Randomi jutusteluketju

06.10.2013 12:10 #21 :: Athilora
Randomi jutusteluketju
Korpilahdellakin on pilvistä. Tässä harkitsen syysprojektin aloittelemista ja koitan päättää ostaako uuden röökiaskin vai ei.

06.10.2013 12:33 #22 :: Kirjaneito
Randomi jutusteluketju
Täällä sentään on aurinkoista! :lol: Omaan sunnuntaipäivän suunnitelmaan kuuluvat soittaminen (minulla on konsertti keskiviikkona) sekä läksyt. Ja tietysti lukeminen! :wink: Elämä luistaa hyvin ja syyslomaankin on enää viikko!

Onkos porukoilla jo lukkoon lyötyjä syyslomasuunnitelmia?
Omiin suunnitelmiin kuuluvat mm. mummolassa vierailu ja leirikaverien näkeminen pitkästä aikaa! :heart:

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

06.10.2013 12:36 #23 :: Dyn
Randomi jutusteluketju
Oiskin jokin syysloma... Mulla on töissä vielä kesälomapäiviä käyttämättä, joten aion olla 'kesälomalla' ainakin viikon 43. Loput lomapäivät pitäisi vielä ujuttaa johokin väliin.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki
    Tasolla 51
    33.31

06.10.2013 12:47 #24 :: Pisania
Randomi jutusteluketju
Armonlaaksossa alkaa pilvistyä. Onneksi ehdin tehdä pienen kävelylenkin aiemmin.

Väsyttää, sillä nukuin huonosti. Liiallinen hiiren käyttö eilen kipeytti olkapääni taas kerran. :angry:

Nyt pohdiskelen kirjahyllyjäni Goodreadsissa. Olen erotellut kaunokirjallisuudesta omiksi hyllyikseen jännityksen ja spefin ja jäljelle jääneet taas alkuperänsä mukaan suomen- ja englanninkielisiin sekä muihin. Englanninkielinen hylly uhkaa paisua liian suureksi enkä millään keksi miten niitä lajittelisin, koska sisältö on pääosin sellaista kirjallisuutta jota ei kirjastossakaan ole eroteltu mihinkään genreen. Sopivaa sunnuntaipuuhastelua siis.
Muokannut 06.10.2013 12:47 Pisania

06.10.2013 12:59 #25 :: Athilora
Randomi jutusteluketju
Kotipuolessa en olekaan käynyt pariin kuukauteen, joten sen voisin ainakin syyslomalla tehdä. Sen lisäksi ohjelmistoon kuulunee kaverin kaksvitoset Jyväskylässä.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti
    Tasolla 39
    13.91

06.10.2013 13:32 #26 :: Diara
Randomi jutusteluketju
Lapsuudenkotikaupungissani (tulipas sanahirviö) Lahdessa on toistaiseksi aurinkoista, tosin en pääse säästä nauttimaan. Päivä nimittäin kuluu koulukirjoja selaillen, keskiviikkona on säätötekniikan tentti ja englannin suullinen koe. Jälkimmäinen on todennäköisesti läpihuutojuttu, mutta täytyy siihenkin hieman valmistautua, säätötekniikassa täytyy hieman kertailla Laplace-muunnosten sääntöjä niin eiköhän sekin sitten ihan kivasti mene.

Viimeinen viikko ennen syyslomaa on käynnistymässä ja loma tulee todella tarpeeseen. Sitä ennen täytyy tosin selvitä noista kahdesta tentistä, seminaarityön raportista ja torstaina Suomen suurimmista opiskelijabileistä - Hämeenkadun Approsta. Onneksi saimme opettajat perumaan perjantain tunnit, joten viikko loppuu aikaisemmin eikä tarvitse juhlimisen jälkeen raahautua kouluun kuten niin monena perjantaiaamuna. Lomasuunnitelmat on vielä ihanan auki, varmaan raahaudun mökille lukemaan kirjoja osaksi aikaa.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

06.10.2013 13:44 #27 :: Dyn
Randomi jutusteluketju
Paistaa se aurinko joskus risukas... eikun Vantaallekin. Ehkä tänään tosiaan pitäisi käydä vähän ulkoilemassa!

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
    Lentäjä
    Tasolla 33
    93.72

06.10.2013 14:00 #28 :: Vanamo
Randomi jutusteluketju
Helsingin suunnalla paistaa myös aurinko ja toivottavasti paistaa vielä parin tunninkin päästä, kun olisi tarkoitus kävellä keskustaan syömään kaverin kanssa. Helsingissä ja joissain muissakin kaupungeissa on parhaillaan meneillään Syö Helsinki -kampanja ja tietyissä ravintoloissa on tarjolla 10 euron tarjousannoksia...

• noreen hahmo
  • noreen
    Vampyyri
    Tasolla 33
    13.28

06.10.2013 14:07 #29 :: noreen
Randomi jutusteluketju
Ai mitä, eikö sää olekaan kaikkialla samanlainen! Minulla on vielä kaksi viikkoa syyslomaan, mutta jospa kestän siihen saakka.. Huokaus. Ehkä pitäisi tänäänkin keskittyä historian itsenäisen suorituksen tehtäviin.

Kirjoitin tuossa äsken yhden novellin kuolemansynnistä. En tiedä lähetänkö juuri tätä, mutta onpahan yksi "valmiina". Muokkailuahan se vielä vaatii, mutta..

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho
    Tasolla 49
    66.17

06.10.2013 15:47 #30 :: Rinja
Randomi jutusteluketju
Kotiuduin juuri Turun kirjamessuilta, joilla istuin muutamia tunteja myyntipöydän takana ja harjoitin sen jälkeen vähän kiertelyä. Samanlaisen keikan heitin perjantaina, ja silloin onnistuin löytämään itselleni vain yhden kirjan; tänään en jaksanut edes etsiä. Sen sijaan tänään löysin viereisen hallin ruokamessuilta suklaalla kuorrutettuja mansikka-banaani-vartaita ja viinirypälevartaita ja omnomnom :cheesy:

06.10.2013 16:55 #31 :: Athilora
Randomi jutusteluketju
Sorruin sitten tupakkaostoksille loppujen lopuksi.

Sain yhden version syysprojektia varten valmiiksi. Saa nähdä otanko uusiksi vai laadinko toisen kappaleen. Se riippunee aika paljon tiettyjen yksilöiden suhtautumisesta tekstiini.

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
    Vampyyri
    Tasolla 32
    21.35

06.10.2013 21:08 #32 :: Tapsa
Randomi jutusteluketju

Knox Gargol kirjoitti: Sorruin sitten tupakkaostoksille loppujen lopuksi.

Aika rankkaa.

Häh, onko Turussakin kirjamessut? Onko porukka menossa Helsingin vastaaville?
Idea hautuu syysprojektia varten.
Muokannut 06.10.2013 21:08 Tapsa Syy: oli liikaa rivivälejä mun makuun

• Iivari hahmo
  • Iivari
    Arkkivelho
    Tasolla 48
    2.77

06.10.2013 21:59 #33 :: Iivari
Randomi jutusteluketju
Elänyt etelässä viisi vuotta, eikä vielä tiedä, että Helsingin kirjamessut eivät ole ainoat laatuaan :roll: Ne Turun vastaavat on kansainvälisyydestään (niiden virallinen nimi on Turun Kansainväliset Kirjamessut) kirjailijoitten lemppari, koska niissä ei perinteisesti ole ollut yhtä lihatiskimäistä markkinameininkiä vaan niissä on kuulemma pystynyt sekä puhumaan kirjallisuudesta että oikeasti juttelemaan tuttavien kanssa, kun Helsingin vastaavat ovat niin hektiset, että niissä pitää vain olla kirjojensa puhuva ja hymyilevä markkinointimainospatsas. Tai näin ainakin vielä muutama vuosi sitten :) Ja siis syksyhän on kustantamoille nimenomaan sesonki ja "kirjamessusyksy" sillä muitakin messuja on joka viikonlopulle, vaikka nämä ovat ne kaksi isointa.

• Hanjeu hahmo
  • Hanjeu
    Ratsumestari
    Tasolla 26
    61.04

06.10.2013 22:18 #34 :: Hanjeu
Randomi jutusteluketju
Tietääkö kukaan että järjestääkö ESC (vai mikä sen nimi ny onkaan...) kojua sinne messuille ja kelle oisi ilmoittautua halukkuutensa tulla sinne työskentelemään vapaaehtoisena?

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
    Vampyyri
    Tasolla 32
    21.35

06.10.2013 22:31 #35 :: Tapsa
Randomi jutusteluketju

Iivari kirjoitti: Elänyt etelässä viisi vuotta, eikä vielä tiedä, että Helsingin kirjamessut eivät ole ainoat laatuaan :roll:

Mä olen käynyt Turussa kerran. :lol:

07.10.2013 16:35 #36 :: Celestine
Randomi jutusteluketju
Hermo menee. Eikö tässä maailmassa ole jo kokeita tarpeeksi? Tänään oli hissan koe, huomenna ruotsin koe ja torstaina fysiikankoe. Pitikö ne ruotsin epäsäännölliset verbit opetella? Miten potentiaalienergia lasketaan? Belgia.

No mutta, tää viikko onkin sitten vaan nelipäivänen (ja siitäkin on jo neljäsosa mennyt) koska perjantaina on taksvärkki. Mielummin siivoan kotona kuin ajan pyörällä kolme kilomeriä tuulessa ja tuiskussa kouluun. Sitten onkin jo syysloma :heart: Menen Helsinkiin ja perheen kanssa katsomaan balettia. Lisäksi ihmettelen pääkaupungin nähtävyyksiä. Ei tarvitse lähteä ulkomaille, kun allekirjoittanut fiilistelee kotikaupungin bussipysäkillä italialaista tunnelmaa :lol: Ja Helsinki nyt on tähän hommaan vielä parempi. Lisäksi nään serkkuja, jippiii!

Tuohon syysprojektiin oisi kiva osallistua, aihe nyt vaan on vähän hankala. Jos jotain keksin, varmaan kirjoitankin, saa nytnähdä ehdinkö.

Lauantaina pari koulukaveria olisi tulossa meille, mikä on ihan huippua, nimittäin ne ei ole koskaan käyneet täällä päin. Kovaa ääntä ja huonoa huumoria luvassa :cheesy:

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.09

07.10.2013 16:43 #37 :: Emelie
Randomi jutusteluketju

Celestine kirjoitti: Hermo menee. Eikö tässä maailmassa ole jo kokeita tarpeeksi? Tänään oli hissan koe, huomenna ruotsin koe ja torstaina fysiikankoe. Pitikö ne ruotsin epäsäännölliset verbit opetella? Miten potentiaalienergia lasketaan? Belgia.

Itse muistelen, että yläaste, minulla varsinkin 8. luokka, oli ihan tuskaa kokeiden kanssa. Niitä tuntui olevan ihan joka viikko, kun yhdesä pääsi eroon, niin seuraavaan sai alkaa lukea. Uh, onneksi ne ajat ovat takana päin, en ikinä koskaan haluaisi palata niihin aikoihin. Eli jaksamista, joskus sekin loppuu! :wink:

Tänään tuli tehtyä divarikierros Vallila-Kallio-Hakaniemi akselilla. Harmi, että verkossa ei ole mitään kattavaa, ajantasalla olevaa divarilistaa. Harmillisen moni ennalta katsottu antikvariaatti oli kadonnut, mutta kyllä niitä siltikin löytyi ihan tarpeeksi.

09.10.2013 20:05 #38 :: Kirjaneito
Randomi jutusteluketju

Celestine kirjoitti: Hermo menee. Eikö tässä maailmassa ole jo kokeita tarpeeksi? Tänään oli hissan koe, huomenna ruotsin koe ja torstaina fysiikankoe. Pitikö ne ruotsin epäsäännölliset verbit opetella? Miten potentiaalienergia lasketaan? Belgia.

Yläasteella kokeita tosiaan on tuolla lailla joka välissä todella ärsyttävästi. Lukiossa tuo onneksi loppuu kun kehiin astuvat koeviikot (vaikka eivät nekään kyllä mitään nannaa ole). Koeviikoissa on se hyvä puoli, ettei kokeiden ohella tarvitse keskittyä muihin kouluhommiin tai jakson aikana vastaavasti kokeisiin. :smile:

Itse välttelen paraikaa matikan läksyjen tekemistä. (Pitkä matikka...) Väsymys alkaa taas ottaa valtaa, sillä meikäläinen ei voi mennä päivää pirteänä kuuden tunnin yöunilla. Tämäniltainen orkesterin konsertti vaikeutti nukahtamista, koska stressasin soolosellistin osaani, johon tässä konsertissa kuului vielä se soolo-osuus... Onneksi konsertti on nyt kunnialla suoritettu! (Myönnettäköön kyllä, että nukahtamista viivytti myös Veronica Rothin Insurgent. Eihän jännään kohtaan voi lopettaa sitä lukemista! :wink: ).

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
    Lentäjä
    Tasolla 33
    93.72

09.10.2013 20:37 #39 :: Vanamo
Randomi jutusteluketju
Olen selvästikin menossa Helsingin kirjamessuille, sillä ilmoittauduin vapaaehtoistyövoimaksi. Laitoin myös Hanjeulle yhteystiedot eli kyllä, ESC ja muut pitävät jälleen myös omaa pistettään.

Huomenna pitäisi ilmestyä Pasi Ilmari Jääskeläisen uutuus Sielut kulkevat sateessa eli sitä voisi sitten etsiskellä Suomalaisesta kirjakaupasta. Suomalaisesta, koska minulla on sinne lahjakortti, jota olen jemmaillut juuri kyseistä tarkoitusta varten. Kirjamessuilta voi sitten metsästää kirjaan nimmarin. :cheesy:

09.10.2013 20:55 #40 :: The Big Bad Wolf
Randomi jutusteluketju

Vanamo kirjoitti: Huomenna pitäisi ilmestyä Pasi Ilmari Jääskeläisen uutuus Sielut kulkevat sateessa eli sitä voisi sitten etsiskellä Suomalaisesta kirjakaupasta. Suomalaisesta, koska minulla on sinne lahjakortti, jota olen jemmaillut juuri kyseistä tarkoitusta varten. Kirjamessuilta voi sitten metsästää kirjaan nimmarin. :cheesy:

Mulla on outo tunne, että ladoin tuota jo yhden niteen hyllyyn tänään aamulla... Terveisin Suomalaisen tetiläinen :wink:

TET-harjoittelu on mukava. Työympäristö ihana, koordinaatit selvillä ja näin päin pois. Ikään kuin kahden viikon loma, kun ei kouluun tarvitse mennä. (Celestinelle tsemppiä kokeisiin!) Aakkostaminen on syvältä, mutta muuten ei mitään erikoisen ikävää ole työlistalla.

Kouluruoasta ei päässyt eroon. Tänään oli kasviskiusausta. Lukion keittiötädit ovat niin paljon kivempia kuin yläasteen.

Liikaa kirjoja myöhästyy ylihuomenna. En osaa päättää mitä,uusin ja mitä en, joten sekoilen ja törmäilen seiniin. Kuvainnollisesti. Tänään oli hyvä kirjoituspäivä.

Vettä tulee kaatamalla. Pimeä parkkihalli on kaunis näky, kun sade ropisee hengenhädässä katulamppujen valokiiloihin. Sataisi jo lunta...

Valvojat: SaranthaHiistu