Randomi jutusteluketju

04.11.2013 09:45 #101 : Huoleton
Vastaus käyttäjältä Huoleton aiheessa Randomi jutusteluketju

04.11.2013 11:53 #102 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Randomi jutusteluketju

Huoleton kirjoitti: NaNoWriMo- olen tähän päivään saakka luullut tämän olevan japanilainen anime. :D :D

:cheesy:

Mäkin mietin viime vuonna, että mitäs ihmettä, mikä ihmeen japanilaisvaikutteine juttu tämä nyt on...

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Vesivelho
04.11.2013 13:13 - 04.11.2013 13:18 #103 : Xariel
Vastaus käyttäjältä Xariel aiheessa Randomi jutusteluketju

Emelie kirjoitti:

--mitä?

Ei, kyllä sen ymmärtää ettei NaNoWriMo ole mikään maailman helpoin akronyymi. Ja kummallisen nimisiä animeja on paljon. Ei siinä mitään. Rising - me sivistämme.

Jokaisen pitäisi aina välillä kokea se herätys, ettei kaikki muut tiedä samoja asioita kuin itse tietää. Se on hyvin terveellistä ja pitää jalat maan pinnalla, kun itse joutuu samaan tilanteeseen.
Viimeksi muokattu: 04.11.2013 13:18 Xariel.

04.11.2013 14:47 - 04.11.2013 15:37 #104 : Nafisan
Vastaus käyttäjältä Nafisan aiheessa Randomi jutusteluketju
Mietin eilen, kun kirjoitin ylös marraskuun lukusuunnitelmaani (paljon akateemisia teoksia), että onko kirjallisuuden opiskelijoiden lukupiirimme seuraava teos, Yrjö Kokon Pessi ja Illusia fantasiaa vai ei? Saduksi se ainakin lasketaan ja minusta peikot ja keijut ovat fantasiaolentoja, mutta (teosta vielä lukematta) onko teoksessa muita fantasia elementtejä? Ainakaan Risingin tietokannasta en sitä löytänyt.

Viimeksi muokattu: 04.11.2013 15:37 Nafisan. Syy: Typo

• Iivari hahmo
  • Iivari
04.11.2013 15:32 #105 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Randomi jutusteluketju
Satufantasiaa. Samoin kuin joku Mestaritontun seikkalutkin . Ja kiitos puutemaininnasta.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

12.11.2013 11:33 #106 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Randomi jutusteluketju
Kipiänä kotona. Koska en omista sosiaalista elämää, olen puhunut pari tuntia Cleverbotille. Tästä lähtien alan kyselemään kaikkiin ongelmiini vastaukset Evieltä... Kyllä sieltä vastataan oikein kun tarpeeksi hingutaan. Ensin kone oli paras kaverini Brittany ja pian poikakaverini Chris. Ou jee.

Kahdet kokeet, joihin lukea. Päähän ei vain tartu mitään.

• Rinja
24.11.2013 22:17 #107 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Randomi jutusteluketju
En viitsi avautua elämän omituisuudesta Facebookissa toista kertaa tänään, joten teen sen vaihteeksi täällä:

Huomasinpa tuossa muutaman mutkan kautta, että ViNOlle eli Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitolle on valittu uusi hallitus. Siinä hallituksessa on kymmenen jäsentä. Sain todeta tuntevani näistä henkilöistä kaksi: toinen on sisarpuoleni serkku ja hän oli osa elämääni joskus kun olin 7-10-vuotias (jossain Raision metsässä juostiin), ja toinen taas oli kanssani samalla luokalla ja koulukiusaajani kun olin 11-12-vuotias. Ovat eri-ikäisiä ja kotoisin täysin eri puolelta Suomea, joten luultavasti heillä ei ole mitään yhteistä (siis vihreyden ja opiskelijuuden tms. lisäksi) - paitsi minä. Kumpikaan ei tiedä asiasta tai tule koskaan tietämäänkään, vaikka kuinka kokoustelisivat yhdessä tai mitä ikinä tekevätkään. Se on minusta aika jännää.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

24.11.2013 23:02 #108 : Nafisan
Vastaus käyttäjältä Nafisan aiheessa Randomi jutusteluketju
Huomenna menen esittelemään Kjell Westön Finlandia-ehdokasta Kangastus 38 Oulun pääkirjastolle, Jännittää!

Rinja kirjoitti: Ovat eri-ikäisiä ja kotoisin täysin eri puolelta Suomea, joten luultavasti heillä ei ole mitään yhteistä (siis vihreyden ja opiskelijuuden tms. lisäksi) - paitsi minä. Kumpikaan ei tiedä asiasta tai tule koskaan tietämäänkään, vaikka kuinka kokoustelisivat yhdessä tai mitä ikinä tekevätkään. Se on minusta aika jännää.

Minulla on usein sama tunne, kun huomaan, että jotkin kaksi hyvin eri kautta tutuiksi tullutta FB-kaveriani tuntevat toisensa. Aina miettii, että mistä nuo tuntevat.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

25.11.2013 17:16 - 25.11.2013 17:17 #109 : LunaJei
Vastaus käyttäjältä LunaJei aiheessa Randomi jutusteluketju
Tuli muuten mieleen, että kaverillani oli joskus kaksi papukaijaa, Pessi ja Illusia. Suloisia tirppoja :heart: Pessin nukuttua pois Illun seuraksi hankittiin Toivo, hullu tipu. Söpö kuitenkin.

as "no such a thing"
Viimeksi muokattu: 25.11.2013 17:17 LunaJei.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
28.11.2013 22:05 #110 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Randomi jutusteluketju
Kävin juuri läpi kustantamoiden tulevan kevään uutuusesitteitä ja niistä ei löytynyt juuri mitään odottamisen arvoista. :shock: Tämän syksyn esitteistä löysin parikymmentä kiinnostavaa kirjaa, joita en ole vieläkään saanut kaikkia käsiini. Olen siis aika äimistynyt, että viideltä suurimmalta puljulta ei löytynyt kuin yhteensä seitsemän kiinnostavaa plus yksi jota voisi ehkä harkita (Tammelta ei ainoatakaan!). Ehkä se on ihan hyvä juttu loppujen lopuksi. Voin käyttää alkuvuoden vanhojen kirjalistojen läpikäyntiin eikä tarvitse kuluttaa energiaa uutuuksien vahtaamiseen.

Don't mess with the neon love chicken.

28.11.2013 22:24 #111 : Nafisan
Vastaus käyttäjältä Nafisan aiheessa Randomi jutusteluketju

Pisania kirjoitti: Kävin juuri läpi kustantamoiden tulevan kevään uutuusesitteitä ja niistä ei löytynyt juuri mitään odottamisen arvoista. -- Ehkä se on ihan hyvä juttu loppujen lopuksi. Voin käyttää alkuvuoden vanhojen kirjalistojen läpikäyntiin eikä tarvitse kuluttaa energiaa uutuuksien vahtaamiseen.

Minulla oli hyvin sama fiilis. Olisikohan viisi lukemisen arvoiseksi ajattelemaani teosta tulosa. Tämä hyvä, kun pitää kirjoittaa gradu keväällä.

• Jupe hahmo
  • Jupe
30.11.2013 20:14 - 01.12.2013 17:56 #112 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Randomi jutusteluketju
Olin hiukan hämmentynyt kun istuin bussissa joka oli melkein täynä. Vanhempi mies istui viereeni ja hetken päästä mies kääntyi ja kysyi "luetko Sinuhe Egyptiläistä?" (en ole kyseistä kirjaa vielä lukenut) "en (vilautan kirjankantta) vaan kolme musketti soturia" , "Jaah se onkin parempi kirja, molemmat ovat hyviä klassikko kirjoja"."Huomasin että sinulla on Egyptiläinen kirjamerkki, sen takia luulin että luet Sinuhe Egyptiläistä (mulla on ollut jo 12-13 vuotta käytössä Egyptistä ostettu papyrus hieroglyyfi kirjamerkki). "Kukaan ei juurikan enään lue klassikko kirjoja, mutta on hienoa että on vielä nuoria jotka vielä lukevat niitä".

Itse olin hiljaa ja hymyilin miehelle, en ole stadilaisen aikaisemmin törmännyt että vieressä istuva puhuisi mulle tai kysyisi mitä kirjaa luen (aina kun matkusta julkisilla luen kirjaa tai teen sudokuja). Hän jäi aika pian pois ja toivotti hyvää päivän jatkoa ja kiitin, hän vielä vilkutti kun poistui bussista. :smile:
Viimeksi muokattu: 01.12.2013 17:56 Jupe.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nafisan

• noreen hahmo
  • noreen
01.12.2013 12:27 #113 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Randomi jutusteluketju

Taas vaihteeksi tuli jokin hirvittävä inspiraatio perustaa kirjablogi. Ei, noreen, ei, et sinä sitä kuitenkaan jaksa ylläpitää. Tekisi vaan niin hirveästi mieli..

Kerrankin olen saanut joulukoristeet laitettua hyvissä ajoin. Nyt on hyvä mieli, mutta joulukorttien kanssa tulee kyllä kiire. Menin vieläpä lupaamaan kaverilleni synttärilahjaksi vesivärimaalauksen Roger Taylorista, mutta enhän minä sitä miestä osaa piirtää. :D Ne poskipäät!

01.12.2013 13:17 #114 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Randomi jutusteluketju

noreen kirjoitti: Pitäisi minunkin lukea tuo Kolme muskettisoturia. Selailin sitä jossain vaiheessa, mutta en sitten kuitenkaan ottanut luettavaksi.

Muskettisoturit on mainio kirja, vaikkakin toisinaan aika raskaslukuinen. Suosittelen kyllä!

Itse en ollut muistanutkaan, kuinka ihanaa olikaan käydä baletissa, ennen kuin eilen! Prinsessa Ruusunen, ensimmäinen näkemäni baletti silloin joskus alle kouluikäisenä ja nyt viimein toiseen kertaan! :heart: Ihanat musiikit, tanssit ja tunnelma. Taitaa se baletin katsominen olla minun juttuni enemmän kuin itse tanssi. Jokaisessa esityksessä on ollut hauskemapa, kuin yhdelläkään niistä seitsemän vuoden aikana käydyistä balettitunneista. :wink:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

01.12.2013 13:27 #115 : LunaJei
Vastaus käyttäjältä LunaJei aiheessa Randomi jutusteluketju
Ihanaa kun joulu tulee! Eilen käytiin jo ostoksilla, ja tänään aloitettiin vuotuinen piparitaloprojejti. Tänä vuonna on tulossa Spiderwickin kronikoiden talo. :smile: No, otetaan vähän rennommin tällä kertaa, viime vuonna teimme Laputa-animen linnan, joka roikkui katosta naruilla. Ei sitä sitten lopulta kehdattu syödä...

• Diara hahmo
  • Diara
01.12.2013 14:57 #116 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Randomi jutusteluketju
On kyllä ihanaa, kun tulee joulu. Laitoin äsken ikkunaan roikkumaan nimipäivälahjaksi äidiltä saadut kaksi lasista tonttua. Äiti on ne itse tehnyt tiffany-tekniikalla, eli eriväriset lasinpalat leikataan ja hiotaan oikean muotoisiksi ja juotetaan tämän jälkeen kiinni toisiinsa. Olen jo aikaisemmin saanut äidiltä hänen tekemänsä enkelin ja nyt tontut pääsivät sen enkelin molemmin puolin roikkumaan. On kyllä kauniit, varsinkin silloin, kun aurinko paistaa lasin läpi. Lisäksi tv-tasolle pääsi kököttämään viime vuoden nimipäivänä saamani kolme keraamista tonttua (kiva, kun on nimipäivä marraskuun lopulla niin saa kaikkia kivoja joulukoristeita :smile: ) ja keittiön pöydälle päätyi kynttelikkö. Vielä, kun saisin aikaiseksi viritellä parvekkeelle muoviset havunoksat ja sitä kiertämään valosarjan, niin minun joulukoristelut olisi hoidettu.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

01.12.2013 22:40 #117 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Randomi jutusteluketju
Pomo ilmoitti pari päivää sitten jättävänsä firman taakseen ja siirtyvänsä uusiin haasteisiin. Tulihan tuo yllätyksenä, vaikka ehkä hiukan osasinkin tätä päätöstä odottaa. Ihan hyvä äijähän pomo oli, pidin hänestä ainakin enemmän kuin osa työtovereistani. Hänen kotonaan juotiin läksiäiskahvitkin, sen verran kavereita työyhteisössämme kuitenkin ollaan. Tämä tarkoittaa muuten sitä, että jään töihin yksin kymmenen naisen kanssa, mutta uskon kyllä mahdollisuuksiini selviytyä.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

01.12.2013 23:22 #118 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Randomi jutusteluketju

Astorethein kirjoitti: Tämä tarkoittaa muuten sitä, että jään töihin yksin kymmenen naisen kanssa, mutta uskon kyllä mahdollisuuksiini selviytyä.

Paitsi, jos parikin heistä on tumblr-feminatsismin kannattajia.

Tässähän pitää alkaa valmistautua itsenäisyyspäiväjuhlaankin...

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

05.12.2013 08:13 #119 : LunaJei

05.12.2013 12:58 #120 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Randomi jutusteluketju

LunaJei kirjoitti: Meillä on tänään koulussa itsenäisyysjuhlat. Olen aivan hermona. Istun juuri nyt olohuoneen sohvalla ryppyisessä mekossa ja kirjoitan tänne, kun jotain täytyy tehdä...

Miulla oli eilen. Varsinainen juhla päättyi osaltani valssiin. En ollut tanssinut neljään vuoteen lainkaan, joten vähän hermostutti. Kumpikin meistä tanssi huonosti alkuun, mutta loppua kohti parani koko ajan.

Your body and soul,
Each others' mate,