02.07.2015 22:20 #541 :: HourglassEyes
Randomi jutusteluketju
No höh! Luin niin keskittyneenä Sinuhea partsilla, että unohdin kokonaan että Ourlander tulee tänään :shock:- täytyi laittaa lauantain uusinta menemään tallennuksiin!

05.07.2015 09:07 #542 :: Emelie
Randomi jutusteluketju
^ Minulle tulee välillä ongelma, että olisi (ainakin) kaksi kivaa asiaa, joita haluaisi tehdä, mutta ei millään pysty tekemään samanaikaisesti. Kauhean valinnanvaikeus. :P

Eilen Suokin jatkojen jälkeen tehtiin pieni lisäkävely kotiin päin mennessä. Tarkoituksena oli yrittää nähdä lepakoita Helsingin yössä, mutta ei tärpännyt. Tietääköhän kukaan semivarmaa paikkaa Helsingissä, jossa lentelisi öisin lepakoita? Olen itse nähnyt yhden Kumpulan mäellä, mutta sen jälkeen en ole niitä spotannut siellä.
Muokannut 05.07.2015 09:08 Emelie

08.07.2015 16:56 #543 :: Xerion
Randomi jutusteluketju
Lähden perjantaina vähän reissuun, joten en ole kuukauteen paikalla. (perjantaista alkaen) Sinä aikana luen myös kesälukuhaaste kirjani. Rising vieroitusoireita saattaa esiintyä, mutta ehkä selviän.

• Jupe hahmo
  • Jupe

04.08.2015 22:48 #544 :: Jupe
Randomi jutusteluketju
Tänään vasta 4 elokuuta tuli heitettyä talviturkki pois. Yleensä olen heittänyt talviturkin touko- tai kesäkuussa. Mutta yllätys yllätys säiden takia meni liian myöhäiseksi mutta sainpa hiukan rusketusta myös ja kesälomaa on jäljellä vielä 1,5 viikkoa.

• kyty

05.08.2015 00:10 #545 :: kyty
Randomi jutusteluketju

Emelie kirjoitti: Tietääköhän kukaan semivarmaa paikkaa Helsingissä, jossa lentelisi öisin lepakoita? Olen itse nähnyt yhden Kumpulan mäellä, mutta sen jälkeen en ole niitä spotannut siellä.

Tulee hieman myöhässä, mutta muistaakseni Kivinokka olisi hyvä paikka bongata lepakoita. Löysin myös pdf:n jossa on listattu Helsingin tärkeimmät lepakkoalueet, ne tuntuvat keskittyvän rannoille ja Itä-Helsinkiin: www.hel.fi/hel2/ksv/julkaisut/yos_2014-38.pdf
Tykännyt: Emelie

06.08.2015 13:52 #546 :: Emelie
Randomi jutusteluketju
^ Ei lainkaan myöhässä, kiitokset kauheasti! :cheesy:Täytyykin ottaa asiakseen käydä hämmästelemässä jollain alueilla, kun osa niistä on ihan omilla nurkilla. En ymmärrä miten olen missannut tuollaisen dokumentin. :p

• kyty

07.08.2015 00:10 #547 :: kyty
Randomi jutusteluketju
Toivottavasti lepakoita näkyy! Joskus olen onnistunut bongaamaan niitä hyvinkin urbaaneista paikoista, mutta se taitaa olla jo onnesta kiinni.

Onkohan muuten yleistäkin etteivät ihmiset nykyään vastaile yhteydenottoihin tai hoida asioita joita ovat luvanneet? Viime aikoina tällaisia tapauksia on tullut vastaan useita, ja se turhauttaa. On virallisia asioita jotka pitäisi hoitaa, ja itse saa koko ajan kysellä perään ja silti mitään ei tapahdu. :huh:

11.08.2015 21:21 #548 :: Xerion
Randomi jutusteluketju
Ilokseni sain huomata, että Xerion on joku traktorimerkki/-malli. :cheesy::cheesy:Nautin suuresti tästä.
Muokannut 11.08.2015 21:21 Xerion

• HVM hahmo
  • HVM
    Upseeri

11.08.2015 22:43 #549 :: HVM
Randomi jutusteluketju
"Xerion on erikoinen ilmestys, joka painii omassa sarjassaan. 16-tonnisena ja 517-hevosvoimaisena [se] poikkeaa kilpailijoistaan. Xerion on Suomessa vielä outolintu, josta fanitkaan eivät ole kuiskineet, vaikka [kyseessä oleva entiteetti] esiteltiin jo 1993. Ensimmäinen uutena Suomeen tuotu Xerion on tällä hetkellä ainoa."

-MaaseutuMedia
Muokannut 12.08.2015 13:13 Hiistu Syy: väri helpommaksi lukea
Tykännyt: Xerion

• Iivari hahmo
  • Iivari

12.08.2015 13:06 #550 :: Iivari
Randomi jutusteluketju
Olen kohta Inkoossa. Tunnin päästä olen työhaastattelussa Inkoon kirjastolla. Nää jutut ei ehkä olisi kovin ihmeellisiä ellei a) olisi tosiseikka, etten toissapäivänä vielä oikeastaan tiennyt missä Inkoo on ja käyn siellä nyt ekaa kertaa ja b) työhaastattelu olisi ainakin osin ruotsiksi. No, on tästä se hyöty, että olen nyt viimein lukenut Turtschaninoffin Underforsia enemmän kuin pari sivua. Tiedä sitten, onko se parasta valmistautumista mutta ainakin kivaa.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

12.08.2015 13:14 #551 :: Hiistu
^ Onnea haastatteluun! :smile:

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

12.08.2015 23:03 #552 :: Ageha
Randomi jutusteluketju
Tajusin, että olen ollut vissiin vähän koko kesän ajan tosi epäaktiivinen Risingissa. Pitää varmaan korjata asia jossain kohden. :tongue:Mutta on kovasti ollut kotiutumista uudelle kotipaikkakunnalleni ja kaikkeajännää.

Päivän päätöksenä AdeAge-uutisissa tänään: Adella on suussa verinen reikä-jossa-oli-hammas ja Agelle on tulossa hammas. Lisäksi Agella oli tänään eka koulupäivä ja Age tykkää koulusta. ♥

• Strato hahmo

• Ageha
    Baronetti

12.08.2015 23:13 #554 :: Ageha
Randomi jutusteluketju

Strato kirjoitti: Tulee nyt myöhäinen muistutus, mutta tänään olisi nähtävillä perseidien meteoriparven huippu, jos jotain kiinnostaa ja on sopivassa paikassa katselemaan taivaalle :wink:

Oho oho mihin kellonaikaan noin about?

• Strato hahmo
  • Strato

12.08.2015 23:34 #555 :: Strato
Randomi jutusteluketju

Ageha kirjoitti: Oho oho mihin kellonaikaan noin about?

Se kestää n. tonne klo 3 asti aamuyöllä niin vielä kerkiää katselemaan :smile:

Edit: Tarkistelin vielä ja näyttäisi aamuyön tunteina olevan parhaimmillaan.
Muokannut 12.08.2015 23:35 Strato

• HVM hahmo
  • HVM
    Upseeri

13.08.2015 09:51 #556 :: HVM
Randomi jutusteluketju
Komeetan pölyvanan läpäisy kestää noin kolme viikkoa ja maksimikaan ei taida juuri muuttua vuorokausien sisällä kovin paljoa, että silloin kun on selkeää. Ja luonnollisesti tähdenlentoja näkyy eniten maapallon etukulmalla (kiertoradan suunta) eli keskiyön ja aamun väillä niin kuin Strato tuossa sanoikin.

13.08.2015 21:22 #557 :: Xerion
Randomi jutusteluketju
Olin huomaavinani, että ketjujen kuvakkeet on muuttunu.

• Iivari hahmo
  • Iivari

13.08.2015 21:42 #558 :: Iivari
Randomi jutusteluketju
Yrittäessäni vastata mobiilisti ensin poistin ketjun :roll:mutta piti kysymäni, että palautuivatko ne kaikki samaksi vai muuttuivat jotenkin muuten?

• Ansa hahmo
  • Ansa

09.09.2015 14:01 #559 :: Ansa
Randomi jutusteluketju
Luin juuri, että Machinae Supremacyn bussikuski Stefan oli saanut kohtauksen heidän ajaessaan kohti Tamperetta. Onneksi olivat hereillä ja saivat bussin hallintaansa, tai muuten olisi käynyt koko bändille huonosti. Jaksoivat kuitenkin vetää keikan Tracon X iltatapahtumassa eikä silloin voinut aavistaakaan, mitä oli tapahtunut aiemmin aamulla. Stefan on edelleen kriittisessä tilassa Tampereella. Toivottavasti toipuu... :sad:

12.09.2015 22:08 #560 :: Mustelmann
Randomi jutusteluketju
Jos omistat K-Plussa-kortin, niin nyt olisi lyömätön tarjous: BDSM-aloituspakkaus, joka sisältää kaikki aiheeseen liittyvät perusvermeet, eli käsiraudat, piiskat ja sellaiset.

BDSM Starter Kit nyt Anttilasta

Ostaisin paketin ilman tarjoustakin, jos olisi joku, jonka kanssa välineitä voisi hyödyntää.