×

Ei ääniä 0%
Niin mikä?
1 5.3%
Äänestäjiä yhteensä: 19
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • Hiistu hahmo Kirjoittaja

30.05.2015 20:30 #1 :: Hiistu
Kesän kivuus
Tämä viikonloppu lienee se ns. virallinen kesän aloitus, kun koulutkin loppuvat. Onnea kaikille valmistuneille tai muutoin vain lomalle päässeille!

Ja vaikkei olisi valmistunut eikä lomalla, kääntyy kalenteri aivan pian kesäkuuhun.

Joten joten... Kesä! :heart:

Joko sinulla on kesä tai milloin koet sen alkavan? Mitä odotat tulevalta kesältä? Onko kesäsuunnitelmia? Mikä on parasta kesässä, mistä syntyy aito kesäfiilis? (Ja jollei kesästä kaikin puolin tai lainkaan pidä, saa senkin toki ilmaista. :wink:)

Äänestyksen ääntään ei pysty muuttamaan, mutta voi merkata, millainen olotila äänestyshetkellä.
Muokannut 30.05.2015 20:32 Hiistu

30.05.2015 21:01 #2 :: Dyn
Onko "kivuus" sana... :tongue:

Tänään oli melko kesäfiilis, kun nukuin pitkään, ja kävin Iivarin kanssa lähibaarissa myöhäisellä lounaalla. Sitten istuttiin ulkoa terassilla hetki, käytiin kaupassa ja ostettiin jäätelöt. Aurinko paistaa ja vaihdoin kesäkengät jalkaan. Onhan se mukavaa.

Tutkijoilla on yliopistolla vuosityöaika, joten mulla ei ole mitään kiveen hakattua lomaa, mutta aion kesäkuussa tehdä huomattavasti vähemmän töitä huhti-toukokuun dedisrupeaman jäljiltä. Ensi viikolla todennäköisesti vain käväisen tarkistamassa, miten kesätyöntekijäni pärjäävät, ja hoitamassa hallinnollisia juttuja. Sitten olen viikon työmatkalla, ja sieltä palattuani lähden ihan oikeasti lomalle viikoksi, kun suuntaan reissuun ylhäisessä yksinäisyydessäni. Varmaan muutama päivä kesäkuun lopussa tulee lorvittua ihan vain kotona.

Heinä-elokuussa pitäisi saada töitäkin tehtyä, mutta koska nämä hommat eivät katso kelloa, aion viettää aikaa myös rentoutumalla ja kesästä nauttien. Iivarin kanssa käydään varmaan jossain, ja muutenkin aion ottaa kesän kevyemmin, vaikka töitäkin tulisi samalla edistettyä.
Muokannut 30.05.2015 21:02 Dyn

01.06.2015 08:26 #3 :: Emelie
Kesän kivuus
Kesä taisi alkaa tänään noin ajankohdallisesti, mutta fiilistasolla se on vielä kaukana. Ehkä se alkaa sitten juhannuksesta tai varmaan viimeistään silloin, kun kesäloma alkaa eli heinäkuun puolessa välissä. On aika hankala määritellä, mistä kesäfiilis tulee. Se taitaa olla yhteistekijä näistä: lämmin ilma, satunnaiset kuurosateet, mehiläiset ja muut öttiäiset, paljon luonnonkasveja ja kuumuudesta suurinpiirtein läkähtyneet kissat. :tongue:Jotenkin myös se, että tulee pakonomainen tarve lähteä ulos reippailemaan kun on kaunis (ja lämmin ilma), on tavallaan osa kesäfiilistä.

Minä pidän kesästä, liekö yhtenä syynä se, että olen syntynyt kesällä. Myös se, että ulkona on melkein aina sellainen keli, että viitsii ja haluaa lähteä ulkoilemaan, on suuri plussa.

Suurin osa kesäsuunnitelmista on kesälomalle. Sukulointia, kulttuurikokemuksia ja hengailua on tällä hetkellä suunnitemisssa, ne ehkä tarkentuvat sitten lähempänä lomaa.

01.06.2015 11:06 #4 :: Piru Naiseksi
Kesän kivuus
Maauimalakauden alkaminen tuo minulle kesän, säistä ja työsyistä riippumatta. Nyt kesäilen siis jo neljättä viikkoa.
Kovin suviselta ei sää näytä, eikä Ilmatieteen laitos, tuo mokoka totuuden torvi, helli meitä lokoisin ennustein. Mutta elämä on silti vapaampaa kuin talvisin, jolloin pimeys ja kylmyys kahlitsevat meitä, biologisesti lämpimään sopeutuneita pohjoisen asukkaita. Etenkin valoisuus ilahduttaa: nyt yö tulee aikanaan eikä kesken päivän parhaita aktiviteetteja.
Tapahtumia ja tilaisuuksia tuntuu vain nyt olevan liiaksi asti. Vaikka vuorokausi tuntuu pidemmältä kesäisin, se sisältää edelleenkin 24 tuntia, joista vajaa kolmannes kuluu nukkumiseen. Tapahtumien järjestäjien tehtävä mietityttää: miten jokaiseen tilaisuuteen riittää osanottajia, kun vapaita päiviä on rajoitetusti.

Mutta kesän haitat ovat paljon pienemmät kuin sen riemut. Ja suvinurjuuksista valittaminenkin on hupia, toisin kuin talvisten kenkkuuksien ruodinta.

01.06.2015 13:07 #5 :: Doc Nicholson
Kesän kivuus
Lauantaina vietettiin bändin kevätkauden päättäjäisiä ja aurinkoisella kattoterassilla juhliessa oli varsin kesäinen fiilis, vaikka toukokuuta vasta mentiinkin. Sunnuntaiaamuna sitten paljon vähemmän...