Juhannus

• Ansa hahmo Kirjoittaja
  • Ansa
17.06.2015 10:04 #1 : Ansa
Juhannus kirjoittanut Ansa
Aluksi etsin, olisiko aiheesta ollut olemassa jo ketju, ja olihan siitä, mutta se on lukittu. Ihmettelen miksi, koska juhannus on kuitenkin joka vuosi ja samaa ketjua voisi hyödyntää useamminkin... sen kuitenkin löytää aina silloin, kun sitä tarvitsee. :smile:

Juhannus on jälleen tulossa. Missäs aiotte viettää sen?

Oma juhannus menee nykyään perinteisesti mökillä, jossa kaveriporukalla saunotaan, grillataan ja saatetaan jopa sukeltaakin läheiseen järveen. Pääasiallisena ohjelmana meillä on tosin muutamien roolipelien pelaaminen ja itselläni on tällä kertaa mukana sekä Ropeconissa peluuttamani D&D dungeon crawl että Shadowrun neljänteen editioniin pohjautuvaa tutkimuspeliä. Muitakin vaihtoehtoja tietenkin on, mutta saa nähdä, päädytäänkö näitäkin pelaamaan viikonlopun aikana. Itse jo matkustan paikan päälle tänään, osa tulee torstaina ja loput taitaa tulla perjantaina.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
17.06.2015 10:27 #2 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Juhannus
Minulla eikä perheellääni ole juhannusperinteitä. Tänä vuonna käy niin, että jään Helsinkiin ihan ypö yksin. Mahdollisuus lähteä vanhempieni kanssa veneellä saareen ei houkuttanut. Aion viettää juhannuksen Caesarin Gallian sodan ja hyvän ruoan ja juoman parissa. Minulla on tentti ensi tiistaina, joten olen lähinnä iloinen, että saan keskittyä opiskeluun eikä tarvitse raahautua mihinkään.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

• Strato hahmo
  • Strato
17.06.2015 12:10 #3 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Juhannus
Tarkoitus olisi huomenna lähteä äidin luokse juhannusta viettämään. Ohjelmaan kuuluu paljon hyvää ruokaa ja ehkä jotain tekemistä, ei vielä ole oikein tiedossa, että mitä. Tarkoituksena on huilata mahdollisimman paljon ja keräillä voimia, tätä voisi sanoa sellaiseksi mini kesälomaksi, kesätyöt ja opinnot vaativat sen verran nyt kesälläkin, ettei muunlaista lomaa välttämättä tule ennen elokuuta.

Isääkin olisi tarkoitus tavata mökillä käymisen merkeissä, toivottavasti säät suosivat ja päästään grillaamaan.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

17.06.2015 12:47 - 17.06.2015 12:48 #4 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Juhannus
Haluaisin ns. panna jalalla rumasti suvisissa karkeloissa. Säilyttääkseni sovun laihan kukkaroni kanssa ajattelen etsiytyä pääsymaksuttomiin tilaisuuksiin.

Kaivoin jo toppatakin esiin (huokaus), kesänturkoosin vaatteen, joka loitontaa niin kylmän kuin itikat. Aiempina arktisina juhannuksina olen näet joutunut palelemaan istuessani orpona useimpien muiden tanssiessa. Tuolloin eivät tosin hötökäiset ole hakeneet (veri)seuraani.

Toivoin niin hartaasti tosi kesän käynnistymistä viimeistään juhannukseksi mutta sitä suvea vietetään, mikä meille annetaan...
Viimeksi muokattu: 17.06.2015 12:48 Piru Naiseksi. Syy: Korjaus

17.06.2015 19:34 #5 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Juhannus
Olen yleensä aina onnistunut pääsemään juhannuksena maaseudun rauhaan, saunaan ja hyvällä tuurilla vielä uimaankin, siksipä tänä vuonna muuttuneet juhannussuunnitelmat tuntuivat ikävältä nirhaisulta nekkuun. Jokseenkin tyrmistyneenä tajusin jo kuukausia sitten, että tästä tulee kaupunkijuhannus; mutta se ei ole pahinta. Pahinta on se etten pääse saunaan. Uimisesta pystyn vielä tinkimään, mutta ilman koivuvastaa ja saunaa pettymys kirvelee silmäkulmissa...
Grillaaminen parvekkeella on laiha lohtu, mutta ainakin voin tehdä edes sen, kuppilaan ei kiinnosta mennä. Ehkä ensi vuonna paremmin?

• Rinja
17.06.2015 20:11 #6 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Juhannus
Minä olen yleensä joutunut viettämään juhannukseni yksin kotona istuen ja kirjaa lueskellen. Viime vuonna tähän sääntöön tuli poikkeus, kun eräs tuttu kutsui katsomaan Terminaattori-leffat juhannuksen ratoksi. Tänä vuonna pannaan vielä paremmaksi, eli yhdistyksen kanssa päätettiin järjestää yhteinen nörttijuhannus kaikille meille, jotka yleensä istumme vain tahoillamme kotona.

Haaveissa on päästä grillaamaan (yliopiston nurmikolle...), mutta sade saattaa pakottaa meidät toimistollemme istumaan. Ei se minua kyllä haittaisi, sillä pääasia on, ettei aina tarvitse olla yksin kotona.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

17.06.2015 22:44 #7 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Juhannus

Ansa kirjoitti: Aluksi etsin, olisiko aiheesta ollut olemassa jo ketju, ja olihan siitä, mutta se on lukittu. Ihmettelen miksi, koska juhannus on kuitenkin joka vuosi ja samaa ketjua voisi hyödyntää useamminkin...

Ajatuksena on ehkä ollut, että on kivempi puhua joka vuosi samanlaiset asiat, kun on uusi ketju. Mutta juu, toki se onnistuisi samassakin ketjussa.

Tänään tuntui jo varsin jussilta, kun asiakkaat toivottelivat töissä hyvää juhannusta, yksi oli poiminut jopa kukkasia. :cool: Ylipäätänsä saanen kiittää juhannusta, että pääsin tällä viikkoa töihin tuuraamaan. (Yhdellä vakityöntekijällä on kyllä ihan oikeasti flunssaa. Mutta saattaa olla, että flunssa on aiheutunut mökkistressistä.)

Aattona ,jos suinkin on poutaa, on alustavasti suunniteltuna paikallisen kokon katselua. Siinä tapauksessa yritän parhaani mukaan houkutella seurana olevan kaverin myös mökille grillaamaan, mutta voi olla, ettei innostu. Saatan silti käydä itsekseni istuksimassa juhannusyötä lammen rannassa, jos huvittaa. Jotain juhannusmaista huvittaisi tehdä, mutta on tämä tapahtumatarjontaa vähän niukkaa.

Viikonloppuna ei varmaankaan mitään ihmeellistä. Kotona istumista.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
18.06.2015 11:55 #8 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Juhannus
Vanhassa ketjussa oli äänestys, joka koski vain kyseistä vuotta, mikä saattaa vähän vaikuttaa. En tiedä.

Tällä hetkellä näyttää perinteiseltä: Sataa ja on kylmä. Eipä ainakaan hyttyset vaivaa kun yrittää saada savuttavaa grilliä lämmittämään läskin palat sisältäkin asti. Tai sitten ne hyttyset änkeävät sateensuojaan sinne grillikatoksen alle...

No, ei ole mun huoli. Vietän taas kerran stadissa, grillaan maggaraa parvekkeella, vetäsen kotikutoista tonnikalasalaattia, ja kiroilen kun TV:stä ei enää lähetetä juhannuskalkkunaleffoja (siis niitä umpipaskoja 70/80-luvun italo- tai muita roskagenrekloonileffoja tai muita pienen budjetin huonon taiteen pläjäyksiä) kuten ne tapasi muutamana jussina takavuosina tehdä.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

• Mic hahmo
  • Mic
18.06.2015 12:16 #9 : Mic
Vastaus käyttäjältä Mic aiheessa Juhannus
Mökille. Jokaisen juhannuksen olen ollut mökillä ja tälläkin kertaa sinne suunnataan. Luvassa rentoutumista, grillailua ja ehkä jonkinlainen kokko.

• Skie hahmo
  • Skie
18.06.2015 16:34 #10 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Juhannus
Aika pitkään perinne oli tylsä juhannus, eli lähinnä kotona kökkiminen pohjoisen pikkupakkasissa. Viimeiset kolme juhannusta ovat kuitenkin olleet oikein mukavia, kaksi on tullut vietettyä kavereiden kesken kaupungissa, ja viime juhannus meni roadtripilla Norjassa. Tänä jussina palataan jälleen kaverit+kaupunki -yhdistelmään, joka on osoittautunut erittäin toimivaksi ratkaisuksi. Lämpö ja aurinko olis kiva, mutta eiköhän nämä pari vapaapäivää kulu ihan mukavasti, vaikka vähän tihkuttaakin.

Always follow your doubts.

• punnort hahmo
  • punnort
18.06.2015 18:22 #11 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Juhannus

HourglassEyes kirjoitti: Pahinta on se etten pääse saunaan. Uimisesta pystyn vielä tinkimään, mutta ilman koivuvastaa ja saunaa pettymys kirvelee silmäkulmissa...

En tiedä, missä kaupungissa olet, mutta kuitenkin...

Helsinki: www.arlansauna.net/
Tampere: www.rajaportinsauna.fi/

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes

18.06.2015 19:30 #12 : Gespenst
Vastaus käyttäjältä Gespenst aiheessa Juhannus
Yleensä aina juhannukset ollut perheen kanssa mökillä, mutta nyt saa sitten olla peltojen keskellä, kun mökkielämä metsän siimeksessä ei kiinnosta. Noh, paljon lukemista ja ulkona oloa :>

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

• Melian hahmo
  • Melian
18.06.2015 20:27 #13 : Melian
Vastaus käyttäjältä Melian aiheessa Juhannus
Ihan vain oleskelen perheen kanssa mökillä, jos sää pysyy hyvänä, käyn
äidinpuoleisen mummon luona ja vietän tädin syntymäpäiviä.

Toivottavasti vain sade häipyy, niin viitsisi mennä uloskin. :smile:

Niin pieni ja hento, ja silti vahva.

Pitemmällä tauolla 26.4.2016 alkaen.

18.06.2015 20:35 #14 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Juhannus

punnort kirjoitti:

En tiedä, missä kaupungissa olet, mutta kuitenkin...

Helsinki: www.arlansauna.net/
Tampere: www.rajaportinsauna.fi/

Kaunis ajatus, mutta valitettavasti näistä ei ole minun sijaintini kannalta apua. Kiitos kuitenkin yrityksestä! :heart:

• Mirelle hahmo
  • Mirelle
18.06.2015 22:10 #15 : Mirelle
Vastaus käyttäjältä Mirelle aiheessa Juhannus
Nyt kun vielä perheeni luona asun, niin vietän juhannukseni heidän kanssaan. Tarkoitus olisi kokkailla ja grillata sekä katsoa Hercule Poirotia maratonin verran. En ole kovinkaan verkostoitunut persoona, joten en ole kavereidenkaan kannsa vaan nautin perheeni seurasta ja aloitan kehuttua Mustan tikarin veljeskuntaa.

19.06.2015 00:38 #16 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Juhannus
Mä olen perinteisesti viettänyt juhannukseni mökillä perheen kanssa tai sitten viime vuosina Lapissa Iivarin kanssa. Tänä vuonna menee vähän eri tavalla, sillä olen itsekseni NYCissä ihmettelemässä ison kaupungin menoa nyt viikon verran. En alkuun suunnitellut varaavani matkaa juuri juhannukseksi, mutta tarjous lennoista sattui juuri näihin aikoihin... Joten tällä kertaa siis näin, ensi vuonna taas jotain muuta. :smile:

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
20.06.2015 01:49 #17 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Juhannus
Juhannus meni kivasti sukulaisten luona iltaa viettämässä. Grillausta, viinaa kohtuudella ja mielenkiintoisia keskusteluja. Sateeltakin vältyttiin lähes kokonaan vaikka taivas olikin tummana.

20.06.2015 09:58 #18 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Juhannus
Minä aloitin juhannuksen vieton jo keskiviikkona. Me lähdettiin käyttämään minua mökillä hyttysten syöttinä pari yötä, eilen tultiin takaisin. En ole yhtään mökki-ihminen, mutta olihan siellä hauska käydä. Kissat ainakin viihtyivät, kun pääsivät ulkohäkkiin hämmästelemään luontoa ja laiduntamaan. Ja vetreyttämään saalisvaistojaan ötököiden kanssa.

Varsinainen juhannus vietetään sitten taas urbaanimmin eli kotona. Ohjelmassa oleskelua ja lueskelua, perusloma siis. :)

21.06.2015 11:54 #19 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Juhannus
Aattoa vietin syömällä savusiikaa ja käymällä yhden kaverin kanssa kokkoa katsomassa sekä mökillä grillaamassa. Ihan jees. :smile:

Juhannuspäivää en viettänyt mitenkään erityisesti, oleilin ja kitkin rikkaruohoja. Kitkeminen on maltillisissa määrin suoritettuna hauskaa puuhaa: työnsä tulokset näkee varsin selkeästi eikä hommaa tarvitse lainkaan ajatella. Voi rauhassa haaveilla kaikkea muuta. :lol: Lisäksi näkee kaikenlaisia nättejä mullassa möyriviä ötököitä (kunhan tosiaan jäävät vain visuaaliseksi viihdykkeeksi eivätkä tule iholle mönkimään).

19.06.2016 19:01 - 19.06.2016 19:18 #20 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Juhannus
Taas yksi juhannus tulossa kun en ole Suomessa. Perjantaina on vielä normaali työpäivä, mutta lauantaina voisi tietysti juhlistaa juhannusta jotenkin, kunhan keksisi miten. Ei kesäpäivänseisaus ole Briteissä mikään juttu, ja sekin on virallisesti jo maanantaina. Silloin pääsisi tietysti hillumaan Stonehengen keskelle... mutta netissä ainakin ovat liput koko päivälle jo loppuunmyyty.

edit// Sinne onkin vapaa pääsy, siksi lippuja ei myydä! Vain parkkipaikasta pitää maksaa. Bussimatka Lontoosta suorana maksaisi tosin sekin melkein sata puntaa, tai sitten voisi kokeilla onneaan paikallisbussien kanssa... Että jaa-a, taitaa nyt jäädä väliin kuitenkin, vaikka jollain tapaa kovasti kiehtoisi.

Viimeksi muokattu: 19.06.2016 19:18 Dyn.

LordStenhammar
Uusin jäsen: Ruska