17.01.2015 17:37 #101 :: The Big Bad Wolf
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Oli sitten pakko olla niin tyhmä ettei opiskellut kurssin aikana. Ei siinä, motivaatio (kahteen aineeseen) on ihan kunnossa ja ehdin minä nämä kirjat opetella kunnolla. Mutta kun tämä kiinniottamisopiskelu vie aikaa hissanesseeltä, jonka deadline oli eilen. Arvatkaa ken ei edes tiedä, kuinka Pompeji kirjoitetaan?

23.01.2015 11:34 #102 :: Piru Naiseksi
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
En halua merkkipäiviäni muistettavan, lukuunottamatta niitä minulle tärkeitä muistopäiviä, jolle tuttuni tuhahtavat mutta joita itse vietän.

Piakkon on tulollaan merkkipäivä, ja minua kiukuttaa jo etukäteen se, että esimerkiksi (etä)työtoverini muistavat minua väkisin. (Viimeksi ovenrivassa roikkui kukkalähetys.) GRRRR! En oikein tiedä, miten voin etänä vienosti vihjatakaan, etten todella vietä noita päiviä enkä halua huomiota. Onneksi kaakunkinuajia on nykylähipiirissäni niukalti.
Tuli mieleen, muistavatko ihmiset todellisuudessa itseään muistaessaan lähimmäisiään ns. tavan vuoksi. Vai kokevatko he muistamisen peruskallioon hakatuksin velvollisuudeksi?

25.02.2015 07:25 #103 :: Emelie
Meillä on töissä YT:t . :sad:

Odottaminen on aivan kauheaa, kun ei tiedä, mikä lopullinen henkilövähennystarve on. Kun itsensä saa edes jollain asteella paremmalle tuulelle, se menee pilalle, kun muut alkavat panikoida. Kahvitauoilla väläytellään kauhuskenaarioita. Jotkut ovat ihan varmoja siitä, että irtisanottavat on jo päätetty, mutta minä en jaksaisi tai haluaisi ajatella niin. Se on todella kuluttavaa...

25.02.2015 07:50 #104 :: Warghast
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
YT stressi on kyllä yksi kettumaisimmista stressin aiheista..
nimim. Tiedolla kuudet YT viidessä vuodessa, joista viimesessä tuli ittelle lähtö..

Mua stressaa valvominen ja univaikeudet, jotka johtuu siitä että kun stressaa rahasta, työharjottelumatkan kestosta (1h 15min per suunta ja matkaa 15km..) ja siitä että ei tiedä ottaako harjottelupaikka harjottelun jälkeen töihin..

sitten kun stressaa stressistä, että ei saa nukuttua, se lisää stressiä jolloon ei ainakaan saa nukuttua...

piiri pieni pyörii..

• Ageha hahmo
  • Ageha

25.02.2015 18:38 #105 :: Ageha
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Enkun YO-koe. Kaverini oli laskenut että se pitää saada vähintään 90% oikein saadakseen L:n, enkä tiedä yllänkö siihen asti ja hermostuttaa koska olen aika siinä rajalla, tiedän että voisin saada sen ihan "kevyesti", jos kirjoitelma menee ihan hyvin enkä ole ihan lukossa luetunymmärtämisen kanssa, mutta yh sitten jos jokin meneekin pieleen enkä pärjääkään yhtään ja yyh. :huh:

Voisi melkein perustaa oman keskustelun kirjoituksille. Ää. .-.

25.02.2015 20:05 #106 :: sinidean
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Juuri nyt on sellainen makoisa stressi erään kasvien lajintuntemustentin kanssa. :tongue:300 lajia pitäisi oppia tunnistamaan ja lisäksi muistaa ulkoa tieteellinen nimi ja heimon nimi (suomenkielisen nimen lisäksi).

25.02.2015 21:19 #107 :: Hiistu
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Ageha kirjoitti: Voisi melkein perustaa oman keskustelun kirjoituksille. Ää. .-.

Kyllä, kannatettava idea. :wink:Joskus (vuosia sitten?) oli yo-kirjoittajille oma ketju aiheesta keskustelemiseen. En tiedä, paljonko teitä on täällä tällä hetkellä, mutta eiköhän joku löytyisi vertaistueksi. (Tai jollei, niin ainakin saisi kaikessa rauhassa käydä purkamassa omaa stressiä. :smile:)

Ja tsemppiä koitoksiin!
Tykännyt: Ageha

26.02.2015 21:01 #108 :: Huoleton
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Meillä oli YT:t joulukuussa, sitä edelliset vuosi sitten jouluna ja nyt näyttää, että seuraavat ovat syksyllä- niin siis minä en kuulu YT:n piiriin, joten minut voidaan ilman YT:jakin irtisanoa töiden loputtua eli odotettavissa lappu elokuussa-pitää siis ilmoittaa kesäloma ajoissa. Valmistuin 5 vuotta sitten ja työurani aikana olen jo kokenut viidet YT:t. Hurraa. Ei koskaan tunnu helpommalta. Talouteni on jo tällä hetkellä todella kuralla.

Ah, koirani on niin ihana. Tätä kirjoittaessani se ilmoitti haluavansa syliin. Kun kaiken stressin pistää kerralla pötköön, alkaa ahdistaa. Arjessa on niin kauheesti jo kaikkea ihanaa, ettei mitään ehdi tuskailla kuin aina tälleen välillä.
Muokannut 23.07.2021 12:37 Huoleton

03.03.2015 12:17 #109 :: Piru Naiseksi
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
En osaa eli uskalla päättää, tohdinko ilmoittautua lähestyvään urheilukilpailuun kilpailijaksi vai tuputtaudunko toimitsijaksi kuten tähänkin asti. Mielestäni taitoni eivät ihan riitä kilpailemiseen. Toinen valmentajistani selkeästi rohkaisi minua kisaamaan, toisen toppuuttelevan mielipiteen tiedän kysymättäkin. Tulee ihan mieleen lapsuusmuisto: Uimaopettaja arveli minun pystyvän suorittamaan tietyn uintimerkin, tosin nipin napin. Äiti oli siltä mieltä, että kannattaa yrittää vasta seuraavana vuonna, kehittynein kyvyin. Äidin kanta voitti mutta salaharmitus velloi sisimmässäni pitkään.
Tuleehan noita, kisoja. Ja taatusti olen enmmän hyödyksi napakkana toimitsijana kuin sähläävänä kilpailijana.

• Rendar hahmo
  • Rendar
    Salamatkustaja
03.03.2015 16:49 #110 :: Rendar
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Elämä stressaa. Velvollisuuudet ja merkitykset hengittävät niskaan raskaasti. Samalla sitä yrittää pitää ne luonnollisesti lähellään, eikä tehdä niistä pakkopullaa, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty...
On tullut taas mietittyä liikaa elämää, jolloin yön pikkutunneilla mieleen hiipivät asiat pitävät hereillä ja saavat aikaan suurempaakin ahdistusta ja stressiä. Pelkästään lempikirjojen ääreen uppoutuminen on lieventänyt tätä ongelmaa, huono puoli siinä on vain se, että kirjojen pitkäaikainen lukeminen alkaa väsyttää. Ja pitäisihän sitä koulukirjojakin yrittää lukea.
Koko lomakin stressaa. Kerrankin on vapaa viikko tehdä mitä haluaa, mutta ainoa, mitä pystyy miettimään, on se, että miten ehtisi tehdä kaikki tärketä asiat pois alta, eikä pysty rentoutumaan.

04.03.2015 14:11 #111 :: Puolikuu
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Pitäisi ilmottautua uusille kursseille, mieluiten myös opintokokonaisuuksien kannalta järkevästi. Ei siinä muuten mitään, mutta hitto näitä opinto-oppaiden hämäriä koodeja: TYY212, HYL214D yms. Näissä ryhmittelyissä ei edes tunnu olevan mitään logiikkaa.

04.03.2015 14:20 #112 :: Warghast
tili tuli, tili meni..
vuosi työttömänä.. töitä ei näy mistään suunnasta, rävöölappuja tulee laskuista koko ajan ja velkaa on "hyviltä päiviltä" vielä yli 10 000€
joka kuu saa maksaa itseään kipeäksi sillipurkin kokoisesta asunnosta, mistä ei tietenkään voi muutta pois koska sitä pitää kotinaan ja muuttaminenkin maksaa useamman kuun vuokran aina..
saisi pikkuhiljaa tämä suomen talous kääntyä paremmaksi, jospa silloin meitä IT ihmisiä taas tarvittaisiin..

• Ageha hahmo
  • Ageha

05.03.2015 20:34 #113 :: Ageha
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Sote-uudistus, eduskuntavaalit ja terveydentila. .-.
Tykännyt: Iivari

12.03.2015 18:58 #114 :: sinidean
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

sinidean kirjoitti: Tentissä (3 vkon päästä) tulee olemaan 40 kasvinäytettä ja aikaa 2 min per näyte. Tilanne kuumottaa aika hyvin jo etukäteen... etenkin kun kasvit ei ole meikäläisen vahvuusaluetta millään lailla. :roll:

Tämä sama stressinaiheuttaja edelleen voimassa, nyt vain aikaa h-hetkeen enää viisi päivää... :tongue:

Tämänhetkistä psykedeelistä fiilistäni, jossa tuomiopäivä lähestyy ja mielessäni pyörii eri tieteelliset nimet iloisena sekasotkuna, kuvaa hyvin tämä vanha Popcorn-renkutus . Mielikuvassani makaan sellaisella liukuhihnalla, joka vie minua kohti hihnan päässä odottavaa giljotiinia ja samalla tieteelliset nimet poksahtelevat ympärilläni kuin popcornit tuon musiikin tahtiin. :cheesy:

12.03.2015 22:53 #115 :: Piru Naiseksi
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Luin viestisi, Sinidean, ja Popcorn-biisi alkoi poksahdella minunkin mielessäni. (Onko siitä tullut ikivihreä?) Samalla pulpahti mieleeni hassu neuvo: voisitko koettaa painaa mieleesi niitä kasvinäytetiedonpalasia ja yhdistää kunkin palasen johonkin pompahdukseen kappaleessa. Jos kappale soi mielessä, niin sen mukana soljuu ehkä asiakin. Tämäntyyppistä muistitekniikkaa on suitsutettu muutamassa populaaritieteellisessä TV-ohjelmassa. Niiden nimiä en tietenkään muista. :wink:
Tykännyt: sinidean

• Skie hahmo
  • Skie

25.03.2015 12:55 #116 :: Skie
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Gradu. (Siis kuinka monta vuotta ihminen voi stressata samasta asiasta. :roll:). Olen nyt viimeiset puolitoista vuotta vastannut ihmisille, kun he kyselevät mitä teen, että kirjoitan gradua. No enhän mie nyt sitä oikeasti ole kirjottanut, ja nyt alkaa olla se hetki, että jotain pitäis saada aikaseksi. Ensi viikolla on aika iso deadline (about noin puolet pitäisi olla kirjoitettuna, ainakin johdanto ja ensimmäinen pääluku) ja mie olen perinteiseen tapaani prokrastinoinut koko homman tekemistä ihan viimeiseen asti. Tänään sitten aloin kirjoittamaan, kääk, mitä sitä oikein on taas ajatellut. Ehkä minussa sitten vaan on niitä itsetuhoisia piirteitä...

Toisaalta tiedän, että kyllähän tämä nyt palautettua saadaan. Se, millaista jälki on, onkin sitten jo ihan eri juttu...

Ja ei, Risingille viestien kirjoittelua ei lasketa gradun välttelyksi. :D
Tykännyt: Rinja

• Rinja

25.03.2015 13:07 #117 :: Rinja
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Skie kirjoitti: Ja ei, Risingille viestien kirjoittelua ei lasketa gradun välttelyksi. :D

Ei niin, vaan arvokkaaksi vertaistukimuodoksi :wink:Tsemppiä, sinä selviät siitä!

Minua stressasi eilen ihan vaan pahainen kandi, mutta sain lopulta kirjoitettua siitä valmiiksi pätkän, jota voin huomenna esitellä todisteeksi siitä että olen minä sitä tehnyt. Minulla on onneksi maailman helpoin aihe eli sellainen, jota tutkiakseen ja josta kirjoittaakseen ei oikeasti tarvitse tietää mistään mitään. Olen jalostanut laiskuuden taiteeksi :P
Tykännyt: Ansa

• Diara hahmo
  • Diara

15.04.2015 20:18 #118 :: Diara
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Huomenna olisi työhaastattelu. Kyseinen työ on kotikaupungissani, joten mikäli saan työn, voisin olla koko kesän kotona ja nähdä kavereita. Vaihtoehto kun on asua vanhemmilla koko kesä eristyksissä ja nähdä kavereita vain niinä viikonloppuina, kun jaksan raahautua takaisin Tampereelle. Ja välttämättä silloinkaan kaverit ei ehdi näkemään...

Nyt siis sain maanantaina kutsun työhaastatteluun. Työ kiinnostaa todella paljon, lisänä erittäin hyvä sijainti ja tuo firma näyttäisi ihan törkeän hyvältä CV:ssä myöhemmin. Työpaikalle pääsisin suoraan yhdellä bussilla, jonka pysäkkikin on oman talon edessä. Työ vastaa täysin omaa alaani, ja saisin jalan oven väliin isossa kansainvälisessä firmassa.

Nyt sitten olen viettänyt pari unetonta yötä stressaten tuota haastattelua, koska todella todella todella haluan tuon työn. Tämä ilta menee firman tuotteisiin ja toimintaan tutustuessa, että osaan kysyä haastattelijalta jotain muutakin kuin pelkät työajat ja palkan. Mielenkiintoisen työstä tekee myös se, että firman päätuote ratkoo samoja ongelmia, joihin oma lopputyöni pyrki löytämään apuja. Ainakin ymmärrän pääperiaatteen jo valmiiksi, sen on pakko olla etu.

Tuon työn saaminen olisi niin lottovoitto. Onneksi haastattelu on heti aamusta, ettei tarvitse koko päivää jännittää. Täytyy vaan toivoa, etten jännittämiseltä ala höpöttämään tyhmiä. Haastattelun tuloksen kuulen jo ensi viikolla, joten onneksi ei tarvitse kauaa odotella tuomiotakaan. Minä niin haluan tuon työn, kamalat paineet huomenna!

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho

11.05.2015 13:34 #119 :: Vehka
Nemesikseni, antiikin kirjallisuus.

Kakkosnemesikseni, gradu.

11.05.2015 13:52 #120 :: Dyn
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Työt stressaa. Kevään viimeinen dedis on 20.5., sen jälkeen toivottavasti alkaisi loma. Tai sitten ei. Liikaa töitä.