Mistä nimimerkkisi tulee?

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
21.09.2014 10:38 #61

Herätänpäs tämän ketjun nyt. :smile:

Oma nimimerkkini tulee suoraan japanin kielestä ja tarkoittaa ritariperhosta, ellen ole aivan täysin erehtynyt. Tässä muodossa en ole tätä nimimerkkiä muistaakseni käyttänyt koskaan missään, väännöstä tästä kyllä. Siinä missä eka nimimerkkini Riisiin oli pitkän pohdinnan tulos (ja oli raudan kemiallinen merkki yhdistettynä erään TSH-hahmon nimeen), tämä syntyi aika nopeasti. Toisaalta taas en tiedä olisinko välttämättä halunnut japaninkielistä nimimerkkiä tänne, mutta toisaalta miksi ei (ja onneksi sen voi aina vaihtaa jos tulen toisiin ajatuksiin). Olen myös useammassa paikassa käyttänyt avatarina mangasta otettua mustavalkokuvaa ritariperhosesta.

Kyllä tämä sinällään tuntuu ihan omalta.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

-DREV-
Kisälli
-DREV- vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
21.09.2014 12:06 #62

Nimimerkkini DREV tulee koirieni nimistä. ;)

Demi
Rico
Ella
Vette

Nyt on tullut yksi koira lisää, Pessi, ja kissa Appa, niin ei ole ihan tämänhetkiset lemmikit nimessä, mutta ei se mitään. :D

Arvaa mitä? Länness' on itä.
:') classic

Viimeksi muokattu: 21.09.2014 12:07 : -DREV-. Syy: kirjoitusvirheet..

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
23.09.2014 11:19 #63

punnort on lyhennetty ja skandiriisuttu väännös joskus muinoin muualla käyttämästäni nickistä Punainen Nörtti, joka puolestaan on sanaleikki punaisesta nortista ja nörtistä. Käytän punnortia nykyään vakionickinäni kaikkialla verkossa.

Uusi avattareni taas on hiukan tuhrittu versio tarot-kortti 'Taikurista', jossa pään yläpuolella leijunut ääretönmerkki on muutettu propellihatun potkuriksi.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
12.03.2015 18:14 #64

Nimimerkkini sinidean on syntynyt vuonna -97 tai -98, joka tapauksessa ollessani yläasteella. Silloin koulussamme luotiin jokaiselle oppilaalle oma ihkaeka sähköpostiosoite ja siihen oli joku kiva tunnus keksittävä!

Koska olin tuohon aikaan kova James Dean -fani (nähtyäni elokuvat Jättiläinen ja Eedenistä itään), niin teinitytön logiikalla oli tietenkin suorastaan välttämätöntä, että tämä suuri rakkauteni näkyisi jotenkin sähköpostinikissänikin... huoh. :roll: Eli nimimerkkini on yhdistelmä omasta etunimestäni ja James Deanin sukunimestä. (Kenties haaveilin olevani rouva Dean, mikä oli todella realistista ajatella 1950-luvulla kuolleesta homoseksuaalista näyttelijästä... :lol: )

Sinidean on ollut nyt vakionikkini eri foorumeilla/nettimaailmassa viimeiset noin 17 vuotta ja siitä onkin tullut vahva ja rakas osa identiteettiäni eli en vaihtaisi pois. :heart:

Niin ja sinidean seisoo nykyään sen verran vahvasti omilla jaloillaan, että en enää yhdistä sitä mielessäni James Deaniin. :smile:

River
River vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
15.03.2015 21:56 #65

Joki ylläpitää ja luo elämää. Menee sinne minne mielii. Edustaa vapautta.
Vesirotta rakastaa jokea. Itse asuin lapsena joen lähellä. Ja sitten on tietysti River Song, joka ei anna kenenkään ryttyillä itselleen.
Monia merkityksiä. :heart:

It's never too late to become what you could be.

Laine
Laine vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
10.11.2015 18:35 #66

Neferene on väännetty versio eräässä kirjassa esiintyvästä Neferetistä ja olen käyttänyt sitä eri paikoissa vuodesta 2011.

Chain-of-destiny
Chain-of-destiny vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
10.11.2015 21:03 #67

Mulla tulee lähes suoraan Kingdom hearts -pelistä. Yhden pelin nimi on Chain Of Memories ja pelissä puhutaan paljon destinystä eli kohtalosta:D Oon nykyään joka paikas sillä nikillä.
Profiilikuvast on pakko sanoo, et se on iki-ihana Peter Pan aka Jeremy Sumpter :heart: kertoo myöskin kertoo yhdestä elämänviisaudestani: Never grow old!

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
11.11.2015 09:04 #68

Urheilupiireistä XD kun aloin käveleen ja pääsin ensimmäisille maajoukkue leirille niin siellä eräs keihäsvalmentaja Kimmo vaan pysäytti ja sano et mä nylkytän erinlailla. Sit sen vuoden nuorten EM kisoissa. Sama Kimmo joutui lapsenvahdikseni kun sain pienen lämpöhalvauksen. Kimmo esitteli minut parille ikäiselleni keihääheittäjälle. Siittä lähti sit se lähti elämään. Intissä en ollut Ojala vaan Nylkky jopa kapiaisille.

Race like first!
Train like second!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
11.11.2015 12:03 #69

Nimimerkkini juontuu siitä, mitä olen. Niinpä käytän samansisältöistä nimimerkkiä muuallakin, joissain yhteyksissä englanninkielisenä. Tunnus sisältyy myös sähköpostiosoitteisiini, ja joskus sähköpostiosoitteen (suullisesta) jakamisesta sukeutuu pienimuotoinen pähkäily.

Tsururun
Kaartilainen
Tsururun vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
21.02.2016 02:08 #70

Kikenn
Vintiö
Kikenn vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
21.02.2016 02:16 #71

Tsururun kirjoitti: kaveri kun liittyi risingiin niin ruvettiin keksimään hänelle uutta nickiä ja samalla päätin keksiä itsellekin. ideana oli vaihteeksi vääntää joku kiva nick jostain inhokkinäyttelijästä tmv. ensimmäiseksi mieleen tuli japanilainen näyttelijä tooru kamitsuru (tai kamitsuru tooru, kuten olen tottunut nuo japanilaiset nimet sanomaan). no, siitä vääntyi söpösti tsururun~

Kyseinen kaveri löytyy tästä.. XD Omalla kohdalla nimi on samalla sanaleikki.

Breza
Kaartilainen
Breza vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
21.02.2016 21:53 #72

Minun nimimerkki tulee siitä, kun leikin kerran google kääntäjällä :D Laitoinkohan jonkun puulajin ja siitä aloin kääntää sanaa erikielelle. En muista enään mistä kielestä toi on mutta google kääntäjän tuntien, en edes tiedä tarkoittaako toi edes puulajia :D

Kävin huvikseen katsomassa niin, bosnian kieltä, joka tarkoittaa koivua xD

Viimeksi muokattu: 21.02.2016 22:35 : Hiistu. Syy: Yhdistin kaksi peräkkäistä viestiä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

Marski
Marski vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
01.03.2016 20:27 #73

Lyhyesti. Se on miun lempinimi.

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
01.03.2016 20:50 #74

sinidean kirjoitti: Kenties haaveilin olevani rouva Dean, mikä oli todella realistista ajatella 1950-luvulla kuolleesta homoseksuaalista näyttelijästä... :lol:

:huh:

Enpä tiennytkään tuota!

Nimimerkkini oli nopeasti keksitty. Avanani oli pitkään Muumeista tuttu Surku-koira, mutta Surku ei ole kovin iskevä nimimerkki. Muistin että kerran, monia monia kesiä sitten, olin Espanjassa ja ostin sieltä pienen koirapatsaan, joka nimettiin Niksuksi. Siitä se sitten palautui mieleeni.

Glaurung
Glaurung vastasi aiheeseen: Mistä nimimerkkisi tulee?
06.03.2016 13:49 #75

Nimimerkkini tulee Tolkien kirjasta Hurini lasten tarinassa ilmenevässä lohikäärmeestä , jonka Turin sitten lopussa tappaa. Kirja on yksi suosikeistani ja olen lukenut sen monta monta kertaa.