Randomi jutusteluketju

• Karajishi
    Kaartilainen
25.10.2013 09:11 #81 : Karajishi
Vastaus käyttäjältä Karajishi aiheessa Randomi jutusteluketju

Nafisan kirjoitti: Tänään oli sikäli ikävä päivä, että satoi kaatamalla vettä ja unohdin sateenvarjon kotiin.

Tämä on niin tuttua! Jotenkin tuntuu että kaikki maailman sateet tulee aina juuri tänne ja juuri sellaisena päivänä kun olen unohtanut sateenvarjon kotiin! Ja tavallisesti se menee vielä niin kierosti, että aamulla näyttää siltä ettei ala satamaan lainkaan ja iltapäivällä kun on aika lähteä kotiin niin sataa niin ettei eteensä meinaan nähdä! Koitapa siinä sitten kotiin kävellessä lohduttautua sillä ajatuksella, että kotona saa vaihtaa kuivat vaatteet ylle.. Voin sanoa ettei toimi.

'' I'm a simple person with a complicated mind ''

25.10.2013 22:40 #82 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa Randomi jutusteluketju

Nyt on muuten viralliselta taholta myönnytty Tolkienin haltioihin. Suomen kielen lautakunta on nimittäin päättänyt, että kyseisen sanan voi kirjoittaa korrektisti sekä muodossa haltija että haltia. Ainakin jos puhutaan fantasiaolennoista. Asiasta uutisoi ainakin Turun sanomat.

Sit vaan toivotaan että osasin linkittää ja uutinen löytyy tuosta osoitteesta vielä huomennakin.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

• Dragonil hahmo
  • Dragonil
25.10.2013 22:50 #83 : Dragonil
Vastaus käyttäjältä Dragonil aiheessa Randomi jutusteluketju

Kuunliekki kirjoitti: Olen kehittänyt leikkimielisen teorian, että sateenvarjon mukana olo vähentää sateen todennäköisyyttä. Ja päinvastoin, sateenvarjon kotiin jättäminen lisää sateen todennäköisyyttä. Vieläpä niin, että mitä epäsopivammat vaatteet sadetta ajatellen on päällä, sitä todennäköisimmin sataan. Teoria myös laajenee muihinkin säätiloihin ja asusteisiin. Aurinkolasien kotiin jättäminen lisää auringonpaistetta samoin lakin jos on tarkoitus olla koko päivä kesällä ulkona. Haluatko lämpimät kelit lomaksi? Jätä hellevaatteet kotiin ja varustaudu kylmään säähän. Tosin nämä keinot ei toimi takuuvarmasti, sillä jos jokin voi mennä pieleen se menee pieleen ja joskus sataa vaikka olisi sateenvarjo, kurahousut, kumpparit ja sadetakki sekä vaihtovaatteet siltä varalta että jotain kuitenkin kastuu.

Kyllä, tämä on huomattu! Helsingissäkin kannoin satikkaa pitkin kaupunkia, ja seuraavana päivänä jätin sen kotiin: '' Ei siellä kuitenkaan sada.'' Ja mites kävikään...

On se muuten ärsyttävää, kun täällä tulee vettä lumen sijasta! Normaalisti olisi jo kivat pakkaset ja lunta tarpeeksi ulkokentän jäädyttämistä varten, mutta ei! Kyllä täällä päivät on plussan puolella... Ja kun taivas ei tiedä, mitä tänne pitäisi tiputtaa, niin sataa kaikkea mahdollista veden ja lumen välillä. Tähän asti eksoottisin kokemus on ollut jääkide-armeija, joka hyökkäsi kimppuuni toissapäivänä.

There is no ignorance, there is knowledge.

26.10.2013 17:43 #84 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Randomi jutusteluketju
Olen itsestäni huikean ylpeä, koska piirtäminen tuntuu taas luonnistuvan vuosikausien tuottamattoman periodin jälkeen. Silloin tällöin on kyllä tullut raapusteltua alkeellisia hahmotelmia, mutta nyt olen saamassa ihan oikeasti jotain aikaan. En tiedä, mikä aivoissani on naksahtanut, mutta joka tapauksessa ideoita syntyy taas ilman väkisinvääntämistä.

Olen pelaillut pari päivää Conan-nimistä mättöpeliä, joka julkaistiin joskus 2000-luvun alkupuolella. Conan-fanina uskoin saavani rahalle vastinetta, mutta eipä osunut arvaus oikeaan. Peli on rehellisesti sanottuna jumalattominta paskaa, mitä on tullut vastaan vähään aikaan. Rukoilen Cromia, että kyse on vain alkushokista ja että peli paranee edetessään.

Tajusin kauhukseni, että Pasi Viherahon videot ovat aika hauskoja, jos niitä katsoo pienessä maistissa. Katsoin hiljattain Tubettajat-dokumentin ja tämä karvainen mies esiintyi siinä suurimman osan ajasta. Siinä on kyllä miehisin mies, mitä Suomesta löytyy.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

26.10.2013 19:33 #85 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Randomi jutusteluketju

Karajishi kirjoitti: Tämä on niin tuttua! Jotenkin tuntuu että kaikki maailman sateet tulee aina juuri tänne ja juuri sellaisena päivänä kun olen unohtanut sateenvarjon kotiin!

Minä kun olen työelämässä ja vieläpä minulla on oma työpiste kaappeineen, niin päätin sitten ostaa toisen sadetakin ( Varustelekasta, tietysti ). Tungin sinne kaapin perälle vain noiden tilanteiden takia.

Tämä varotoimi ei kuitenkaan aiheuttanut maanlaajuista kuivuutta.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
26.10.2013 23:42 #86 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Randomi jutusteluketju

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

27.10.2013 00:05 #87 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Randomi jutusteluketju

Rasimus kirjoitti: Hee... Luulin pitkään, että Varusteleka on vain jokin parodiasivusto, mutta ihan aito liike se ilmeisestikin on jos Echramathkin on sieltä saanut tavaraa.

Kyseessä ei sinällään ole uusi ilmiö, jokainen muistaa varmaan jonkun divarin, baarin tai sekatavarakaupan, jonka kauppis on "varsinainen persoona", ja tässähän sellainen vain jalkautunut nettiin.

Lekan toiminta oikeasti on ollut ihan asiallista ja siellä sentään kerrotaan ihan suoraan, jos joku tuote on huono. Armeijaylijäämän kanssa kun voi välillä saada käsiinsä vähän mitä sattuu ja kyllähän se silti jollekin johonkin käyttöön voi kelvata.

Neuvostoliittolainen kärsimyssäkki oli ennen maailman huonoin reppu, mutta kun Lekassa kuultiin, että jossain markkinointikurssilla käytetty sitä sivua jonkun sortin varoittavana esimerkkinä ("älkää ikinä haukkuko omaa tuotetta") niin nythän se on sitten maailman paras reppu.

• Iivari hahmo
  • Iivari
27.10.2013 00:09 #88 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Randomi jutusteluketju
Joo, Rasimus et ole yksin, mutta oot kyllä nörttinä spefiharrastajana hassussa kuplassa, jos Echramath on oikeasti ensimmäinen, jonka kuulet aidosti ostaneen noita Varustelekan tuotteita. On nimittäin näissä piireissä aika suosittu kauppa.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

27.10.2013 00:24 #89 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Randomi jutusteluketju
Esim. tämä saksalainen jääkärireppu on sikäli erinomainen spefihenkinen varuste, että sen lisäksi että se on kohtuullisen tilava, inhimillinen selässä, edullinen ja ruma kuin saatana, se on niin jykevää tekoa, että jos maailma sattuu kohtaamaan apokalypsin ja muuttuu post-apokalyptiseksi, se kestää pitempään kuin tai ainakin siihen asti, että mutantit Neotampereella saavat jonkinlaisen teollisen tuotannon käyntiin.

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Vesivelho
27.10.2013 00:55 #90 : Xariel
Vastaus käyttäjältä Xariel aiheessa Randomi jutusteluketju
Randomisti tuli mieleen,että muistakaahan siirtää kellojanne taaksepäin tunti! Oikeasti se pitäisi tehdä klo 04:00, mutta kai se on ihan hyväksyttävää tehdä vasta kun herää aamulla. :wink:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nafisan

27.10.2013 01:32 #91 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju

• Rinja
27.10.2013 01:38 #92 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Randomi jutusteluketju
Ah, kellojen siirto, juuri sopivaan saumaan korjaamaan unirytmiäni :cheesy: Huomenna pitäisi olla niinkin aikaisin kuin kello 15 jossain, ja tässä viime päivinä olen heräillyt siinä kello 14-17 välillä.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

27.10.2013 01:46 #93 : EndlessMoment
Vastaus käyttäjältä EndlessMoment aiheessa Randomi jutusteluketju

Dyn kirjoitti: Joku muistutti FB:ssä henkeen 'eihän ketään tarvitse oikeasti muistuttaa' ja - minä pieni tyhmä ihminen - tosiaan jälleen tänä vuonna tarvitsin sitä muistutusta. Vaikka kelloja on siirretty herra ties miten pitkä aika nimenomaan kirjamessuviikonloppuna, niin ei voinut sitten leikata. Onneksi tuli huomautus ajoissa. Kännykkä ja tietokoneet nyt hoitavat moiset pikkuseikat itsekin, mutta kovasti mulla on tapana lähteä joka paikkaan keittiön seinäkellon mukaan. :cheesy:

Kuulun itse siihen luokkaan -lienenkö ainoa jäsen :lol: - joka tarvitsee tuon muistutuksen joka ikinen vuosi, vaikka luulisi sitä pikkuhiljaa oppivan, että niitä kelloja siirretään. Silti tämä päivä tulee aina ihan puskista. Nyt täytyisi vielä sen verran harjoittaa muistia, että muistaisi tämän vielä aamullakin kun nuo seinäkellot täytyisi käännellä. Ja kaikkien muiden digitaalisten mutta vähän vähemmän viisaiden laitteiden kanssa taistelu siitä miten se uusi kellonaika nyt asetetaankaan.

27.10.2013 01:52 #94 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju
Ajattelin pelata varman päälle ja kääntää fyysiset kellot tässä kunhan nukkumaan mennään... Herää sitten 'oikea-aikaisena'.

• Nafisan hahmo
  • Nafisan
27.10.2013 03:49 #95 : Nafisan
Vastaus käyttäjältä Nafisan aiheessa Randomi jutusteluketju

Minulla on myös FB:ssä kavereita, jotka muistuttavat tästä joka vuosi. En tosiaankaan muistaisi ilman, että joku sanoo. :) Nyt sain muistutuksen täällä Risingissa, kiitos siis siitä! :heart:

27.10.2013 07:54 #96 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Randomi jutusteluketju
Hah, olin juuri eilen katsonut kalenterista, että kesäaika päättyy, mutta olin jostain ihmeen syystä ajatellut, että siirrän kellot vasta sunnuntaina illasta. En ole koskaan tehnyt niin, joten en ymmärrä että mistä moinen ajatus... Joten heräsin tänään tunnin aikaisemmin, ja vasta koneella istuessa ihmettelin, että miksi kello on tunnin jäljessä. Mutta eipä siinä mitään, menoja on vasta iltapäivästä, joten voin hyvin kuluttaa ylimääräisen tunnin lukemiseen. Tai Risingilla roikkumiseen.

27.10.2013 12:09 #97 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Randomi jutusteluketju
En muuten tajua miksi Windowskin edelleen oletuksena siirtelee koneen kelloa oikeasti. Linuxissa koneen kello on (käytännössä kaikissa jakeluissa) (ellei joku tamperoi asetuksia) UTC-ajassa ja sitten lasketaan käyttäjälle päiväyksen ja ilmoitetun sijainnin mukaan mitä kello on. Macissa on kai sama juttu. Huomattavasti mukavampaa noin teknisesti, kun ei tule sellaisia järjettömyyksiä, että tulisi sama kellonaika kahdesti.

Windowsissakin tuon saa päälle kai nykyään. Ainakaan dualboottikoneessa ei siis tule sekavia kello-ongelmia. Muistan kun minulla oli joku pelikäyttöön asennettu XP, jossa kello oli aina pari tuntia edellä ja jota piti erikseen kieltää olemaan koskematta siihen.

• Rinja
30.10.2013 11:53 #98 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Randomi jutusteluketju
Toissayönä paleli aivan hirvittävästi. Luulin jo moisesta vaivasta päässeeni tänne muutettuani, koska viime talvelta en muista ainoatakaan paleluyötä. Nytkään ongelmana ei ilmeisesti ole niinkään ulkoilman lämpötila (joka on sentäs jatkuvasti plussalla) vaan kosteus ja tuulisuus ja luultavasti myös taloyhtiön lämmityspolitiikka.

No, töissäyönä kokeilin ns. vanhaa konstia, eli kasasin päälleni ylimääräisen peiton, college-housut, villasukat, fleece-takin, pipon ja villakaulaliinan, jota en käytä ulkonakaan alle kolmenkymmenen asteen pakkasilla (eli täällä etelässä en käytännössä koskaan) sillä se on lämmin kuin mikä. Eihän moinen varustautuminen tietenkään auttanut yhtään sen enempää kuin ennenkään, koska kamppeet vain pitävät ruumiinlämmön sellaisena kuin se on eivätkä suinkaan nosta sitä. Paleli vaan palelemistaan. Kello tuli jo vaikka mitä ja lopulta urvahdin ihan vaan ylimaalliseen väsymykseen, mutta tietenkin heräsin muutaman tunnin päästä siihen että tunsin tukehtuvani ja läkähtyväni ja silmät vuosivat vettä kuin Ämmänkoski sen villakaulaliinan takia. Nukahtaminenhan on minulla se kynnyskysymys, sillä nukkuessa kyllä lämpenee, tai ainakaan en ole koskaan varsinaisesti herännyt paleluun.

Viime yöksi päätin uudistaa toimintamallia havaintojeni pohjalta. Jos kerran peitto ja muut varusteet vain säilyttävät jo olemassaolevan ruumiinlämmön, ehkä ratkaisuna on saada ruumiinlämpö ylös juuri ennen nukkumaanmenoa? Mietin jonkinlaista jumppaa, mutta onneksi täällä oli vielä helpompi tapa saatavilla: poljeskelin kuntopyörälläni viisi minuuttia - vähempikin olisi riittänyt, mutta varmuuden vuoksi - ja hyppäsin sitten suoraan sänkyyn. Lämpö pysyi hyvin ihan yhdenkin peiton avulla, enkä tarvinnut mitään ylimääräistä rompetta. Nukahtaminen kävi erinomaisen mukavasti :cheesy: Rinjan kootut niksit, osa 1.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

31.10.2013 07:27 #99 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Randomi jutusteluketju

Rinja kirjoitti: Mietin jonkinlaista jumppaa, mutta onneksi täällä oli vielä helpompi tapa saatavilla: poljeskelin kuntopyörälläni viisi minuuttia - vähempikin olisi riittänyt, mutta varmuuden vuoksi - ja hyppäsin sitten suoraan sänkyyn. Lämpö pysyi hyvin ihan yhdenkin peiton avulla, enkä tarvinnut mitään ylimääräistä rompetta. Nukahtaminen kävi erinomaisen mukavasti

Kuulostaa varsin toimivalta ratkaisulta! :cheesy: Pitäisiköhän mun kokeilla jotain vähän vastaavaa, tosin ehkä korvata kuntopyöräily imuroinnilla? Pysyisi kämppä vapaana villakoirista ainakin talven.

Niiskuttaako kukaan muu, ja jostain muusta syystä kuin mahdollisesta flunssasta? Luulen, että olen allerginen jollekin, koska kurkkuni on vähän kuiva ja niiskutan. Päänsärkyä tai mitään muutakaan normi flunssan/vilustumisen oireita ei ole, ja antihistamiini auttaa näihin nykyisiin oireisiin.

31.10.2013 12:57 - 31.10.2013 13:02 #100 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Randomi jutusteluketju
Työpaikalleni saadaan kohta jonkinlaiset taukoliikuntavälineet. Voin kuvitella, miten kaikki tekevät innoissaan jotain pilates-liikkeitä ja jatkavat sitten töitä täydellä teholla. Oikeasti niitä välineitä ei käytä kukaan, en ainakaan minä. Paitsi jos niihin kuuluu painonnostopenkki, sitten otan paidan pois joka tauolla ja pumppaan rautaa niin että Crixus-tyyppinen rintakehäni kiiltelee hiestä.

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Viimeksi muokattu: 31.10.2013 13:02 Mustelmann.

Pisania, Lyyskis, Ruska
Uusin jäsen: Ruska