×

Kysely: Mikä on suosikkijäätelömakusi?

Kuningatar
6 8.6%
Suklaa
15 21.4%
Äänestäjiä yhteensä: 70
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
16.06.2015 11:12 #41 :: Celestine
Jäätelö (äänestys)
Minäkin laitoin rastin sitten lakujäätelöön, vaikka melkein mikä tahansa muukin menee :lol:Laku on kuitenkin parasta (vaikken voinut sietää sitä pienenä :roll:).

Kioskijäätelöä syön todella harvoin (viime viikon tiistaina oli ensimmäinen kerta sitten elokuun 2011 ellen väärin muista...), enemmän tulee ihan kaupasta ostettua :wink:

(Ja voi kuulkaa, nyt alkoi tehdä mieli jätskiä :heart:)

• Mic hahmo
  • Mic
18.06.2015 20:21 #42 :: Mic
Jäätelö (äänestys)
Päärynäpehmis on ehkä parasta mitä on. Sitä vaan saa harmittavan harvasta paikasta. Tänä kesänä kerran olen löytänyt! Pehmikset muutenkin ovat parhautta :)

19.06.2015 00:39 #43 :: Dyn
Jäätelö (äänestys)

Mic kirjoitti: Päärynäpehmis on ehkä parasta mitä on. Sitä vaan saa harmittavan harvasta paikasta.

Oulusta sai useammastakin paikasta! Helsingissä en kieltämättä ole tavannut ainakaan vielä tänä kesänä. Pehmikset ovat hyviä, erityisesti tykkään Hesen pehmiksestä dumle-kastikkeella tai lakritsirakeilla.

19.06.2015 01:31 #44 :: Reta Anna Maria
Jäätelö (äänestys)
Aluksi olin vastaamassa automaattisesti, että suklaa tietenkin, mutta sitten aloin miettiä enemmän. Toki se suklaa on hyvää, mutta lopulta päädyin vaniljaan.

Onpa tylsää, saattaa joku pohtia. Mutta yhtäkkiä vain vanilja tuntui parhaalta vaihtoehdolta, sillä tykkään nimittäin maustaa itse jäätelöni. Ostan yleensä pakkaseeni jotain halpaa vaniljapakettijäätelöä ja syön sitä joko paljaaltaan tai mausten sitä sillä, mitä kaapista milloinkin löytyy. Hilloa, hunajaa, siirappia, kauraryynejä, kaakaojauhetta, marjoja yms.

Ehkä suurin suosikkini on kuitenkin valkosuklaajäätelö. Se on kuin intensiivistä vaniljaa. Muistaakseni Aino-merkillä ainakin on valkosuklaajäätelöä, jossa on suklaahippuja päällä. Erittäin herkullista (muttei kovin edullista, kuinka surullista...)

19.06.2015 16:32 #45 :: Hiistu
Jäätelö (äänestys)
Tuli tässä yksi kerta valkattua kaupan pakastearkusta Pirkan karpalopikari eli vaniljajätskiä karpalohillolla. Se oli liian makeaa, mutta muutoin tykkäsin mausta, karpalo on hyvää. Pitäisi joskus kokeilla Ainon karpalo-kinuskia, vaikken kinuskista niin tykkääkään. (Valmistakaa joku tehdas minulle kirpeää karpalojäätelöä, kiitos. :roll:)

19.06.2015 16:45 #46 :: Dyn
Jäätelö (äänestys)

Hiistu kirjoitti: Pitäisi joskus kokeilla Ainon karpalo-kinuskia, vaikken kinuskista niin tykkääkään. (Valmistakaa joku tehdas minulle kirpeää karpalojäätelöä, kiitos. :roll:)

19.06.2015 16:54 #47 :: Huoleton
Maitokahvi :heart:
Tänään maisteltiin Ainon maitokahvia ja Jymyn luomu maitokahvijäätelöä. Jymyn oli kyllä parempi. Kolmen kaverin kahvijäätelö oli vähän liian kovan makusta yksin syötäväks eli siinä pitää samassa kupissa olla esim suklaajädee.

19.06.2015 19:02 #48 :: Hiistu
Jäätelö (äänestys)

Dyn kirjoitti: Tuo Ainon jäätelö on tosi hyvää, mutta sekin on kyllä aika makeaa... Siinä se karpalohillo ei ehkä ole niin sokerista, mutta kinuski kyllä sitten senkin edestä. :tongue:

Sepä se. Olen kyllä melko hyvä nirsoilemaan ja mm. nyppimään hampurilaisen välistä suolakurkut pois. Mutta vähän turhan työlästä yrittää vältellä jäätelön kinuskikastikeraitoja. :tongue:

Reta-Rees kun mainitsi jäätelön lisukkeista, niin oma suosikkini vaniljajäätelön kaveriksi on tällä hetkellä tyrnihillo. (Tyrnijäätelöä odotellessa!) Tai oikeasti tietty tuoreet mansikat, mutta jos nyt jotain vähemmän ilmeistä yritän sanoa. :wink:Pidän myös kermavaahdosta jäätelön kanssa, vaikka välillä tuntuukin vähän turhalta syödä kermaa kerman kanssa... mutta se tuntuu suussa kivalta.

20.06.2015 01:48 #49 :: Dyn
Jäätelö (äänestys)

Hiistu kirjoitti: Reta-Rees kun mainitsi jäätelön lisukkeista, niin oma suosikkini vaniljajäätelön kaveriksi on tällä hetkellä tyrnihillo. (Tyrnijäätelöä odotellessa!)

Ainolla on myös tyrnijäätelö, tai oli ainakin jokin aika sitten, en tiedä jäikö kausimauksi. :tongue:

Ja paras lisuke vaniljajäätelölle on nimenomaankin se parjattu kinuskikastike. :wink:
Tykännyt: Hiistu