31.10.2014 19:20 #1 :: Hiistu
Marrasyön kummitteluketju!
Tämä ketju menee lukkoon maanantaiaamuna 3.11.

Halloween, sikäli kuin joku sellaista viettää, on kutakuinkin nyt tai tulevana yönä. Huomenna on pyhäinpäivä. Oletettavasti myös kekri sijoittuu tähän aikaan. Oli mitä oli, niin ainakin lokakuu päättyy ja alkaa marraskuu.

Tässä ketjussa voi esim. kertoa, juhlistaako jotenkin tätä ajankohtaa tai millaisia ajatuksia tämä aika vuodesta muutoin herättää. Tai jos muutoin on sanottavana tai jaettavana jotain teemaan sopivaa. Tai vaikkei olisi varsinaisesti mitään sanottavaa, mutta haluaa ihan vain vaikka sanalla tai parilla moikata muita sivustolla näinä päivinä vaeltavia sieluja.

Siispä viikonloppu aikaa kummitella. :wink:
Muokannut 20.04.2015 16:50 Hiistu
Tykännyt: Ageha
31.10.2014 19:25 #2 :: punnort
Marrasyön kummitteluketju!
Halloween 70-luvun Suomessa: Karkki vai Kekkonen?

Koko perheen Halloween: Karkki vai keppana?

31.10.2014 19:53 #3 :: Hiistu
Marrasyön kummitteluketju!
Linkit pariin teemaan sopivaan videoon:

Mickey Mouse - Haunted House
Mickey Mouse - The Mad Doctor

(Jälkimmäinen tosin vähän turhan ahdistava omaan makuuni. :tongue:)
  • Strato hahmo
  • Strato

31.10.2014 20:33 #4 :: Strato
Marrasyön kummitteluketju!
Halloween ei oikein ole mun juttu. Kauhuleffoista en tykkää, eikä se muutenkaan herätä minkäänlaisia intohimoja. Avattaren "päivitys" siis jäänee ainoaksi juhlimiseksi mun osalta. Tosin olen hieman pettynyt, ettei tänä vuonna ilmeisesti tule Treehouse of Horror maratonia subilta (tai ainakaan en onnistunut bongaamaan sitä), niitä olisin voinut katsella vaikka kuinka pitkään :cheesy:
  • Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

31.10.2014 20:42 #5 :: Ageha
Marrasyön kummitteluketju!
Meillä vietetään pyhäinpäivää. Huomenna viemme haudoille kynttilöitä, se on oikeastaan ainoa tapa miten tätä viikonloppua mitenkään erityisesti vietän.

Risingin avanvaihdon lisäksi siis. :tongue:Periaatteessahan olen joissain määrin Halloweenia vastaan koska kaupallinen hapatus uliuli. x)

Tervehdys muille Risingissä tänä viikonloppuna vaeltaville sieluille.
31.10.2014 20:52 #6 :: The Big Bad Wolf
Marrasyön kummitteluketju!
Lapsena mulla oli enemmän periaatteita (enää ei jaksa välittää) ja halloweeniä tuli vastustettua innoissaan.

Kaveri pitää huomenna pyjamapartyt kummitusten tunnelmissa. Katsotaan Johnny Depp -leffa ja syödään herkkuja. Sain luvan olla pukeutumatta monsuksi kun tuon muobiveitsen pullonpyöritykseen.

Kaupallista tai ei, kummitukset on kivoja.
31.10.2014 21:11 #7 :: punnort
Sähköyliherkkä

Milla oli sähköyliherkkä. Ensin hän oli kärsinyt huimauksesta ja sydämentykytyksestä asuessaan suurjännitejohtojen vieressä. Sitten hän oli alkanut saada oireita kännyköistä ja lopulta hehkulampuistakin. Hän oli muuttanut syrjemmälle ja luopunut sähköstä. Oireet olivat loppuneet.

Millan naapuriin oli muuttanut uusi asukas, ja Milla oli alkanut taas saada sähköoireita. Oireet eivät olleet pitkäkestoisia, mutta kiusallisia.

Milla hiippaili salaa naapurin kellariin katsomaan, olisiko naapurilla jokin suurempi oireita aiheuttava sähkölaite. Kellarissa hän näki puutuolin, johon meni sähköjohtoja sekä kasan ruumiita. Käristynyt liha lemusi. Millan takaraivoon kalahti, ja hän menetti tajuntansa.

Virottuaan Milla huomasi olevansa sidottu puutuoliin. ''Mitäs pidät sähkötuolistani?'' naapuri kysyi ennen kuin väänsi katkaisijasta.
  • Strato hahmo
  • Strato

31.10.2014 21:53 #8 :: Strato
Teemaan sopiva musiikkivideo:

Tuosta pelistä on muuten saatavilla muutaman tunnin mittainen demo steamista, jos joku haluaa kauhupelejä pelailla.
31.10.2014 22:00 #9 :: punnort
Toinen biisi:

31.10.2014 22:02 #10 :: The Big Bad Wolf
Linkki

Mobiili ei linkkaa videoita tuolleen siististi, mutta aiheeseen liittyen. :cheesy:
31.10.2014 22:26 #11 :: HourglassEyes
Marrasyön kummitteluketju!
Eipä tule Halloweenia juhlittua, vaikka osallistuisin kyllä mielelläni johonkin kunnon teema -bileisiin... Olisi kerrankin kiva naamioitua oikein kunnolla. No, ehkä joku vuosi saisin aikaiseksi järjestää itse kyseiset teema pippalot, eiköhän kaveriporukasta innokkaita löytyisi! :wink:

Jos voisin, kävisin kyllä viemässä isän haudalle kynttilän...ja juttelemassa vähän ikävästä, mutta nyt on tyydyttävä siihen, että sytyttelen tuikut ympäri kämppää tunnelmaa luomaan.

Tunnelmaa antaa tietysti:

Ja
on puolestaan kotimaista hienoutta.

Pyhäinpäivää Risinglaiset :heart:

Oh, sokerina pohjalle, hymyä herättämään:
:grin:
Muokannut 31.10.2014 22:32 HourglassEyes
Tykännyt: Hiistu
  • Lenora hahmo
  • Lenora

31.10.2014 23:22 #12 :: Lenora
Marrasyön kummitteluketju!
Olkoonkin kaupallista hömppää tämä, mutta rakastan naamiaisia ja joka vuosi tulee koristeltua koti hämähäkinseitein, lepakoin ja kurpitsoin ja kutsuttua toverit juhlimaan. Kokkaan myös kaikenlaisia kammottavuuksia tarjoilupöytään ja luonnollisesti boolimaljassa kelluu kumihansikkaaseen tehty punainen jääkimpale.
31.10.2014 23:45 #13 :: Louhikäärme
  • Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

01.11.2014 18:40 #14 :: Ageha
Marrasyön kummitteluketju!
Tultiin just perheen kanssa hautausmaalta. Siellä oli tosi kaunista, kirkas yö ja kaikki ne kynttilät... Vietiin omat kynttilämme paikalle joka on tarkoitettu muistopaikaksi muualle haudatuille, siinä etenkin oli hyvin kaunis kynttilämeri (tai ei ehkä ihan meri, kynttilälampi?).

Edit: Oo, Hiistun tekemä kollaasi on hieno! :heart:
Muokannut 02.11.2014 00:16 Ageha
Tykännyt: Hiistu, Strato

01.11.2014 23:57 #15 :: Hiistu
Marrasyön kummitteluketju!
Tällaista(kin) väkeä täällä, kokonainen parvi:

(Klikkaamalla suurenee.)
Muokannut 02.11.2014 00:03 Hiistu
02.11.2014 00:14 #16 :: Kuurankukka
Marrasyön kummitteluketju!
Olen niin onnellinen kaikista noista perunalepakoista!

Mitäs täällä pitikin kertoa... viettotavoista! Eilen päätin juoda alkoholia ja pelata League of Legendsiä ystävieni kanssa (se on yleisesti ottaen melko kammottavaa, joten sopii hyvin tunnelmaan). Tänään leivoin kakkuu ja katson Rautamiehiä! Missään juhlissa en tietenkään käy (ts. kukaan ei ole kutsunut mihinkään joten pyrin kääntämään sen voitoksi!).
02.11.2014 16:57 #17 :: Celestine
Marrasyön kummitteluketju!
Vähän myöhässä tulen, mutta parempi myöhään, eikös niin?

Lapsena halloween oli jännä, muttei sitä meillä koskaan erityisemmin juhlittu. Nykyään vastustan halloweenia koska kaupallisuus. Kekri se vasta on jotain.

Ikinä en ole mitenkään erikoisesti viettänyt pyhäinpäivää. Jos mummolassa ollaan, käydään usein viemässä kynttilä toisen mummoni haudalle, kuten tänä vuonna. Illalla pimeällä hautausmaalla oli upean näköistä. Surullista kyllä, mutta kaunista :heart:(teinpä muuten huomion: suomalaiset eivät mene haudassakaan metriä lähemmäs toisiaan.)
03.11.2014 00:50 #18 :: Maailmanherra
Marrasyön kummitteluketju!
Kummitusjuttuja ja elokuvatuotantoa. Siitä oli tämä marraskuun viikonloppu tehty.

03.11.2014 08:19 #19 :: Hiistu
Marrasyön kummitteluketju!
Viikonloppu on loppu ja arki valkenee (näemmä kovin hämäränä, mutta siis), kiitokset vielä kaikille kanssakummittelijoille! :wink:
Tykännyt: HourglassEyes, Ageha