18.11.2015 22:27 #141 :: Strato
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Opiskelu ja raha. Käytännössä on pakko saada kaikki kurssit läpi, koko lukuvuodelta, yhtäkään ei saa epäonnistua. Toiseksi pitäisi saada kandi tässä väännettyä, mikä on hankalaa, koska nämä muut kurssit vievät niin paljon aikaa. Hyvä että ehtii syödä ja nukkua, en tiedä milloin sitä kandia sitten vääntäisi :huh:

Huomenna olisi edessä seminaariesitelmän pitäminen, mikä ei yleensä meikäläistä houkuttele. Olen sen verran ujo, että hermostun enkä tykkää olla niin suuren yleisön huomion keskipisteenä (varsinkin kun ne kysyy kysymyksiä) :lol:
Harjoittelin tässä illan mittaan esitelmää pariin otteeseen ja ainakin se on ihan aikataulussa mukavasti. Nyt ei auta oikein kuin odotella huomista.

20.11.2015 18:31 #142 :: Marski
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Mulla alkaa tiistaina koeviikko, enkä oo avannutkaan kirjoja. Maanantaina pitäis paluttaa yks bilsan, semi iso työ 33 sairauden esittely, aloitin tänään. Ja mä tiiän, et mun pitäis pikkuhiljaa olla vähän paniikissa, mutta en edes enää jaksa stressata.
Eli joo. Ei ehkä vastaa otsikon kysymykseen. Vaikka mua tosiaan pitäisi stressata ainakin se, että en stressaa asioita, joiden pitäisi olla stressaavia.

20.11.2015 18:56 #143 :: Poison Girl
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Lähenevä koeviikko ja sitä ennen pitäisi kirjoittaa kaksi ruotsin esseetä ja saattaa loppuun äikän essee. Lisäksi en tiedä mitä teen penkkareiden suhteen ja mitä oikein pistän päälle jos päätän osallistua :neutral:

• katzka hahmo
  • katzka
    Mekaanikko
21.11.2015 22:16 #144 :: katzka
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Ammattikorkeakoulujen tulokset. Haluaisin päästä opiskelee AMK, mutta samalla pelkään pahinta, että ne pääsykokeet meni huonosti ja en pääse opiskelee.

Toiseksi aiheeksi myös postilakko, koska pelkään ettei yo-juhlien kutsukortit ja ammattikouluun lähetettävät paperit ehdi ajoissa perille. Ois inhottavaa menettää edes joku koulupaikka postilakon takia.

08.12.2015 19:52 #145 :: pihlajapuu
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Gradun aihe-esittely, joka on huomenna. Tai ei edes varsinaisesti se esittely, koska kyllä nyt jonkun 1-2 A4:sta kirjottaa ihan mistä aiheesta vain, mutta se stressaa, kun potentiaalinen ohjaaja ei ole vieläkään vastannut viestiini. Ohjaaja siis pitäisi olla tiedossa jo esittelyvaiheessa. Aikaa on nyt huomiseen klo 12 asti, tai sit pitää mennä esittelemään ilman tietoa ohjaajasta...

Noh, on sitä toisaalta pahemmissakin paikoissa oltu. :grin:

Se kyllä vähän stressaa myös, että tämän vuoden viimeisille viikoille olisi hirveästi hommaa. Lauantaille yksi essee, sunnuntaille tutkimussuunnitelma, maanantaille pelisuunnittelun viimeinen viikkotehtävä... Ensi viikolla onkin sitten kahden kesätyöhakemuksen deadline, tiistaina yksi kurssidedis, keskiviikkona kaksi tenttiä ja perjantaina vielä yksi kirjatentti. (Eikä puhuta siitä, että pari työtä on jo nyt myöhässä..)

• noreen hahmo
  • noreen

08.12.2015 21:00 #146 :: noreen
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Minua stressaa osittain samat asiat kuin puolikuutakin: vuoden viimeisen kuukauden kiireet. Pitäisi tässä lukea kahteen tenttiin, kirjoittaa pari kurssin lopputyötä sekä hakea kesätöitäkin. Toki niihin kesätyöpaikkoihin ehtii hakea vielä alkuvuonnakin, mutta esimerkiksi sanomalehtiin on hakuaika joulukuussa. Olen lisäksi jotenkin niin ahdistunut kaikesta tästä, etten meinaa saada mitään aikaiseksi. :D

Ja niin, ensimmäinen akateeminen teksti kirjoitettu englanniksi. Surkea.

09.12.2015 22:45 #147 :: Strato
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Vähän kaikki oikeastaan, mutta oikeastaan kaikki johtuu ajanpuutteesta. Tässä on n.2 viikkoa että lähden reissuun ja loman viettoon. Sitä ennen on ohjelmassa 2 tenttiä ensi viikolla, sekä tänä ja seuraavana perjantaina viisaudenhampaan poistot. Samalla pitäisi ehtiä ostaa 4 joululahjaa, joista 2 pitäisi ehtiä myös postiin ajoissa... ei mitään tietoa miten nämä kaikki saisi yhdistettyä niin, että tulee hoidettua kuitenkin...

Ja kandinkin eteen pitäisi tässä samalla tehdä vielä jotain.

12.12.2015 22:55 #148 :: Mustelmann
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Olen pohtinut jälleen kerran, pitäisikö hakea opiskelemaan seuraavassa yhteishaussa, mutta edellisiä viestejä lukiessani tulin siihen tulokseen, ettei tässä työelämässäkään mitään vikaa ole. Minähän en ole jaksanut opiskella lukion jälkeen mitään, koska tunsin jo silloin saaneeni opiskelusta tarpeekseni. Mutta ehkä se ammatti on vielä hankittava, mikäli aion olla yhteiskunnan silmissä joskus jotain.

22.12.2015 14:36 #149 :: Q_Black
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
KOULU! Vaikka ei sen nyt pitäisi stressata enää tänä vuonna. Ensimmäinen vuosi puurtamista takana ja kaikki kurssit läpi. Ei kuitenkaan olisi pitänyt katsoa ensi kevään lukkaria, on nimittäin niin tiivis ettäh! Ja lisäksi kun sain tänä syksynä ruotsin läpi (JEE!) niin eikös sitten ole tulossa toinen ruotsin kurssi ja sen kaksi tenttiä. Ei, kuolen.

RAHA! Kyllä täytyy sanoa, että on ikävä sitä aikaa kun oli töissä. Ei noilla opiskelun tuilla paljoa juhlita. Tuntuu, että menot on koko ajan suurempia kuin tulot ja se kyllä nostaa stressitasoa kivasti.

+ tämän päälle henkilökohtaisia muita asioita. Huoh. Osaisipa olla stressaamatta.

23.12.2015 04:36 #150 :: FreakyMike
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Miksi pitääkin ottaa monimutkaisia tilaustöitä älyttömillä kiireaikatauluilla. Aloitin eilen tekemään eräänlaista rakennuksen ulkoseinään kiinnitettävää nimikylttiä, ja koska ulos tuleva rautaesine tarvitsee myös ruosteenestopohjamaalin ennen lopullista väriä, niin esine oli pakko saada samalla kertaa valmiiksi, jotta ensimmäinen maalikerros ehtisi kuivumaan tarpeeksi yön aikana.
Eri väristen maalien välillä pitää olla aina mahdollisimman pitkä kuivumisaika, koska muuten uloin kerros käy halkeilemaan ruman näköisesti.

Metallitöiden viimeistelyssä kesti paljon suunniteltua pitempään, ja pääsin takomosta vasta kello 01.30, mikä taitaa olla henkilökohtainen ennätykseni pajapäivän päättymisessä tähän mennessä. :roll:

Tänään pitää maalata vielä se lopullinen kerros ehkä joskus ennen ruokatuntia, joten toivottavasti ei tulisi mitään valumia ja ehtisin ottamaan esineestä kuviakin, ennen kuin asiakas hakee kyltin myöhemmin illalla, tai torstaiaamuna ja vie sen joululahjaksi naapurikaupungissa asuvalle sukulaiselleen.

23.12.2015 11:56 #151 :: Piru Naiseksi
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Ihan hassua mutta minua stressaa se, etteivät päivittäistavarakaupat olekaan avoinna tavanomaiseen tapaan joulunpyhinä, ja minun pitää muistaa ostaa kaikki tarvitsemani viimeistään huomisaamupäivänä. Eihän minun normaalistikaan tarvitse joka päivä välttämättä käydä kaupassa! Lisäksi jokin ruokakauppa saattaa jopa joulupäivänä palvella... ehkä ... todennäköisyys on pieni. Mutta enhän minä nälkään kuole, kunhan muistan varata ison pinon suklaalevyjä, riittävästi kahvia ja maitoa ja perunoita. Ja päiviä on enintään kaksi.
Silti tiedän, että hamuan tänä iltana ja huomisaamuna ruokakertymän, jota vajauttanen vielä ensi vuonna.
Onneksi ostamani ruoka sentään säilyy, kunnes viimein päätyy sulatusnesteitteni saataville.
PS. Rentouttavaa joulua ja ideakasra vuotta 20116 kaikille !

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

23.12.2015 23:44 #152 :: Ageha
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Kaikki. Pitäisi olla nukkumassa, mutta joskus hereillä vietetty oma aika on vain moninkertaisesti arvokkaampaa.

En tiedä, olo on vähän että seinät kaatuvat päälle. Olen porukoilla ja koko ajan lähinnä väsyttää ja ärsyttää vaikka samaan aikaan rakastan joka hetkeä. Pitäisi kyetä järjestelemään miljoona juttua ja huvittaisi lähinnä nukkua ja ehkä käpertyä nurkkaan inisemään. Tapaamisia ihmisten kanssa, lisäksi joitain ihan helppoja juttuja joihin tarvitsisi vain hakea netistä joku ihan yksinkertainen tieto ja hoitaa homma. ...en pysty. Ja raha-asiat edelleen käytännössä kuralla.

Stressaa niin paljon että kun suunnittelen foorumiviestin jonka aion kirjoittaa heti kun pääsen koneen ääreen, en lopulta pysty koska ahdistus vain nousee liian rajuksi. Alan varmaan itkeä huomenna viimeistään siinä vaiheessa kun isovanhemmat tulevat kylään. Että hyvää joulua vaan kaikille.

• Skie hahmo
  • Skie

04.11.2016 00:50 #153 :: Skie
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Pitäis jättää gradu proffalle ja ohjaajalle luettavaksi tänään. Tai no, oikeastaan jo eilen, mutta aattelin että tuskin ne on puolenyön aikaan kyttäämässä että lähetänkö sen, joten samalla vaivalla voin pistää sen menemään aamulla. Eli istua yön koneella panikoiden miten saisin sinne ees jonkun järkevähkön ajatuksen. Joops. Noh, jos palautteena tulee että ei mee läpi, niin sitte itkemään silmät päästään ja/tai muokkaamaan sitä sen verran että menee ees rimaa hipoen. Ei ole kiinnostanut enää pariin vuoteen tämä, mutta valmistuminen ois kivaa, huoh.

Ja luonnollisestihan se homma etenee risingiin kirjottelemalla.

• Lexei hahmo
  • Lexei

07.11.2016 17:21 #154 :: Lexei
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Tässä odotellaan vielä tuloksia syksyn yhteishausta, pääseekö aloittamaan ammattikorkeakoulun tammikuussa vai ei. Keväällä hain jo kerran, eikä tällöin tärpännyt.

Toinen stressin aihe on työtilanne, kun ei tiedä vielä jatkuuko joulun jälkeen määräaikainen työsopimus, vai ei. Jos pääsen kouluun, niin töissä pitäisi silti samaan aikaan käydä. Lainaa olisi lyhennettävä, joten siksi hain monimuoto-opintoihin.

Ja kolmantena aiheena. Viides vuosipäivämme puolisoni kanssa on sunnuntaina, mutten vielä ole löytänyt tälle mitään lahjaa ostettavaksi

07.11.2016 23:56 #155 :: Strato
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Muutto. Muutan tuossa perjantaina Riikaan ja pakkaaminen on vielä pahasti kesken. Olen myös vähän vainoharhainen sen suhteen, etten vain unohda mitään tärkeää, kuten ilmoittaa jonnekin tai hoitaa joitain virallisia asioita ennen muuttoa.

Hoidan opinnot loppuun etänä, mikä vähän myös stressaa. Muutenkin opinnot ovat stressanneet kovasti, tämä syksy on menty hyvin vähillä yöunilla ja kovalla työllä jotta saisin opinnot ajoissa tähän pisteeseen (tosin alunperin ne piti saada valmiiksi ennen muuttoa, mikä ei aivan onnistunut).

• kyty

09.11.2016 16:17 #156 :: kyty
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Pakkomusiikki stressaa - taas. Sen kestää ihan hyvin ravintoloissa ym paikoissa, mutta kotona jotenkin ottaa päähän kun joutuu kuuntelemaan naapurin musiikkia, joka kuuluu niin lujaa että sanoista saa melkein selvää.

Samalla tulee ihan vainoharhaiseksi että voiko sitä itsekään katsoa tai kuunnella mitään ilman että se kuuluu naapuriin? Jos tässä on joku omituinen äänikäytävä, jota pitkin kaikki kuuluu? Onko tuo kosto siitä, että täällä on katsottu televisiota normaalivolyymillä?
Muokannut 09.11.2016 16:18 kyty