Nukutteko sukat jalassa?

12 24%
Jotain ihan muuta
1 2%
Äänestäjiä yhteensä: 50
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
Laine
Laine vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
13.08.2015 20:00 #21

No en tietenkään. Jotenkin ällöttävää.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
14.08.2015 20:52 #22

Ihmisten ääreisverenkierto vaihtelee. Itselläni on jäätävän (heh heh) huono. Varusteleka myy niin Bundeswehrin talvihanskoja mainoslauseella, että niillä pärjää koko talven. Itse pärjään jonnekin -5:n asteen paikkeille, niillä oikeilla pakkaskeleillä on sitten päällekkäin kintaat ja tumput. (Ne on kyllä tosi hyvät hanskat, pitkätkin eli suojaavat ranteen, mutta se on toinen tarina)

Jalkojen kanssa on vähän sama juttu, hengaan villasukissa muutenkin yhdeksän kuukautta vuodessa, välillä asussa joka koostuu esim. verkkareista, t-paidasta ja... sukista ja villasukista. (käytän niitä bambusukkia, mitä tulee postitse, saattaa olla muualta saisi halvemmalta, mutta nyt ei tarvitse muistaa sukkia eikä etsiä parittomia sukkia, kun voi aina käyttää samanlaisia mustia sukkia sekaisin)

Mutta vakavasti asiaan: jos kärsitte unettomuudesta, kannattaa kokeilla nukkua villasukat jalassa tai jos se on tapana, ilman sukkia. Se voi olla niin pienestä muutoksesta kiinni.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Elthadora
Epäkuollut
Elthadora vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
14.08.2015 23:58 #23

Jos minun on ihan kamalan kylmä nukkumaan mennessä (eli jos nukun jääkylmässä mökissä keskellä talvea), niin voin laittaa pörrösukat jalkaan, mutta yleensä silloinkin potkin ne keskellä yötä pois. En oikeastaan muista koskaan heränneeni sukat jalassa. Käsittääkseni siis minun pitäisi vastata, että en.

Tykkään siitä, kun jaloilla on vähän viileä ja ne saa hengittää. Minulle tulee yleensä todella äkkiä kuuma sukat jalassa enkä oikeastaan pidä sellaisia muutenkaan muulloin kuin jos pitää laittaa lenkkarit tai luistimet jalkaan.

Viimeksi muokattu: 14.08.2015 23:59 : Elthadora.

Mika
Teknikko
Mika vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
18.08.2015 17:52 #24

Mulla on sellainen jännä kapistus tuossa sängyssä kuin peitto! Se pitää ihmisen lämpimänä yötä myöten... :wink:

Talvikaudella viihdyn kyllä useinmiten villasukat jalassa kotona, mutta nukkuessani en käytä mitään vaatekappaleita. Muistan joskus kokeilleeni sukat jalassa nukkumista, kun se tuntui monen mielestä olevan kovasti kivaa, ja heränneeni yöllä kuumuuteen että oli pakko riisua ne. Monesti itse asiassa saatan jopa työntää jalan tai pari pois peiton alta viilennystä tarjoamaan varsinkin alkuyöstä.

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
18.08.2015 20:23 #25

Pakko. Vaikka sanotaan, että levottomat jalat johtuvat nimenomaan kuumista nukkumisolosuhteista, niin olen todennut että minulla auttaa lääkityksen lisäksi joko mahdollisimman lämpimät jalat, tai sitten väsytetyt jalat (jalkakyykyt keskellä yötä auttavat paitsi lämmittämään, niin myös väsyttämään koipia, ja fyysinen kuntokin kohenee). Jos alkaa tuntua siltä, että sukkien sisälle on muodostumassa valtameri, niin ne voi aina riisua. Mutta muuten nukun helposti niin, että jalassa on sukat, ja jalkojen päällä peite, mutta muuten kroppa au naturel -tilassa (erm. toki jonkinlaiset pökät toki käytössä, tuntuu hygieenisemmalta).

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Jussi