• Katjuska hahmo Kirjoittaja
  • Katjuska

15.07.2014 20:55 #21 :: Katjuska
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Neferene kirjoitti: Elokuu ja koulujen alkaminen. Uusi paikkakunta ja uusi koulu :s Ja junamatkat tottakai, mielesssä jo kaikenlaiset kauhukuvat miten missaan junan tai muuta vastaavaa.. ja uusien ihmisten tapaaminen ennen kaikkea.

Hehheh :eek:
Sama juttu täällä! Uusi paikkakunta, uusikoulu, uusi asuinalue (olen istunut sisällä kohta viikon ja en osaa kulkea missään. Pitäisi kai alkaa tutkia paikkoja...) Ja stressaa kamalasti myös se, että opinko ikinä kulkemaan täällä busseilla, junilla ja metroilla:S
Plus kamala epäonnistumisenpelko, sillä aloitan uudessa koulussa kaksikielisellä luokalla (suomienglanti) ja stressaa kamalasti, että arvosanat laskevat ja että en ymmärrä fysiikan juttuja englanniksi.

• Ansa hahmo
  • Ansa

23.07.2014 19:17 #22 :: Ansa
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Ropecon ja siihen liittyvät liikkumisjärjestelyt. Pääsisin Helsinkiin asti jo huomenna, mutta missäs sitten yöpyisin on iso kysymysmerkki (kyyditsijä jatkaa matkaansa, niin en voi hänen luonaan olla yötä).

24.07.2014 00:55 #23 :: FreakyMike
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Onhan Ropeconissa järjestetty myös lattiamajoitusta kauempaa tuleville. 2014.ropecon.fi/kavijalle/majoitus/

• Ansa hahmo
  • Ansa

24.07.2014 01:45 #24 :: Ansa
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Niin, mutta onko se majoitus jo torstaista lähtien vai vasta perjantaina? Se tässä on ongelma, kun sitä ei tuosta oikein saa selvitettyä. Muutoin majoitus ei ole ongelma, koska kuitenkin Ropeconissa nukun. Se on vain tuo torstai-perjantai välinen yö, jota mietin.
Muokannut 24.07.2014 01:48 Ansa

24.07.2014 11:18 #25 :: The Big Bad Wolf
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Iho pahenee kun stressaa -> stressaa kun iho pahenee. Hiton psori.

Edit. Ja lukiokirjat.
Muokannut 24.07.2014 11:20 The Big Bad Wolf

24.07.2014 13:05 #26 :: Knox Gargol
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Kaikki se byrokratia, mitä lähestyvä elokuu tuo tullessaan... Tulis kansalaispalkka ja lopettais turhan byrokratian.
Tykännyt: Piru Naiseksi

• Strato hahmo
  • Strato

24.07.2014 18:36 #28 :: Strato
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

icecube kirjoitti: Kässärin saaminen valmiiksi ennen deadlinea. Onneksi on olemassa viime hetken paniikki :smile:

Lainatakseni entistä lukion äidinkielen opettajaani: "Pakko on paras muusa" :wink:

25.07.2014 12:23 #29 :: Piru Naiseksi
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Pitäisi värkätä tekel... mestarinovellia kisaan. Aihe pulpahteli mieleeni pari viikkoa sitten mutta matka itusesta rikkaruoh...komeaksi kirjalliseksi kasviksi on silattu möykkyinä juoksevin ajatuksin ja katkeilevin mieteketjuin. Lainasin kirjankin taustatyötä varten!
Onneksi aikaa on, eikä hellepäiviä viitsi edes käyttää suollosten synnyttämiseen.
Silti halajan hioa kisastoorini huippuvireeseen mahdollisimman ajoissa. Enhän tiedä, mitä seikkailuja runsas jäjelläoleva suvi tuo!

• Hillo hahmo
  • Hillo
    Upseeri

28.07.2014 13:39 #30 :: Hillo
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Kertaalleen kirja on luettu läpi, mutta asioiden kertaaminen on pahasti vaiheessa. Opeteltavien (toisiinsa enemmän tai vähemmän liittymättömien) asioiden paljous tuntuu ylitsepääsemättömältä. Tuntuu, että päähän jää vain pieniä paloja sieltä täältä.

Ehkä olisi järkevämpää koettaa lievittää stressiä kertaamalla, mutta sen sijaan päädyin jotenkin roikkumaan täällä.

28.07.2014 14:09 #31 :: punnort
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?

Hillo kirjoitti: Tentti. Keskiviikkona on logiikan tentti, johon on 500 sivun kirja, josta pitäisi opetella 13 eri logiikkaa (joista osa jakautuu ties miten moniin alasysteemeihin). Lisäksi kirjassa on joukko-oppia (äärettömyysmatikkaa) ja 6 luvun edestä logiikan filosofiaa.

Miten ihmeessä ne pääsee kolmeentoista, kun 1. kertaluvun predikaattilogiikka on kuitenkin ainoa, jolla on oikeasti merkitystä?

• Hillo hahmo
  • Hillo
    Upseeri

28.07.2014 14:26 #32 :: Hillo
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
^ Filosofinen logiikka. Filosofien pitää tehdä kaikesta vaikeampaa. Pitää kaivella kaikki klassisen logiikan viat ja logiikan mahdolliset filosofiset käyttötarkoitukset. Onneksi sentään ei ole tässä kirjassa enempää, ja osa noista liittyy toisiinsa.

Nuo 13 logiikkaa ovat:
- 1. kertaluvun predikaattilogiikka
- korkeamman kertaluvun logiikat
- modaalilogiikka (+ sen lukuisat eri systeemit ja käyttötarkoitukset)
- deonttinen logiikka
- episteeminen logiikka
- aikalogiikka
- intuitionistinen logiikka
- "vapaa" logiikka (free logic)
- relevantistinen logiikka
- moniarvologiikka (kolmesta äärettömään määrään totuusarvoja)
- ei-monotoninen logiikka
- todennäköisyyslogiikka (lähinnä konditionaalit)
- konditionaalilogiikka
Muokannut 28.07.2014 14:26 Hillo

29.07.2014 01:52 #33 :: pihlajapuu
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Sain tietää, että en ehdikään saada syksyksi asuntoa ylioppilaskylästä, kuten olin laskeskellut, joten pitäisi etsiä asunto Jyväskylästä yksityiseltä syyskuun tai viimeistään lokakuun alusta, mutta se on tietenkin opiskelijakaupungissa aivan mahdotonta syksyisin (ja vuokrat ovat koholla). Etenkin, kun minimivuokra-aika ei saisi olla vuotta, vaan pitäisi olla optio lähteä aiemmin (yritän valmistua talven aikana). Pitäisi myös taas neuvotella vapaaksi yksi työpäivä tenttien vuoksi, mutta olen jo siirrellyt arkivapaitani tänä vuonna niin paljon, että nolottaa taas pyytää moista.

(Edit. Esim. 650 e/kk yksiöstä 6 km keskustasta... Anna miun kaikki kestää. On sentäs uusi asunto, mutta silti!)
Muokannut 29.07.2014 02:03 pihlajapuu

• Elenna hahmo
  • Elenna

05.08.2014 23:23 #34 :: Elenna
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Etä-ihmissuhteiden ylläpito. Eihän sen kuuluisi tuntua stressaavalta, mutta muutaman pidemmän sähköpostiviestin kirjoittaminen on joskus yllättävän hankalaa... Ja nämä ihmiset todella ansaitsisivat saada viesteihinsä vastakaikua ajallaan.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

06.08.2014 17:38 #35 :: Diara
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Viimeinen opiskeluvuosi on kuukauden päästä starttaamassa ja opinnäytetyöpaikka puuttuu. Olen soittanut lähemmäs 10 alan firmaan Tampereella ja kinunnut töitä, mutta toistaiseksi ei ole kuulunut mitään. Yhden haastattelun sain, mutta senkin päivä sovittiin epämääräisesti "joskus parin viikon päästä" ja nyt kyseinen henkilö on lomalla, joten täytyy vaan odottaa, jos hän lomien jälkeen muistaisi sähköpostiini vastata, että voidaan sopia aika. Täytyy vaan jatkaa sinnikkäästi soittamista, jos joku haluaisi ottaa minut töihin. Toivottavasti ainakin haluaa tai valmistumiseni on vaarassa myöhästyä.

• Saki hahmo
  • Saki

06.08.2014 19:43 #36 :: Saki
Huominen koulu :roll:

19.08.2014 21:36 #37 :: Kirjaneito
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Konservatorio alkoi ja hetihän se stressi sieltä saapui. :huh:Ensi viikon torstaiksi pitäisi osata kvartettiin oma osuus kunnolla eli saan harjoitella kuin hullu. Tutkinto tulossa tänä vuonna eli "Soitapa tästä tätä etydiä ja tätä sonaattia ja pari asteikkoa ensi viikoksi ole ahkera." Lisäksi käteni tahtoo ilmeisesti olla väärässä asennossa (eli siinä samassa jossa on ollut viimeiset kymmenen vuotta). Ei kun sitä sitten joka välissä vielä korjaamaan.

Tätä ei ollut ikävä. Soittoa ehkä, mutta ei tätä stressiä. Teen nyt pyhän päätöksen ja alan harjoitella toden teolla joka ikinen päivä.

• Wanda hahmo
  • Wanda

19.08.2014 22:01 #38 :: Wanda
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Täytyisi huomenna mennä kansanopistolle info-tilaisuuteen. Eihän siinä, mutta kun en ole vahvistanut opiskeluani siellä. Eihän se kova juttu olisi, mutta opiskeluideni mahdollistaminen vaatisi sen, että opintoseteli-hakemukseni hyväksättäisiin. Elikkäs valtio korvaisi osan tai kaiken kulun. Noh, päätös tulee kuun lopussa... Täytynee huomenna soittaa sinne ja anella, että voin päätökseen asti käydä luennoilla. Linjakin on sama mihin ensi keväänä haen ja olisi mukava vihdoin edetä edes jotenkin elämässä. Mitäköhän tästäkin tulee...

25.08.2014 20:42 #39 :: Kirjaneito
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Koulun ja konservatorion yhteisstressi. Olen soittanut jokaikinen päivä sitten viime soittotunnin, paitsi tänään. Olen hinkannut vaikeita paikkoja ja silti tuntuu, etten ole edennyt mihinkään. Huomenna soittotunti ja torstaina kvartetti. En halua. Tänään olin niin kuitissa, etten jaksanut läksyjen jälkeen tehdä enää mitään järjellistä. Enkun esitelmä viikon päästä ja ahdistaa. Olen hyvä enkussa ja esitelmän pitäminen on minulle helppoa, mutta haluaisin todella onnistua tuossa esitelmässä. Kavereiden kanssa pitäisi huomenna tehdä tuota illalla. Sen jälkeen kun olen ollut seitsemän tuntia koulussa ja soittotunnilla. Lisäksi olen taas vastuullisena ihmisenä ottanut vaikeimpia osuuksia ja koitan ohjata hommaa eteenpäin. Stressaa.

Jos olisi aikakone jolla pääsisi viikon eteenpäin.

• Aavis hahmo
  • Aavis

25.08.2014 21:52 #40 :: Aavis
Mikä stressaa sinua tällä hetkellä?
Tuntuupa reilulta heti Kirjaneidon jälkeen, mutta huomenna pitäisi raahautua tekemään uutta lukujärjestystä uuteen kouluun vihamielisten ihmisten luo ja sitten toivottaa tervetulleeksi vastuullinen elämä, jossa on tietty rytmi. Ja minä kun niin pidin tästä ei-edes-opiskelijan "arjesta"...