Randomi jutusteluketju

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
03.02.2016 11:07 #601 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Randomi jutusteluketju
Tajusin justiinsa, että on karkausvuosi. Ei sillä, että varsinaisesti tekisin tiedolla mitään, mutta jotenkin hauska huomio silti. :roll:

03.02.2016 23:56 #602 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Randomi jutusteluketju
Minulla taitaa olla jonkinlainen mancrush Jason Stathamiin. Siinä on kyllä karismaattinen ja miehekäs toimintasankari, jonka tuimaa tuijotusta ja testosteronin polttamaa kaljua en voi vastustaa. Jos olisin nainen tai homo, pyytäisin häntä kahville. Tai pyytäisin kyllä muutenkin. Harmi vaan, että emme asu samalla mantereella.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
04.03.2016 13:12 #603 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Randomi jutusteluketju
Nyt menee jo aika randomiksi. Äsken kun leikittelin Googlen kartalla, huomasin että se normaalisti oranssi tikku-ukko, joka pudotetaan karttaan street view -näkymän saadakseen, oli puettu Legend of Zeldan Linkiksi. Vihreät vaatteet ja piippalakki sekä kilpi ja miekka. Wtf? Onkohan se jo pitemmän aikaa ollut tuollainen vai onko tänään kenties jokin erityinen päivä? Linkin synttärit tms...

Don't mess with the neon love chicken.

• Wind hahmo
  • Wind
04.03.2016 14:11 #604 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Randomi jutusteluketju
Oli ihan pakko käydä tarkistamassa, ja on tosiaan, kilpi ja kaikki. Ei ole ollut kauan, olen aika hiljattain hypistellyt sitä oranssia ukkoa.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

• Rinja
04.03.2016 20:41 #605 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Randomi jutusteluketju
^ www.theverge.com/2016/3/4/11160962/googl...-the-legend-of-zelda

The timing might seem a bit strange — Zelda celebrated its 30th anniversary on February 21st — but today marks the release on the HD version of Twilight Princess on Wii U, complete with Wolf Link amiibo. Link will be sticking around in Google Maps for the next five days, according to the Japanese Zelda Twitter account.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Pisania

06.03.2016 23:30 #606 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa Randomi jutusteluketju
Ajattelin tulla sanomaan moi ja arvelin että tämä on ihan käypä ketju sille... Joku muistanee mut vielä. Palloilin täällä joskus aiemminkin (en tosin hirveästi aiemmin, olen rekisteröitynytkin vasta 2013), no en nyt hirveän aktiivisesti, mutta kirjoittelin nyt kuitenkin. Sitten taisin hieman kadota. Aikaa on ollut varsin heikosti eikä energiaakaan aina mitenkään ylenpalttisesti ja vanhan teeman valkoista tekstiä mustalla pohjalla kontrasti otti silmiin, joten täällä käyminen sitten jäi. Onhan tämä ollut jo jonkin aikaa uuden näköinen, mutta palaaminen ei ollut ihan niin helppoa. Ei sitä aikaa ja energiaa siltikään ollut liikaa. Ei sitä ole kyllä nytkään, mutta möngin silti paikalle ja yritän kovasti olla aktiivisempi. Joten moi!

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

07.03.2016 11:01 #607 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Randomi jutusteluketju
Käväisin tänä aamuna taloyhtiömme pesutuvassa. Sen eteisessä on jo kauan ollut hylly, jolle väki voi jättäää kierrätettäviä kirjoja, lehtiä - ja muutakin tavaraa, huomasin tänään. Hyllyllä näet nökötti tunnettua merkkiä oleva tulostin, ´saa ottaa`-saatelappusin. Vilkaisin laitetta hetkisen, ja sormiani alkoi syyhytä. Mutta jätin vitkuttimen rauhaan, enhän varsinaisesti tarvitse sitä. Käytän lähikirjastoa, joka tarjoaa oivat - tosin maksulliset - tulostusmahdollisuudet.
Jäin miettimään: olisiko minun sittenkin kannattanut kiikuttaa laite asuntooni, kiipijäksi roinarompevuoreni kylkeen.

• Iivari hahmo
  • Iivari
07.03.2016 11:04 - 07.03.2016 11:04 #608 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Randomi jutusteluketju
Moi Kuunliekki, tosi ihanaa että palasit ainakin sanomaan moi! Olenkin ihmetellyt, minne katosit ja ehdin jo kaivata joitain viestitapojasi.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen
Viimeksi muokattu: 07.03.2016 11:04 Iivari.

07.03.2016 23:37 #609 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa Randomi jutusteluketju
Awws, onko mua ihan kaivattu. :blush: Nyt alkoi kyllä kiinnostaa, mitä viestitapojani kaipasit? Ainakin toistaiseksi on paluu tuntunut mukavalta, että ehkä tämä ei jää tähän. Ja kun silmiin ei satu foorumi nousee prioriteettilistalla kummasti ylemmäs, joten ehkä tännekin riittää vähän aikaa. Aikaa ei ole yhtään sen enempää kuin ennenkään. Tai no, toisinaan pikkumies joko viihtyy sylissä katsomassa hetken äidin dataamista tai jopa tulee toimeen ihan itsekseen (ja on repimättä verhoja) niin että pystyy tekemään paremmin omiaan, mutta...

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

11.03.2016 18:25 #610 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Randomi jutusteluketju
Onko tämä nyt sitä ikääntymistä kun huomaa asuneensa kohta neljä vuotta asunnossa, jonne muutti "pari vuotta sitten" ja jossa ei ole vielä oikein asettunut taloksi, ja asioista, joista on "ihan vähän aikaa" on jo viisi vuotta? Matka kolmestakymmenestä neljäänkymmeneen kestää selvästi todella vähän aikaa, tai sitten jokin on nopeuttanut aikaa... :eek: :sad:

• Vael hahmo
  • Vael
    Kadetti
11.03.2016 20:51 - 11.03.2016 21:00 #611 : Vael
Vastaus käyttäjältä Vael aiheessa Randomi jutusteluketju
Niinhän se menee, että aika nopeutuu koko ajan. Ainakin jonkun enemmän tai vähemmän tieteellisen artikkelin mukaan, joka ilmestyi jossain jokin aika sitten :D Koska lapsena ja nuorena asiat ovat uusia ja eletään hetkessä, kaikki tuntuu kestävän pidempään ja syntyy enemmän muistoja. Ja mitä pidempään elää, sitä enemmän aivot siirtyvät automaattivaihteelle ja yhä useammat jutut "menevät ohi". Loogistahan se on.
Varmaan lapsen aika hidastuu jo senkin puolesta, että ei niin tiedosta sen kulumista eikä kuumottele, koska mennään jo puolessa välissä neljääkymppiä tai kuuttakymppiä.

Luin Riikka Pulkkisen Raja-kirjan, ja siinä esitettiin jännä ajatus siitä, että täydellisen läsnäolon hetkellä ei synny muistoja ollenkaan (koska mieli on niin intensiivisesti mukana menossa ettei ehdi tietoisesti analysoimaan tapahtuvia asioita ja siten tallentamaan niitä?). En nyt osaa ottaa kantaa siihen, onko tuossa perää, tai voisiko olla jos sellaisen absoluuttisen nollapisteen voisi saavuttaa. Mitä täydellinen läsnäolo tarkoittaa, riippuu varmaan osittain ihmisestä ja mitkä asiat kokee mielekkäiksi. Ehkä joku tosi syvä flow-tilakin voisi olla sellainen. Joka tapauksessa ajatus oli hauska.

Samassa kirjassa puidaan myös vähän, mitä muistisairaan mielessä tapahtuu, kun eri tapahtumat sekoittuvat keskenään "kaleidoskoopiksi". Kuten yksi henkilöistäkin sanoo: "Kronologia on erehdys. Jokainen hetki saa merkityksensä toisaalla. Menneestä tai siitä, mikä on tulossa." Viitaten tällä yleisesti ihmismieleen. Ehkä aika tuntuu aikuisena kuluvan nopeammin myös siksi, että elää yhä enemmän muistoissa ja tulevaisuudensuunnitelmissa? Itse ainakin elän yleensä jossain ihan muualla kuin siellä, missä fyysisesti sijaitsen.
Tullipa rönsyilevä puheenvuoro. Ihmismielen ja ajan suhde on vaan kauhean mielenkiintoinen aihe, tuli mieleen myös Helsingin Sanomien artikkeli ehkä parin kuukauden takaa, jossa puhuttiin muistin toiminnasta. Miten helppoa ihmisen muistoja on muokata, ja miten muistin tarkoitus ei olekaan tallentaa asioita täsmällisesti (vaikka sitä käytetäänkin lähinnä siihen) vaan luoda enemmän oikeanlaisia mielikuvia ja tunnetiloja, kärjistäen ja jotenkin sinne päin.

Viimeksi muokattu: 11.03.2016 21:00 Vael.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, kyty

13.03.2016 14:31 #612 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Randomi jutusteluketju
Joo, aivot ja ajan kokeminen ovat omituinen juttu... vanhenemiskriisiin (joka taitaa yhä olla itselläkin päällä ja pelkään ettei se tästä helpotu) ei tietenkään auta se että vuoden kiitävät kahta kauheammin ohitse. Mitenköhän aikaa saisi hidastettua? Kokemalla uutta? Kaikkeen ei voi vaikuttaa, mutta liian usein jämähtää niille samoille urille, eikä enää opettele uusia asioita tai edes tule lähdetyksi minnekään, jos ajan voi viettää vaikka koneella istuen.

13.03.2016 14:53 #613 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju
Mulla on sellainen jännä ikäkriisi, että välillä tuntuu, että olen kamalan vanha (miten muka kaikki muut on vasta parikymppisiä) ja välillä taas ihan liian nuori edelleen (miten niin kaikki muut on yli kolmekympisiä).

13.03.2016 15:06 #614 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Randomi jutusteluketju
Mulla on semmonen kaamea olo että jotenkin ajattelen itseäni yhä jonain 26-vuotiaana, mutta jossain vaiheessa kasvoin huomaamatta ja kohisemalla yli 30-vuotiaaksi ja se alkaa näkyä naamasta mutta aivot eivät ole mukana. Toisaalta taas vähän päälle 20-vuotiaat tuntuvat todella nuorilta. :lol: :sad:

• Rinja
13.03.2016 15:31 - 13.03.2016 15:35 #615 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Randomi jutusteluketju
Ikä vaikuttaa minunkin elämääni ahdistavan paljon, ja nimenomaan vain pääni sisällä. Aivoissani tuntuu olevan kytkin, jossa on kaksi asentoa, "liian nuori" ja "liian vanha", eli vaikka se napsuu eri asentoon vähän väliä niin silti kriisitilanne pysyy :P Mietin siis omaani ja myös muiden ikää aivan liikaa, enkä tiedä, mistä se johtuu (voinko syyttää yhteiskuntaa ja kulttuuria?) ja miten sitä saisi vähennettyä. Huolestuttavinta on ehkä se, että tämä kriisitilanne on ollut päällä jo siitä asti kun täytin seitsemäntoista, eli joitakin vuosia siitä on jo kärsitty ja aivan hiiiiirveä määrä on vielä edessä.

Niin, ja aikakin tuntuu jo nyt kuluvan koko ajan nopeammin, joten pelottaa ajatellakin, miten nopeasti se kulkee muutaman vuosikymmenen päästä. (Toisaalta, ei kait sitten kriiseilyaikaakaan tunnu lopulta olevan niin paljon, joten miksi huolia siitä? Paradoksaalista.)

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"
Viimeksi muokattu: 13.03.2016 15:35 Rinja.

13.03.2016 16:00 #616 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Randomi jutusteluketju
Niin, muistan kun itsellä oli ikäkriisi siitä että täytti 18, ja kaikki muutkin voivottelivat sitä miten vanhoja tässä nyt ollaan. Ai että olin vanha, ei voinut enää mangahahmoihinkaan samaistua kun kaikki päähenkilöt alkoivat olla itseä nuorempia! Seuraava ikäkriisi tuli 22-vuotiaana, kun tunsin olevani ihan täti-ikäinen, ja 18 alkoi tuntua nuorelta. 30-vuotiaana aloin tajuta että oikeasti se "täti-ikäinen" 22-vuotias oli ollut todella nuori, ja olin ollut ihan typerä tuntiessani itseni liian vanhaksi pitämään nuorille ihmisille suunnattuja vaatteita. Sitten iskikin kolmenkympin kriisi, joka jatkuu yhä. Ennen 32-vuotiaat hahmot tuntuivat todella vanhoilta, nyt olen itse vanhempi! Apua! Mutta entäs jos tämä on taas sama homma, yli 40-vuotiaana tajuan että 30-jotain olikin nuori, ja meni vuosia hukkaan sen takia kun ei "elänyt kuin ikäisensä"...?

Eli siinä mielessä kriiseily on kai ihan turhaa, se on niin näkökulmasta kiinni: jos kysyy 100-vuotiaalta on 50-vuotias nuori ja jos taas 5-vuotiaalta niin 10-vuotias on vanha...

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
13.03.2016 16:09 #617 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Randomi jutusteluketju

Vael kirjoitti: Mulla on ihan krooninen vanhenemiskriisi, vaikka olen kaveri- ja opiskelupiireissä nuorimmasta päästä. Aika kuluu vaan niin hallitsemattoman nopeasti, että ahdistaa.

Sama täällä. Nyt jo kauhistuttaa tulevat syntymäpäivät (syyskuussa), koska tiedän miten nopeasti siellä taas ollaan. Vähän ristiriitaista sinänsä: vaikka aika kuluu hirveän nopeasti, tuntuu että se minä 6 vuotta sitten on ollut ihan eri ihminen. Erityisen masentavaa on lukea jostakin ihmelapsesta, joka on saavuttanut n. kaiken nuorempana kuin minä nyt. :tongue:

Vael kirjoitti: Ehkä aika tuntuu aikuisena kuluvan nopeammin myös siksi, että elää yhä enemmän muistoissa ja tulevaisuudensuunnitelmissa? Itse ainakin elän yleensä jossain ihan muualla kuin siellä, missä fyysisesti sijaitsen.

Vaikea sanoa. Itse lapsena haaveilin paljonkin nimenomaan aikuisuudesta ja suunnittelin, mitä kaikkea silloin teen. Toisaalta nautin siitä, että ei oikeasti tarvinnut olla vastuussa mistään. Ns. hetkessä eläminen on vähän vaikeaa nykyään. Siihen tarvitaan stressitön ja huoleton tila, jossa ei ole kiire miettiä seuraavaa siirtoa. Usein viikkojakin voi kulua niin, että mietin vain, miten selviydyn kaikista hommista seuraavaan päivään tai deadlineen.

Olen miettinyt, että tämä ikäkriiseilyni johtuu siitä, että täysi-ikäisyyden saavutettuani ei enää ole mitään hienoa odotettavaa. Olen myös aina ajatellut, että olen vasta nuori ja minulla on vielä koko elämä edessäni ja mahdollisuudet mihin vain. Mutta joskushan se nuoruuskin loppuu ja sitä huomaa, että itse asiassa elämää on enemmän takana kuin edessä ja ne elämän kenties kriittiset valinnat on tehty.

Lohtuni vanhenemiseen on tieto siitä, että oikeasti vanhat ihmiset ovat usein hyvin onnellisia. Luotan siihen, että näkökulma vanhenemiseen muuttuu jotenkin radikaalisti mitä vanhemmaksi tulee. Muiden ihmisten vanheneminen ei myöskään tunnu kauhistuttavalta: "täytän 30" "ai no eihän se ole vielä ikä eikä mikään"

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

14.03.2016 00:13 #618 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju

Puolikuu kirjoitti: Itse lapsena haaveilin paljonkin nimenomaan aikuisuudesta ja suunnittelin, mitä kaikkea silloin teen.

Muistan tehneeni ihan listan, mitä kaikkia (turhia) leluja ostan sitten kun olen aikuinen ja saan itse tehdä tällaiset päätökset. No ei tullut ostettua... :grin:

Välillä vähän yllättää, että tosiaan nykyään 27-vuotiaana saan tehdä about mitä vaan ikäni puolesta eikä kukaan kiellä, kunhan nyt laki sallii. Viimeisin "ikäraja" oli rajoittamaton auton vuokraaminen käytännössä missä tahansa maassa, ns. nuoren kuljettajan ehdot koskevat yleensä alle 25- tai 26-vuotiaita kuljettajia.

Toki nyt kun 30 alkaa olla mittarissa, miettii jo mitä kaikkea olisi pitänyt saada aikaiseksi tässä ajassa. En ole ostanut asuntoa enkä tehnyt lapsia (tuskin tosin teenkään), mutta olen todennäköisesti väitellyt tohtoriksi ennen tuota mystistä kolmekymppistä. Ehkä se on jotain, en tiedä. Vakityösuhteesta saa tosin haaveilla vielä pitkään, varsinkin jos jatkaa akateemista uraa.

Joskus luin FB:n jossain ryhmässä ketjua, missä ihmiset kertoivat, mitä haluavat saavuttaa ennen kuin täyttävät 30/50/tms. Aika monella oli listassa matkoja ja paikkoja, joissa haluavat käydä. Minulla ei ole listaa enkä uskoakseni ole käynyt vielä läheskään kaikissa kivoissa paikoissa tällä pallolla, mutta vähän pisti miettimään, kun ihminen listaa toiveekseen päästä kerran elämässä New Yorkiin - teki mieli kommentoida, että hei, pistä liput hankintaan, halvimmillaan suorat lennot irtoavat kuitenkin viidellä-kuudellasadalla jos tarjouksesta ostaa. Ei näitä "sitten joskus" -asioita kannata pitkittää, varsinkin jos ne ovat oikeasti toteutettavissa (kuumatka ei ehkä ihan niin helposti kuin NYC).

14.03.2016 08:24 #619 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Randomi jutusteluketju
Mä taidan kuulua siihen vähemmistöön, joka odottaa kauhealla innolla vanhenemista (ehkä lähinnä keski-ikäistymistä). Mä en malta odottaa, että täytän 30 vuotta (puhumattakaan 40 ikävuodesta), olen odottanut varmaan jo kohta 10 vuotta sitä. Ei se muuta elämistä millään tavalla, mutta enpähän olisi sitten enää kaksikymppinen. Mä olen aina ollut henkisesti fyysistä ikääni selvästi vanhempi, ja tämä välillä rassaa, mutta toivoisin, että se tasaantuu iän myötä.

Mä myös vältän tuollaisten listojen ("mitä pitää saada aikaiseksi ennen tiettyä rajapyykkiä") tekemistä, asioita tulee tehtyä mitä tulee tehtyä. Eipä tartte streessata turhaa asioista, joita ei ehdikään tekemään ennen "deadlinea".

Dyn kirjoitti: Ei näitä "sitten joskus" -asioita kannata pitkittää, varsinkin jos ne ovat oikeasti toteutettavissa

Tai stten kannattaa? Jos osaa olla harmittelematta asiaa siinä vaiheessa jos se ei enää olekaan mahdollista. Mulla on paljonkin tuollaisia ajatuksia, että voisi tehdä sitä ja tätä, mutta tuskin tulee tehtyä. Mä vaan pidän siitä fiiliksestä, jonka noiden asioiden pohtiminen luo, siitä olosta, että on tulevaisuus, jossa on mahdollista tehdä ne kaikki asiat, joita pohtii.

14.03.2016 15:07 #620 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju

Emelie kirjoitti: Jos osaa olla harmittelematta asiaa siinä vaiheessa jos se ei enää olekaan mahdollista. Mulla on paljonkin tuollaisia ajatuksia, että voisi tehdä sitä ja tätä, mutta tuskin tulee tehtyä. Mä vaan pidän siitä fiiliksestä, jonka noiden asioiden pohtiminen luo, siitä olosta, että on tulevaisuus, jossa on mahdollista tehdä ne kaikki asiat, joita pohtii.

Toki on varmasti erikseen asiat, joista on vain kiva haaveilla ja unelmoida, ja sitten ne asiat, jotka oikeasti haluaa toteuttaa. Minusta nuo jälkimmäiset nyt ovat ainakin sellaisia, että koska ne todennäköisesti jäävät harmittamaan, ne on parempi vain tehdä. Monia pelottaa mm. matkustaminen (lentäminen, vieraat kielet ja kulttuurit, rahakysymykset) mutta monet näistä asioista ovat ratkaistavissa, jos vain ottaa asiakseen ne ratkaista. Olen ehkä vähän huoleton ihminen ja enimmäkseen aika kokemuskeskeinen, pidän tärkeämpänä kokemuksia kuin vaikkapa omistamista... mutta esimerkiksi yhtään matkapäivää en vaihtaisi pois.

Pisania, haplotus
Uusin jäsen: Ekoa