Hillo vai manteli?

×

Kysely: Mitä on laskiaispullasi täytteenä?

hilloa
9 19.1%
pelkkää kermavaahtoa
1 2.1%
Äänestäjiä yhteensä: 47
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
13.02.2016 11:33 #41

Mulle kelpaa kumpi vain, sillä molemmat ovat herkkua, mutta valitsen useammin mantelin, siinä on jotain spessumpaa kuin hillossa. Hilloa ja kermavaahtoa tulee syötyä ympäri vuoden lettujenkin kanssa.

Muutenkin marsipaanileiriin kuulumisesta on hyötyä. Laskiaistiistaina Cafe Esplanadissa oli jälleen kerran akuutti pula hillopullista, vaan manteleitapa löytyi. Pieneksi laskiaisperinteeksi on muodostunut käydä tuolla nauttimassa pullat. Ovat isoja ja täytettä on runsaasti.

Jos haluaa oikein vaivattoman laskiaispullakokemuksen, voi aina tehdä pullan valmiin pitkon siivuista. Hieman krouvin näköistä, mutta maku on hyvä.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
13.02.2016 12:33 #42

Ansa kirjoitti: Se vaan taitaa olla, ettei kaupasta oikein löydy gluteenittomia vaihtoehtoja laskiaispullille ellei itse jaksa niitä tehdä. Omat leipomukseni sijoittuvat useimmiten hetkiin, jolloin tekee mieli tehdä muille jotain maukasta, kuten omat synttärit.

Ilmeisesti ainakin Frialla on semivalmis pullanmuotoinen vaihtoehto tyyliin lisää vain täytteet, jos sellaisia onnistuu jostain löytämään?

Muutenkin tuntuu siltä, että parhaan kokemuksen saa kun voi tunkea juuri ne täytteet mitä haluaa, ja juuri niin paljon. Mutta ei sitä pullaa millään jaksaisi alkaa tekemään koko pellillistä... Muuten tuollainen viipale pitkoa toimisi varasti myös, vaikkei näytäkään oikealta.

Dyn kirjoitti:

kyty kirjoitti: Pakasteita ei ole juuri tullut osteltua isohkojen pakkauskokojen takia, sillä omassa jääkaapissa on vain avuton pakastinlokero, jossa ei käsittääkseni saisi säilyttää juuri mitään paria päivää kauempaa.

Teen varmaan jotain väärin, mutta säilön pakasteita jääkaapin pakastelokerossa kyllä hyvinkin pitkiä aikoja, eivätkä ne ole menneet miksikään. Avattu jäätelöpaketti saattaa hiukan muuttua rakenteeltaan hassuksi, mutta niin se tekee varsinaisessa pakkasessakin. Tietysti, jos pakkaukseen on merkitty tietty säilymisaika pakastelokerossa, sitä kannattanee noudattaa.

Dyn vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
13.02.2016 14:28 #43

kyty kirjoitti: En ole varma, mistä sain käsityksen ettei pakastelokerossa saisi säilyttää mitään, sen olen kyllä huomannut että ne keräävät jäähilettä (omassa jääkaapissa ei siis ole erillistä jenkkikaappi-pakastinta vaan semmoinen jääkaapin sisällä oleva pieni erillinen lokero, siltä varalta jos termi ei menekään oikein). Olisi kyllä lohdullista tietää että siellä voi säilyttää muutakin edes hetken aikaa, vaikka marjojen pakastamisesta voikin vain unelmoida.

Meillä on myös juuri tuollainen pieni lokero jääkaapin sisällä. Voi olla tietysti jääkaappikohtaista, mutta minusta tuo meidän lokero on oikeasti aika kylmä ja tuntuu pitävän tavarat ihan hyvin jäässä, myös marjat, jäätelöt ja sen sellaiset. Joten aika huoletta olen jättänyt sinne asioita, eikä toistaiseksi mitään ole tarvinnut heittää pois pilaantumisen takia.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: kyty