Randomi jutusteluketju

• LunaJei hahmo
  • LunaJei
    Ratsumestari
    Tasolla 29
    20.14

12.05.2015 19:25 #501 :: LunaJei
Randomi jutusteluketju

Xerion kirjoitti: Löytyykö Risingilta quenyan opiskelijoita? Tässä itse aloittelen ja tulostin 130 -sivuisen sanakirjan. Ajattelin aiheuttaa hämmennystä kavereiden keskuudessa. :cheesy:

Aiheutit hämmennystä ainakin minulle, vaikka emmehän me tunne tai mitään. Mutta en ole kyllä koskaan kullutkaan koko kielestä! :shock: Tunnen olevani niin tyhmä...

Ja aivan aiheeseen liittymättömänä täytyy sanoa, että on ne suomalaiset kyllä niin positiivisia. Matikantunnilla tuli jääkiekko puheeksi, ja yksi tyttö löi vetoa, että ajaisi alastomana motskarilla poliisiasemalle jos Suomi voittaa. Ja eräs toinen heppu lupasi värjätä viiksensä sinisiksi. Että silleen...

• Xerion hahmo
  • Xerion
    Ritari
    Tasolla 31
    37.46

12.05.2015 20:21 #502 :: Xerion
Randomi jutusteluketju
Joo siis jos joku ei tiedä niin kyse on sormustenherrojen suurhaltija kielestä.

13.05.2015 18:46 #503 :: Athilora
Randomi jutusteluketju
Quenyaa en itse ole lähtenyt opiskelemaan, mutta Daeronin riimuilla raapustelen silloin tällöin. Angerthas taisi olla sen riimujärjestelmän virallinen nimitys. Sindarinia aion alkaa opiskella jossain vaiheessa.

• LunaJei hahmo
  • LunaJei
    Ratsumestari
    Tasolla 29
    20.14

13.05.2015 23:31 #504 :: LunaJei
Randomi jutusteluketju
Aa, nyt tajuan! Kun tarkemmin ajattelee, niin nimi kuulostaakin etäisesti tutulta. En vain ole koskaan lukenut Sormusten herraa. Kylläpäs nyt on tyhmä olo...

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
    Tasolla 37
    8.03

14.05.2015 12:41 #505 :: Vehka
Randomi jutusteluketju
Tulen tänne hehkuttamaan sellaista pientä ja höpsöä asiaa, mutta! Tässä parin vuoden sisään pitäisi tulla uusi Potter-elokuva (Fantastic Beasts and Where to Find Them), ja sen päähenkilö on Newt Scamander, joka on... PUUSKUPUH! Jotenkin havahduin vasta tänään aamulla siihen, että jes, viimeinkin puuskupuhit huomioidaan jotenkin ja sitä paitsi on siistiä saada sillekin tuvalle joku näkyvä hahmo. Whii! :cheesy:
Tykännyt: Ageha

14.05.2015 15:25 #506 :: Mustelmann
Randomi jutusteluketju

Knox Gargol kirjoitti: Sindarinia aion alkaa opiskella jossain vaiheessa.

Mutta eikös englannilla ja mandariinikiinalla pärjää maailmalla vielä melko hyvin? Tosin ei kielten opiskelusta koskaan haittaakaan ole.

14.05.2015 16:06 #507 :: Morgan Blood
Randomi jutusteluketju

(Fantastic Beasts and Where to Find Them)

Luin tämän, niin, että elokuvassa etsittäisiin fantastisia partoja ja kohautin jo olkapäitä, että miksipä ei taikamaailmaan sijoittuvassa elokuvassa, mutta olinkin väärässä. Ehkä fantastiset pedot keräävät lopulta enemmän mielenkiintoa yleisöltä :D

Vähän muusta: Hankittiin eilen kävely/retkeilykengät tähän talouteen. Nyt molemmilla on kunnolliset sellaiset. Aurinko näyttäytyi sopivasti sateen takaa. Pian päästään metsään. Odotan vain feedbackia asiakkaalta viimeisimmistä kuvituksistani. Sen jälkeen pidän vapaata ja illalla on minun vuoroni antaa feedbackia yhdelle tiimille. Huomenna ja ylihuomenna teen kyllä vain puolikkaat päivät, etten ihan leipäänny lempiasiaani, eli piirtämiseen :P

14.05.2015 18:51 #508 :: Celestine
Randomi jutusteluketju
Ulkona paistaa aurinko ja on kiva keväisen vihreää, mutten saa aikaiseksi mennä ulos... Plus että kaksi viikkoa peruskoulua jäljellä. Tykkään :wink:

14.05.2015 19:51 #509 :: Athilora
Randomi jutusteluketju

Astorethein kirjoitti:

Mutta eikös englannilla ja mandariinikiinalla pärjää maailmalla vielä melko hyvin? Tosin ei kielten opiskelusta koskaan haittaakaan ole.

Sitten voin heitellä junteille sindariniksi eikä ne tajua, että niitä loukataan. Hämmennys on aseista mahtavin. Ei, en ole kovin miellyttävä ihminen.
Tykännyt: Soturiorava

• Xerion hahmo
  • Xerion
    Ritari
    Tasolla 31
    37.46

18.05.2015 20:03 #510 :: Xerion
Randomi jutusteluketju

Knox Gargol kirjoitti:

Astorethein kirjoitti:

Sitten voin heitellä junteille sindariniksi eikä ne tajua, että niitä loukataan. Hämmennys on aseista mahtavin. Ei, en ole kovin miellyttävä ihminen.

Mulla ei sindarin ollu suunnitelmissa vielä aiemmin, mutta nyt ajattelin senkin opetella. Ensin yksi asia quenyaa ja sitten sama sindariniksi. Mulla oli muuten kesätyöpaikkaa hakiessa CV:ssä quenya, alkeet. En tiiä mitä työnantaja tykkäs, mutta kyllä mulla se paikka on. Tosi kauniita kieliä. Tolkien onnistu just siinä, mikä näissä kielissä olikin päämääränä. Kiva päästä heittelemään kaikkea. Ja jos joku muukin puhuu haltijakieliä niin voi puhua mistä haluu ja missä haluu, ilman pelkoa oudoista katseista. Tai voihan niitä katseita tulla jo oudon kielen kuuntelustakin, mutta se rohkaisee, ettei ne ymmärrä. Angerthaksen riimutkin varmaan opettelen. Käytän tengwarilla kirjoittelen, kun en halua muiden ymmärtävän esim. tunneilla, ja saatoin vahingossa haukkua opettajaa kokeen marginaaleissa. Salainen paheeni.
Tykännyt: Celestine

25.05.2015 16:28 #511 :: Celestine
Randomi jutusteluketju
Hyvää pyyhepäivää kaikille! :smile: Meinaavatko kanssaliftarit juhlia? Mun ohjelmassa on jälleen kerran kyseisen leffan katsastaminen ja Kultasydämen (/Zaphodin/Fordin) odottelua :lol:

25.05.2015 20:00 #512 :: Moonlord
Randomi jutusteluketju
Jahas, enpäs tiennytkään moisesta. Pitäisiköhän sen kunniaksi aloittaa tänään Hitchhiker's Guide to the Galaxyn 80-luvun tv-sarjan katsominen, joka on odottanut hetken aikaa.

25.05.2015 20:58 #513 :: Celestine
Randomi jutusteluketju

Moonlord kirjoitti: Jahas, enpäs tiennytkään moisesta. Pitäisiköhän sen kunniaksi aloittaa tänään Hitchhiker's Guide to the Galaxyn 80-luvun tv-sarjan katsominen, joka on odottanut hetken aikaa.

Suosittelen ehdottomasti, se on erittäin hyvä! Parempi jopa kuin uudempi elokuva, jos multa kysytään. Uskollisempi kirjalle ja kuunnelmalle.
Varoitus: Spoiler.
Trill ei näytä Trilliltä ja Ford oravalta, mutta muuta huonoa en keksi :wink:

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho
    Tasolla 49
    66.17

26.05.2015 00:01 #514 :: Rinja
Randomi jutusteluketju
Meidän yhdistyksemme juhlisti - tai juhlistaa tätä kirjoittaessa yhä - pyyhepäivää kerääntymällä Turun nörteimpään baariin, Cosmic Comic Caféehen, ja kirjoittamalla siellä maailmankaikkeuden neljänneksi huonointa runoutta. Tekniikka runojen kirjoittamiseen on sama kuin millä Risingin miiteissä on perinteisesti kirjoitettu miittirunoja, eli immeinen kirjoittaa kaksi riviä runoa ja sitten taitetaan paperi niin, että seuraava kirjoittaja näkee vain edellisen rivin, ja tällä tavoin runoa kierrätetään kunnes paperi on täysi. Tunnin välein baarihenkilökunta lausuu valmiita tuotoksia mikrofoniin.

Tänä vuonna ehdoton helmi oli kyllä runo nimeltä "Miks' en kimaltele auringonvalossa?". Kyseinen tuotos oli jatko-osa muutaman vuoden takaiseen runoon "Vampyyriagstia" (kirjoitusvirhe kuuluu nimeen), joka on jäänyt historiaan haikealla, toistuvalla kysymyksellään "miks kimaltelen auringonvalossa?". (Jos kiinnostaa lukea, niin tuolla on se ja muutkin vuoden 2012 runot. Vuoden 2013 runot ovat tässä ketjussa ja vuoden 2014 tässä . Tämänvuotiset ilmaantuvat tuonne foorumille sitten joskus, kun joku jaksaa ne kirjoittaa puhtaaksi.)

01.06.2015 13:41 #515 :: HourglassEyes
Randomi jutusteluketju
Viimeisimmän Yhteishyvä lehden Ruoka lehtinen innoitti minua kokeilemaan tänään bageleittein tekoa (No kun ne Arnoldsin täytetyt on aina niin hyviä...). Saas nähdä kuinka käy, kun vähän sovelsin ohjetta eli laitoin puolet kuitupitoisempaa sämpyläjauhoa vaikka ohje oli vehnäjauhoille. Mutta eikö ne monissa resepteissä salli jauhojen kanssa leikittelyn muutenkin, joten miksei tässäkin tapauksessa...? Ja sitten tietysti sähläsin lämpötilan kanssa, kun en ole mikään leipuri hiiva muutenkaan... :shock:
Ekan pellin tuoksu oli ainakin lupaava, toisen valmistumista odotellessa...

...pahimmassa tapauksessa täytynee syödä täytteet (voi mitä herkkuja!)ihan vain leivän kanssa... :cheesy:

• Strato hahmo
  • Strato
    Senesalkki
    Tasolla 41
    75.55

01.06.2015 20:35 #516 :: Strato
Randomi jutusteluketju
Tulipas nostalginen fiilis katsella vanhaa Batmania Yle Teemalta. Viimeksi joskus lapsena tullut katsottua isän kanssa ja silloin se oli maailman kovin asia. Nyt taas sarjan huumori uppoaa erittäin hyvin ja tietenkin se legendaarinen tunnusmusiikki tuo hyviä muistoja mieleen :cheesy:

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
    Tasolla 37
    8.03

12.06.2015 18:21 #517 :: Vehka
Randomi jutusteluketju
Kylläpä nyt väsyttää! Toukokuun viimeisestä viikosta tähän hetkeen asti minulla ei ole ollut yhtäkään vapaapäivää, eikä sellaisia olekaan ennen ensiviikon lauantaita. Ihan just pitää myös mennä nukkumaan, koska huomisen työt alkavat jo kolmelta. Turhauttaa vain, kun energiaa tai aikaa mihinkään sosiaaliseen ei ole, internetaikaa ei ole ja suurin osa vapaa-ajasta menee nukkuessa. Onneksi sentään tykkään kesätyöstäni hirveästi, joten motivaatio sen tekemiseen on korkealla.

Ja juhannuksena ei sentään tarvitse olla töissä, jes. :heart:

12.06.2015 18:33 #518 :: pihlajapuu
Randomi jutusteluketju
^ Ei kuulosta ihan lailliselta työputkelta, jos on yhden työnantajan palveluksessa kaikki tuo. Kannattaa huomauttaa asiasta, ei tuollaista pidemmän päälle jaksa.

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
    Tasolla 37
    8.03

12.06.2015 22:06 #519 :: Vehka
Randomi jutusteluketju
^Kolme eri työnantajaa. :) Pääasiassa olen vetänyt päiväriparia, mutta sitä ennen ja viikonloppuisin olen tehnyt lyhyitä aamuvuoroja lentokentälle, jossa olen osa-aikaisena. Maanantaina menen vapaaehtoistyöhön kitkemään kukkapenkkejä ja mankeloimaan ja siivoamaan erääseen leirikeskukseen.

• Xerion hahmo
  • Xerion
    Ritari
    Tasolla 31
    37.46

23.06.2015 09:36 #520 :: Xerion
Randomi jutusteluketju
Äiti kysyi, että osaatteko te (yleisesti Risingin kävijät) erottaa todellisuuden fantasiasta/fiktiosta.:lol: Sain hyvät naurut.

Valvojat: SaranthaHiistu