisi osata/opetella asioita joita kurssilla tai missään muuallakaan ei ole käyty läpi ollenkaan). Pakko se olisi kuitenkin saada valmiiksi, ettei tarvitse lähteä kurssia uusimaan, oli ihan liian työläs siihen...

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

• Saki hahmo
  • Saki
10.12.2014 08:07 #82 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Tämä yläasteen koeruuhka :evil:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Celestine

10.12.2014 11:35 #83 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Nyt stressaa sama asia, joka potuttaa eli pelko rajun syysmysrkyn iskemisestä kannallatani hankalaan aikaan eli silloin, kun minun on pakko liikkua ulkona.

Säille ei mitään voi, joten onko järkeä stressaantuakaan, mietin. Mutta jos edellytetään tietynlaista ulkopukeutumista säästä riippumatta, niin kyllä se vähän häiritsee kivan kokemuksen odottamisesta nauttimista.

Tänne Risingille kirjoittaessani kiusaa se, että kirjasimet ilmestyvät ruutuun kovin kovin verkkaan ja poistaminen on ihan yhtä aikavaa. Tulee kirjoitettua sama kirjain liian monesti tai poistettua liian paljon, koska ohjelma ei pysy näppäilyn tahdissa. (Ja minä kirjoitan kaksisormijärjestelmin!)

• Warghast hahmo
  • Warghast
10.12.2014 13:37 #84 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Heh, tuntuu siltä että oon löytäny ihan hyvän stressiputken missä kaikki kipsahtaa niskaan kokoajan ja jatkuvasti.. ainahan sanotaan että pienessä paineessa ihminen toimii parhaiten..

Eli tänään ressaa:

Raha-asiat: Sain viimein työttömyyskorvaukseni 2 viikkoa myöhässä ja pystyin maksamaan vuokrani niin ikään 2 viikkoa myöhässä...
... tuosta korvauksesta puuttuu noin 200€ koska TE-Keskus ei viitsinyt ilmoitella asioista ajallaa, eli kesäkuussa...
...jotka olisivat olleet ihan tarpeen koska arvoisat velkojani päättivät sulostuttaa elämääni erillisillä laskuilla, jotka vievat tuesta ison osan..
... jonka olisin voinut paremmin käyttää joulunviettoon

Omat ahdistukset ja neuroottisuudet: edellämainittuun liittyen, joskus tekisi mieli ihan soittaakkin kyseiselle neitokaiselle, mutta kun puhelin on vaan niin pelottava.. onneksi on IRC ja tekstiviestit..

• Rinja
11.12.2014 00:38 #85 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Warghast kirjoitti: Ihmissuhteet: Olen ensimmäistäkertaa papitarta kyydissä, so-to-speak, ja haluaisi emäntä-ehdokaalle jotenkin ilmaista haluavani lähempää kanssakäymistä ja jopa ehkä seuraavia treffejä.

Kuulostaa mielestäni hyvältä alulta, tsemppiä! :smile: Pientä stressiä on vaikea välttää, mutta jatka hyvällä fiiliksellä vaan eteenpäin, meni syteen tai saveen.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

• Aemilia hahmo
  • Aemilia
    Upseeri
15.12.2014 21:25 #86 : Aemilia
Vastaus käyttäjältä Aemilia aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Oon huolissaan pöytäkoneestani :(

Asentelen ubuntuun päivityksiä nytten, jos saisi sen sitten normaalisti käynnistettyä. Ahdistaa.

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."

16.12.2014 00:15 #87 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Aemilia kirjoitti: Oon huolissaan pöytäkoneestani :(

Loistavaa! Syynä onkin se, että 3D-kiihdytys on kadonnut jonnekin ja käyttöliittymä ei osaa käynnistyä! Asennetaan XFCE, se on erinomainen työpöytä ja vähään tyytyvä, mutta ei siinä mitään silti, tunnin päästä ollaan siinä tilassa, että nVidian poropietaripaskat eivät juttele vaan antavat kryptisiä virheilmoituksia ja avoin Nouveau ei tuo tuollaista pelihirmuohjainta ollenkaan, että edes jotain kuvaa saisi ja vaikka VESA nyt jonkun perusnäytön antaakin, eihän se kanssa voi elää.

Debian, uhka vai mahdollisuus?

• punnort hahmo
  • punnort
16.12.2014 00:26 #88 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Echramath kirjoitti: Hauskaa kun tyypit aina motkottavat open sourcen huonosta laadusta mutta vakavissaan ainoat pulikat, jotka bugaavat tällä innokkuudella (ja joita ei voi korvata jollain toisella) ovat Spotify, Flash Player ja justihinsa nuo jumalanhylkäämät suljetut ajurit.

Oman kokemukseni mukaan vapaa softa on vähäbugista, ja sillä saa tehtyä mitä tahansa... jos osaa. Se on vain yleensä hemmetin vaikeakäyttöistä. Ohjelmien yksinkertainen käyttäminen vaatii guru-luokan taidot. (En halua esimerkiksi käyttöliittymää, joka perustuu konfiguraatiotiedostojen editoimiseen tekstieditorilla. En myöskään halua metsästää kirjastoa xxx.dll netistä, jotta saisin ohjelman toimimaan. En myöskään halua kahlata dokumentaatiota, jotta saisin selville, mihin hakemistoon .sty -tiedostot pitäisi laittaa, että latex löytäisi ne.)

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

• Ageha hahmo
  • Ageha
10.01.2015 02:42 #89 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Kuolema on aina liian lähellä minulle tärkeitä ihmisiä.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

• Katjuska hahmo Kirjoittaja
  • Katjuska
13.01.2015 17:14 #90 : Katjuska
Vastaus käyttäjältä Katjuska aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Olen ottanut valinnaiseksi englanninkirjallisuuden=luemme englanniksi kevyitä kirjoja (n. alle 300 sivuisia) (olen yläasteella).

Kevään lopputyönä on lukea englanninkielinen kirja ja kirjoittaa siitä 2 ja 1/2 sivua pitkä "book report". Ahdistaa kamalasti. Kirjan lukeminen ei ole ongelma, pikimmin sen esitelmän kirjoittaminen. Tuntuu siltä etten millään saa kirjoitetuksi niin pitkää tekstiä kirjasta englanniksi. Vielä enemmän pelottaa, että tekstistä tulee kamalaa jälkeä :^/

• Saki hahmo
  • Saki
13.01.2015 19:35 #91 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Nih, nyt stressaa kun on niin paljon hommeleita kalenteri täynnä. :roll: Pitäisi varmaan vähän sumplia, ja tuntuu että siihen ei ole aikaa. Että oikein mihinkään ei ole aikaa.

• Katjuska hahmo Kirjoittaja
  • Katjuska
13.01.2015 21:11 - 17.01.2015 11:53 #92 : Katjuska
Vastaus käyttäjältä Katjuska aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Saki kirjoitti: Katjuska, missäs päin on valinnaisena englanninkirjallisuus? Jos minulla olisi ollut tuo vaihtoehto, olisin ottanut sen oikopäätä :lol:

Helsingissä, mutta tämä on sellainen ns. extra, koska olen suomienglanti luokalla.
Viimeksi muokattu: 17.01.2015 11:53 Katjuska.

15.01.2015 12:22 #93 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Olen toivottoman hidas toimiessani tietokonein. Kalastelen keikkoja, ja esitteitä pitäisi lähetellä sinne&tänne vastauksena maailmanlaajuisverkon pestuuilmoituksiin. Kuvittelen heittäväni firmoja brosyyrein muutamassa minuutissa, mutta muutama KYMMENEN minuuttia puuhaan kuluu. Lisäksi olen ruvennut kiinnittää huomiota kieliopillisiin seikkoihin ja oikeinrikjoitukseen, joten muotoseikatkin nappaavat osansa aika- ja aivokapasiteetistani.
Toisaalta tähän puuhastukseen kuluu aikaa, jota muutoin kenties käyttäisin vain purukalustoin tapahtuvaan manikyrointiin.
Miksi siis stressaan joutavista?

• Diara hahmo
  • Diara
15.01.2015 14:12 #94 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Hirveä kurssi koulussa. Taistelen koko ajan siinä rajalla, tajuanko asian vai en. Juuri kun luulen, että olen ymmärtänyt asian ja saanut projektityötä eteenpäin, kaveri sanoo jotain, ja homma alkaa alusta. Tuskanhiki vaan valuu. Opettajalta ei pahemmin voi kysyä mitään, hän vain aina murahataa, että etkö sinä nyt tätä tiedä ja katso tuolta. Kurssista saa 8 opintopistettä, eli ihan hyvä numero siitä olisi kiva saada, ettei painotettu keskiarvoni kärsi kamalasti. Ahdistaa!

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

15.01.2015 14:51 #95 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Mistä noita ikäviä opettajia pulpahtaa oppilaitoksesta toiseen, vetämään kurssia toisensa jälkeen!

Ajassa, jonka ope käyttää viisasteluunsa, hän kerkiäisi todennäköisesti antaa muutaman hyödyllisen neuvon. Ymmärrän tuohtumuksen oppilaalle, joka tieten ja kiusallaan kyselee tyhmiä. Mutta luulisi opettajan pätevyyden hankkineen aikuisen pystyvän erottamaan osaajasta kenties tyhmiltä tuntuvat mutta kuitenkin vakavissaan esitetyt kysymykset pilailusta.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Diara

• Iivari hahmo
  • Iivari
15.01.2015 15:33 #96 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Työporukan vaihtuvuus. Oon ollut marraskuun vikalta viikolta töissä kirjastossa taas. Tällä hetkellä kirjaston puolelta mulla on kaksi mua täällä kauemmin ollutta työkaveria, joista toinen on sivari, eikä osaa puoliakaan tehtävistä. Sit meillä on työharjoittelija, työkokeilija, työelämääntutustuja ja tukityöllistetty, jotka on kaikki tulleet mun jälkeen. Ja joista puolien osaamisesta tai motivaatiosta mulla ei ole hajuakaan.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

• Strato hahmo
  • Strato
15.01.2015 15:58 - 15.01.2015 15:59 #97 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Olisi paljon hoidettavia ja tehtäviä asioita (harrastus- ja kouluhommia lähinnä), mutta en millään saa pakotettua itseäni tekemään yhtään mitään. Ei vaan jaksa jotenkin kiinnostaa. Mutta koska tiedän, että hommat vain kasaantuvat jos en tee mitään, niin stressaan omaa tekemättömyyttäni. Loogista...

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
Viimeksi muokattu: 15.01.2015 15:59 Strato.

15.01.2015 16:14 #98 : Gespenst
Vastaus käyttäjältä Gespenst aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Stressaa katsella muiden viestejä, kun moni ahdistelee koulun perään ja itellä hyvä että saa kahdesti viikossa noustua kuntouttavaan päivätoimintaan, saati sitten että lukiotehtäviä jaksaisi >3<

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

• Diara hahmo
  • Diara
16.01.2015 10:51 #99 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Piru Naiseksi kirjoitti: Opettajan tärkeä tehtävä on kuitenkin saada oppilaat riittävästi sisäistämään kurssiaineisto. Luokasta tulevat kysymykset palvelevat opettajaakin, suorana palautteena. Parhaimmillaan ne auttavat ohjaamaan hänen työskentelyään. Myös muu opetusryhmä voi hyötyä kysymyksistä.

Tämä on niin totta. Eilenkin tuskailtiin viiden kaverin kanssa, että tuolla se selittää tuolle fiksulle tyypille asiaa, jota kukaan meistä ei tajua. Mutta opettaja ei voi selittää sitä taululla kaikille, ainoastaan sille yhdelle. Samaa asiaa on turha kysyä tuolta opettajalta uudestaan, sieltä saa vain tuhahduksen, että vastahan hän sen selitti. Sillä ei ole mitään merkitystä, että hän selitti ahtaassa nurkassa tietokoneelta asiaa toiselle, eikä sinne mahtunut ketään muuta tilan takia kuuntelemaan.

Piru Naiseksi kirjoitti: On kuitenkin parempi, että uurastaja ajoissa tajuaa pudonneensa työnsä kyydistä. Lopputuloksen kannalta luulo on yleensä pahempi asia kuin tietämättömyys. Tietoa on jo se, että tietää, ettei tiedä. Opettaja, joka viisastelee asiallisesti kyselevälle oppilaalle, on tyhmä - ei tietämätön tai hitaasti oppiva oppilas.

Sehän tämän opettajan ongelma on, että hän kuvittelee, että kaikki oppilaat osaavat kaikki asiat etukäteen ja pelkkä tehtävienjako riittää siihen, että kaikki osaavat sen jälkeen tehdä projektin itse. Itse tiedän, ettei näitä asioita ole opetettu lukiossa eikä ne kiinnosta niin paljoa, että olisin vuosikausia selaillut alan julkaisuja aiheesta. Ei niitä tässäkään koulussa ole aikaisemmin opetettu, eihän tätä kurssia tarvittaisi, jos me osaisimme jo asiat.

Tänään aamulla tuli kuitenkin pelastus. Kaverini oli saanut jo aikaisemmin valmistuneelta opiskelijalta kuuden eri ihmisen projektityöt. Sain äsken ne tiedostot käsiini. Niistä löytyy 4/5 omasta projektistani (opettaja kun vaihtelee, mistä osista jokaisen työ koostuu, ettei voi kaverilta kopioida suoraan), joten vaikka työtä tulee edelleenkin olemaan todella paljon, homma helpottui selkeästi. Ei niihin vastauksiin voi luottaa täydellisesti, kun ei tunne tekijöitä niin ei tiedä, miten hyvin nuo on tehty, mutta ainakin on yhdet mallivastaukset, joista saan katsottua, miten homma pitäisi mennä. Nyt on huomattavasti helpompi hengittää :smile:

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

• Ageha hahmo
  • Ageha
16.01.2015 11:55 #100 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Valvoin toissa yönä niin paljon ja olin eilen ja vielä tänä aamunakin niin väsynyt että päätin olla menemättä kouluun, sillä päädyin siihen että luultavasti kuitenkin saisin vain pelkkiä ahdistuskohtauksia enkä pärjäisi. Nyt sitten kaduttaa tämä päätös ja tunnen siitä syyllisyyttä ja huoh.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Eija, Pisania
Uusin jäsen: Ekoa