Randomi jutusteluketju

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
23.06.2015 10:46 #521 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Randomi jutusteluketju
^ Hih. Uskoisin, että realiteettitestauksemme on keskimäärin muun väestön tasoa. :wink:

Muutoinhan on hyvä juttu, kun äiti on kiinnostunut, millaisessa seurassa ja paikassa vietät aikaasi. :smile: Jos häntä huolettaa, mikä tämä tämmöinen nettisivu on ja millaista toimintaa täällä on, saattaa huolta hälventää, kun sivustoa esittelee hänelle ja kertoo, mitä täällä itse tykkää touhuta. Tänne voi myös itse kukin itse tulla tutustumaan ja ottaa ylläpitoon yhteyttä, jos jokin asia arveluttaa. Miitteihin liittyen kannattaa näyttää tuo info: Linkki.

27.06.2015 12:59 #522 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Randomi jutusteluketju
Mikäs lauantaissa on vikana kun on näin hiljaista?

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
27.06.2015 13:08 - 27.06.2015 13:10 #523 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Randomi jutusteluketju

Xerion kirjoitti: Äiti kysyi, että osaatteko te (yleisesti Risingin kävijät) erottaa todellisuuden fantasiasta/fiktiosta.:lol: Sain hyvät naurut.

Voisi vastineeksi kysyä, että mites on mamman oma todellisuudentaju, kun tuollaista huuhaapohjaisiin pelkoihin perustuvaa kysymystä pitää ihan tosissaan kysyä?

Tai parempi jos ei nyt kuitenkaan ilkeilemään ryhdy.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 27.06.2015 13:10 Rasimus.

27.06.2015 13:13 #524 : Xerion

Rasimus kirjoitti:

Tai parempi jos ei nyt kuitenkaan ilkeilemään ryhdy.

Itseasiassa kysyin jo silloin. Aivan suoraa vastausta en saanut.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
27.06.2015 13:19 #525 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Randomi jutusteluketju
Perhana. Ajattelin viestini töykeäksi ja yritin rientää poistamaan sitä / keksimään jotain poliittisesti korrektimpaa nasevuutta, mutta ehditkin jo vastaamaan :tongue:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

27.06.2015 15:53 #526 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Randomi jutusteluketju
Jos lukutahti on n. kirja/6 kk, niin en jaksa vaivautua. Trilogian lukemiseenkin kuluisi 1,5 vuotta. Rumat kannet on se suurin ongelma. Mutta joo, yksi osa-alue puuttuu selvästi kokonaan. Ja eikö olisi vähän awkwardia keskustella vanhempien/vanhemman kanssa fantasiasta?

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
27.06.2015 16:25 #527 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Randomi jutusteluketju
Tuohan on hyvä lukuvauhti mun isään verrattuna joka on usein kehunut ettei ole lukenut elämänsä aikana kuin yhden fiktiivisen kirjan (jokin veneilykirja). Eikä niitä tietokirjojakaan ole kuin korkeintaan selattu.

• Skie hahmo
  • Skie
27.06.2015 16:36 #528 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Randomi jutusteluketju

Xerion kirjoitti: Ja eikö olisi vähän awkwardia keskustella vanhempien/vanhemman kanssa fantasiasta?

Varmaan riippuu vanhemmista, mutta mulla ainakin on ihan hyvät kokemukset. Muistan että isä yritti joskus jopa lukea Harry Pottereita, kun mulla oli niihin into korkeimmillaan, ja jokusen kerran oon joutunut toteamaan, että se on todellakaan ole minä joka meidän perheessä laajimmin lukee (esim. kun näin isän lukevan Ursula le Guinia, Wilbur Smithiä ja Reijo Mäkeä saman viikon aikana).

Always follow your doubts.

27.06.2015 16:37 - 27.06.2015 16:38 #529 : Xerion
^
^

Eipä kuulosta kovin sivistyneeltä. Tai löytäähän sitä tietoa muualtakin, mutta olisi se aika kamalaa, jos ihmiset puhuu jostain klassikkokirjasta, jonka melkein kaikki on lukenut ja itse vaan istuu nurkassa kuuntelemassa. Olen kyllä aivan varma, että isäsikin aikaan on koulussa luettu kirjoja. Ei taida aivan totta olla tuo. Ehkä jos puhutaan vapaaehtoisesti luetuista niin on eri asia.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.
Viimeksi muokattu: 27.06.2015 16:38 Xerion.

27.06.2015 16:40 #530 : Xerion

Skie kirjoitti:

Pitäisin silti outona keskustella vanhempieni kanssa Harry Potterin juonenkäänteistä.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
27.06.2015 16:51 #531 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Randomi jutusteluketju

Vapaaehtoisesti luettavista kirjoista oli kysymys. Isä lukee kyllä sanomalehtensä läpi ja katselee televisiosta kaikki dokkarit, ettei aivan ole umpiossa sen suhteen mitä maailmasssa tapahtuu. Älykkyys vähintään keskitasoa. Ei tykkää kyllä katsoa fiktiivisiä juttuja televisiostakaan, koska ne eivät ole totta.

• maahinen hahmo
  • maahinen
27.06.2015 17:08 #532 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Randomi jutusteluketju
Minä kyllä keskustelen äitini kanssa fantasiasta, vaikkei se hänen lempikirjallisuudenlajinsa olekaan. Viimeksi Dragonlancesta - haastoin hänet tuohon 2015 lukuhaasteeseen ja oli poiminut kirjastosta trilogian. Ei ainakaan tunnustanut, että Raistlin olisi tehnyt samaa vaikutusta kuin minuun. Hobitit on kaikki käyty katsomassa yhdessä, ja kauan sitten luettukin yhdessä ensimmäiseen kertaan.

Kysymykseen, erotanko fantasian todellisuudesta: miksi haluaisin?

27.06.2015 17:08 #533 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Randomi jutusteluketju

Moonlord kirjoitti: Ei tykkää kyllä katsoa fiktiivisiä juttuja televisiostakaan, koska ne eivät ole totta.

Tuon ymmärrän aivan hyvin, mutta mietin vaan niitä kaikkia tosi-tv sarjoja, kuten Aatami etsii Eevaa ja Temptation island. Ne on aivan totta.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
27.06.2015 20:14 #534 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Randomi jutusteluketju

Moonlord kirjoitti: "Olen kyllä aivan varma, että isäsikin aikaan on koulussa luettu kirjoja. Ei taida aivan totta olla tuo. Ehkä jos puhutaan vapaaehtoisesti luetuista niin on eri asia."

Eipä minunkaan isäni juuri kirjoja lue. Silti sanoisin, että hänellä on (muilta osin) hyvä yleissivistys: lukee sanomalehtiä, katsoo kaikki uutiset jne.

Rasimus kirjoitti: Tuollainen kysymyshän on vain merkki siitä, että ihminen on mahdollisesti rajannut yhden kokonaisen kulttuurin osa-alueen elämänsä ulkopuolelle. Ala ihmeessä sivistämään sitä hyvällä kirjallisuudella!

Äidilläni on kumma suhtautuminen fantasiaan. Se ei ole hänestä kiinnostavaa, sillä ”se on mahdotonta”. :roll: En edes jaksa väitellä hänen kanssaan tästä asiasta, siinäpä sitten ei ymmärrä. Äitini kyllä luki joskus yhden Harry Potterin, mutta se oli hänestä tylsä. Hän myös luki jonkun tietoteoksen fantasiasta, että yritystä on ollut. Lienee turha sanoakaan, että häntä ei ylipäänsä kiinnosta mikään fiktio, jossa on jotain yliluonnollista.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

27.06.2015 21:09 #535 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Randomi jutusteluketju

Tästä sai kyllä hyvät naurut...mutta kieltämättä myös loukkaannun hieman siitä, että todellisuudentajuni kyseenalaistetaan vain sen vuoksi, että satun pitämään tarinoista joissa vilisee eriskummallisia olentoja tai eletään eri ajassa tai paikassa. Tähän asenteeseen törmää väkisinkin aina silloin tällöin, kun aihepiirin kirjoja lukee. Mutta tämäkin juna kulkee molempiin suuntiin; itse kyseenalaistan niiden lukijoiden rajallisen mielikuvituksen, jotka eivät pidä minkään lajin fiktiokirjoista ja pidän heitä melkoisen säälittävinä ihmispoloina (kuinka tylsää heidän elämäsä täytyy olla?!). Pata, kattila jne... :roll:

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
27.06.2015 21:24 #536 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Randomi jutusteluketju
Tulee myös mieleen, että ihmiset, jotka eivät koskaan pelaa mitään pelejä (siis etenkään videopelejä) eivät yleensä ymmärrä mitä ideaa niissä on ja voivat jopa ajatella pelaavien ihmisten "elävän täysin pelimaailmoissa".

Ainakin minun sukupolvelleni ja sitä nuoremmille videopelit ja fantasia eivät ole mitään uutta ja outoa, vaan ennemminkin jotain minkä parissa kaikki ovat enemmän tai vähemmän kasvaneet. Sitä mitä ei tunne, on helpompi oudoksua.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

27.06.2015 23:34 - 27.06.2015 23:35 #537 : Xerion

HourglassEyes kirjoitti:

Itse en enää edes osaa loukkaantua tuollaisista kysymyksistä. Niitä kuulee aina välillä ja yleensä nauran päin naamaa kysyjälle, joka aina välillä ottaa siitä nokkiinsa. Surullista kyllä, nykyisin minun ikäiset tuntuvat oudoksuvan jokaista, joka lukee vapaaehtoisesti kirjoja. Ihan sama mitä genreä.

Puolikuu kirjoitti:

Minä olen pelien ja muutenkin kaiken tekniikan kanssa erikoinen. Ymmärrän pelien idean, enkä ajattele ihmisten elävän pelimaailmoissa. Ainakaan täysin. Lopetin videopelien pelaamisen 7 ja 8 luokkien välissä. Nykyisin koneella ollessa olen foorumeilla tai etsin tietoja.

Eli. Olen elänyt fantasian ja videopelien kanssa, mutta tavallisesta poiketen hylkäsinkin videopelit normaalin fantasian/kirjojen sijaan. Toki sopuisa yhteiselokin voisi olla hyvä ratkaisu, mutta tämä oli minulle parempi ratkaisu.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.
Viimeksi muokattu: 27.06.2015 23:35 Xerion.

• Saki hahmo
  • Saki
27.06.2015 23:55 #538 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Randomi jutusteluketju

Xerion kirjoitti:

HourglassEyes kirjoitti:

Minäkään en enää jaksa välittää jos joku kysyy tuollaista. Itse asiassa kuulen sitä melkein päivittäin koulussa ja muualla. Joku on joskus jopa kysynyt, että onko lukemista harrastavilla elämää kun pitää lukea kirjoja. Ei tarvinne kertoa mitä mieltä olen tästä.

En tiedä kuinka samaa ikäluokkaa olen Xerionin kanssa, mutta ilmeisesti aika lähellä. Kerran luin koulun käytävällä Hobittia, kun joku rinnakkaisluokkalainen kysyi että mitä teidän luokka lukee nyt. (Tarkoittaen siis kirjaa mitä luin.) Vastasin että luen tätä vapaaehtoisesti itse. Katsoi aika kummalisesti.

28.06.2015 11:30 #539 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Randomi jutusteluketju
Kun osaisikin olla loukkaantumatta, mutta toistakymmentä vuotta jo työelämässä olleensa odotan omalta (sekä itseäni vanhemmilta) ikäpolvelta hieman parempaa järkeilyä kuin sen, että lukuihastukseeni suhtaudutaan alentuvaisesti. Kaikkein pahimpia ovat ihmiset, jotka päästävät suustaan typeryyksiä kuten "Mutta eiväthän ne ole edes oikeaa kirjallisuutta" ja tuijottavat minua kuin olisin menettänyt järkeni :cheesy: - Mutta hepä eivät tiedäkään mitä menettävät! :wink:
Eli tästä eteenpäin uudella, positiivisemmalla asenteella!!!

28.06.2015 23:03 #540 : darlah-01
Vastaus käyttäjältä darlah-01 aiheessa Randomi jutusteluketju
Jess! Mun kotipaikkakunnan kirjakaupas on joku super ale ja ostin sieltä viime viikolla:

Veronica Roth-Outolintu 10,90€
Maggie Stiefvater-Väristys 1€
Kat Falls-Vastavirta 3€

Outolintu ja Väristys pokkareina ja Vastavirta kovakantisena. Ehkä huomenna ostan vielä pari kirjaa lisää.

"Tuhannenkin virstan matka alkaa yhdellä askeleella."

Fievre
Uusin jäsen: Ekoa