Tienristeys
241 viestiä | kyty

• kyty

19.09.2016 10:08 #641 :: kyty
Trump presidenttinä
Jep, nyt on ollut paljon puhetta siitä miten ääriliikkeiden toimintaan pitäisi puuttua kovemmalla kädellä, ja poliisia on syytetty äärioikeiston ja rasistien suojelemisesta, koska kaikkien vääränmielisten mielenosoituksia ja kynttiläkulkueita ei ole estetty ja vastamielenosoitukset on pyritty pitämään erillään ettei tule yhteenottoja. Ja sitten oli se keissi mitä joku sai silmäänsä jotain. En sitten tiedä miten voidaan pitää ilmaisunvapaus ja samalla estää väärien mielipiteiden esittäminen silloinkin, kun niissä ei syyllistytä rikokseen. Ja kuinka paljon ja nopeasti tilannetta pahentaisi, jos se kansan osa ei saisi ääntään kuuluviin. Vaatimukset poliisin ja päättäjien suuntaan ovat kuitenkin kovia ja some on kiehunut tässä viime päivät. Kaikki ovat nykyään niin agressiivisia, ja tilannetta pahentaa se ettei kukaan oikein tunnu oikeasti kuuntelevan mitä muut sanovat. :concentrate

Vanhoissa hyvissä ajoissa ei ole ihmiselon näkökulmasta paljoakaan sellaista, mitä oikeasti voisi kadehtia, mutta tietenkään kehitys ei ole ollut yksinomaan harmiton asia. Mutta kehitys kehittyy, nyt on jo suunnitelmissa runsaasti asioita, jotka onnistuessaan turvaisivat energiansaannin puhtaammin ja muutenkin parantaisivat elämänlaatua sekä suojelisivat luontoa. Kaikki riippuu siitä kuunnellaanko tutkijoita ja ovatko isot talousjätit valmiita muuttumaan.

• Xerion hahmo
  • Xerion

27.12.2016 23:37 #642 :: Xerion
Randomi jutusteluketju
Ihmiset ovat aivan söpöjä, vaikka linnuilla ei olekkaan utareita.

29.01.2017 11:19 #643 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju
Huh huh... Katsoin että Trump-keskustelu ei enää kuulu tähän ketjuun ja aloin käyttämään minulle unohtuneita jumalan moderaattorin oikeuksia ja siirsin Tavernan puolelle.

Tuli samalla mieleen, että ei saisi koskaan tehdä jos ei osaa.

Hahmottuihan homma mutta aika rumalta näyttää modeille nyt etenkin tuo Tavernan puoli poistettuine väliaikaisviesteineen. Homma oli myös oudon vaikeaa, ettei vain olisi unohtunut joku javascriptien esto päälle ja se olisi muuttanut käyttöliittymää tai jotain...

Täytyy tästä lähin taas passivoitua niin ei tule sohellettua.

Xerion kirjoitti: Ihmiset ovat aivan söpöjä, vaikka linnuilla ei olekkaan utareita.

Wut? :neutral:

Tämän täytyi olla jonkinlainen protesti keskustelun vakavoitumiselle tai jotain.

29.01.2017 19:10 #644 :: Dyn
Randomi jutusteluketju
Rasimus, voin lohduttaa, että vika ei suinkaan ole sinussa vaan tämän foorumisoftan avuttomissa modetyökaluissa.

29.01.2017 21:32 #645 :: Mustelmann
Randomi jutusteluketju
Minultakaan ei moderointi oikein tahdo sujua. Silloin harvoin, kun innostun modejuttuja tekemään, kaikki menee päin helvettiä. Onneksi muut ovat minua aktiivisempia tässäkin asiassa.

• Iivari hahmo
  • Iivari

29.01.2017 22:01 #646 :: Iivari
Randomi jutusteluketju
Ja ehkä ennen kaikkea: onneksi tällä sivustolla sitä moderoitavaa ei lopulta ole nimeksikään, oikeastaan koskaan ollut, verrattuna muuhun internettiin. Tätä nykyä melkein toivoisi, että olisi enemmän, jotta tulisi tehtyä enemmän.

02.02.2017 18:11 #647 :: Echramath
Randomi jutusteluketju
Pohdin täällä sanontojen merkityksiä, jotka muuttuvat, kun sanojen merkitykset muuttuvat tai unohtuvat. Itselläni on ollut aika erikoisia visualisointeja kuuluisasta tutkaimesta, jota vastaan ei auta potkia, ennen kuin onnistuin selvittämään mikä se oikeasti oli. (Mentaalitutkaimeni oli jonkinlainen yli-innokas aliensondi, jolla oli yksi iso silmä päässä. Älkää kysykö)

Samoin taisi käydä kuuluisalle manun illalliselle, johon 80-luvulla ilmestyi versaali. Ammattimiestä tarkoittava puhekielen sana oli jäänyt unholaan, mutta vastaavasti Mauno Koivisto valittiin presidentiksi, eikä presidentti kaiketi tee itselleen illallista vaan palveluskunta.

Entä tehdä jotakin "täysin palkein"? Alkujaan viittaa tietenkin hyvin vanhana sanana suomessa ilmenevään ilmanpuhallusvempeleeseen, jota harvoin näkee enää missään kun sepänhommissakin taidetaan käyttää enemmän kaasua. Luulen, että varsin pian nuorisolaiset ajattelevat jotain puhelinta, joka ilmaisee akun latausta tai kenttää palkein.

08.02.2017 11:53 #648 :: Piru Naiseksi
Randomi jutusteluketju
Minä kummastelen ehtimiseen sitä, että arkiset tavarat - kuten asusteet yms. sälä vaatekaapissa - katoavat löytymättömiin ja ilmestyvät vaihtelevan ajan kuluttua paikkaan, josta niitä on alun perin epätoivoin metsästänyt. Viimeksi jouduin tähän katoamis-ilmestymis -ilmiöön tänä huomenena. Minulla on skifistinen teoria esineiden katoamiseen liittyen, mutta mikroskooppinen, järkevä keskusyksikköni alue suoltaa tietoisuuteeni myös ylen tylsiä, todellisuuspohjaisia selityksiä. Mukako kaikki johtuu hajamielisyydestäni ja epäjärjestelmällisyydestäni? Kuka niin jaksaa uskoa?
Mutta onni on se, että loppujen lopuksi niin moni kadonnut tavara löytyy ja jotkin jopa ennen kuin kerkiän ostaa korvaavan tuotteen.

12.03.2017 09:07 #649 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju
Kaikki on hyvin niin kauan kuin kengät eivät löydy jääkaapista...

...

Pakko kyllä todeta, että maailma ja etenkin sitä asuttavat ihmiset ovat hulluja. On demokratiaa parhaimmillaan kun turkkilaiset haluavat välttämättä äänestää siitä, että ei tarvitse enää koskaan äänestää yhtikäs mistään.

18.04.2017 13:30 #650 :: Mustelmann
Randomi jutusteluketju
Turkin meininki on ollut viimevuotisesta vallankaappausyrityksestä lähtien aina vain kiintoisampaa seurattavaa. Presidentin valtaoikeuksiin liittyvä kansanäänestys päättyi tietenkin presidentille suotuisasti, rehellisyydestä ei niin väliä. Saa nähdä, millaiseen tilaan Turkki vielä päätyy, koska kansa tuntuu olevan jakautunut keskeltä kahtia demokratian ja diktaattorin kannattajiin.

EU-jäsenyyden Turkki saa tietenkin unohtaa. Trumpin kaavailema jättimuuri voitaisiin mielestäni rakentaa Turkin ja Euroopan väliin, niin sulttaanin uhopuheet eivät kantautuisi tänne niin helposti. Trump muuten onnitteli häntä vaalivoitosta, tuntee varmaankin hengenheimolaisuutta toista mielipuolta kohtaan.

21.05.2017 14:44 #651 :: Mustelmann
Englanti on hieno kieli.

Horrible = kamala
Horrific = kamala
Terrible = kamala
Terrific = upea

10.03.2018 11:09 #652 :: Celestine
Hei.

En edes muista, milloin olisin viimeksi foorumille kirjoittanut, mutta nyt ryömin kolostani ulos kurkistamaan, mitä täällä tapahtuu.

Kuulumisia, siltä varalta, että jotakuta kiinnostaa: käyn tällä hetkellä lukion viimeistä vuotta, ylioppilaskirjoitukset alkavat maanantaina ja saan nauttia näistä eväsretkistä neljä kertaa. (Mistä puheenollen voisin käydä hommaamassa ne eväät...) Lukeminen ja kirjoittaminen kiinnostaa enemmän kuin opiskelu, mikä nyt ei ole mikään yllätys. Sijoituin syksyllä ihan kivasti yhdessä kirjoituskilpailussa, ja palkintoseremoniat saivat haaveilemaan yhä enemmän siitä, että jonakin päivänä voisin kokea samanlaista onnea hieman isomassa mittakaavassa. Toisaalta pelkkä haaveilu ei auta, pitää tehdä vähän töitäkin sen eteen. Yhteishaussa on tarkoitus hakea yliopistoon opiskelemaan historiaa, mutta en ole vielä päättänyt, mihin... Vaihtoehtoja on, mutta järjestys epäselvä.

Ehkä yritän aktivoitua täällä taas, mutta mitään en lupaa :grin:blogissa olen ainakin aktiivinen, jos näin törkeästi saan mainostaa.

Voisin ehkä vaihtaa tuon tonttulakin pois joskus...:tongue:
Tykkännyt: Rinja

• Iivari hahmo
  • Iivari

10.03.2018 16:39 #653 :: Iivari
Randomi jutusteluketju
Ihanaa kuulla susta pitkästä aikaa. Kun Vehka liitettiin ylläpitoon tuossa hetki sitten, muistelin ihmisiä ja mietin mm. juuri sinua. Älä lupaa aktivoitua, se ei ole koskaan historiassa johtanut mihinkään :D Sen sijaan lupaa ettet unohda Risingia vaan muistele meitä hyvällä ja käy aina välillä moikkaamassa. Me emme unoha sinua.
Tykkännyt: Celestine

10.03.2018 19:05 #654 :: Mustelmann
Randomi jutusteluketju
Onnea Celestinelle kirjoituksiin ja jatko-opiskeluihin! Huomiosi on ymmärrettävästi näissä, mutta muista meitäkin aina joskus.
Tykkännyt: Celestine

10.03.2018 19:10 #655 :: Dyn
Randomi jutusteluketju
Mua on aina vähän huvittanut, kun lukiossa puhutaan jatko-opinnoista tarkoittaen mitä tahansa korkeakouluopintoja, mutta yliopistossa sana on varattu pelkästään tohtorin ja lisensiaatin tutkinnoille. Voi sitä fuksi parkaa, joka kerran vahingossa tilasi jatko-opiskelijoiden opiskelijakortin. :tongue:

10.03.2018 19:36 #656 :: Mustelmann
Randomi jutusteluketju
Mielestäni lukiolainenkin on jatko-opiskelija, koska hän on jatkanut opiskelua peruskoulun jälkeen. Oikeastaan pidän jatko-opiskeluna kaikkea pakollisen opiskelun jälkeistä opiskelua.

• kyty

11.03.2018 12:44 #657 :: kyty
Randomi jutusteluketju
Jaa, taisin löytää kirjan joka minun ehkä kannattaisi lukea, nimittäin Tiina Ekmanin Huijarisyndrooma. Tosin en ole varma kärsinkö itse huijarisyndroomasta, koska sen määritelmiin kuuluu että itseään pitää huonona ja huijarina menestyksistä huolimatta. Entä jos niitä menestyksiä ei liiemmin ole ollut, ja useimmiten on olo että ei oteta yhtä vakavasti kuin muita ja että ei ole onnistunut saamaan aikaan mitään oikeasti ammattitaitoista, josta saisi aidosti tyytyväistä palautetta. :concentrateEhkäpä se selviäisi kirjasta...

Lisäksi välillä harmittaa että ulkoisella olemuksella ja sukupuolella tuntuu olevan edelleen niin paljon väliä kun arvioidaan ihmisten pätevyyttä, uskottavuutta ja ammattilaisuutta. Sen takia kai suurin osa huijarisyndroomasta kärsiviä on naisia?
Tykkännyt: Rinja

13.03.2018 15:33 #658 :: Morgan Blood
Randomi jutusteluketju
Pitäisi kyllä lukea tuo Kytyn mainitsema kirja. Vaikka itsetuntoni on sinänsä hyvä, ammatillinen itsetuntoni on surkea :P Tiedän myös, että sen ei pitäisi olla ja että muut alani ihmiset arvostavat työjälkeäni, en saa asiaa iskostetuksi omiin luihini ja ytimiini. Koen turhaa stressiä siitä, että en "kuuluisi" saada palkkaani tai arvostustani.

Tiedän kyllä myös, mistä ammatillinen epävarmuuteni johtuu, mutta ei siitäkään ole iloa kun aivot nyt vain ovat sitä mieltä, mitä ovat.

25.05.2018 21:22 #659 :: Niko Heikkinen
Randomi jutusteluketju
Olenko yksin vai onko muillakin tälläisiä naapureita? Ensinnäkin siellä soitetaan joka päivä niin järkyttävän kovalla musiikkia ettei mitään järkeä. Toiseksi sieltä kuuluu välillä huutoa vielä ilta yhdeltätoista ja se jos mikä ärsyttää ihän v**usti. Valitta maan ei olla vielä kuitenkaan ruettu, koska ei se vielä ainakaan ole koko yön unia vienyt. Ja sitten niillä on ne hemmetin kääpiöpinserit jotka sitten räksyttää yölläkin. Pientä onfoa tähän väliin. Asutaan siis omakotialueella ja näin kesäisin varsinkin tykätään viettää aikaa ulkona. Oventkin on auki miltein koko päivän, joten varjelkoon kun se räksytys taas alkaa. No ollaannhan tässä pärjätty näinkin pitkään, joten eiköhän sitä jakseta vielä vastaisuudessakin.
Kiitos huomiosta joka luita tämän raapustuksen loppuun asti. Arvostan.

26.05.2018 13:26 #660 :: LordStenhammar
Randomi jutusteluketju
Onhan tuota naapuridraamaa ollut meilläkin. Meidän oma kyylä on oikein kyylien kyylä. Naapurit on siivottomia ja kaikki huoltohommat aina totaalisesti perseellään. Pari päivää sitten ilmestyi seinustalle lappu: "Tähän nimi, jos *kyseisen naapurin* elämöinti ja kolistelu häiritsee." En ole viitsinyt allekirjoittaa, kun ei ole itseä häirinnyt. Välillä yösydännä alkaa soimaan täysillä stereoista Irwinin Häirikkö -biisi. Lienee ihan tarkoituksella valittu. Muuten ei ainakaan itsellä ole sen kummempia häiriöitä ollut.

Takavuosina täällä oli oikein kunnon juoppoluukku. Naapurin koiraa ajettiin takaa kalsarisillaan, ja koditon juoppo pystytti teltan ko. kämpän sisäpihalle. Tauotonta häiriötä. Onneksi olen hyväuninen. Hälinä sitten hiljentyi, kun muuttivat pois tai löysivät Raamatun. Kuuluivat ainakin jossain vaiheessa huutavan kirjan jakeita maanisella äänellä.
'