• Laine hahmo
  • Laine

14.12.2013 12:56 #41 :: Laine
Mistä nimimerkkisi tulee?
LittleFairy oli jotenki kaukaa haettua, tätä nykyistä olen käyttänyt jo monen vuoden aikana useammassa paikassa, joten on tuttu ja turvallinen.

• Veadela hahmo
  • Veadela
    Epäkuollut

14.12.2013 16:20 #42 :: Veadela
Mistä nimimerkkisi tulee?
Oikean nimeni lempinimestäni. Se on tuttu ja turvallinen sekä se ei pääse unohtumaaan :)

• w-a-r-i hahmo
  • w-a-r-i

15.12.2013 21:13 #43 :: w-a-r-i
Mistä nimimerkkisi tulee?
W-a-r-i tuli jonkun mutkan kautta aluperäisestä Warchild nimestä, jota joskus kakarana käytin, joka on siis CoBn yksi biisi... :D Joka sitten lyhentyi wariksi, joka oli toisaalta hyvin usein käytetty, joten sinne sitten lisäiltiin pari viivaa. Ja Wari nyt sit jäi yleisesti käyttöön koska kaikki tutut ties sen :)

28.01.2014 22:02 #44 :: celeblith
Mistä nimimerkkisi tulee?
Nimimerkkini on koottu Tolkienin haltiakielen sanoista. Eli aikanaan kun piti nimimerkkiä keksiä, heitin ensin jonkun sanan ja hieman myöhemmin aloin enemmän pohtimaan ja vaihdoin nimen. Haltioita aina rakastaneena, tartuin Tolkienin Silmarillioniin ja sen liitteisiin ja alkoi tutkiminen ja kokeilu. Ja päädyin minusta sopivan kuuloisiin sanoihin ja merkityksiinkin.

celeb=hopea, tämän sanan valintaan ei mennyt kauaa, hopea on aina ollut se kultaa kauniimpi. lith=tuhka, se kuulosti kauniilta, sopi celeb-sanan kanssa yhteen, myös suorana suomennoksena: hopeatuhka. Nimen kirjoitan aina pienellä, koska iso alkukirjain ei vain sopinut tässä silmääni.

Tämän nimen olen omaksunut aivan sopivaksi ja omakseni, en vaihtaisi sitä enää mihinkään.
Tykännyt: Tapsa, sinidean, Ageha

• Lexei hahmo
  • Lexei

14.04.2014 12:30 #45 :: Lexei
Mistä nimimerkkisi tulee?
Lexei on minun lapsuuden parhaan kaverini minulle antama lempinimi, jota olen käyttänyt yleisesti hyvin monessa paikassa. (muistan paremmin kun sama useammassa paikassa). Oikea nimeni on Aleksi, eikä kukaan muu ihminen ole tainnut koskaan kutsua minua lexei nimellä. Vielä nykyäänkin tämä ystävä saattaa kutsua minua kyseisellä nimellä, se on ikäänkuin hänen yksityisoikeutensa .

• Strato hahmo
  • Strato

16.04.2014 11:59 #46 :: Strato
Mistä nimimerkkisi tulee?
Suurena Stratovarius fanina halusin jotenki yhdistää nimimerkkini bändiin. Koska en kuitenkaan kehdannut käyttää bändin nimeä kokonaisuudessaa, ja koska suosikkikappaleeni Stratovariukselta on nimeltään Stratofortress, päätin yhdistää nämä kaksi ja päädyin Stratoon, joka sopii myös hyvin suomalaiseen suuhun lausuttavaksi.

16.04.2014 13:06 #47 :: maahinen
Mistä nimimerkkisi tulee?
Lajini. Nimenä minun käytössäni vain täällä, mutta erilaisten sanaleikkien kautta kaikki nettinimeni yhdistyvät toisiinsa, ja niiden alku on ensimmäisessä aktiivinettiyhteisössäni vuodelta 1996. Se oli omistettu David Bowielle.

25.04.2014 15:44 #48 :: Kuurosokea Pianisti
Mistä nimimerkkisi tulee?
Viikko pari sitten aloin kirjoittamaan tarinaani uusiksi ihan improvisoiden. Jotenkin siihen sitten tuli pianisti, joka oli sekä kuuro että sokea.

Oikeasti näen näkötestissä toiseksi alimman rivin ja kuulen silloinkin kuin muut eivät haluaisi. Erityisiä musikaalisia lahjoja en omista. Vaskitorvet ovat kyllä kivoja.

29.04.2014 22:52 #49 :: Katjuska
Katja-> Katjuska.

Yleensä minulla menee hirveän kauan keksiä hyvä nimimerkki, mutta Risingille rekisteröityessä (sen jälkeen kun olin saanut kauan kadoksissa olleen salasanani) se kävi yllättävän helposti.

Englannin opettajani sanoo minua joskus Katjuskaksi, samoin mummoni, joten kun yritin vääntää jotain järkevän kuuloista nimestä "Katja" muistin tämän lempinimen. Olin rekisteröitynyt tänne Risingille joskus viime kesäkuussa, mutta loman temmellyksessä olin unohtanut salasanani. Tuolloinen nimimerkkini oli mielestäni aika kaukaa haettu, Catgirl. Rakastan kissoja, olen tyttö=Catgirl. Lopulta kun syksyllä sain käyttäjäprofiilini tunnukset takaisin, päätin vaihtaa nimen Katjuskaksi johon olen täysin tyytyväinen.

21.05.2014 14:02 #50 :: GetihUmbra
Mistä nimimerkkisi tulee?
Nimimerkkini on latinaa ja tarkoittaa kahta asiaa (eikä yhtään kieliopillisesti!) laitettuna yhteen. Eli Verta ja Varjoa, koska ne ovat minun elämäni kohtaloita. Minua löytää ympäri nettiä ainakin kuudella eri nickillä, joten ehkä joskus yhdistän ne... Umbra ja Yawe ovat yleisimmät. Toisaalta ne eivät ole niinkään omaperäisiä, mutta mikäs siinä. Likihäiriöisenä en juurikaan julkaise mitään tekstejä, koska aina on joku kiusanhenki ja pilkunviilaaja napisemassa pienistä virheistä, joita teen ymmärtämättäni. Lukeminen on kuitenkin ihanaa, koska siihen ei lukihäiriöni rajat yllä, luen siis sujuvasti, tosin kuin lukihäiriö antaa ymmärtää nimikkeenä. Niitä on vaan montaa eri tyyppiä... mutta ei siitä sen enempää! Risingshadow on uusi tuttavuus, mutta uskoisin, että mukava semmoinen!

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

21.05.2014 16:13 #51 :: Nylkky
Mistä nimimerkkisi tulee?
Kaveriporukan keksimästä haukkumanimestä. Kilpakävely on kyl monen mielestä pikkusen persoonallinen mutta ei voi mitään ku rakastaa urheilua. :D

Nimi on jäänyt elämään ja eipä mua kaveriporukassa muulla nimellä enää kutsutakkaan.

• Melian hahmo
  • Melian

30.05.2014 15:39 #52 :: Melian
Mistä nimimerkkisi tulee?
En kyllä ole maailman kaunein, kuten haltian pitäisi olla, vaan aika tavallinen hiiri, mutta koen olevani viisas ja jalo henkilö.

31.05.2014 09:11 #53 :: Knox Gargol
Mistä nimimerkkisi tulee?

Melian kirjoitti: J.R.R. Tolkienin kirjasta, olen intohimoinen Tolkien-fani, ja jotenkin hahmon nimi tuntui kuvaavan minua, kun eilen otin ja rekkasin tänne.
Ja nikki on mukavan kuuloinen, ja pysyy mielessä. :cheesy:

Um... haltian? En haluaisi saivarrella, mutta Melian oli maia, ei haltia, vaikka haltiakuninkaan kanssa avioituikin.

• Melian hahmo
  • Melian

31.05.2014 10:27 #54 :: Melian

Knox Gargol kirjoitti:

Ja nikki on mukavan kuuloinen, ja pysyy mielessä. :cheesy:

Et saivarrellut ainakaan minun mielestä.
Kiitoksia täsmennyksestä!

31.05.2014 15:29 #55 :: Valokaapeli
Mistä nimimerkkisi tulee?
Mä en muista :shock:Oon irkannu tällä nickillä yli 10 vuotta ja käyttänyt melkeempä joka paikassa netissä liikkuessa. Yhden käden sormilla pystyy laskee paikat, joissa tää ois ollut jo varattuna ja niidenkin suhteen on mahdollista, että joskus aikaisemmin olen rekisteröitynyt kyseiseen paikkaan, mutta sen jälkeen vain unohtanut.

08.06.2014 16:39 #56 :: Aurelia
Mistä nimimerkkisi tulee?
Minun nimimerkkini on siis Aurelia. Se on minun virallinen fantasianimeni. au viittaa kultaan ja aurinkoon ja minusta näin kesään. Lisäksi se lähentelee Auroraa ja eikös se tarkoita aamuruskoa? Lisäksi kirjain A on minulle tärkeän henkilön nimessä alkukirjain.

Tajusin tässä yhtenä päivänä hauskan jutun kun luin seiskapäivään telkkaohjelmia. Siinä kolmosen uudessa sarjassa Nymfit vai mikä jota en seuraa, on joku hahmo jonka nimi on Aurelia Medusa tai jotain. Hauska sattuma.

08.06.2014 17:18 #57 :: Louhikäärme
Mistä nimimerkkisi tulee?

Aurelia kirjoitti: Tietääkö joku minua viisaampi ihminen tarkoittaako Aurelia vielä jotain? Esiintyykö se jossain mytologiassa tai muuta?

Aurelia on muinais-Roomalainen naisten etunimi, joka on muunnos sukunimestä Aurelius, joka puolestaan perustuu latinankieliseen sanaan aureus (=kultainen). Tätä nimeä kantoi mm. Julius Caesarin äiti .

08.06.2014 18:04 #58 :: Aurelia
Mistä nimimerkkisi tulee?
Herranjumala... En ollut ikinä ennen kuullutkaan tuosta. Kylläpä olen nimeni valinnut. :) Kiitos tiedosta :)

09.06.2014 00:22 #59 :: Formaldehyde
Mistä nimimerkkisi tulee?

Aurelia kirjoitti: Minun nimimerkkini on siis Aurelia.

Ennen kuin kerroit mistä nimesi tulee minä ehdin miettiä mahtaako nimesi ehkä olla viittaus Gérard de Nervalin kirjaan Aurélia.

Aurelia is the name Gerard de Nerval gives his muse, an unattainable love, likely based on a real actress he knew, who more or less provides the framing device for this memoir about going insane and the blurring of dream and reality.

Ylläoleva lainaus Goodreadsista käyttäjältä Richard.

14.06.2014 10:55 #60 :: Aurelia
Mistä nimimerkkisi tulee?
Kiitos tästäkin tiedosta ja anteeksi, että ehdin vastaamaan tähän viestiin vasta nyt. Minua hävetttää suunnattomasti tunnustaa, että englanninkielentaitoni on järkyttävän puutteellinen, jonka tosin aion tulevaisuudessa korjata kuntoon, mutta siksi laitoin tuon lainauksen googolen translate suomentajaan ja ymmärsin suunnilleen mitä lainaus tarkoitti vaikka käännös olikin onnettoman sekava.

Mutta en tosiaan ole lukenut tuota kirjaa. En edes tätä ennen ollut koskaan kuullutkaan siitä. On hauska huomata kun luulee keksineensä jonkin nimen ja tietää itse mitä sillä tarkoitti, niin sitten saakin huomata, että nimi voi tarkoittaa vaikka mitä muutakin asiaa, josta nimen valitsija ei itse tiennyt mitään.

Tosin olen miettinyt asiaa vähän ja minusta tuntuu hämärästi, että olen sittenkin lukenut roomalaisesta Aurelius -nimestä jossain joskus kauan sitten, joten Aurelia -nimeeni saattaa liittyä alitajuntaisia juttujakin liittyen niihin roomalaisiin.