×

Kysely: Mikä on suosikkijäätelömakusi?

Kuningatar
6 8.6%
Suklaa
15 21.4%
Äänestäjiä yhteensä: 70
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.

27.05.2015 18:07 #21 :: Dyn
Jäätelö (äänestys)

haplotus kirjoitti: Yksi erityisen hyvä jäätelö oli Mövenpickin samppanjajäätelö, jota sai pieneen peltirasiaan pakattuna. Yhden ainoan kerran olen sitä syönyt ja jos en väärin ole ymmärtänyt niin se oli kausituote, jota ei ole saanut enää pariin vuoteen, joten siihen sen syöminen taisi jäädäkin.

Magnumin juhlavuoden jäätelöpuikko oli myös shampanjan makuinen, tosin en tiedä poistuiko se jo valikoimista. Tästäkin tuli pieni kohu, kun jäätelö sisälti oikeasti alkoholia, hyvä ettei jouduttu lyömään K-18-leimaa päälle... :wink:

Ja miten niin olen taas vastaamassa jäätelöketjuun.

27.05.2015 18:46 #22 :: haplotus
Jäätelö (äänestys)
Joo, toi Magnumin shampanjajäätelö oli kans hyvää! Ja postuihan se sekin ja jälleen taisin ehtiä yhden kerran maistamaan.

• Emelie hahmo Kirjoittaja

27.05.2015 18:58 #23 :: Emelie
Jäätelö (äänestys)

Dyn kirjoitti: Toinen tämän kesän uutuuksista jo tähän mennessä ilahduttanut on Magnumin espressopuikko, jossa on mukava suklaan ja kahvin makuyhdistelmä. Ehkä kahvin ansiosta tämä ei muutenkaan ole niin yli-imelä kuin suklaata sisältävät jäätelöt helposti ovat.

Joo, tuo espressopuikko oli hyvää, oikein yllätyin. Melko vahva kahvin makukin kaiken lisäksi.

haplotus kirjoitti: Juuri hain kaupasta litran paketin kinuskijäätelöä ja luulen että tällä ketjulla oli hyvinkin vaikutusta ostohalukkuuteen.

Hah, me kanssa ostettiin jäätelöä tänään kaupasta (niin kuin vähän uhkasinkin viime viestissä). Löysin pakastealtaasta jonkun italiaisperäisen pikarin pistaasijäätelöä, jossa oli ihan oikeaa paahdettua pistaasirouhetta päällä. Jännän makuinen, ei ihan onnistunut. Mutta jäätelöä kuitenkin.

Pitäisi ehkä ottaa oikein asiakseen tänä kesänä maistaa kaikkia salmiakki- tai lakritsijäätelöitä mitä löytää. Ehkä jätän ne litran paketit kuitenkin väliin, miehellekään niitä ei voi syöttää, kun pitää olla laktoositonta.

Hiistu kirjoitti: Minä pidän enemmän semmoisesta pehmeästä ja sitkeästä, josta ei oikein edes saa suoraan purtua palasta vaan saa näljyttää ja nyhtää sitä vohvelia... (Joskus epäilen itsekin, että olen viettänyt liikaa aikaa koirien seurassa. :lol:)

:lol:

• Xerion hahmo
  • Xerion

27.05.2015 20:50 #24 :: Xerion
Jäätelö (äänestys)
Suomessa pääasiassa tervaa. Kyllä muukin mennee kun tervaa on niin vähän tarjolla, mutta sitä aina kun mahdollista. Täällä ostan aina litran paketin ja syön yhdellä istumalla. Kroatiassa syön melkein kaikkea. Jäätelöt on aina tuoreita ja käsintehtyjä. Lemppari makuja mm. malaga (rommirusina), vanilja (taivaallista), pistaasi, tumma suklaa ja kirsikka. Kirsikka on suomen puute. Puuttuu kirsikka jäätelö, -mehu, -jugurtti, -hillo (hyvä) jne.

Muoks. Ainakin Rovaniemen Punnitse ja säästä -liikkeestä saa erittäin hyvää kirsikka limukkaa. Siis pelkkä kirsikka. :heart:
Muokannut 28.05.2015 13:29 Xerion

27.05.2015 22:15 #25 :: Dyn
Jäätelö (äänestys)
Xerion: Kirsikkajugurttia on itse asiassa alkanut saamaan, ainakin juustoportilla on valikoimissa. Kirsikkakokista ja sevenupia saa muutamista erikoisliikkeistä, kuten Verkkokaupasta ja Behnford'silta.

28.05.2015 10:55 #26 :: Piru Naiseksi
Jäätelö (äänestys)
Laadukasta vaniljaa ei mikään voita, ja kylmäherkkuni kakkoseksi valitsen tiikerin. Nykykesän jäätelövalikoimista en vielä tiedä mutta männä suvina minua riepoi se, että annospakattuja, yksittäin ostettavia jäätelöitä oli vaikea saada lisukkeettomina vanilja-,mansikka- tms. perusvalmisteina. Jok`ikiseen annokseen oli työnnetty ties mitä strösseliä sekaan, toisinaan niin kovaa, ettei syödä voinut, komaantuneen oloista, ja joskus tuntui siltä, että annoksessa oli enemmän maustetta kuin jäätelöä. :evil:Vaihtoehdoksi kaipaan sitä, että voisin vaikkapa omaan kuppiin ostaa annoksen itse valitsemaani jäätelölaatua, ilman pakkomausteita. Ja kestolusikankin kuljettaisin kernaasti mukana, jos voisin kesämakiani näin ostaa. (Ehkä voinkin, enhän ole vielä edes kysynyt.)

• Lupus hahmo
  • Lupus

28.05.2015 16:03 #27 :: Lupus
Jäätelö (äänestys)
Tuntuu jotenkin hassulta, ettei tässä ole mitään "ei ole suosikkimakua" -vastausvaihtoehtoa. Vaikka ehkä se olisi tavallaan turha.

Minulla ei ole suosikkijäätelömakua. Lakritsijäätelöä en ole tainnut ikinä maistaa, enkä oikein mitään alkoholimakuista (paitsi lakkalikööriä joskus), koska ajatus niistä jotenkin ällöttää. Pääsääntöisesti minusta on hauskaa nimenomaan kokeilla eri makuja. Suklaajäätelöä ei ole kiva syödä helteellä, koska siitä tulee yleensä vain jano.

Olen muistavinani, että kun olin pieni, jäätelökioskeista sai myös mehujääpallon, joka oli silloin joskus suosikkini. Äitini tosin väittää, ettei sellaista ole ikinä myyty.

Aika harvoin jäätelöä kylläkään syön. Monesti jos vaikka kaupungilla jäätelökojuja nähdessä tekisi mieli, lähin ei-Valiojäätelö-koju on jossain kauhean kaukakan eikä sinne tule sitten lähdettyä.

28.05.2015 16:46 #28 :: Dyn
Jäätelö (äänestys)

Lupus kirjoitti: Olen muistavinani, että kun olin pieni, jäätelökioskeista sai myös mehujääpallon, joka oli silloin joskus suosikkini.

Oisko ollut jotain sorbettia? Ainakin Stockan aulan jäätelöbaarissa on tänä päivänäkin myös sorbettia irtomyynnissä, ja varmaan muuallakin.

• Rinja

28.05.2015 21:31 #29 :: Rinja
Jäätelö (äänestys)
^ Sorbettia möin myös minäkin silloin noin kuusi vuotta sitten, kun olin jäätelönmyyjänä Ingmanin kiskalla. Aika mehujäätelömäistä verrattuna jäätelöön on kyllä se. En osaa sanoa, missä sitä nykyään myytäisiin, koska kiskoihinhan tilataan jäätelöä tukusta; ainakin minun kiskalleni tilattiin sen mukaan, minkä pomo ja me myyjät arvioimme käyvän kaupaksi.

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

29.05.2015 07:10 #30 :: Mab
Jäätelö (äänestys)

Silloin kun olin pieni, niin oli olemassa myös Pietarsaaren kirsikkajäätelöä ja se oli suuri suosikkini. Enpä tiedä, maistuisiko se nykyään niin herkulliselta - oli muistaakseni aika makeaa - mutta muistot ovat hyvät :smile:

Mitä tulee varsinaiseen kyselyyn, niin en ole ihan varma vielä valinnastani, on vaikeaa. :tongue:Mahdollisesti päädyn suklaaseen, sillä sitä ei käy vastustaminen oikeastaan missään muodossa.

• Xerion hahmo
  • Xerion

29.05.2015 12:23 #31 :: Xerion
Jäätelö (äänestys)

Mab kirjoitti: Xerionin kirsikankaipuuseen mainitsisin vielä, että S-kaupoista ja Lidlistä saa kirsikkahilloa (S-ryhmän kirsikkahillossa kirsikoita on vieläpä tyyliin 75%, mutta en nyt muista merkin nimeä). Sokokselta olen jo vuosien ajan ostellut kirsikkajugurttia niin Juustoportin kuin jonkun saksalaisen luomumerkin tekemänä. Niitä tosin saa vain pieninä pikareina, mikä on harmi.

Olen kyllä kirsikkahilloa löytänyt, mutta en hyvänmakuista. Tai hyviä kyllä, mutta ei tarpeeksi.

Välillä syön sorbettejakin. Nyt on tullut vähän välteltyä yhden kamalan kerran jälkeen. Taisi olla Saksassa, kun sitruunasorbetti oli täynnä kuorenpaloja. Ostettiin siis kaksi pakettia samaa ja vain toisessa noita kuorenpaloja. Ei tee ihanheti mieli vaikka yleensä hyviä ovatkin.

29.05.2015 13:25 #32 :: Maailmanherra
Jäätelö (äänestys)

Itseasiassa kyseessä oli jäädyke, ei jäätelö.

Terva on makuna paras mutta siitä ei oikein laadukasta versiota ole. Kotimaiset jäätelöt on aika kehnoja.

• Lupus hahmo
  • Lupus

02.06.2015 11:10 #33 :: Lupus

Dyn kirjoitti:

Olen kyllä viime vuosinakin syönyt sorbettia, mutta muistikuvieni mehujäätelöpallo on mielestäni eri asia. Joskus vuosituhannen vaihteen kieppeillä myytiin muistaakseni Joke-nimistä lusikoitavaa mehujäätä, joka muistutti mehujäätelöpallohommaa enemmän kuin sorbetti.

02.06.2015 12:33 #34 :: Moonlord
Jäätelö (äänestys)
Kylläpäs te mainitsitte monta jäätelömakua mitä en ole koskaan tullut maistaneeksikaan... Pitäisikö tässä alkaa tsekkailemaan kaupan valikoimia entistä tarkemmin. Muitakin kuin noita litran pakkauksia... Vai elänkö liiaksi periferiassa.

Suosikkini oli Lidlin italialainen tiramisu-jäätlö, mutta sitä ei ole ollut enää hetkeen saatavilla. Pähkinäjäätelöstä muistan pitäneeni kovasti, mutta sitäkään ei ole näkynyt valikoimissa enää vuosikymmeniin.

Helposti saatavista jäätelöistä pidän eniten ehkä lakritsijäätelöstä ja Classic Magnumeista. Päärynää, mansikkaa ja suklaata menee myös paljon. Vaniljaa ostan usein sen halvan hinnan takia ja laitan siihen mausteeksi kaakaojauhetta.

Inhokkijäätelöni on kaiketi salmiakki. Kerran erehdyin ottamaan vahingossa salmiakin lakritsin sijaan ja oli tekemistä että sai sen syötyä.

02.06.2015 19:15 #35 :: Moonlord

02.06.2015 22:36 #36 :: Dyn
Jäätelö (äänestys)

Moonlord kirjoitti: Ketjun innoittamana maistoin Lidlin Noblissima minttujäätelöä ekaa kertaa. Itse jäätelö on ok, mutta en pitänyt niistä mintun paloista siellä. Piti alkaa syömään tätä sillä tavalla että antaa jäätelön sulaa suussa ja sylkäisee sitten ne jäljelle jääneet mintun palat pois :shock:

Mintun... palat? Oliko siinä lehtiä mukana vai mitä ihmettä?

• noreen hahmo
  • noreen

03.06.2015 17:20 #37 :: noreen
Jäätelö (äänestys)
Pitänee kai vastata tähän nyt kun säätkin alkavat olla vähän suosiollisemmat jäätelön syömiselle. Rakasta kioskilla käyntiä, vaikken sitä kovin usein teekään. Tänä keväänä ostin ensimmäisen kioskijäätelöni saatuani tietää ylioppilaskokeiden tulokset. Ostin luonnollisesti lempimakuani, suklaata. Valitettavasti sitä ei ainakaan täällä päin saa täysin laktoosittomana, mutta eipä tuo oikeastaan haittaa. Jäätelökioskit ovat näillä pikkukunnilla muutenkin valikoimaltaan melko niukkoja, mutta riittäviä. Mövenpickin jäätelöitä en ole koskaan tullut maistaneeksi enkä ole tainnut katsoakaan, löytyisikö sieltä laktoositonta vaihtoehtoa minulle.

Kioskijäätelöä enemmän syön kesällä ihan kaupan kylmälaarista napattuja vaihtoehtoja. Niidenkin on luonnollisesti oltava laktoosittomia. Tofujäätelöt eivät erityisemmin houkuta, puhumattakaan mehujäästä. Amppari taitaa olla ainoa minua suoranaisesti miellyttävä mehujää. Muutoin pidän lähes kaikenlaisesta jäätelöstä, vaikka onkin myönnettävä, etten ihan ensimmäisenä valitse lakritsi - tai salmiakkijäätelöä. Suklaajäätelöiden jälkeen suosikkejani taitavat olla erilaiset marjasorbetit sekä mansikanmakuinen Puffet.

Mitä tulee kirsikkajäätelöön, sellaista ei ole kyllä itselleni koskaan tullut vastaan. :o Pidän kyllä kirsikoista ihan sellaisinaan, mutta muissa tuotteissa en ole siitä makuna jostain syystä pitänyt. Vähän epäilen, etten pitäisi kirsikkajäätelöstäkään kovin paljon.
Muokannut 03.06.2015 17:23 noreen

03.06.2015 17:56 #38 :: Dyn
Jäätelö (äänestys)

noreen kirjoitti: Mövenpickin jäätelöitä en ole koskaan tullut maistaneeksi enkä ole tainnut katsoakaan, löytyisikö sieltä laktoositonta vaihtoehtoa minulle.

Ainakin Mövenpickin kotisivuilla listatuissa tuotteissa on kaikissa laktoosia... vähän epäilisin siis, että myös kausimauissa. :sad:

16.06.2015 01:53 #39 :: Dyn
Jäätelö (äänestys)
Olen muuten täysin unohtanut mainita erään suosikkijäätelöni: turkulaisen Cantina Aztecan habanerojäätelö! Habaneron tulisuus ja jäätelön kylmyys ovat jännittävä yhdistelmä, johon ei yksinkertaisesti voi olla rakastumatta (olettaen toki, että tykkää chileistä yhtään). :cheesy:

Muualla en ole tuollaiseen yhdistelmään törmännyt, saa toki kertoa jos joku tietää vastineen esimerkiksi hiukan lähempää kuin Turusta...

16.06.2015 09:55 #40 :: The Big Bad Wolf
Jäätelö (äänestys)
Paras jäde ikinä oli Ranualla perus kioskista ostettu kahden pallon tötterö, pistaasi-suklaa. Seurallakin saattoi olla osuutta.

Äänestin kuitenkin lakritsaa (kai). Menee aina ja on hyvää. Salmiakki on toinen suosikki, samoin mansikka/vadelmasorbetit. Harvemmin kuitenkin kioskijäätelöitä syön, Classicit on halvempia ja niistä voi joskus voittaa iPodin.