Mistä nimimerkkisi tulee?

• Ageha hahmo
  • Ageha
21.09.2014 10:38 #61 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Herätänpäs tämän ketjun nyt. :smile:

Oma nimimerkkini tulee suoraan japanin kielestä ja tarkoittaa ritariperhosta, ellen ole aivan täysin erehtynyt. Tässä muodossa en ole tätä nimimerkkiä muistaakseni käyttänyt koskaan missään, väännöstä tästä kyllä. Siinä missä eka nimimerkkini Riisiin oli pitkän pohdinnan tulos (ja oli raudan kemiallinen merkki yhdistettynä erään TSH-hahmon nimeen), tämä syntyi aika nopeasti. Toisaalta taas en tiedä olisinko välttämättä halunnut japaninkielistä nimimerkkiä tänne, mutta toisaalta miksi ei (ja onneksi sen voi aina vaihtaa jos tulen toisiin ajatuksiin). Olen myös useammassa paikassa käyttänyt avatarina mangasta otettua mustavalkokuvaa ritariperhosesta.

Kyllä tämä sinällään tuntuu ihan omalta.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

• -DREV- hahmo
  • -DREV-
    Kisälli
21.09.2014 12:06 - 21.09.2014 12:07 #62 : -DREV-
Vastaus käyttäjältä -DREV- aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Nimimerkkini DREV tulee koirieni nimistä. ;)

Demi
Rico
Ella
Vette

Nyt on tullut yksi koira lisää, Pessi, ja kissa Appa, niin ei ole ihan tämänhetkiset lemmikit nimessä, mutta ei se mitään. :D

Arvaa mitä? Länness' on itä.
:') classic
Viimeksi muokattu: 21.09.2014 12:07 -DREV-. Syy: kirjoitusvirheet..

• punnort hahmo
  • punnort
23.09.2014 11:19 #63 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
punnort on lyhennetty ja skandiriisuttu väännös joskus muinoin muualla käyttämästäni nickistä Punainen Nörtti, joka puolestaan on sanaleikki punaisesta nortista ja nörtistä. Käytän punnortia nykyään vakionickinäni kaikkialla verkossa.

Uusi avattareni taas on hiukan tuhrittu versio tarot-kortti 'Taikurista', jossa pään yläpuolella leijunut ääretönmerkki on muutettu propellihatun potkuriksi.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

12.03.2015 18:14 #64 : sinidean
Vastaus käyttäjältä sinidean aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Nimimerkkini sinidean on syntynyt vuonna -97 tai -98, joka tapauksessa ollessani yläasteella. Silloin koulussamme luotiin jokaiselle oppilaalle oma ihkaeka sähköpostiosoite ja siihen oli joku kiva tunnus keksittävä!

Koska olin tuohon aikaan kova James Dean -fani (nähtyäni elokuvat Jättiläinen ja Eedenistä itään), niin teinitytön logiikalla oli tietenkin suorastaan välttämätöntä, että tämä suuri rakkauteni näkyisi jotenkin sähköpostinikissänikin... huoh. :roll: Eli nimimerkkini on yhdistelmä omasta etunimestäni ja James Deanin sukunimestä. (Kenties haaveilin olevani rouva Dean, mikä oli todella realistista ajatella 1950-luvulla kuolleesta homoseksuaalista näyttelijästä... :lol: )

Sinidean on ollut nyt vakionikkini eri foorumeilla/nettimaailmassa viimeiset noin 17 vuotta ja siitä onkin tullut vahva ja rakas osa identiteettiäni eli en vaihtaisi pois. :heart:

Niin ja sinidean seisoo nykyään sen verran vahvasti omilla jaloillaan, että en enää yhdistä sitä mielessäni James Deaniin. :smile:

• River hahmo
  • River
15.03.2015 21:56 #65 : River
Vastaus käyttäjältä River aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Joki ylläpitää ja luo elämää. Menee sinne minne mielii. Edustaa vapautta.
Vesirotta rakastaa jokea. Itse asuin lapsena joen lähellä. Ja sitten on tietysti River Song, joka ei anna kenenkään ryttyillä itselleen.
Monia merkityksiä. :heart:

It's never too late to become what you could be.

• Laine hahmo
  • Laine
10.11.2015 18:35 #66 : Laine
Vastaus käyttäjältä Laine aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Neferene on väännetty versio eräässä kirjassa esiintyvästä Neferetistä ja olen käyttänyt sitä eri paikoissa vuodesta 2011.

10.11.2015 21:03 #67 : Chain-of-destiny
Vastaus käyttäjältä Chain-of-destiny aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Mulla tulee lähes suoraan Kingdom hearts -pelistä. Yhden pelin nimi on Chain Of Memories ja pelissä puhutaan paljon destinystä eli kohtalosta:D Oon nykyään joka paikas sillä nikillä.
Profiilikuvast on pakko sanoo, et se on iki-ihana Peter Pan aka Jeremy Sumpter :heart: kertoo myöskin kertoo yhdestä elämänviisaudestani: Never grow old!

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
11.11.2015 09:04 #68 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Urheilupiireistä XD kun aloin käveleen ja pääsin ensimmäisille maajoukkue leirille niin siellä eräs keihäsvalmentaja Kimmo vaan pysäytti ja sano et mä nylkytän erinlailla. Sit sen vuoden nuorten EM kisoissa. Sama Kimmo joutui lapsenvahdikseni kun sain pienen lämpöhalvauksen. Kimmo esitteli minut parille ikäiselleni keihääheittäjälle. Siittä lähti sit se lähti elämään. Intissä en ollut Ojala vaan Nylkky jopa kapiaisille.

Race like first!
Train like second!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

11.11.2015 12:03 #69 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Nimimerkkini juontuu siitä, mitä olen. Niinpä käytän samansisältöistä nimimerkkiä muuallakin, joissain yhteyksissä englanninkielisenä. Tunnus sisältyy myös sähköpostiosoitteisiini, ja joskus sähköpostiosoitteen (suullisesta) jakamisesta sukeutuu pienimuotoinen pähkäily.

• Tsururun hahmo
  • Tsururun
    Kaartilainen
21.02.2016 02:08 #70 : Tsururun
Vastaus käyttäjältä Tsururun aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?

• Kikenn hahmo
  • Kikenn
    Vintiö
21.02.2016 02:16 #71 : Kikenn
Vastaus käyttäjältä Kikenn aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?

Tsururun kirjoitti: kaveri kun liittyi risingiin niin ruvettiin keksimään hänelle uutta nickiä ja samalla päätin keksiä itsellekin. ideana oli vaihteeksi vääntää joku kiva nick jostain inhokkinäyttelijästä tmv. ensimmäiseksi mieleen tuli japanilainen näyttelijä tooru kamitsuru (tai kamitsuru tooru, kuten olen tottunut nuo japanilaiset nimet sanomaan). no, siitä vääntyi söpösti tsururun~

Kyseinen kaveri löytyy tästä.. XD Omalla kohdalla nimi on samalla sanaleikki.

• Breza hahmo
  • Breza
    Kaartilainen
21.02.2016 21:53 - 21.02.2016 22:35 #72 : Breza
Vastaus käyttäjältä Breza aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Minun nimimerkki tulee siitä, kun leikin kerran google kääntäjällä :D Laitoinkohan jonkun puulajin ja siitä aloin kääntää sanaa erikielelle. En muista enään mistä kielestä toi on mutta google kääntäjän tuntien, en edes tiedä tarkoittaako toi edes puulajia :D

Kävin huvikseen katsomassa niin, bosnian kieltä, joka tarkoittaa koivua xD
Viimeksi muokattu: 21.02.2016 22:35 Hiistu. Syy: Yhdistin kaksi peräkkäistä viestiä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

• Marski hahmo
  • Marski
01.03.2016 20:27 #73 : Marski
Vastaus käyttäjältä Marski aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Lyhyesti. Se on miun lempinimi.

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

• Niksu hahmo
  • Niksu
01.03.2016 20:50 #74 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?

sinidean kirjoitti: Kenties haaveilin olevani rouva Dean, mikä oli todella realistista ajatella 1950-luvulla kuolleesta homoseksuaalista näyttelijästä... :lol:

:huh:

Enpä tiennytkään tuota!

Nimimerkkini oli nopeasti keksitty. Avanani oli pitkään Muumeista tuttu Surku-koira, mutta Surku ei ole kovin iskevä nimimerkki. Muistin että kerran, monia monia kesiä sitten, olin Espanjassa ja ostin sieltä pienen koirapatsaan, joka nimettiin Niksuksi. Siitä se sitten palautui mieleeni.

• Glaurung hahmo
  • Glaurung
06.03.2016 13:49 #75 : Glaurung
Vastaus käyttäjältä Glaurung aiheessa Mistä nimimerkkisi tulee?
Nimimerkkini tulee Tolkien kirjasta Hurini lasten tarinassa ilmenevässä lohikäärmeestä , jonka Turin sitten lopussa tappaa. Kirja on yksi suosikeistani ja olen lukenut sen monta monta kertaa.

kyty, Klaus Kaarre
Uusin jäsen: touko kumpulainen