×

Kysely: Mikä näistä on tärkein lämpimänä pysymisen kannalta?

Pipo
4 8.2%
Jokin ihan muu
3 6.1%
Äänestäjiä yhteensä: 49
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • kyty

08.10.2015 18:39 #21 :: kyty
Lämpimänä pysyminen
Villasukat ovat kyllä ehdottomat jos lattiat ovat vähänkään kylmemmät. Ja kenkien sisällä kun on kovat pakkaset.

Todella outoa miten kylmä tuli niin yhtäkkiä, ensin oli vielä lämmin ja yhtäkkiä tuli talvi?? Onhan sen aika jo lokakuussa, mutta tuntuu kuin jotain olisi jäänyt välistä.

08.10.2015 19:26 #22 :: Dyn
Lämpimänä pysyminen
Täytyy vielä lisätä, että joo, villasukat sisällä on ihan ehdoton. En käytä villasukkia kengissä (yritän ostaa sopivan lämpimiä kenkiä ihan muutenkin) mutta mulla on kotona useampi pari ja vielä töissä yhdet, jos alkaa jalkoja viluttaa. Kylmät jalat aiheuttavat äkkiä kylmän olon muutenkin.

11.10.2015 18:59 #23 :: Ageha

Emelie kirjoitti:
Nyt on hankala päättää, että kuinka paljon pitää laittaa päällensä ulos mennessä. Aamulla (klo 5-7) pintaa on kuitenkin ihan eri tilanne kuin iltapäivästä. Aamulla nahkatakki tuntuu olevan liian vähän, päivällä sitten taas liian paljon.

Voi kyllä. Koko viime viikon puin niin että aamulla oli nipin napin lämmin olo kouluun mennessä, mutta samoihin vaatteisiin meinasi läkähtyä iltapäivästä. :b Ja olen ihan samaa mieltä kytyn kanssa, on sellainen olo että jotain olisi jäänyt välistä. Leutoa syysvaihetta ei kauhean montaa päivää ollut...

Äiti toi onneksi villasukkia, eli ehkäpä selviydyn. ^w^ Minäkään en kenkien kanssa osaa oikein villasukkia pitää, yritän aina talvisin sitä tehdä mutta heikolla menestyksellä...
Muokannut 11.10.2015 19:02 Ageha

11.10.2015 19:01 #24 :: Dyn
Tykkännyt: Ageha

11.10.2015 19:09 #25 :: Ageha
Lämpimänä pysyminen
Joo, pitäisi vielä ottaa haltuun että mitkä vaatekappaleet olisivat hyviä siihen. :smile:Helposti kasaan liikaa kerroksia, jolloin taas vaatteeni eivät meinaa mahtua takin alle... :roll:Pitäisi varmaan kasata päällekäin vaikka pari ohuempaa pitkähihaista, jolloin olisi varmaan helpompaa pudottaa välistä se yksi kerros. Usein pidän ylläni paksua hupparia, mutta se ei oikein toimi koska jos sen alle laittaa pitkähihaisen, tulee hiki ja toisaalta jos sen alla on vain lyhythihainen niin sen voimin ei kyllä pärjää.
Muokannut 11.10.2015 19:13 Ageha

11.10.2015 19:12 #26 :: Dyn
Lämpimänä pysyminen
Mulla on viime aikoina ollut t-paita tai puolipitkähihainen paita, huppari ja kevyehkö takki, toistaiseksi on riittänyt. Nyt suunnittelen siirtyväni paksumpaan takkiin, jolloin pitää kyllä huppari korvata jollain pitkähihaisella neuleella tai jollain, mikä ei ole ihan niin lämmin... Että joo, helposti tulee kyllä myös kuuma, kun kerroksia laittaa liikaa.

Mutta näin pikkuisen kipeänä se huppari on kiva myös töissä sisällä... :huh:
Muokannut 11.10.2015 19:12 Dyn

12.10.2015 10:27 #27 :: Emelie
Lämpimänä pysyminen

Dyn kirjoitti: Tähän säähän jutun juju onkin kerrospukeutuminen. Eli aamuun ja iltaan ylimääräinen villapaita takin alle. :)

Mulla on sitten taas se ongelma, että en tykkää pitää takin alla muuta kuin t-paidan (talven kireimmillä pakkasilla joudun tästä joustamaan, mutta muuten ei pysty). Mä hankin lämpimän olon takilla ja reippaalla kävelyllä, joten syksyllä ja talvella en paikallani ulkona suostu pysymään.

12.10.2015 14:35 #28 :: Puolikuu
Lämpimänä pysyminen
Hrrr kylmät säät saapuivat kyllä todella yllätyksenä, ainakin minulle, joka en juuri säätiedotuksia katsele.

Villasukat on parhaita. Jos on ahtaat kengät, niissä voi pitää sellaisia ohuita villasukkia. Myös kaikki muutkin villatuotteet ovat ihania: lämpimiä, mutta ei hiostavia. Oon aika kova palelemaan, joten neuleet ja sen sellaiset tulevat tarpeeseen. Villakangastakkikin on jo käytössä.

12.10.2015 16:33 #29 :: Dyn
Lämpimänä pysyminen

Puolikuu kirjoitti: Yksi talviasuste mitä kuitenkin kartan, on sukkahousut farkkujen alla. Ahdistaa. :huh:

Mites leggingist / pitkikset? Olen ostanut sellaisia ohuesta villa- tai bambukuidusta tehtyjä pitkiksiä, jotka ovat vähän niin kuin sukkikset, mutta ilman jalkaterän osaa. Ne toimivat yllättävän hyvin. Sukkikset menee muun puutteessa, mutta mieluummin pitkikset.

12.10.2015 19:20 #30 :: Puolikuu

Dyn kirjoitti:

Sellaisia mulla ei nykyään olekaan, oon joskus testannut kyllä. Farkut on vaan yleensä niin ihonmyötäiset, että jos niiden alla on jotain, tuntuu vähän kuin olisi paksut ja jäykät kuoret jalkojen päällä. Erityisesti sisällä tämä on häiritsevää. Vähän samaan tyyliin kuin jos on sisällä kumisaappaissa.

Ulkoiluhousujen alla sukkahousut/fleecehousut tms. on sen sijaan tosi mukavat.

12.10.2015 19:36 #31 :: Dyn
Lämpimänä pysyminen
Nojoo, mä käytän ehkä vähän löysempiä farkkuja sitten. :tongue:Liian paksusta alakerroksesta tulee kyllä juurikin tuo efekti, mutta noilla ohuimmilla pitkiksillä olen selviytynyt ihan hyvin. Sukkahousut sen sijaan tuppaavat valumaan, mikä saa ne kääriytymään makkaralle farkkujen alle. Inhaa.

25.10.2015 12:38 #32 :: Ageha
Lämpimänä pysyminen
Eilen illalla tuli testattua hame+ylipolvensukka+paksut sukkahousut -yhdistelmä ja todettua, että aika loistavasti toimii näillä lämpöasteilla. :eek:Juuri sopivan lämmin, mutta ei liian hiostava.

23.11.2015 07:54 #33 :: Emelie
Lämpimänä pysyminen
Nyt kun talvi uhkaa tulla tänne pääkaupunkiseudullekin, niin pitää valmistautua kylmempiin keleihin. Mä tulin hankkineeksi varmaan lämpimimmän vaatekappaleen mitä olen koskaan ikinä omistanut. Kyseessä on siis musta-punainen fleece-huppari (fleece on kyllä kissataloudessa aika huono materiaali, mutta töihin oikein sopiva), jossa on aivan kauhean iso huppu ja hupussa kissankorvat. Jos töissä tulee todella kylmä, voin heittää tuon ylleni ja jos hiukan valun alemmas työtuolissani, ei minusta näy tietokoneen näyttöjen takaa kuin ne kissankorvat. :D Aivan mahtava vaate.

23.11.2015 12:58 #34 :: Dyn
Lämpimänä pysyminen

Emelie kirjoitti: Jos töissä tulee todella kylmä, voin heittää tuon ylleni ja jos hiukan valun alemmas työtuolissani, ei minusta näy tietokoneen näyttöjen takaa kuin ne kissankorvat. :D Aivan mahtava vaate.

A ha haa aivan mahtava! :wub:

Mulla lähti tänään käyttöön talvikengät ja pipo ekaa kertaa tänä syksynä. Sen enempää en vielä varustautunut, eikä toivottavasti hetkeen tarvitsekaan... En odota talvea pukeutumushässäköineen mitenkään innolla. Munkin pitäisi kyllä ostaa uusi huppari, vanha on jo lievästi sanottuna kulahtanut.

• Strato hahmo
  • Strato

23.11.2015 18:09 #35 :: Strato
Lämpimänä pysyminen
Mä en ymmärrä yhtään miten mua näin paljon palelee nykyään :grin:

Nytkin on kahdet housut, kahdet sukat ja kaksi hupparia päällekkäin ja nyt tarkenee istua tässä työpöydän äärellä kotona. En tiedä onko niin paljon vetoa ikkunasta (jota myös koitin vähentää teippaamalla astiapyyhkeen tuuletusaukon kohdalle :lol:) vai onko vika miehessä itsessään. Aikaisempina vuosina ei ole näin kylmä mulla ollut ja sisälämpötilakin on 21-22 astetta, joten tuskin pattereissakaan sitä vikaa on.

Ulkona tarkenen kyllä oikein hyvin pipon ja kaulahuivin kanssa ns. normivarusteissa. Talvivarusteita on jo saanut käyttää varmaan kuukauden täällä pohjoisemmassa, onneksi se lumi tuli nyt niin saa vähän tuntea talveakin taas.

06.01.2016 20:06 #36 :: Mustelmann
Lämpimänä pysyminen
Tämä on varmaankin se virallinen kylmyysketju, joten fiilistelläänpä hieman. Pakkanen kiristyy ja uhkaa tunkea sisätiloihinkin, koska ikkunoiden tiivisteet ovat pelkkää haperoa. Kämpän lämpötila on 19 astetta, joten hyytäviin tunnelmiin pääsee erinomaisesti. Hassua kyllä, että jos ulkona olisi sama lukema, siellä tarkenisi t-paidalla. Päivällä pidetyissä bänditreeneissä kaikilla oli pipo päässä, joten koleaa oli sielläkin. Onneksi voin polttaa kynttilöitä, jotka luovat tehokkaan harha-aistimuksen oikeasta lämmöstä.

06.01.2016 20:10 #37 :: Dyn
Lämpimänä pysyminen
Huomiseksi lupaa Helsinkiin jotain -25 astetta, ja minä onneton lupauduin käymään työpaikalla... Tilanne vaatinee rankkaa varustautumista, päälle lähtee ainakin pari kerrosta housuja, pari kerrosta hanskoja, paksuin kaapista löytyvä takki ja huppari sen alle. Ensi viikoksi sentään pitäisi jo vähän lauhtua. Ei tämä pakkanen sinällään mitään, kestetään kun on kestettävä, mutta kaikki pukeutumishomma jaksaa vituttaa.

06.01.2016 20:23 #38 :: Emelie
Lämpimänä pysyminen
Mua tämä pakkanen kauhistuttaa, kun en tahdo ulkona käymisen jälkeen lämmetä lainkaan. Mutta kun kelit tästä lauhtuvat täällä Helsingissä (ensi viikon alussa laskee sinne noin -5 hujakoille, vähän ehkä jopa kylmemmäksi, ainakin tämän hetkisen ennusteen mukaan), niin silloin tuo -5 asteen pakkanen tuntuu miellyttävältä ja sen kestää. Toivottavasti tämän viikon kaltaisia kylmiä jaksoja ei montaa osuisi tälle talvelle... :skull:

Täytyisi löytää sellaiset tuulen kestävät lapaset. Kävin niitä tuossa alkuviikolla etsimässä, mutta en löytänyt mitään siistejä tai sopivia. Naisten hanskoissa sormien kohta on liian lyhyt, miesten hanskat ovat sitten taas liian isot kämmenen kohdalta.

• Skie hahmo
  • Skie

06.01.2016 20:55 #39 :: Skie

• Xerion hahmo
  • Xerion

06.01.2016 21:27 #40 :: Xerion
Lämpimänä pysyminen

Skie kirjoitti: Vaikuttaa siltä, että siedän kylmää aika hyvin. Kävin ulkona autoa lämmittämässä ja muuten vain palloilemassa, ja totesin, että erityisesti edes palella. Olin pukeutunut aika suurpiirteisesti farkkuihin, kevyisiin toppahousuihin ja toppatakkiin. Siinä vaiheessa kun lähti autolla liikenteeseen, mittari näytti -40 astetta. Toki sekin vaikuttaa, ettei tänään tuullut, eikä täällä muutenkaan joudu kärsimään hyytävästä merituulesta. Ja ehkä sitä vain sitten on jo niin tottunut kylmään, ettei oikein enää jaksa asiasta kouhkata.

Mie ainakin olen jo aika hyvin tottunut kylmyyteen. Kylmälläkin kelillä mulla on vaan kalsarit ja farkut, huppari ja toppatakki, ja villasukat ja lenkkarit. + ohut pipo ja hanskat kelin mukaan. Hanskoja on monen paksuisia.