Leikkinurkka
385 viestiä | Frank Muller
Satama
touko 05, 17:30
96 viestiä | LordStenhammar

Karkit ja makeiset (ja muut herkut)

×

Ei ääniä 0%
viinikumit
3 5.3%
Äänestäjiä yhteensä: 57
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • Saki hahmo
  • Saki

05.09.2014 15:28 #21 :: Saki
Karkit ja makeiset
Äänestin suklaata tottakai, mutta tykkään melkein kaikista karkeista. (paitsi marmeladista) Salmiakki on myös tosi hyvää ja sipsitkin menee. :D Suklaata en jaksa millään syödä muutamaa palaa enempää mutta sitten salmiakki hedelmäkarkit yms menee nopeeta.

05.09.2014 15:33 #22 :: HourglassEyes
Salmiakki! :heart:
Äänestys on täpärä suklaan kanssa - mutta onneksi pahimmassa tilanteessa voi ostaa Fazerin salmiakkisuklaata.... mmmm salmiakkisuklaata... :tongue:

• Strato hahmo
  • Strato

05.09.2014 15:57 #23 :: Strato
Karkit ja makeiset

Dyn kirjoitti: Joku väitti joskus, että väestön voi jakaa kahteen ryhmään: ihmisiin, jotka syövät mahdollisuuden tullessa koko suklaalevyn, tai sitten koko sipsipussin tyhjäksi. Tällä asteikolla kallistun ehdottomasti sipsin suuntaan.

Entäs jos en kuulu kumpaankaan? Olen Alien? :lol:

Suklaata en juurikaan voi syödä, joten äänestinpä sitten lakritsia. Siihen ei voi kyllästyä. Kyllä muitakin (suklaata lukuunottamatta) syön hyvillä mielin, karkit eivät kuitenkaan kovin suuria intohimoja herätä. Harvemmin nykyään tulee mitään ostettua, pärjään ihan hyvin ilmankin.

05.09.2014 16:07 #24 :: Dyn
Karkit ja makeiset
Mun lempisuklaalevyni on ehdottomasti Fazerin Lontoon rae -suklaa. Lisäksi kaikki, missä on chiliä, nousee myös hyville kärkisijoille - tykkään suklaan ja chilin tulisen ja makean yhdistelmästä, harmi kyllä tätä Fasun patukkaa ei saa levyversiona.

Vanha suosikkini Maraboun minttukrokantti sen sijaan on kovasti multa kielletty, kun siinä on mantelia, jota enää en voi allergian takia syödä... Olisi kiva löytää kunnon minttumaitosuklaa, mutta yleensä sitä laitetaan vain tummaan suklaaseen. Olen enemmän maitosuklaan kuin tumman suklaan perään, ehdottomasti, vaikka joskus hyvä 80% tumma suklaa onkin just se mitä haluaa.

Ja After Eight nyt on ihan syntisen hyvää. :cheesy:

05.09.2014 17:16 #25 :: Knox Gargol

Strato kirjoitti:

Entäs jos en kuulu kumpaankaan? Olen Alien? :lol:

• Strato hahmo
  • Strato

05.09.2014 20:33 #26 :: Strato
Karkit ja makeiset

Knox Gargol kirjoitti: Pähkinöitä? Sitten on myös ihmisiä, jotka nauttivat mässyn sijasta syövät suurempia ruoka-annoksia tavallista sapuskaa.

No nyt kun sanoit niin pistaasipähkinät ja chilipähkinät menevät yleensä nopeasti jos niitä on saatavilla :smile:ei niitäkään kyllä kaupasta tartu kovin usein mukaan.

05.09.2014 20:47 #27 :: Puolikuu
Karkit ja makeiset
Äänestin suklaata, vaikka pidän kovasti myös salmiakista. Suklaa on silti parhaimmillaan vielä parempaa kuin salmiakki parhaimmillaan. Minuun uppoaa kaikki suklaa, oli se sitte makeaa Maraboun minttukrokanttisuklaata tai jotain hyvin tummaa runsaskaakaoista.

Joskus lapsena minun oli vaikea olla syömättä koko levyä kerralla, mutta nykyään syön suklaata ja karkkia ylipäänsä harvoin. Nautin ehkä enemmän hyvästä ruuasta ja suolaisista herkuista, kuten juustoista. :heart:

06.09.2014 17:22 #28 :: Kuurosokea Pianisti

Mab kirjoitti: Siitä puhe, mistä puute! :wink:

Ja kas kummaa, lauantain koittaessa kukaan ei kirjoita tänne.
Tykkännyt: Kattinka

• max hahmo
  • max

06.09.2014 18:14 #29 :: max
Karkit ja makeiset
Kaikki äänestysvaihtoehdoissa olevat herkut on hyviä, paitsi vaahtokarkit vain kaakaon seassa ja ehkä kerran vuodessa paistettuna. Sipsit vs. suklaa on aika paha, koska ne on ehkä kovimmat suosikit. On tosi vaikeaa herkutella 'sivistyneesti'. Jos jossain on esim. tarjolla sipsejä, niin se lähinnä masentaa, koska niitä tekisi mieli mättää omassa rauhassa oikein kunnolla eikä pari kerrallaan napostellen...

Eli julkisella paikalla parhaat herkut on erilaiset kuin kotona, ehkä sellaiset mitä ei tee mielikään syödä mielettömiä määriä eli ehkä leivonnaiset ja vastaavat. Sitten on sellainen juttu että täsmälleen sillä hetkellä kun syö esim. vastaleivottua ruisleipää, niin se kyllä tuntuu maailman parhaalta herkulta, mutta ei se ehkä ole sellainen mitä aktiivisesti himoitsisi. Ja jos on tosi kova jano, niin vesikin 'maistuu' herkulle.

Joo ja limsaa tulee juotua myös, vaikka tiedän että se on ihan vihoviimeinen juttu, ja vaikka syön purkkaa ym. niin kyllähän se tietää rääkkiä aina kun hammaslääkäriin menee.
Muokannut 06.09.2014 18:18 max

09.09.2014 10:07 #30 :: celeblith
Karkit ja makeiset
Tätä ei tarvinnut kauaa miettiä :lol:Suklaa suklaa suklaa.

Olen täysin suklaaholisti, ja olen hyvin tietoinen että suklaan syömiseni menee yli. Syön kyllä kaikkea herkkuja, (kakut, leivoksen, karkit, suklaa, sipsitkin käy, lakut, kaikki,) ja makeaa, mutta sulkaa on yli kaiken. (juuri on tuossa koneen vieressä fazerin maitosuklaalevy, tai sen jämät enää jäljellä)

Jos maito pääsee loppumaan, en lähde sitä hakemaan, jos suklaata ei ole, niin lähden sitä hakemaan jos mieli tekee, oli ilma tai kellon aika mitä hyvänsä.

Kyllä sitä suklaata tulee päivittäin syötyä, joskus saattaa olla joku hassu päivä tai pari välissä etten suklaata syö, mutta monesti syönkin silloin jotain muuta herkkuja. Kesä on helpompi kun on tuoreita marjoja niin saattaa mennä todella useampikin päivä ilman suklaata tms. Paitsi kesän pahe on aina jäätelöt... ja niissä tottakai sulkaajäätelöt :lol:
Tykkännyt: Kuurankukka

09.09.2014 12:48 #31 :: Piru Naiseksi
Karkit ja makeiset
Suklaa ei ole lempimakeiseni vaan lempiRUOKAAni. On siis makuasia, syönkö makeisia suklaata puputtaessani vai aterioinko :wink:. Mitä tumminta suklaaversiota ja leivontaan tarkoitettua suklaata lukuunottamatta ruskia makia kuin ruskia makia ahmiutuu sisääni. Valkea versiokin käy mutta maistuu himppasen verran liian äitelältä.
Mutta olenko edes syönyt OIKEAA suklaata, kun olen tyytynyt vain päivittäistavarakauppojen tms. valmisteisiin?

• Niksu hahmo
  • Niksu

16.09.2014 16:10 #32 :: Niksu
Karkit ja makeiset
Tummasuklaa on kaikkein parasta. En tykkää väriainemössö-karkeista hirveästi. Kyllähän niitä silloin tällöin vetää, mutta siitä tulee lähinnä huono-olo. Irtokarkkeja on joskus kiva ostaa, mutta yleensä silloin otan eniten suklaa-, laku- ja toffeekarkkeja. Mutta suklaan fani olen ehdottomasti.

16.09.2014 21:03 #33 :: Nightelf
Karkit ja makeiset
Herkkujen suurkuluttaja ilmoittautuu! :cheesy:rakastan herkkuja - eniten rakastan maistella uutuuksia ja löytää uusia suosikkeja. Olen maistanut varmaan joka ikistä kaupasta saatavaa fazerin, maraboun ja pandan makua, sekä niitä outonimisiä. Suosikeiksi on noussut ehdottomasti Fazerin taloussuklaa, kaikki pähkinäsuklaat, etenkin yksi valtava suklaapötkö jonka kaverini toi italiasta, se oli taivaallista! Uusin suosikkini on Tupla nuts, reippaasti enemmän pähkinää kuin alkuperäisessä Tuplassa mmm :heart:myös chilisuklaa on ihanaa, mutta ei Fazerin.
Jos kurkkaa mun irttaripussiin törmää aikamoiseen sekasotkuun. Olen kaikkiruokainen karkkien suhteen sanan laajassa merkityksessä. Karkeissa menee miltein kaikki, ainoastaan limaiset ja sitkeät mustekalat ja muut vastaavat jätän laariin.
Sipseistä en niinkään pidä. Ne menettelevät, parhaita ovat paprika-pringlessit ja nachot, mutta eivät vedä karkkien tai leivosten edelle. Leivoksista suosikki on ehdottomasti berliininmunkki, toscapulla ja arnoldsin suklaaihanuudet!

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

16.09.2014 22:40 #34 :: Hiistu
Karkit ja makeiset
Söin tänään pitkästä aikaa jogurttipähkinöitä ja.. ne olivat pahoja. :eek:Ihan jo parista tuli öklö olo. Hyvä juttu sinänsä, koska ovat käsittääkseni älyttömän epäterveellistä mässytettävää, vaikka olen kyllä muistaakseni tykännyt niistä joskus aiemmin.

Sipseistä tai poppareista en pidä, syön kyllä jokusen tarjottaessa. Toinen koirista oksentaa herkästi syödessään mitä hyvänsä suolaista ja siitä on itsellekin tullut tunne, ettei suolainen oikein maistu. (Toisaalta suklaalevyn syöminen olisi koiralle kuolemaksi... Mutta eivät koirat sitä tietty pääsekään syömään.)

18.09.2014 12:53 #35 :: poistettu
Karkit ja makeiset
Ite oon himo kireel ruokavaliolla, koska tulee treenailtua. Mutta sillo ku mulla on junk food - päivä , vedän suklaata. Yleensä levyn. Ja pullon cokista. Ja pitsaa. Olispa jo perjantai. Hitto ku piti alkaa ees puhuu junk foodista, himo iski.

13.11.2014 15:26 #36 :: Kattinka
Karkit ja makeiset
Suklaa! :heart:Lontoonrae, salmiakkisuklaa, minttu-krokantti, Daim ja Tupla ovat parhautta. Lisäksi muista karkeista kirpeät ja voimakkaan makuiset karkit sekä salmiakki ovat parhautta.

Mun mielestä karkeissa pitää olla kunnolla makua ja rakennetta, joten nallekarkit, vaahtokarkit ja muut lösöt tai liian esanssiset makeiseiset eivät ole mieleeni.

13.11.2014 23:16 #37 :: Dyn
Karkit ja makeiset
Teki tänään mieli Daimia kaupassa, mutta ei voi, kun siinä on mantelia. Harjova herkkuja, mitä allergialistaltani kaipaan. :sad:

14.11.2014 11:59 #38 :: HourglassEyes
Karkit ja makeiset
Mulla on ollut viikon ajan ihan järjetön Snickers himo... Tänään oli pakko ostaa ihan säästöpakkaus, jos vaikka ne syötyä rauhoittuisi! :tongue:

19.11.2014 17:13 #39 :: Huoleton
Hedelmäkarkit!

Varsinkin punaiset kirpeät!

Maitosuklaat ja sellaiset hippuja sisältävät maitosuklaat ovat mahtavia!

19.11.2014 17:38 #40 :: poistettu
Karkit ja makeiset
Turkinpippurit ja kaikki purkat!