Randomi jutusteluketju

• Saki hahmo
  • Saki
    Ritari
    Tasolla 34
    56.85

30.08.2014 14:32 #241 :: Saki
Randomi jutusteluketju
^Liikkuu, ja monilla kavereillani on ollut flunssaa joten minäkin varmaan kohta saan tartunnan.. Hirveästi on ollut porukkaa koulusta pois viimeaikoina. Se on tämä jokavuotinen epidemia. :roll:

30.08.2014 16:13 #242 :: pihlajapuu
Randomi jutusteluketju
Pyöräilin eilen keskustaan illanistujaisiin ja aamuyöllä sieltä takaisin (yhteensä siis n. 27 km), niin tänään on käsivarret kipeät tuosta kyynärvarren kohdalta??!! En ees ymmärrä, miten tää on mahdollista. :D Ei ole aiemmin tapahtunut... Jalat vielä ymmärtäisin...
Muokannut 30.08.2014 16:14 pihlajapuu

30.08.2014 16:28 #243 :: Celestine
Randomi jutusteluketju

Kirjaneito kirjoitti: Nyt se koulussa pyörinyt syysflunssa sitten iski minuunkin... Pää täynnä räkää, vetämätön olo ja kuumetta. :sad: Onneksi nyt on jo vähän parempi olo kuin aamulla, koitan parantua maanantaiksi kouluun...

Liikkuuko teillä päin tauteja?

Todellakin on. Oon ollut koko viikon kunnon räkätaudissa, päässä valtava paine ja olo on kuin jyrän alle jääneellä. Tiistainenen kaatosade+pyöräily kouluun ja takaisin ei mitenkään auttanut asiaa. Nyt olen kuitenkin nukkunut jo kaksi yötä niin, että voin hengittää nenän kautta (toissayö nenäsuihkeen voimalla, toinen yö kymmenen minuutin nenäntyhjennyksen jälkeen), että eiköhän se ole paranemaan päin.
Tykännyt: Kirjaneito

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.41

01.09.2014 07:48 #244 :: Emelie
Randomi jutusteluketju

pihlajapuu kirjoitti: Pyöräilin eilen keskustaan illanistujaisiin ja aamuyöllä sieltä takaisin (yhteensä siis n. 27 km), niin tänään on käsivarret kipeät tuosta kyynärvarren kohdalta??!! En ees ymmärrä, miten tää on mahdollista. :D Ei ole aiemmin tapahtunut... Jalat vielä ymmärtäisin...

:lol: Olen kuullut, että häntäluu saattaa tulla myös kipeäksi (tai ainakin sitä salitreenikumppanini valittelee ~40 minuutin kuntopyöräilyn jälkeen - joka ei tietenkään välttämättä ole sama asia kuin ns. oikea pyöräily). Mutta välillä lihakset tulee kipeiksi oudoista paikoista.

Flussa-aaltoa yrittänen kyllä välttää, pitäisi viikonloppuna emännöidä juhlallisuuksia ja tekisin sen mielelläni ilman flussaa.

01.09.2014 08:21 #245 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju

Pihlajapuu kirjoitti: Pyöräilin eilen keskustaan illanistujaisiin ja aamuyöllä sieltä takaisin (yhteensä siis n. 27 km), niin tänään on käsivarret kipeät tuosta kyynärvarren kohdalta??!!

Et sattumoisin pyöräile sillain tyypillisesti etukenossa tukien itseäsi ohjaustankoa vasten? Tai kunnolla vauhtia polkiessasi jännitä koko kroppaasi?

01.09.2014 10:57 #246 :: Pianisti
Randomi jutusteluketju
Kuuntelin matikantunnilla sivusta, kuinka jotkut juttelivat Game of Thronesin järkyttävästä jaksosta. Koska en ole seurannut sarjaa mutta aion aloittaa kirjat syksyllä, koin lievää spoileripelkoa. En kuitenkaan tunkenut sormia korviin, ainakaan kovin paljoa.

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Velho
    Tasolla 49
    86.78

01.09.2014 14:32 #247 :: Rinja
Randomi jutusteluketju

Rasimus kirjoitti:

Pihlajapuu kirjoitti: Pyöräilin eilen keskustaan illanistujaisiin ja aamuyöllä sieltä takaisin (yhteensä siis n. 27 km), niin tänään on käsivarret kipeät tuosta kyynärvarren kohdalta??!!

Et sattumoisin pyöräile sillain tyypillisesti etukenossa tukien itseäsi ohjaustankoa vasten? Tai kunnolla vauhtia polkiessasi jännitä koko kroppaasi?

Rasituksen lisäksi osatekijänä voi olla myös kylmä ja/tai viima, jos käsivarret eivät olleet lämpimästi suojatut. Jos ne olivat, niin sitten ei tokikaan :smile: Mulla vain tämä ongelma on taas ajankohtainen, koska kädet ja jalat eivät nykyisin siedä kylmää tai vetoa yhtään, ja vielä pahemmaksi menee jos samalla niihin kohdistuu pienintäkään rasitusta. Särky voi kestää kauankin.

01.09.2014 20:14 #248 :: Athilora
Randomi jutusteluketju

Kuurosokea Pianisti kirjoitti: Kuuntelin matikantunnilla sivusta, kuinka jotkut juttelivat Game of Thronesin järkyttävästä jaksosta. Koska en ole seurannut sarjaa mutta aion aloittaa kirjat syksyllä, koin lievää spoileripelkoa. En kuitenkaan tunkenut sormia korviin, ainakaan kovin paljoa.

Telkkarisarjasta ei kannata kokea hirveän suurta spoilerikammoa, koska GoT ja ASoIaF kulkevat pääjuonia lukuunottamatta hyvin erilaista reittiä kohti samaa pistettä. Kenties olennaisimmat käännekohdat show'n katselija voisi sinulle spoilata, muttei juuri sen enempää.

02.09.2014 01:01 #249 :: pihlajapuu
Randomi jutusteluketju

Rinja kirjoitti:

Rasimus kirjoitti:

Rasituksen lisäksi osatekijänä voi olla myös kylmä ja/tai viima, jos käsivarret eivät olleet lämpimästi suojatut. Jos ne olivat, niin sitten ei tokikaan :smile: Mulla vain tämä ongelma on taas ajankohtainen, koska kädet ja jalat eivät nykyisin siedä kylmää tai vetoa yhtään, ja vielä pahemmaksi menee jos samalla niihin kohdistuu pienintäkään rasitusta. Särky voi kestää kauankin.

Rasimus: Pyörä on tollainen "perusmoderni" naistenpyörä, eli ajoasento on aika pysty. Sen sijaan Rinjan ehdottama kylmyys voi kyllä olla osatekijä... Lisäksi tajusin jälkikäteen, että kuljetin osan matkasta käsissäni melko raskasta rengaslukkoani, mikä on voinut myös aiheuttaa tuon... (kun en ole sille pyörän sarvikkoa fiksumpaa paikkaa vielä keksinyt, kun satulan "tolppaan" kiinnitettynä hankasi rungosta maalia pois..)

Emelie: Joo, häntäluu todellakin tulee herkästi kipeäksi. :D Ongelmaa alkoi ilmetä vasta, kun isä avuliaasti meni vaihtamaan vanhan, pienen osuman ottaneen satulani johonkin Biltema-yksilöön...
Muokannut 02.09.2014 01:03 pihlajapuu

02.09.2014 18:39 #250 :: punnort
Randomi jutusteluketju
Olen miettinyt ideaa sellaisesta yhdistetystä uima- ja jäähallista. Talvella se olisi uimahalli, ja kesällä uima-altaat jäädytettäisiin niin, että niiden päällä pystyisi luistelemaan. Mitä mieltä olette ideasta?

• Strato hahmo
  • Strato
    Senesalkki
    Tasolla 41
    76.43

02.09.2014 18:53 #251 :: Strato
Randomi jutusteluketju

punnort kirjoitti: Olen miettinyt ideaa sellaisesta yhdistetystä uima- ja jäähallista. Talvella se olisi uimahalli, ja kesällä uima-altaat jäädytettäisiin niin, että niiden päällä pystyisi luistelemaan. Mitä mieltä olette ideasta?

Näin äkkiseltään tuntuisi, että semmoisen vesimassan jäädytys vie aika paljon energiaa. Vai olisiko tarkoituksena luistella siellä pohjalla tai peittää jollain levyllä joka jäädytettäisiin? Silloin se voisi toimiakin, tosin vaatinee aika ison uima-altaan :smile:

02.09.2014 22:55 #252 :: Echramath
Randomi jutusteluketju

pihlajapuu kirjoitti: Lisäksi tajusin jälkikäteen, että kuljetin osan matkasta käsissäni melko raskasta rengaslukkoani, mikä on voinut myös aiheuttaa tuon... (kun en ole sille pyörän sarvikkoa fiksumpaa paikkaa vielä keksinyt, kun satulan "tolppaan" kiinnitettynä hankasi rungosta maalia pois..)

Mihin lukko ajon ajaksi

Emelie: Joo, häntäluu todellakin tulee herkästi kipeäksi. :D Ongelmaa alkoi ilmetä vasta, kun isä avuliaasti meni vaihtamaan vanhan, pienen osuman ottaneen satulani johonkin Biltema-yksilöön...

Sopiva satula kannattaa kyllä etsiä, niistä kun ei kovin paljoa voi sanoa, kun sopiva löytyy testaamalla omaan persaukseen. Sukupuolimäärite on kait aika olennainen, kun lantiokin on eri tyyppinen, eli naisten satulat on erikseen.

Omana mielipiteenäni satulan pitää olla kova. Ei tässä käytössä tietenkään Perkeleen Kova, joka vaatisi käyttämään arkenakin pehmustettuja ajohousuja, muttei myöskään semmoinen iljettävä muljuva sohva. (Charge Spoon sopii persaukseni alle)
Muokannut 02.09.2014 22:56 Echramath Syy: jos hivenen vähemmän lainauksia
Tykännyt: pihlajapuu

03.09.2014 09:08 #253 :: Athilora
Randomi jutusteluketju

punnort kirjoitti: Olen miettinyt ideaa sellaisesta yhdistetystä uima- ja jäähallista. Talvella se olisi uimahalli, ja kesällä uima-altaat jäädytettäisiin niin, että niiden päällä pystyisi luistelemaan. Mitä mieltä olette ideasta?

Mielestäni idea on muutamastakin syystä aika heikko. SUomessa on kasvava määrä ihmisiä, jotka eivät välitä talviurheilusta mutta nauttivat uinnista, joskaan eivät luonnonvesistössä. Lisäksi uima-altaan ja jääkiekko/luistelu-kaukalon vaati tila ja muoto ovat sen verran erilaisia, että ongelmia syntyy väkisinkin.

• Saki hahmo
  • Saki
    Ritari
    Tasolla 34
    56.85

03.09.2014 11:08 #254 :: Saki
Randomi jutusteluketju

Ihan näin päällisin puolin kuulostaa hyvältä idealta mitta kun alkaa syvällisemmin miettimään niin vähän vaikeutuu. Niin ison vesimäärän jäädytys olisi kallista. Altaan muoto olisi väärä ja uimahalli ei oikein muutenkaan sovellu jäähalliksi kun muutkin tilat ovat erilaiset. Ehkä voisi kuitenkin onnistua, jos tätä tarpeeksi mietitään.

• Strato hahmo
  • Strato
    Senesalkki
    Tasolla 41
    76.43

07.09.2014 16:34 #255 :: Strato
Randomi jutusteluketju
Onko ihmisillä lauantain jälkeinen krapula vai miten rising tuntuu tänään erityisen kuolleelta?

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 62
    23.52

07.09.2014 17:03 #256 :: Hiistu
Randomi jutusteluketju
^ Tai kaikki valmistautuvat niin innoissaan uuteen alkavaan viikkoon, etteivät nettiin ehdi? :wink: Tavallista hiljaisempaa on.

Minä istun junassa ja mietin, mitä kaikkea olen mahdollisesti unohtanut ja mahdollisesti kumpaan päähän rataa... Tähän mennessä olen keksinyt vasta t-paidan ja juomapullon. (Niin, ja semmoisen termarimukin, jossa voisi kuljettaa soppaa. En tosin ole varma, onko meillä edes semmoista. muoks Ja juusto! Pahus..)
Muokannut 07.09.2014 17:51 Hiistu

07.09.2014 17:55 #257 :: HourglassEyes
Randomi jutusteluketju
Jep. Koneelta on tullut oltua pois melkein koko päivän; kävin pihalla nauttimassa auringosta ja sen jälkeen olen pitkästä aikaa rentoutunut pitkäaikaisprojektini, 1000 palaisen Nene Thomasin kanssa. Aloitin viimeinkin uusintakierroksen Buffy'n kanssa ja tunnin päästähän tuleekin jo Doctor Who. Agents of S.H.I.E.L.D kin palailee tänään tauolta... Leppoisa sunnuntai! :cheesy:

• Gissa hahmo
  • Gissa
    Kaartilainen
    Tasolla 19
    7.09

07.09.2014 19:08 #258 :: Gissa
Randomi jutusteluketju
Hippa vaan ja auringonsäteiden täyteistä sunnuntai-iltaa itse kullekin. Olen aiemmin käynyt "Risingilla" lukemassa mielipiteitä ja kirja-arvostelua niistä teoksista joita olen ollut ostamassa omaksi. Kuluneella viikolla sain aikaiseksi ihan regattua ja nyt olenkin sitten ammentanut päivitäin itseeni tätä maailmaa.
Tykännyt: Hiistu, Kuurankukka

• Strato hahmo
  • Strato
    Senesalkki
    Tasolla 41
    76.43

07.09.2014 19:18 #259 :: Strato
Randomi jutusteluketju

Gissa kirjoitti: Hippa vaan ja auringonsäteiden täyteistä sunnuntai-iltaa itse kullekin. Olen aiemmin käynyt "Risingilla" lukemassa mielipiteitä ja kirja-arvostelua niistä teoksista joita olen ollut ostamassa omaksi. Kuluneella viikolla sain aikaiseksi ihan regattua ja nyt olenkin sitten ammentanut päivitäin itseeni tätä maailmaa.

Tervetuloa :smile:

Mulla on ollut kauhean tylsä viikonloppu, piti olla kaikennäköstä hommaa, mutta ne peruuntu joten nyt ei eilen ja tänään ole ollut mitään muuta tekemistä kuin pelailla ja roikkua koneella, mikä ei pidemmän päälle ole kovin mielekästä. Onneksi alkaa arki ja opintoja tulee lisää ja pääsee taas liikkumaan enemmän.

07.09.2014 20:33 #260 :: Athilora
Randomi jutusteluketju

Gissa kirjoitti: Hippa vaan ja auringonsäteiden täyteistä sunnuntai-iltaa itse kullekin. Olen aiemmin käynyt "Risingilla" lukemassa mielipiteitä ja kirja-arvostelua niistä teoksista joita olen ollut ostamassa omaksi. Kuluneella viikolla sain aikaiseksi ihan regattua ja nyt olenkin sitten ammentanut päivitäin itseeni tätä maailmaa.

Tervetuloa mukaan vain.

Tuli käytyä saunomassa potentiaalisessa tulevaisuuden anoppilassa. Se poreamme on jo kannustetta tarpeeksi mennä leijonan luolaan.

Valvojat: SaranthaHiistu