14.03.2016 17:48 #621 :: Emelie
Randomi jutusteluketju
^ Toki unelmat ja haaveet ovat eri juttu kuin asiat, jotka oikeasti haluaa tehdä. Minulla on molempia mutten siltikään koe tarvetta toteuttaa niitä oikeasti haluamiani juttuja nyt heti samantien. Minä olen kyllä todennäköisesti juuri sellainen ihminen, että minua ei harmita sitten kun huomaan, että jotain jäi tekemättä. :p

Mutta sitten taas tuollaisissa "oikeasti haluaa tehdä" -asioissa helpoimpia on toteuttaa ne jotka vaativat rahaa ja/tai aikaa. Eivätkä nekään ole ihan itsestäänselvyyksiä. Kyllä minäkin ihan oikeasti haluan vielä kolmannen kissan, mutten todellakaan ole sitä ottamassa nyt (syistä, jotka eivät riipu minusta).

Mutta ajan kulumisesta sen verran, että osittain se aika tuntuu kuluvat nyt vanhempana nopeammin kuin parinkympin huitehissa, koska ainakin minulle vuodet ovat nykyään ihan samanlaisia. Teininä sentään tuli muutoksia jatkuvasti (koulut muuttuivat, opinnot muuttuivat; parisuhteetkin olivat erilaisia). Nykyään vuodet ovat vaan jokseenkin vuodesta toiseen samankaltaisia (mitä en pidä lainkaan huonoa asiana).

• Strato hahmo
  • Strato

16.07.2016 00:35 #622 :: Strato
Randomi jutusteluketju
Turkissa tapahtuu: Turkin armeija sanoo kaapanneensa vallan maan hallitukselta

Mitähän sitä vielä tälle viikonlopulle tulee näiden terrori-iskujen ja vallankaappausyritysten lisäksi?

16.07.2016 02:47 #623 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju

Strato kirjoitti: Turkissa tapahtuu: Turkin armeija sanoo kaapanneensa vallan maan hallitukselta

Erdogania ei kyllä tule ikävä, jos tuo todella onnistuu. Mutta nuo sotilasvallankaappaukset on aina siitä ongelmallisia, että ei yhtään tiedä kuka tai mikä tulee tilalle.

Terrori-isku onneksi ei ollut mikään koordinoitu suurhyökkäys, kuten Pariisissa oli. Ties miten paljon silloin olisi tullut raatoja. Mikäli sellaisesta saa olla onnellinen :neutral:Vähän jurppii, ettei uutisissa taas muusta olekaan. Juuri suuren mediahuomion takiahan ne noita iskuja tekevät.
Muokannut 16.07.2016 02:53 Rasimus

16.07.2016 11:06 #624 :: LordStenhammar
Randomi jutusteluketju
Tätäkin jupakkaa tuli seurattua valveen ja unen rajamailla koko yö radion välityksellä. En muuta sano, kuin että voi perkele tätä meidän maailmaa. :(

18.07.2016 11:10 #625 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju
Tässä sitä mennään . Näyttää siltä, että Turkki saa "pitkästä aikaa" taas diktaattorin. Siinä meni Turkin EU-haaveet.
Muokannut 18.07.2016 11:11 Rasimus

18.07.2016 20:54 #626 :: kyty
Randomi jutusteluketju
Joo-o, viime päivien uutiset ovat olleet niin hurjia, että lopulta välttelin niiden lukemista. Erityisesti ärsytti jo täälläkin mainittu tiedotusvälineiden mässäily erityisesti Ranskan tapahtumien kohdalla. Aivan kuin tarkoituksena olisi levittää pelkoa ja pelata siten suoraan terroristien pussiin. Siis en nyt tarkoita etteikö asioista saisi ja pitäisi uutisoida, mutta... "katso miten rekka syöksyy väkijoukkoon, ihmiset paniikissa tuohoa kuolemaa"... öö... en katso?

Ja en katsonut. En siis tiedä miten "hyvällä maulla" video oli kuvattu, mutta mielestäni uutisten tehtävä ei ole julkaista moista pelkomateriaalia.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

19.07.2016 08:14 #627 :: Hiistu
Randomi jutusteluketju

Rasimus kirjoitti: Vähän jurppii, ettei uutisissa taas muusta olekaan.

Veli pääsi tokaisemaan minulle sunnuntaina, enkö ole ollenkaan lukenut uutisia. Olin kyllä, vallankaappauksesta ja terrori-iskusta. Mutta olin täysin tietämätön ilmeisesti kaikkein tärkeimmästä eli uudesta Pokemon-kännykkäpelistä.

• Iivari hahmo
  • Iivari

13.08.2016 22:30 #628 :: Iivari

• Strato hahmo
  • Strato

13.08.2016 22:55 #629 :: Strato
Randomi jutusteluketju

Iivari kirjoitti: Pohdimme mafiassa, onkohan Risingin ikäkeskiarvo noussut edelleen siitäkin, kun se aikoinaan vielä tilastoitiin - silloin keski-ikä oli 22 ikävuoden paikkeilla.

Voihan joku tehdä tästä vaikka ketjun ja kyselyn ja vastanneiden perusteella saadaan laskettua nykyinen ikäkeskiarvo suurinpiirtein :wink:

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

17.09.2016 18:49 #630 :: Ageha
Randomi jutusteluketju
Pliis sanokaa että Suomesta ei oikeasti oo tulossa koko ajan väkivaltaisempi ja väkivaltaisempi paikka, että media ei vaikene tietyistä asioissta, äärioikeisto ei ole radikalisoitunut vaaraksi asti ja että ihmistä ei ole hakattu kuoliaaksi keskellä kirkasta päivää.

Mua pelottaa. :|

17.09.2016 23:00 #631 :: FreakyMike
Randomi jutusteluketju
Jospa tuo muutaman vuoden takainen uutinen rauhoittaisi mieltä. yle.fi/uutiset/elamme_maailmanhistorian_...ominta_aikaa/2969106

Tässä vertailukohteeksi juttu myös 20-luvun suomesta, jolloin ihmishenki oli vielä hyvin halpaa. www.aamulehti.fi/kotimaa/lapsia-roskiksi...mutta-oikeus-lempea/

Meininki on rauhoittunut huomattavasti viimeisen sadan vuoden aikana, joten ei kannata aina uskoa kaikkiin tiedotusvälineiden kohu-uutisointeihin. Se Odin-jengikin on vain pelkkä mitätön vitsi verrattuna esimerkiksi 90-luvun skinien touhuihin, jotka aiheuttivat usein todellista vaaraa kaikille tavallisille ohikulkijoille.
Muokannut 17.09.2016 23:01 FreakyMike

17.09.2016 23:33 #632 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju
Ja 60/70-lukukin oli vähän eri aikaa kuin nykyään. Omillakin kotinurkilla oikein vartioiden kanssa partioineet talkkarit pahoinpideltiin paikallisen jengin toimesta . Mä penskana kuulin vielä nostalgisia muisteloita paikallisilta entisiltä jengiläisiltä, nykyisiltä alkkareilta noista tapahtumista.

Tosin ei www.findikaattori.fi/fi/57 :n käppyrä lupaavalta näytä, jollei sitä pidä osoituksena ilmoitusherkkyyden paranemisesta. Mutta hei! Ainakin 2011-2014 oli laskua.

Eiköhän nykytilanne parane kunhan Sipilän hallitus saa Suomen talouden uuteen nousuun ja ihmisiä alkaa taas ahistamaan vähemmän. :neutral:
Muokannut 17.09.2016 23:42 Rasimus

18.09.2016 12:32 #633 :: kyty
Randomi jutusteluketju
Puhumattakaan vielä aikaisemmista ajoista. Ihmisen muisti on sikäli lyhyt. Nyt ei tarvitse Suomessa pelätä aktiivisesti maantierosvojakaan. Spontaanit väkivallanteot ovat vähentyneet. Elinikä on pidentynyt ja kuolleisuus laskenut, kotiin tulevasta juoksevasta vedestä ja kaupan hedelmätarjonnasta moni entisaikojen ihminen vain unelmoi jos edes osasi kuvitella sen, ja lääkäriinkin meno oli hyödytöntä (tai jopa vaarallista) verrattuna nykypäivään, jolloin terveyskeskukseen ei kuulemma edes kannata mennä kun kaikki on niin huonolla tolalla. Ja monen nettikommentoijan mielestä pitää potea tämänhetkisestä rauhasta jopa syyllisyyttä.

Ei sillä ettei äärioikeistosta pitäisi huolestua, mutta se on saanut viime aikoina suhteettomankin paljon huomiota kun ottaa huomioon miten paljon muitakin huolestumisen aiheita olisi. Lisäksi esimerkiksi turvapaikan hakijat pahoinpitelivät miehen kuoliaaksi ryöstön yhteydessä, mutta se ei aiheuta ihmisissä samanlaista pelkoa ja raivoa ...paitsi ehkä tietyissä piireissä, jotka käyttävät tapausta epäilemättä esimerkkinä siitä miten "kaikki turvapaikanhakijat" jne, samaan tapaan kuin nyt pahoinpitely lietsoo pelkoa "vastapuolella", joka on omassakin feedissäni todennut ettei ulkona kohta enää uskalla liikkua edes päiväsaikaan, kun äärioikeisto ja poliisit hyökkäävät välittömästi kimppuun. Osa näistä suvaitsevista ja rauhanomaisista ihmisistä taas toivoo kuolemaan johtavia järkytys- ja ärsytysperäisiä sairaskohtauksia hyvin toimeen tuleville vanhoille ikäluokille. Itse kokisin että raivoaminen ei ainakaan auta asiaa, lähinnä pahentaa tilannetta.

Mut joo, silloin kun minä olin pieni niin pelättiin vielä ydinsotaa ja läheisessä puistossa oli vaarallista kun siellä oli kerran puukotettu joku, paria tuntemaani oli uhattu puukolla ja ryöstetty, huumeidenkäyttäjät jättivät likaisia neuloja leikkipuistoihin... nyt nämä kaikki alueet ovat siistiytyneet ja rauhoittuneet.

18.09.2016 22:26 #634 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju
Tää nyt tapahtunut tumpelointi saattaa olla niitti Suomen Vastarintaliikkeen arkkuun. Tulee taas puheenaiheeksi se, pitäisikö väkivaltaisiin ja mahdollisesti rikollisiin järjestöihin puuttua tiukemmalla kädellä.

Jos mä pyörittäisin uusnatsiryhmittymää joka pyrkii ilmeisen oikeasti politikoimaan eikä vain vetämään kännejä ja hakkaamaan ns. mutakuonoja, pitäisin tätä nyt tapahtunutta kuoliaaksi pahoinpitelyä pienenä katastrofina. Ei varmaan mennyt niin kuin piti, tuli liian julkista.

Tai sitten ne haluavat antaa muille äärioikeistomielisille kuvan, että heistä on johonkin, eikä heitä kiinnosta se, että yleinen maltillisempien mielipide kääntyy heitä vastaan. Siihen suuntaan ovat viime aikoina kuulemma menneet.
Muokannut 18.09.2016 22:50 Rasimus

18.09.2016 23:10 #635 :: Danes
Randomi jutusteluketju
Koskaan ei ole ihmiskunnan historiassa ankaremmat rangaistukset kitkeneet rikollisia pois kaduilta. Kovakourainen hallinto luo ilmapiirin, johon sen ajan rikolliset sopeutuvat. Käytännössä tämä muokkaisi ympäristön yhä riskialttiimmaksi, koska kova peli tarvitsee kovat pelaajat. Filippiinit on hyvä esimerkki tästä. Suosittelen lämpimästi lomakohteena.

www.aamulehti.fi/kotimaa/lapsia-roskiksi...mutta-oikeus-lempea/

Ja tuo on yhä arkipäivää valtaosalle maailman ihmisille. Mutta katsokaa positiivisesti, se ei ole arkipäivää meille.

18.09.2016 23:23 #636 :: kyty
Randomi jutusteluketju
Jotenkin uusnatsit ja politikointi eivät kuulosta luontevilta yhdistettynä samaan lauseeseen. Nehän ovat olleet lähinnä öykkäriporukoita, joissa voi kokea yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja olla väkivaltainen mitä tahansa liikkuvaa kohtaan.

Danes kirjoitti: Kytylle (ja miksei muillekin) linkki iloisesta Suomesta 1920 - luvulta, jolloin niinkin pieni yhteiskunnallinen kriisi kuin sisällissota oli opettanut / kasvattanut suomalaiset pitämään ihmiselämää ei-juuri-minään;
www.aamulehti.fi/kotimaa/lapsia-roskiksi...mutta-oikeus-lempea/

Jos annoin jotenkin sen kuvan, että kokisin kaiken olevan pelkästään positiivista siksi että yksi osa maailmasta on rauhoittunut, niin taisi mennä pieleen. Pahoittelut. En tosin ymmärrä miksei saisi olla kiitollinen siitä, että ainakin jossain päin asiat ovat menneet parempaan suuntaan. Elisimme kovin erilaista elämää, jos olisimme syntyneet vaikka vain sata vuotta sitten suunnilleen missä tahansa Euroopassa. Ja muistaakseni oli kuitenkin niin, että sodissa kuolee tänä päivänä maailmanlaajuisesti paljon vähemmän ihmisiä kuin aiemmin, vaikka uutiset antavat kuvan että maailma olisi kokonaisuutena menossa kurjempaan suuntaan. Myös köyhyys on vähentynyt. (Muoks: En tosin ihan ymmärtänyt miksi FreakyMiken aluksi postaama linkki suunnattiin uudestaan juuri minulle, eikös pointti tässä keskustelussa ollut juuri se, että Suomessa asiat olivat vielä hetki sitten pahemmin ja siksi nykytilanne ei ole yhtä huono kuin miltä tuntuu? Jotain meni nyt ohi...)
Muokannut 18.09.2016 23:40 kyty Syy: Tarkennuksen yritystä

19.09.2016 09:16 #637 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju

Danes kirjoitti: Koskaan ei ole ihmiskunnan historiassa ankaremmat rangaistukset kitkeneet rikollisia pois kaduilta. Kovakourainen hallinto luo ilmapiirin, johon sen ajan rikolliset sopeutuvat.

Ei ne rangaistuksista ole puhuneet vaan keinoista puuttua järjestäytyneeseen rikolliseen toimintaan.
Muokannut 19.09.2016 09:16 Rasimus

19.09.2016 09:22 #638 :: Danes
Randomi jutusteluketju
Eikö nykyaikana lainsäädäntö ja viranomaisten keinot puuttua rikolliseen toimintaan ole jalostettu aika pitkälle, vai miten parantaisit näitä kyseisiä keinoja?

Ja pahoittelut siitä, että hyppäsin out of the blue tähän keskusteluun kommentoimaan osia enkä kokonaisuutta. :)

19.09.2016 09:39 #639 :: Danes
Randomi jutusteluketju
Köyhyyden vähentyminen luo ironisesti maailmaan uuden ongelman. Esimerkiksi moni kehitysmaa perustelee päästöjään sillä, että länsimaat ovat vaurastuneet samoin tavoin aikanaan ja siksi heillekin pitäisi (oikeudenmukaisesti?) suoda samat mahdollisuudet ja lähtökohdat. Vaikka kyse tällä hetkellä on pitkälti siitä, että köyhyys on laskenut standardi YK köyhyysrajan määritelmän mukaisesti (1,5 - 2 USD / päivä), niin ongelmana on ennemmin tai myöhemmin se, että kaikilla ei voi olla jääkaappia, autoa ja jalometalleilla rakennettua läppäriä.

Hankalia asioita.

Ps. Itse olen useasti haaveillut voivani elää aikaa, jolloin maailma ei ollut vielä kartoitettu. Kuinka hienoa se olisikaan ollut rantautua ensimmäisenä Lousianan koskemattomille rämeille samoilemaan krokotiilien joukkoon. Toki tässä mielikuvassa mukanani olisi ollut nykyaikaiset varusteet...

19.09.2016 09:42 #640 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju
Ei mulla tähän hätään ole kunnon hajua siitä mitä poliisitiedustelu saa ja ei saa tehdä. Kunhan vain totesin, että jos ruuvia aletaan kiristämään, ei se taatusti ole jo valmiiksi toimintatavoiltaan epämääräisen Suomen Vastarintaliikkeen edun mukaista.

Parannettavaa varmasti olisi, jos haluaa luoda ympäristön jossa esimerkiksi ennaltaehkäisy toimii sellaisella teholla kuin uutisia lukevat ja "eikö tätä muka olisi voinut estää"-ihmiset haluaisivat. Mutta sitten tulee vastaan yksilön vapaudet, yksityisyys, syyllisyyden asteen määrittäminen rikoksessa jota ei ole ikinä tapahtunut jne. Viimeksi mainituista syistä on yllättäen vaikea estää etukäteen viikonlopun kaltaisia tapahtumia jos toinen osapuoli ei pelaa samoilla säännöillä kuin muu yhteiskunta. Päälle vielä se, että vaikka "tiedetään" että koko porukka on vastuussa teoista, niin laillisesti ei voi tarttua kuin vain siihen yhteen uhrilampaaseen joka ottaa kaikki syyt niskoilleen.

Kyty kirjoitti: Jotenkin uusnatsit ja politikointi eivät kuulosta luontevilta yhdistettynä samaan lauseeseen.

Nää tyypit ovatkin takavuosina yrittäneet olla sitä fiinimpää sakkia. Nyt on parina viime vuotena alkanut tapahtua valumista suoraan toimintaan. Mikä on ihan hyvä, sillä vaarallisempia ne olisivat jos ne oikeasti pitäisivät huolta hyvästä PR:stä ja ryhtyisivät puolueeksi.