-
- Äänikirjat
- Lukusali / Pisania | Eilen 19:31
-
- George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
- Lukusali / Jussi | 06.12.2023 19:13
-
- Arvaa mikä kirja!
- Leikkinurkka / aituriar | 06.12.2023 11:19
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / Pisania | 04.12.2023 17:16
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 04.12.2023 15:19
Randomi jutusteluketju

Onkos porukoilla jo lukkoon lyötyjä syyslomasuunnitelmia?
Omiin suunnitelmiin kuuluvat mm. mummolassa vierailu ja leirikaverien näkeminen pitkästä aikaa!

Väsyttää, sillä nukuin huonosti. Liiallinen hiiren käyttö eilen kipeytti olkapääni taas kerran.

Nyt pohdiskelen kirjahyllyjäni Goodreadsissa. Olen erotellut kaunokirjallisuudesta omiksi hyllyikseen jännityksen ja spefin ja jäljelle jääneet taas alkuperänsä mukaan suomen- ja englanninkielisiin sekä muihin. Englanninkielinen hylly uhkaa paisua liian suureksi enkä millään keksi miten niitä lajittelisin, koska sisältö on pääosin sellaista kirjallisuutta jota ei kirjastossakaan ole eroteltu mihinkään genreen. Sopivaa sunnuntaipuuhastelua siis.
Viimeinen viikko ennen syyslomaa on käynnistymässä ja loma tulee todella tarpeeseen. Sitä ennen täytyy tosin selvitä noista kahdesta tentistä, seminaarityön raportista ja torstaina Suomen suurimmista opiskelijabileistä - Hämeenkadun Approsta. Onneksi saimme opettajat perumaan perjantain tunnit, joten viikko loppuu aikaisemmin eikä tarvitse juhlimisen jälkeen raahautua kouluun kuten niin monena perjantaiaamuna. Lomasuunnitelmat on vielä ihanan auki, varmaan raahaudun mökille lukemaan kirjoja osaksi aikaa.
Kirjoitin tuossa äsken yhden novellin kuolemansynnistä. En tiedä lähetänkö juuri tätä, mutta onpahan yksi "valmiina". Muokkailuahan se vielä vaatii, mutta..

No mutta, tää viikko onkin sitten vaan nelipäivänen (ja siitäkin on jo neljäsosa mennyt) koska perjantaina on taksvärkki. Mielummin siivoan kotona kuin ajan pyörällä kolme kilomeriä tuulessa ja tuiskussa kouluun. Sitten onkin jo syysloma

Tuohon syysprojektiin oisi kiva osallistua, aihe nyt vaan on vähän hankala. Jos jotain keksin, varmaan kirjoitankin, saa nytnähdä ehdinkö.
Lauantaina pari koulukaveria olisi tulossa meille, mikä on ihan huippua, nimittäin ne ei ole koskaan käyneet täällä päin. Kovaa ääntä ja huonoa huumoria luvassa

Celestine kirjoitti: Hermo menee. Eikö tässä maailmassa ole jo kokeita tarpeeksi? Tänään oli hissan koe, huomenna ruotsin koe ja torstaina fysiikankoe. Pitikö ne ruotsin epäsäännölliset verbit opetella? Miten potentiaalienergia lasketaan? Belgia.
Itse muistelen, että yläaste, minulla varsinkin 8. luokka, oli ihan tuskaa kokeiden kanssa. Niitä tuntui olevan ihan joka viikko, kun yhdesä pääsi eroon, niin seuraavaan sai alkaa lukea. Uh, onneksi ne ajat ovat takana päin, en ikinä koskaan haluaisi palata niihin aikoihin. Eli jaksamista, joskus sekin loppuu!

Tänään tuli tehtyä divarikierros Vallila-Kallio-Hakaniemi akselilla. Harmi, että verkossa ei ole mitään kattavaa, ajantasalla olevaa divarilistaa. Harmillisen moni ennalta katsottu antikvariaatti oli kadonnut, mutta kyllä niitä siltikin löytyi ihan tarpeeksi.
Yläasteella kokeita tosiaan on tuolla lailla joka välissä todella ärsyttävästi. Lukiossa tuo onneksi loppuu kun kehiin astuvat koeviikot (vaikka eivät nekään kyllä mitään nannaa ole). Koeviikoissa on se hyvä puoli, ettei kokeiden ohella tarvitse keskittyä muihin kouluhommiin tai jakson aikana vastaavasti kokeisiin.Celestine kirjoitti: Hermo menee. Eikö tässä maailmassa ole jo kokeita tarpeeksi? Tänään oli hissan koe, huomenna ruotsin koe ja torstaina fysiikankoe. Pitikö ne ruotsin epäsäännölliset verbit opetella? Miten potentiaalienergia lasketaan? Belgia.

Itse välttelen paraikaa matikan läksyjen tekemistä. (Pitkä matikka...) Väsymys alkaa taas ottaa valtaa, sillä meikäläinen ei voi mennä päivää pirteänä kuuden tunnin yöunilla. Tämäniltainen orkesterin konsertti vaikeutti nukahtamista, koska stressasin soolosellistin osaani, johon tässä konsertissa kuului vielä se soolo-osuus... Onneksi konsertti on nyt kunnialla suoritettu! (Myönnettäköön kyllä, että nukahtamista viivytti myös Veronica Rothin Insurgent. Eihän jännään kohtaan voi lopettaa sitä lukemista!

Huomenna pitäisi ilmestyä Pasi Ilmari Jääskeläisen uutuus Sielut kulkevat sateessa eli sitä voisi sitten etsiskellä Suomalaisesta kirjakaupasta. Suomalaisesta, koska minulla on sinne lahjakortti, jota olen jemmaillut juuri kyseistä tarkoitusta varten. Kirjamessuilta voi sitten metsästää kirjaan nimmarin.

Vanamo kirjoitti: Huomenna pitäisi ilmestyä Pasi Ilmari Jääskeläisen uutuus Sielut kulkevat sateessa eli sitä voisi sitten etsiskellä Suomalaisesta kirjakaupasta. Suomalaisesta, koska minulla on sinne lahjakortti, jota olen jemmaillut juuri kyseistä tarkoitusta varten. Kirjamessuilta voi sitten metsästää kirjaan nimmarin.
Mulla on outo tunne, että ladoin tuota jo yhden niteen hyllyyn tänään aamulla... Terveisin Suomalaisen tetiläinen

TET-harjoittelu on mukava. Työympäristö ihana, koordinaatit selvillä ja näin päin pois. Ikään kuin kahden viikon loma, kun ei kouluun tarvitse mennä. (Celestinelle tsemppiä kokeisiin!) Aakkostaminen on syvältä, mutta muuten ei mitään erikoisen ikävää ole työlistalla.
Kouluruoasta ei päässyt eroon. Tänään oli kasviskiusausta. Lukion keittiötädit ovat niin paljon kivempia kuin yläasteen.
Liikaa kirjoja myöhästyy ylihuomenna. En osaa päättää mitä,uusin ja mitä en, joten sekoilen ja törmäilen seiniin. Kuvainnollisesti. Tänään oli hyvä kirjoituspäivä.
Vettä tulee kaatamalla. Pimeä parkkihalli on kaunis näky, kun sade ropisee hengenhädässä katulamppujen valokiiloihin. Sataisi jo lunta...