Mistä nimimerkkisi tulee?

• Dragonil hahmo
  • Dragonil
05.10.2013 16:32 #21 : Dragonil
Vastaus käyttäjältä Dragonil aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Nimimerkkini on väännös Fairy Tailin päähenkilön Natsu Dragneelin sukunimestä. Pidän lohikäärmeistä yli kaiken, ja koska Natsukin on yhden kasvattama, niin miksipä ei :cheesy:

There is no ignorance, there is knowledge.

05.10.2013 17:09 #22 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Kirjaneito on jostain aivojeni syvimmistä kolkista väännetty kirjainyhdistelmä, kun Risingille rekisteröityessäni piti äkkiä keksiä jokin nimimerkki. Kirjaneito on pieni väännös linnanneidosta, tosin huomattavasti kirjakeskeisempi. :wink: Muistelen jossain vaiheessa harkinneeni nimimerkin vaihtoa, mutta nyt alan olla en verran kiintynyt nickiin (+ blogini on saman nimen takana) etten halua enää vaihtaa.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

05.10.2013 19:19 #23 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Keksin Kuunliekin kun alkukesästä tänne uskaltauduin rekisteröitymään. Sen keksimisessä taisi mennä poikkeuksellisesti jopa muutamia päiviä. Useimmiten kun keksin nimimerkin varsin nopeasti - se vain pälkähtää jostain päähäni ja tuntuu kivalta. Mutta tämän kanssa sai liikutella harmaita aivosoluja enemmänkin. Koskapa tämä on yksinomaan tänne keksitty sitä ei ainakaan vielä ole käytössä muualla.

Halusin jotain, mikä sopii minuun, onhan se ensimmäinen asia, jonka täällä näkee persoonastani. Mielessä oli jotain mikä liittyy susiin. Lopulta susista ajatus eksyi kuuhun ja päätin että nimimerkissäni on sana kuu. Pelkää kuu kuitenkin tuntui tylsältä, joten aloin miettiä siihen liitettä. Kuujotain, jotainkuu tai kuunjotain. Lopulta päädyin jotenkin liekkiin. Mallailin sitä ensin englanniksi, mutta päädyin lopulta armaaseen suomenkieleen.

Pidän yöstä ja kuutamosta (ja Kuutamosta), ne on jotenkin kiehtovia, samoin kuin sudet, joista tähän alunperin päädyttiin. Myönnetään yhteys on aika heikko, mutta se on olemassa, ainakin omassa päässäni. Yö on jotenkin ominta aikaani. Liekki taas kuvaa ehkä rauhallista, mutta joskus räiskähtävää persoonaani aika hyvin ja tulikin osaa olla kiehtova ja lumoava. Kokonaisuutena sanaa ajatellen se on mahdoton. Mikä on oikeastaan myös vain plussaa, en edes osaa selittää miksi. (Tosin, luulenpa että kuunliekki tai kuunliekit tulee tarkoittamaan tulevassa nanossani revontulia, joten sillekin sanalle saatiin "järkevä" merkitys.) Melkein kaikista nimimerkeistäni uupuu logiikka, kun niitä tarkastelee oikeasta kulmasta. Tai vähintään se on kummallinen. Tuo sana tuntuu myös kokonaisuutena sopivan särmikkäältä, mutta ei liian.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

• Jupe hahmo
  • Jupe
05.10.2013 21:17 #24 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Johanna-> Jupe. Niin yksinkertaista eli vanha lempinimi jota käytän netissä. Mulla on pitkät etunimet sekä sukunimi joten on kivempi käyttää lyhyttä nimeä.

Vaikka ranskaa en osaa tiedän että Jupe on hame ranskaksi, muutenkin käytän paljon hameita. :smile:

06.10.2013 17:58 #25 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?

Jupe kirjoitti: Johanna-> Jupe

Minulle tulee Jupesta välittömästi mieleen Jupe Laamanen ja hänen hieno pärstänsä, joka toimii myös kuvakommenttina erinäisillä kuvalaudoilla. Et varmaan halunnut tietää tätä, mutta kerroinpa silti.

Oman nimeni syntyi selatessani Mustaa Raamattua, jossa mainittiin jokin demoni tai henkiolento, joka kantaa kyseistä nimeä. Ajattelin, että sehän näyttää ja kuulostaa aika hyvältä ja voisi siksi sopia minullekin.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

• Hanjeu hahmo
  • Hanjeu
06.10.2013 21:35 #26 : Hanjeu
Vastaus käyttäjältä Hanjeu aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Oma nickini on sellainen, jonka keksin kahdeksan vuotiaana kun taritsi sähköpostiin käyttäjänimen. Sehän on äännelmä nimestäni Hanna. :wink: Sen jälkeen se on vain jäänyt, kun se on niin yksinkertainen ja helppo, mutta ihmiset muistaa hyvin myös oikean nimeni. Muuten minut tunnetaan myös Florannana ja Floranna2sena, lähinnä englanninkielisessä blogissani ja tumblrissa.

Kirjastotäti - voima ja legenda

• Jupe hahmo
  • Jupe
07.10.2013 20:58 - 09.10.2013 01:29 #27 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?

Astorethein kirjoitti:

Jupe kirjoitti: Johanna-> Jupe

Jaah,googletin tuon nimen ja en ole ikinä tainnut nähdä kuvaa kyseisestä henkilöstä. Noh en ole traumatisoinut. :smile: Jupe henkilönä tulee itseleni mieleen Jupe Tuomola. Niin ja sen unohdin mainita että tiedän että Jupe on miehen nimi, en ole itse keksinyt lempinimeä.
Viimeksi muokattu: 09.10.2013 01:29 Iivari. Syy: lainauskorjaus

• Shireh hahmo
  • Shireh
    Kisälli
12.10.2013 17:27 #28 : Shireh
Vastaus käyttäjältä Shireh aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Nimimerkkini on väännös shirenhevosesta. Ehdoton suosikkirotuni.

• icecube hahmo
  • icecube
    Kaartilainen
12.10.2013 21:10 #29 : icecube
Vastaus käyttäjältä icecube aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Luovuuden puute yhdistettynä jääpalan mutusteluun. :smile:

"Every story must grow old."

~ Ben Howard - Black Flies

• Jaragil hahmo
  • Jaragil
12.10.2013 23:52 #30 : Jaragil
Vastaus käyttäjältä Jaragil aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Oma nickini oli olemassa ennen Risingille rekisteröitymistä, olkoonkin että vain parilla kuukaudella. Muokkailin sen eräänä iltana erään hahmoni nimeksi, mutta se vakiintui paremmin käyttöön Risingilla. Lähtökohtana oli Tolkienin Gil-galad, josta nappasin käyttööni tähteä tarkoittavan gil-sanan - fanitin siihen aikaan hirveästi Tolkienin haltiakieliä, ja noh, fanitan edelleen. Tämän ympärille aloin sitten kokeilemaan erilaisia tavuja ja jossain vaiheessa päädyin Jaragiliin, joka on nykyisin jo niin vakiintunut, että monet kaverini kutsuvat minua siitä johdetulla lempinimellä, joka on nykyisen avatarani pohjana.

Olen ihan tyytyväinen nickiini. Se on suht uniikki ja toimi pitkään puhtaasti Rising-nickinäni, joskin nykyisin se on käytössä myös pelitunnuksenani. Tosin huomasin hiljattain, että joku kanadalainen on omaksunut sen omaksi Xbox-tunnuksekseen, mikä suoraan sanottuna harmittaa, koska olin monia vuosia ainut Jaragil internetissä. Noh, loppujen lopuksi ei niin monimutkainen nimi, joten kaipa tätä olisi pitänyt osata odottaa.

"Here We Stand"
- Words of House Mormont

15.10.2013 00:08 #31 : HervotonHeny
Vastaus käyttäjältä HervotonHeny aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Omani (jonka muuten juuri Risingin päivityttyä päivitin itseäni kuvaavammaksi) on erään ystäväni minulle vuosien takaisessa peli-illassa antama nimi. Jotta xbox-ohjaimemme eivät yön mittaan menisi sekaisin, yksi porukastamme teki maalarinteippinimilaput ohjainten paristokoteloihin. Omissani lukee vielä tänäkin päivänä Hervoton Heny, jonka sittemmin otin käyttööni lähes kaikissa peli- ja muissakin vastaavissa tunnuksissa :cheesy:

• Laine hahmo
  • Laine
20.10.2013 17:40 #32 : Laine
Vastaus käyttäjältä Laine aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Tais olla ensimmäinen asia mikä mieleen sillä hetkellä tuli :o

20.10.2013 18:24 #33 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?

LittleFairy kirjoitti: Tais olla ensimmäinen asia mikä mieleen sillä hetkellä tuli :o

Onneksi nykyään nimimerkin vaihtaminen onnistuu helpommin kuin ennen, jos satut samaan itsellesi paremman nimen inspiksen. En kylläkään tarkoita, että nimimerkkisi olisi huono.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

• Aemilia hahmo
  • Aemilia
    Upseeri
20.10.2013 19:55 #34 : Aemilia
Vastaus käyttäjältä Aemilia aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Nimi tulee Emilystä, Aemilia on latinalaisversio, mutta löytynyt Shakespearen ajan Englannin kautta. Tuntui sopivan tähän maailmaan parhaiten, enkä osaisi lähteä enää vaihtamaan. Jos tekisin tunnusta nyt, saattaisin olla Emli. Sillä nimellä monet foorumilaisetkin tuntevat.

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

• Pagba hahmo
  • Pagba
    Kisälli
21.10.2013 10:06 #35 : Pagba
Vastaus käyttäjältä Pagba aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Nikkini on evoloitunut Konnussa. Sen aiempi muoto oli Papa Legba voodoouskonnon tuonpuoleisen portinvartijan mukaan, mutta se lyheni Pagbaksi. Uniikki nikki se ei ole, vaan se on maailmalla käytössä sukunimenä ja taisi joku korkea-arvoinen buddhalainen oppinutkin olla kaimani. Olisin voinut alkaa käyttää irl-lempinimiäni scifistien ja tolkienistien piirissä, nimittäin Doctor Manhattania tai Keijukasta, mutta se ei tuntunut oikealta. Minulle foorumipersoonallisuus on kuin roolipelihahmo, jolla on joitain kirjoittajasta poikkeavia luonteenpiirteitä, joten en voisi esiintyä "oikeilla" nimilläni täällä tai muilla foorumeilla.

Yleistäminen on väärin aina ja kaikissa tilanteissa.

21.10.2013 20:54 #36 : EndlessMoment
Vastaus käyttäjältä EndlessMoment aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Nikkini oli reksiteröityessäni aika lyhyen pohdinnan takana, enkä ole ihan varma kuinka paljon siitä enää pidän. Rekistöryityessäni se tuntui vielä hyvältä idealta mutta jooh, pikkuhiljaa sen pituus ja kirjoitusasu on alkanut häiritsemään. Alunperin nimi tuli suoraan ensimmäisen koirani rekisterinimestä, ja se onkin yksi syy miksen sitä kuitenkaan haluaisi ehkä vaihtaa. Toimiihan se hienona kunnianosoituksena :cheesy: . Muilla foorumeilla en tätä nimimerkkiä käytä ollenkaan.

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut
21.10.2013 21:58 #37 : Sapfo
Vastaus käyttäjältä Sapfo aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Sapfo on kaunis nimi, yksinkertaisesti.
Ja, Sapfo on Sapfo!! Kuka ei tietäisi Sapfoa??
Jopa Platon sanoi Sapfon olevan kymmenes muusa ja hei, Platon on sentään Platon!!

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

23.10.2013 19:43 #38 : Logikärmes
Vastaus käyttäjältä Logikärmes aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Lohikäärmeet ovat aina lapsuuden dinosaurusinnostuksen päättymisestä lähtien olleet lähellä sydäntäni, ja fantasia- ja scifikirjallisuuteen erikoistuneella foorumilla ne löysivät sitten aika luonnollisesti tiensä myös nimimerkkiini.

Pientä kustomointia piti sanaan vain lisätä, täällä kun tuppaa pyörimään myös Louhikäärme-niminen henkilö. Etuliite "logi" on muinaisskandinaavinen sana, joka tarkoittaa kuulemma tulta. Tämän sanan on myös epäilty olevan lohikäärmeestä erikoisesti löytyvän "lohen" alkuperänä.

Kärmes-päätteen valitsin sitten ihan vain yrityksenä olla edes hieman omaperäinen, ja onhan sillä myös mukavan vanhakantainen sointi. Yritykseni tosin ilmeisesti epäonnistui, sivuston edellisen muutoksen yhteydessä kun jotkut ilmaisivat tyytyväisyytensä siihen, miten Louhikäärmeen ja Logikärmeksen pystyi profiilikuvien avulla viimein erottamaan kunnolla toisistaan. :blush:

Minulla on tapana miettiä nimimerkkini hyvinkin tarkkaan, koska en halua joutua niitä enää jälkikäteen vaihtamaan. Haluan myös, että nimimerkkini on jokaisella sivustolla uusi ja erilainen, osin varjellakseni yksityisyyttäni ja osin ihan vain siksi, että se tuntuu luovalle henkilölle melkein jonkinlaiselta kunnia-asialta. :lol:

En käytä siis tätäkään nimimerkkiä millään muulla sivustolla, vaan se on pyhitetty yksin Risingshadown käyttöön! :cool:

Draco dormiens nunquam titillandus.

23.10.2013 20:46 #39 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Meikäläisen nimimerkin alkuperä on aika selvä jokaiselle Weis/Hickman tuotantoa lukeneelle. :tongue:
Syy miten se päätyi tänne käyttöön on yksinkertainen; olin juuri uudelleen lukemassa Dragonlance sarjaa, kun rekisteröidyin käyttäjäksi ja :heart: Raistlin :heart: sattuu olemaan suosikkimaagejani kirjallisessa tuotannossa. Muualle ei tämä nimimerkki ole toistaiseksi vielä ehtinyt, ainakaan minun käyttämänäni.

• Ariana hahmo
  • Ariana
    Paimen
29.10.2013 13:14 #40 : Ariana
Vastaus käyttäjältä Ariana aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Belgarionin tarusta:)

Uusin jäsen: Ruska