Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton
15.07.2015 12:40 #21

Järjestäisin asiani niin, ettei minun enää tarvitsisi kerjätä etuuksia selviytyäkseni arjen menoista - hamaan seuraavaan elämääni asti. Kerskakulutusta
en kaipaa. (Ainakin nyt, köyhänä ja eettistä kuluttamista tavoittelevana, minusta tuntuu siltä. Tilannehan voi muuttua, kun sen jättipotin voitan.)
Toki matkustelisin ja hankkisin työ- ja harrastusvälineitä, jotka täyttäsivät
kaikki tarpeeni. Tietenkin palkkaisin parin minua tanssittamaan ja toisen pelaamaan pingistä kanssani.
Kirjoittaisin, ja kustantaisin tekeleeni itse. Kenties minun kannattaisi varata muutama kymppikiloeuro myös asianajajan palkkioita varten, sillä suollokseni saattaisivat kirvoittaa muutaman kunnianloukkaussyytteen ja herjauskanteen. Myös oman valokuvanäyttelyn voisin järjestää, itse kustantamiini tiloihin.

Mikään jättipotti ei riittäne sen aikakoneen hankkimiseen, josta toisinaan haaveilen. Muutama seikka menneisyydessäni kaipaa muutosta. Olisi ylen jännittävää muuttaa nuo asiat, palata nykyhetkeen ja tutkia, miten olen muuttunut ja millaista on elämäni korjatun menneisyyden jälkeen.

Gespenst
Upseeri
Gespenst vastasi aiheeseen: Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton
15.07.2015 13:35 #22

Ainakin saisi kunnon vuokra-asunnon keskustasta. Ja paljon kirjoja :3

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton
16.07.2015 09:58 #23

Vuokra-asuntoon se monimiljoonainen lottovoitto hupenisikin näillä vuokratasoilla :lol:

Jumakauta, Pirun mainitsema aikakone olisi magee juttu. Keksin heti suoralta kädeltä pari-kolme elämäni isointa mogaa, jotka voisi kokeilla korjata ja katsoa mitä siitä seuraa. Yllättäviä sosiaalisia tilanteita, ei sinänsä harkittuja elämän valintoja, ne eivät ole jääneet vaivaamaan. Niitä teini-iän ihmissuhteisiin liittyviä typeriä lukkoon menemisiä ja tilannetajuttomuuksia.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton
16.07.2015 18:46 #24

Itse hommaisin ensiksi kunnon omistusasunnon. Ei mitään vuokrajuttuja enää + saa luvan olla rivitalosta, että olisi vähän omaa pihaakin. Muuten tulisi investoitua rahaa läppäriin, kunnon koneeseen ja erityisesti kirjahyllyihin sekä kirjoihin, joita en ole vielä ostanut. Sitten selvittäisin perusteellisesti oman kuntoni, kustantaisin personal trainerin ja kävisin niissä liikunnallisissa harrastuksissa, joihin menee rahaa ja joihin ei nyt ole varaa. Osan tietysti lahjoittaisin perheelleni ja osan varmaankin sijoittaisin jotenkuten. Hyväntekeväisyyteen ei varmaan liikenisi yhtään.

Opiskelua/töitä en jättäisi, vaikka lottovoiton saisinkin. Saapahan maksettua opiskelut sun muut asiat helposti eikä tarvitse tuilla elää, jos tällainen onnenkantamoinen sattuisi kohdalle.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton
16.07.2015 21:01 #25

Voiton siunaantuessa kohdalleni en varmaankaan muuttaisi elämääni mitenkään suuremmin, vaan tekisin kaikkea samaa mitä nykyäänkin. Ostaisin ehkä helvetin ison kartanon ja eläisin siellä mukavasti lopun ikääni pelejä pelaten ja elokuvia katsellen. Rahalla saa kuulemma paljon naisia, joten ehkä niitäkin sitten hankkisin päiviäni piristämään. Tuskin vaivautuisin edes tekemään sijoituksia, vaan antaisin miljoonien kasvaa rauhassa korkoa. Parempaa suunnitelmaa en tähän hätään keksi, mutta onhan tässä aikaa miettiä.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 16.07.2015 21:02 : Astorethein.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton
17.01.2016 11:44 #26

Pitipä kaivaa tämä vanha ketju esille kun tuli vastaan kuva joka on 90%:sti sellainen millainen aloitusviestissä kuvailemani haaveitteni linna on. Tästä linnasta löytyy melkein kaikki, likimain sopivaa kokoluokkaa (minulle vähän pienempi), kaunis valkea väri, yksi torni, kattoterassi (minulla tämä tosin veisi aivan huipun sijaan osan reunasta vähän matalemmalla ja sillä olisi oma lasikattonsa). Eli 1900 valmistunut Norjan kuninkaan Bergenin palatsi.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton
17.01.2016 20:30 #27

Mukavan klassinen tyyli kieltämättä. Rakennuksesta tuli mieleen hieman esimerkiksi Imatran valtionhotelli, jossa olen käynyt muutamissa häissä ja muissa sukujuhlissa vuosien varrella. www.google.fi/search?q=imatran+valtionho...EiwKHc4bAlAQ_AUIBigB

Jos pystyisin itse rakennuttamaan jugend-linnan, niin en kuitenkaan rappaisi sitä valkeaksi. Luonnollinen lohkokivipinta yhdistettynä punatiilestä tai veistetyistä punagraniittipaasista muurattuihin ikkuna/oviaukkoihin on jotenkin intiimimpi tyyli kuin brutalistista betonivalua muistuttava seinäpinta. Olen aina vierastanut isoja tasaisia seinäpintoja, joten niissä saisi kasvaa myös villiviiniä ja muita erilaisia köynnöskasveja. Monessa ikkunassa olisi myös yksityiskohtaisia lasimaalauksia.

Myös semmoisia hippien eko-taloista tuttuja lasipulloseiniä olisi mukava sijoittaa sopiviin kohtiin ja peittäisin yhden ison kattoikkunan myös pallasiittimeteoriittien siivuilla, vaikka se tulisikin ihan törkeän kalliiksi. :grin: www.google.fi/search?q=pallasite&hl=en-F...WRQKHR6QC4wQ_AUIBigB

Talon sisustustyyli olisi boheemi yhdistelmä antiikkihuonekaluja, 1900-luvun retroesineitä ja sekalaista fanikeräilytavaraa. Sisällä olisi paljon myös kaktuksia ja muita kasveja. Pinterestistä saa aika hyvän kuvan sisustustyyleistä joita ihailen. fi.pinterest.com/mikkoanttonen/appealing-home-decor/ Olen aika tarkka myös pihan tyylistä. Se saisi olla täynnä esimerkiksi luonnonkivimuurien ja käytävien kaltaisia yksityiskohtia. fi.pinterest.com/mikkoanttonen/rustic-gardens-stone-art/

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton
02.02.2016 12:28 #28

Se tietokone pitäisi nyt ostaa, vanha (kuulemma) tietoturvattomuuttaan viraton ja (mielestäni) jo niin elinkaarensa lopussa, ettei uutta käyttöjärjestelmää kannata siihen asentaa.

Lexei
Epäkuollut
Lexei vastasi aiheeseen: Mitä tekisit jos saisit isomman lottovoiton
05.02.2016 23:26 #29

En tekisi älyttömän suuria muutoksia elämääni. Tottakai maksaisin ensitöikseen asunnon pois, ostaisin uudemman auton, veisin puolisoni haaveilemalleen ulkomaan matkalle. Järjestäisin myös suuret sukujuhlat koko suvulleni jossain hienossa paikassa.

Osan rahoista sijoittaisin jonnekkin. Tosin sijoittamisesta en vielä tiedä yhtään mitään, joten siihen olisi ensin perehdyttävä.