Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Lämpimänä pysyminen

Kysely: Mikä näistä on tärkein lämpimänä pysymisen kannalta?

Pipo
9 18.4%
Kaulahuivi
10 20.4%
Villasukat
8 16.3%
Pitkät kalsarit tms välikerros
15 30.6%
Lapaset
4 8.2%
Jokin ihan muu
3 6.1%
Äänestäjiä yhteensä: 49
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • kyty hahmo
kyty
Senesalkki
Taso: 40
kyty vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
08.10.2015 18:39 #21

Villasukat ovat kyllä ehdottomat jos lattiat ovat vähänkään kylmemmät. Ja kenkien sisällä kun on kovat pakkaset.

Todella outoa miten kylmä tuli niin yhtäkkiä, ensin oli vielä lämmin ja yhtäkkiä tuli talvi?? Onhan sen aika jo lokakuussa, mutta tuntuu kuin jotain olisi jäänyt välistä.

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
Taso: 66
Dyn vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
08.10.2015 19:26 #22

Täytyy vielä lisätä, että joo, villasukat sisällä on ihan ehdoton. En käytä villasukkia kengissä (yritän ostaa sopivan lämpimiä kenkiä ihan muutenkin) mutta mulla on kotona useampi pari ja vielä töissä yhdet, jos alkaa jalkoja viluttaa. Kylmät jalat aiheuttavat äkkiä kylmän olon muutenkin.

This is hard, but that's how I wanted it.

• Ageha hahmo
Ageha
Paladiini
Taso: 39
Ageha vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
11.10.2015 18:59 #23

Emelie kirjoitti:
Nyt on hankala päättää, että kuinka paljon pitää laittaa päällensä ulos mennessä. Aamulla (klo 5-7) pintaa on kuitenkin ihan eri tilanne kuin iltapäivästä. Aamulla nahkatakki tuntuu olevan liian vähän, päivällä sitten taas liian paljon.

Voi kyllä. Koko viime viikon puin niin että aamulla oli nipin napin lämmin olo kouluun mennessä, mutta samoihin vaatteisiin meinasi läkähtyä iltapäivästä. :b Ja olen ihan samaa mieltä kytyn kanssa, on sellainen olo että jotain olisi jäänyt välistä. Leutoa syysvaihetta ei kauhean montaa päivää ollut...

Äiti toi onneksi villasukkia, eli ehkäpä selviydyn. ^w^ Minäkään en kenkien kanssa osaa oikein villasukkia pitää, yritän aina talvisin sitä tehdä mutta heikolla menestyksellä...

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Viimeksi muokattu: 11.10.2015 19:02 : Ageha.

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
11.10.2015 19:01 #24

Tähän säähän jutun juju onkin kerrospukeutuminen. Eli aamuun ja iltaan ylimääräinen villapaita takin alle. :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

• Ageha hahmo
Ageha
Paladiini
11.10.2015 19:09 #25

Joo, pitäisi vielä ottaa haltuun että mitkä vaatekappaleet olisivat hyviä siihen. :smile: Helposti kasaan liikaa kerroksia, jolloin taas vaatteeni eivät meinaa mahtua takin alle... :roll: Pitäisi varmaan kasata päällekäin vaikka pari ohuempaa pitkähihaista, jolloin olisi varmaan helpompaa pudottaa välistä se yksi kerros. Usein pidän ylläni paksua hupparia, mutta se ei oikein toimi koska jos sen alle laittaa pitkähihaisen, tulee hiki ja toisaalta jos sen alla on vain lyhythihainen niin sen voimin ei kyllä pärjää.

Viimeksi muokattu: 11.10.2015 19:13 : Ageha.

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
11.10.2015 19:12 #26

Mulla on viime aikoina ollut t-paita tai puolipitkähihainen paita, huppari ja kevyehkö takki, toistaiseksi on riittänyt. Nyt suunnittelen siirtyväni paksumpaan takkiin, jolloin pitää kyllä huppari korvata jollain pitkähihaisella neuleella tai jollain, mikä ei ole ihan niin lämmin... Että joo, helposti tulee kyllä myös kuuma, kun kerroksia laittaa liikaa.

Mutta näin pikkuisen kipeänä se huppari on kiva myös töissä sisällä... :huh:

Viimeksi muokattu: 11.10.2015 19:12 : Dyn.

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
Taso: 57
Emelie vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
12.10.2015 10:27 #27

Dyn kirjoitti: Tähän säähän jutun juju onkin kerrospukeutuminen. Eli aamuun ja iltaan ylimääräinen villapaita takin alle. :)

Mulla on sitten taas se ongelma, että en tykkää pitää takin alla muuta kuin t-paidan (talven kireimmillä pakkasilla joudun tästä joustamaan, mutta muuten ei pysty). Mä hankin lämpimän olon takilla ja reippaalla kävelyllä, joten syksyllä ja talvella en paikallani ulkona suostu pysymään.

I have seen the future .... and I do not wish to go there again.

• Puolikuu hahmo
Puolikuu
Riivaaja
Puolikuu vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
12.10.2015 14:35 #28

Hrrr kylmät säät saapuivat kyllä todella yllätyksenä, ainakin minulle, joka en juuri säätiedotuksia katsele.

Villasukat on parhaita. Jos on ahtaat kengät, niissä voi pitää sellaisia ohuita villasukkia. Myös kaikki muutkin villatuotteet ovat ihania: lämpimiä, mutta ei hiostavia. Oon aika kova palelemaan, joten neuleet ja sen sellaiset tulevat tarpeeseen. Villakangastakkikin on jo käytössä.

Yksi talviasuste mitä kuitenkin kartan, on sukkahousut farkkujen alla. Ahdistaa. :huh:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
12.10.2015 16:33 #29

Puolikuu kirjoitti: Yksi talviasuste mitä kuitenkin kartan, on sukkahousut farkkujen alla. Ahdistaa. :huh:

Mites leggingist / pitkikset? Olen ostanut sellaisia ohuesta villa- tai bambukuidusta tehtyjä pitkiksiä, jotka ovat vähän niin kuin sukkikset, mutta ilman jalkaterän osaa. Ne toimivat yllättävän hyvin. Sukkikset menee muun puutteessa, mutta mieluummin pitkikset.

• Puolikuu hahmo
Puolikuu
Riivaaja
Puolikuu vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
12.10.2015 19:20 #30

Dyn kirjoitti:

Puolikuu kirjoitti: Yksi talviasuste mitä kuitenkin kartan, on sukkahousut farkkujen alla. Ahdistaa. :huh:

Mites leggingist / pitkikset? Olen ostanut sellaisia ohuesta villa- tai bambukuidusta tehtyjä pitkiksiä, jotka ovat vähän niin kuin sukkikset, mutta ilman jalkaterän osaa. Ne toimivat yllättävän hyvin. Sukkikset menee muun puutteessa, mutta mieluummin pitkikset.

Sellaisia mulla ei nykyään olekaan, oon joskus testannut kyllä. Farkut on vaan yleensä niin ihonmyötäiset, että jos niiden alla on jotain, tuntuu vähän kuin olisi paksut ja jäykät kuoret jalkojen päällä. Erityisesti sisällä tämä on häiritsevää. Vähän samaan tyyliin kuin jos on sisällä kumisaappaissa.

Ulkoiluhousujen alla sukkahousut/fleecehousut tms. on sen sijaan tosi mukavat.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
12.10.2015 19:36 #31

Nojoo, mä käytän ehkä vähän löysempiä farkkuja sitten. :tongue: Liian paksusta alakerroksesta tulee kyllä juurikin tuo efekti, mutta noilla ohuimmilla pitkiksillä olen selviytynyt ihan hyvin. Sukkahousut sen sijaan tuppaavat valumaan, mikä saa ne kääriytymään makkaralle farkkujen alle. Inhaa.

• Ageha hahmo
Ageha
Paladiini
25.10.2015 12:38 #32

Eilen illalla tuli testattua hame+ylipolvensukka+paksut sukkahousut -yhdistelmä ja todettua, että aika loistavasti toimii näillä lämpöasteilla. :eek: Juuri sopivan lämmin, mutta ei liian hiostava.

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
23.11.2015 07:54 #33

Nyt kun talvi uhkaa tulla tänne pääkaupunkiseudullekin, niin pitää valmistautua kylmempiin keleihin. Mä tulin hankkineeksi varmaan lämpimimmän vaatekappaleen mitä olen koskaan ikinä omistanut. Kyseessä on siis musta-punainen fleece-huppari (fleece on kyllä kissataloudessa aika huono materiaali, mutta töihin oikein sopiva), jossa on aivan kauhean iso huppu ja hupussa kissankorvat. Jos töissä tulee todella kylmä, voin heittää tuon ylleni ja jos hiukan valun alemmas työtuolissani, ei minusta näy tietokoneen näyttöjen takaa kuin ne kissankorvat. :D Aivan mahtava vaate.

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
23.11.2015 12:58 #34

Emelie kirjoitti: Jos töissä tulee todella kylmä, voin heittää tuon ylleni ja jos hiukan valun alemmas työtuolissani, ei minusta näy tietokoneen näyttöjen takaa kuin ne kissankorvat. :D Aivan mahtava vaate.

A ha haa aivan mahtava! :wub:

Mulla lähti tänään käyttöön talvikengät ja pipo ekaa kertaa tänä syksynä. Sen enempää en vielä varustautunut, eikä toivottavasti hetkeen tarvitsekaan... En odota talvea pukeutumushässäköineen mitenkään innolla. Munkin pitäisi kyllä ostaa uusi huppari, vanha on jo lievästi sanottuna kulahtanut.

• Strato hahmo
Strato
Senesalkki
Taso: 41
Strato vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
23.11.2015 18:09 #35

Mä en ymmärrä yhtään miten mua näin paljon palelee nykyään :grin:

Nytkin on kahdet housut, kahdet sukat ja kaksi hupparia päällekkäin ja nyt tarkenee istua tässä työpöydän äärellä kotona. En tiedä onko niin paljon vetoa ikkunasta (jota myös koitin vähentää teippaamalla astiapyyhkeen tuuletusaukon kohdalle :lol: ) vai onko vika miehessä itsessään. Aikaisempina vuosina ei ole näin kylmä mulla ollut ja sisälämpötilakin on 21-22 astetta, joten tuskin pattereissakaan sitä vikaa on.

Ulkona tarkenen kyllä oikein hyvin pipon ja kaulahuivin kanssa ns. normivarusteissa. Talvivarusteita on jo saanut käyttää varmaan kuukauden täällä pohjoisemmassa, onneksi se lumi tuli nyt niin saa vähän tuntea talveakin taas.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

• Astorethein hahmo
Astorethein
Teknovelho
Taso: 42
Astorethein vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
06.01.2016 20:06 #36

Tämä on varmaankin se virallinen kylmyysketju, joten fiilistelläänpä hieman. Pakkanen kiristyy ja uhkaa tunkea sisätiloihinkin, koska ikkunoiden tiivisteet ovat pelkkää haperoa. Kämpän lämpötila on 19 astetta, joten hyytäviin tunnelmiin pääsee erinomaisesti. Hassua kyllä, että jos ulkona olisi sama lukema, siellä tarkenisi t-paidalla. Päivällä pidetyissä bänditreeneissä kaikilla oli pipo päässä, joten koleaa oli sielläkin. Onneksi voin polttaa kynttilöitä, jotka luovat tehokkaan harha-aistimuksen oikeasta lämmöstä.

I'm just a normal everyday pervert.

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
06.01.2016 20:10 #37

Huomiseksi lupaa Helsinkiin jotain -25 astetta, ja minä onneton lupauduin käymään työpaikalla... Tilanne vaatinee rankkaa varustautumista, päälle lähtee ainakin pari kerrosta housuja, pari kerrosta hanskoja, paksuin kaapista löytyvä takki ja huppari sen alle. Ensi viikoksi sentään pitäisi jo vähän lauhtua. Ei tämä pakkanen sinällään mitään, kestetään kun on kestettävä, mutta kaikki pukeutumishomma jaksaa vituttaa.

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
06.01.2016 20:23 #38

Mua tämä pakkanen kauhistuttaa, kun en tahdo ulkona käymisen jälkeen lämmetä lainkaan. Mutta kun kelit tästä lauhtuvat täällä Helsingissä (ensi viikon alussa laskee sinne noin -5 hujakoille, vähän ehkä jopa kylmemmäksi, ainakin tämän hetkisen ennusteen mukaan), niin silloin tuo -5 asteen pakkanen tuntuu miellyttävältä ja sen kestää. Toivottavasti tämän viikon kaltaisia kylmiä jaksoja ei montaa osuisi tälle talvelle... :skull:

Täytyisi löytää sellaiset tuulen kestävät lapaset. Kävin niitä tuossa alkuviikolla etsimässä, mutta en löytänyt mitään siistejä tai sopivia. Naisten hanskoissa sormien kohta on liian lyhyt, miesten hanskat ovat sitten taas liian isot kämmenen kohdalta.

• Skie hahmo
Skie
Senesalkki
Taso: 41
Skie vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
06.01.2016 20:55 #39

Vaikuttaa siltä, että siedän kylmää aika hyvin. Kävin ulkona autoa lämmittämässä ja muuten vain palloilemassa, ja totesin, että erityisesti edes palella. Olin pukeutunut aika suurpiirteisesti farkkuihin, kevyisiin toppahousuihin ja toppatakkiin. Siinä vaiheessa kun lähti autolla liikenteeseen, mittari näytti -40 astetta. Toki sekin vaikuttaa, ettei tänään tuullut, eikä täällä muutenkaan joudu kärsimään hyytävästä merituulesta. Ja ehkä sitä vain sitten on jo niin tottunut kylmään, ettei oikein enää jaksa asiasta kouhkata.

Always follow your doubts.

• Xerion hahmo
Xerion
Ritari
Taso: 30
Xerion vastasi aiheeseen: Lämpimänä pysyminen
06.01.2016 21:27 #40

Skie kirjoitti: Vaikuttaa siltä, että siedän kylmää aika hyvin. Kävin ulkona autoa lämmittämässä ja muuten vain palloilemassa, ja totesin, että erityisesti edes palella. Olin pukeutunut aika suurpiirteisesti farkkuihin, kevyisiin toppahousuihin ja toppatakkiin. Siinä vaiheessa kun lähti autolla liikenteeseen, mittari näytti -40 astetta. Toki sekin vaikuttaa, ettei tänään tuullut, eikä täällä muutenkaan joudu kärsimään hyytävästä merituulesta. Ja ehkä sitä vain sitten on jo niin tottunut kylmään, ettei oikein enää jaksa asiasta kouhkata.

Mie ainakin olen jo aika hyvin tottunut kylmyyteen. Kylmälläkin kelillä mulla on vaan kalsarit ja farkut, huppari ja toppatakki, ja villasukat ja lenkkarit. + ohut pipo ja hanskat kelin mukaan. Hanskoja on monen paksuisia.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

Valvojat: SaranthaHiistu
Paikalla 1 jäsen ja 43 vierailijaa
Freyja
Uusin jäsen: Aada
Jäseniä yhteensä: 8770