• Xerion hahmo Kirjoittaja
  • Xerion

10.04.2015 16:44 #1 :: Xerion
Vehkan alkuperäinen aloitus:

No niin. Kuten me kaikki tiedämme joskus yksinkertaisesti maailma tuntuu värittömältä ja tylsältä paikalta. Mitä teette silloin?

Keksittekö mahdottoman tavoitteen ja alatte toteuttaa sitä niin kiihkeästi, että ette pariin päivään muusta puhukaan? Lainaatte vaikkapa kirjastosta Ajan pyörät ja luette ne läpi...

Yritättekö muuttaa maailmaa muilla tavoin vaiko vain vaikuttaa pieneen alueeseen ympäristössänne? Täytättekö huoneenne origamikurjilla tai havaijikankailla?

Mitä siis teette, kun äärimmäinen tylsyys ja tympääntyneisyys maailman harmauteen iskee?

Vietin tunteja lukemalla viestiarkistosta vanhoja viestejä. (Sehän voisi jo olla vastaus tuohon.) Rakstuin tähän aiheeseen ja olisin niin mielelläni vastannut siihen. Koska se ei ollut mahdollista toin topicin tänne.

Kun tylsyys iskee alan lukea netistä jotain, mikä ei kiinnosta minua yhtään. Tunteja on kulunut esim. puuveneen rakennus -foorumeja lueskellessa. Joskus keksin silti jotain hyvin spontaania. Kuten vasta taittelin tuhat origamikurkea ja sitten poltin ne. Tai viime kesänä lähdin etsimään pöllön oksennusta tarkoituksena koota myyrän luuranko. (ei onnistunut) Yksi perjantai koulun jälkeen hyppäsin junaan ja lähdin Ouluun, koska Rovaniemellä ei myydä kiwanoa. :roll:Sitä menin stokkalta ostamaan ja lähdin seuraavalla junalla ja ehdinkin yhdeksitoista kotiin. Vanhemmat luulevat vieläkin minun olleen kaverin luona. :cheesy:

Olisi kiva kuulla mitä te teette tylsyyden iskiessä.
Muokannut 10.04.2015 16:45 Xerion
Tykännyt: Hiistu, Bensku

• Bensku hahmo
  • Bensku

12.04.2015 20:22 #2 :: Bensku
Re:Kun maailma ei riitä
Kirjastoon, fantasia/scifihyllylle ja joku satunnainen kirja, jota en (toivottavasti) ole lukenut mukaan. Tässä vaiheessa alan olla lukenut suuren osan lähikirjaston pienestä valikoimasta, joten ei toimi enää niin hyvin...

Myös Risingshadow auttaa, foorumeiden selaaminen on yllättävän aikaa vievää puuhaa :) Täällä on aina keskustelua... jostain, jos ei nyt kirjoista juuri sillä hetkellä.

13.04.2015 07:24 #3 :: The Big Bad Wolf
Kun maailma ei riitä
Opiskelen. :cheesy:Teen omia muistiinpanoja yleensä fysiikasta ja kirjoitan aineita etukäteen... Rauhoittaa ja tulee kiva olo.

Sitten olen alkanut katsomaan leffoja valtaisia määriä.

Mutta jos tylsyys tulee koulussa, juttelen yleensä kaverin meille. Oppitunnit menee helpolla, lukiossa nyt ketään kiinnosta roikkuuko kännykässä vai kuunteleeko oikeasti.

Ps. Nauroin tuolle Oulu-matkalle, awsum. :cheesy:Jos vain olisi rahaa niin kuulostaisi äärimmäisen mukavalta päivänvietolta.

13.04.2015 13:13 #4 :: Emelie
Kun maailma ei riitä
Minun tylsyyspuuskien parannus on jokseenkin tylsä: siivoan. Kämpän nykyisestä tilasta päätellen minulla ei ole ollut tylsää hetkeen... Asioiden järjestely on hauskaa puuhaa, varsinkin kirjahyllyn. Se rentouttaa, kun saa laitettua tavaroita paikoilleen, kun luo kaaokseen järjestystä.

Onneksi meillä on myös kissoja, varsinkin oma on vielä niin nuori, että sen saa houkuteltua leikkimään vaikka kesken unien. Ja ainahan voi harjata ja irroittaa ylimääräistä karvaa kissasta. Kun tätä tekee tarpeeksi, saa kasattua kokoon kissanvillatöppösten aineet.

Kävely helpottaa myös tylsistymisen kanssa. Varsinkin, jos on hieno ilma tai tietää jonkin jännän paikan missä on aina halunnut käydä, muttei ole ehtinyt (toki omien aikarajojen puitteissa: Oulu on varmasti jännä paikka, mutten kyllä pysty lähtemään sinne tylsyyspuuskan iskiessä, vähän liian pitkä matka :cheesy:).

En ole näemmä oikein seikkailunhaluinen ihminen, nyt kun katselen mitä teen tai tekisin jos/kun tylsyys iskee. :tongue:
Muokannut 13.04.2015 13:16 Emelie

13.04.2015 14:34 #5 :: pihlajapuu
Kun maailma ei riitä
Tällä hetkellä vastaus kysymykseen on yleisimmin, että pelaan tietokoneella, mutta vaihtelee vähän kausittain. Skype, foorumit yms. ovat myös vaarallisia aikasyöppöjä. ;) Mutta täytyy kyllä sanoa, että miulla on hyvin harvoin tylsää, pikemminkin liikaa tekemistä (myös mielenkiintoista sellaista) tuntuu usein olevan.
Muokannut 13.04.2015 14:35 pihlajapuu Syy: lisätty "tietokoneella"