Juhannus

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
20.06.2016 09:23 #21 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Juhannus
Mä en tiedä, mitä teen aattona. Jos on kaunis sää, saatan käydä grillaamassa. Lauantaina on lähtö Italiaan, joten on ainakin joku takuu siitä ettei koko juhannusta tarvitse palella.

Dyn kirjoitti: Että jaa-a, taitaa nyt jäädä väliin kuitenkin, vaikka jollain tapaa kovasti kiehtoisi.

Jos houkuttelee niin mene ihmeessä. Tosin jos paikalla on ihan hirveästi ihmisiä, se voi vähän viedä tunnelmaa.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

• Ansa hahmo Kirjoittaja
  • Ansa
20.06.2016 09:52 #22 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Juhannus
Tulee lähdettyä mökille jälleen kerran ja mennään jo huomenna. Muut ihmiset saapuvat paikalle torstaina ja sitten tulee grillattua, saunottua ja pelattua roolipelejä ihan huolella. :D

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
20.06.2016 12:31 #23 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Juhannus
Tää on ihan karseeta. Mun viime vuotinen kirjoitukseni pätee yhä sana sanalta tähänkin Jussiin. Jopa ilmakin näyttää uhkaavan kolealta ja epävakaalta (siinä ei ole mitään ihmeellistä, kaatosateet iskivät sopivasti just samaan aikaan kun aloitin lomani).

Jotain uutta pitäisi keksiä, tai sitten pitäisi lopettaa kokonaan Juhannuksen pitäminen jonain erikoisempana viikonloppuiltana.

Dyn kirjoitti: Bussimatka Lontoosta suorana maksaisi tosin sekin melkein sata puntaa, tai sitten voisi kokeilla onneaan paikallisbussien kanssa... Että jaa-a, taitaa nyt jäädä väliin kuitenkin, vaikka jollain tapaa kovasti kiehtoisi.

Sata paunaa on kyllä aika suolanen hinta, mutta eipä nuo täsmäkyydit Suomessakaan halvempia taida olla.

Mutta mutta... Jos et käy, et ikinä tiedä mitä menetät tai voitat. Ainutlaatuinen kokemushan se varmasti on paikallisdösilläkin seikkailu.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

20.06.2016 13:08 #24 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Juhannus
Rasimus: sattumaako vai ei, niin minunkin tämänvuotiset juhannustunnelmat ovat lähes samat kuin vuosi sitten tänne Risingiin valuttelemani!
Nyt vain olen ehkä kenties lähdössä kiukutt... tanssimaan vähän kauemmas kotikonnultani kuin viime vuonna, kerrassaan naapurikaupunkiin, lavalle, jonne vierailua olen suunnitellut jo pari suvea.

• Skie hahmo
  • Skie
20.06.2016 14:27 #25 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Juhannus
Vietän juhannusta vaihteeksi aivan erilaisessa ympäristössä verrattuna viime vuoteen. Viime kesänä toppatakki olisi tullut tarpeeseen, nyt voi sanoa että juhannukseksi ennustettu +35 on himpun verran liikaa. Mutta torstaina olisi töiden jälkeen tarkoitus mennä saunomaan (voi jäädä näissä lämpötiloissa välistä...) ja uiskentelemaan altaalle. Perjantaina ehkäpä sitten grillailemaan puistoon tai jotain muuta yhteistä toimintaa muiden suomalaisten kanssa. Lauantaille olisi ollut tarjolla oikea elämys, ruotsalainen juhannus, mutta skippaan sen suosiolla ja sulkeudun sisätiloihin raapustamaan gradua pariksi päiväksi.

Always follow your doubts.

20.06.2016 15:03 #26 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Juhannus
Stonehengen keikka ratkesi sillä, että tänään oli pakko tulla töihin ja huomenna samaten. Joku toinen vuosi sitten, eiköhän täällä Briteillä tule vielä pörrättyä.

Jos olisin osannut hoksata tuon mahdollisuuden hiukan aiemmin kuin edellisenä päivänä, sen suunnittelukin olisi ollut huomattavasti helpompaa. Todennäköisesti olisin päätynyt vuokraamaan auton kuten edelliselläkin kerralla kivikehillä käydessä - on ne nimittäin sen verran keskellä ei-mitään.

Lontoon suomalaisten fb-ryhmässä tuli linkkejä useisiin juhannustapahtumiin ihan pääkaupunkiseudulla, joten jotain ohjelmaa voi vielä järjestyä, kunhan viikonloppuna ei hirveästi sataisi. Täällä on sen verran paljon pohjoismaalaisia töissä ja opiskelemassa, että keskeiset bileet kuten vaput ja juhannukset juhlitaan aina jossain. :smile:

21.06.2016 08:22 #27 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Juhannus
Tänä juhannuksena en ole menossa mökille vaan vietetään se urbaanisti Helsingissä. Ihan vaan oleskellaan, ja minä ainakin aion lukea kirjoja ja katsella rästiin jääneitä tv-sarjoja. Yhtenä päivänä on tarkoitus lautapelaillakin, täytyy vähän katsella millaista säätä on ennustettu, että ei menisi hyvät säät ihan pelkästään sisällä istumiseenkaan.

21.06.2016 11:19 #28 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Juhannus
Minä puolestani pääsen juhannukseksi pois kaupungista ja olen siitä onnellinen edellisvuoden kaupunkijuhannuksen sijasta. Vielä on hämärän peitossa suuntaammeko siskon kanssa mökille vai teemmekö jotain muuta, mutta sauna on ainakin taattu tälle vuodelle! :grin:

21.06.2016 11:40 #29 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Juhannus
Minulla kuluu juhannus varmaan hyvin samaan tapaan kuin viime vuonna. En oikein osaa mieltää juhannusta miksikään kummoiseksi juhlaksi. Omaan juhannukseen ei ole koskaan kuulunut, että erityisesti matkustaisin jonnekin juhannusta varten, joten ei tarvitse olla sen suurempaa ennakkosuunnitelmaa tai valmistautumista. Johtuu ehkä siitäkin.

Eräs ihminen mainitsi, ettei ennätä tällä viikolla tekemään yhtä asiaa, koska on on juhannusviikko. Itselleni aivan vieras ajatus, että juhannus vaikuttaisi jotenkin... usean päivän elämään. No toki, jos on vaikka kesäloma samaan aikaan juhannuksen kanssa, niin sitten viettää kesälomaa.

Yhden sikäläisen juhannuksen olen viettänyt Tallinnassa. En tajunnut, että siellä juhannuspäivä on oikeasti 24. päivä kesäkuuta, viikonpäivään katsomatta. Oli kaupungilla melkoisen hiljaista ja monet paikat kokonaan kiinni, ihan hauska reissu kyllä muutoin.

21.06.2016 12:30 #30 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Juhannus

Hiistu kirjoitti: En oikein osaa mieltää juhannusta miksikään kummoiseksi juhlaksi.

Mulle juhannus oli lapsuudessa tärkeä, järjestyksessä heti joulun ja synttärien jälkeen. Tähän liittyi pitkälti se, että olimme yleensä mummolassa (tai jos ei koko perhe, niin minä ainakin), sai valvoa pitkään ja hyvällä säällä nukkua serkkujen kanssa teltassa (jossa toki valvottiin vielä pidempään), syödä hyvin (mummon muurinpohjaletut!) ja puoliltaöin kierrettiin joenvartta katsomassa kokkoja. On muuten upean näköistä, kun juuri ja juuri hämärtyvässä kesäyössä palaa koko joenvarren matkalta kokkoja. :grin:

Koska juhannukseen liittyy paljon hyviä muistoja, haluaisin ainakin jotenkin juhlistaa sitä myös aikuisena, että se erottuisi muista viikonlopuista. Briteissä perjantai on vielä työpäivä, joten pitkää viikonloppua en saa, mutta yritän kyllä kehittää jotain pientä viikonlopuksi. Jos en jaksa lähteä mihinkään sosiaaliseen tapahtumaan, ehkä vain laitan itselleni jotain hyvää ruokaa ja käyn kävelyllä. Katsotaan.

21.06.2016 13:05 #31 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Juhannus
Moni minunkin tuttuni on sanonut samaa, että eivät miellä juhannusta mitenkään erikoiseksi juhlaksi. Kun taas minulle se on aika tärkeä, johtunee varmaan aika pitkälti kanssa lapsuusmuistoista. Juhannus kun oli yksi niistä harvoista kesäviikonlopuista, kun vanhemmat eivät tehneet töitä. Oleskeltiin vaan ja me lapset saatiin syödä herkkuja ilman mitään rajoituksia. :D Minulle tulee aina jotenkin hvyä olo itselleni, kun mietin juhannusta, kyllä siihen vaan liittyy minullakin niin paljon hyviä muistoja.

21.06.2016 13:18 #32 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Juhannus
Jännä miten lapsuudesta jääkin helposti mieleen yksinkertaiset asiat, kuten syötiin hyvin ja koko perhe oli koolla. Että ei se ihmeitä vaadi. :smile:

• Ansa hahmo Kirjoittaja
  • Ansa
21.06.2016 14:18 #33 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Juhannus
Silloin, kun Kauhavan lentäjien juhannus oli vielä olemassa, niin tuli oltua joka juhannus perheen kanssa siellä, tai ainakin mummolassa, koska ne lentonäytökset olivat pääasia koko touhussa. Oli se hienoa, kun Hornet lentää mummolan yli matalalta. Kun se viimeisen kerran oli Kauhavalla, minä jo lähdin rakentamaan uutta perinnettä itselleni kavereiden kanssa mökkielämää viettäessä.

21.06.2016 15:54 #34 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Juhannus
Mulla on aikuisempana ollut kaksi perinnettä, joko perheen kanssa mökillä (muu perhe on siellä parasta aikaa, tai pikkuveljet lähtevät puolisoineen jahka pääsevät töistä) tai Iivarin kanssa Lapissa. Nyt olen toista vuotta putkeen juhannuksena ulkomailla ja yksin, osittain ilman erityistä päätöstä tehdä niin. Ehkä ensi juhannuksena pääsisi vaikka sinne mökille.

• Thialfi hahmo
  • Thialfi
21.06.2016 16:58 #35 : Thialfi
Vastaus käyttäjältä Thialfi aiheessa Juhannus

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
21.06.2016 17:11 - 21.06.2016 17:12 #36 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Juhannus
Lapsuudesta muistan aika auvoiset Juhannukset.

Siellä sitä oltiin maalla, tarkemmin sanottuna mummolassa. Pappa oli tavannut hakea metsästä koivuja ja pistää niitä pystyyn asuintalon, ladon ja saunan ovien suuhun, ja grillikatoksen kulmille. Illalla grillattiin mun elämäni parhaimpia grillilihoja yöhön asti. Noin toistakymmentä henkeä suvusta ja tuttavista oli paikalla. Molemmat setäni litkivät sahtia jota kukaan muu ei pysty juomaan, ja toinen näistä innostui jossain vaiheessa sanomaan vuoden ensimmäiset pitkät lauseensa (hiljainen veikko selvänä nimittäin)...

Oli ne aikoja...

Thialfi kirjoitti: Linkki UV-säteilyvaroituksesta yhteisöviestimeen ja sitten voikin olla hyvällä omallatunnolla koneen tai kirjan ääressä.

Kas kun ei televisioon. Noi piipapiippiippuupaa-vaaratilanneilmoitukset kun jonkun pihalla nähty karhu... Perk...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 21.06.2016 17:12 Rasimus.

• Lexei hahmo
  • Lexei
22.06.2016 00:05 #37 : Lexei
Vastaus käyttäjältä Lexei aiheessa Juhannus
Taitaa tulla aika yksinäinen juhannus tulossa, kun puolison kanssa menee työvuorot aivan ristiin. Molemmat ollaan vuorotyössä, niin yksi yhteinen vapaapäivä sattui juhannukselle. Se tosin käytetään tehokkaasti ja lähdetään savonlinnaan agilitykisoihin koirien kanssa.

23.06.2016 22:58 #38 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Juhannus
Menen vielä huomenna töihin ja sitten voinkin valmistautua kahden viikon lomaan. Mitään erityistä juhannusohjelmaa ei ole luvassa, paitsi olutta ja makkaraa tulee tietysti nautittua. Vauhdikkaan työviikon jälkeen taidan vain rauhoittua omissa oloissani, koska olen nytkin aivan umpiväsynyt.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

24.06.2016 16:01 #39 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Juhannus
Ulkona tanssahtelevat sadepisarat, eivät kiivaasti mutta sen verran, etten taida viitsiä kauas lähteä. Rahoillekin olisi muuta käyttöä kuin istumapaikan lunastaminen niistä tansseista, joita ei - ilmaistanssien tavoin - järjestetä taivasalla. Huomenna aion edes yrittää talviturkin luovutusta veden haltijan märkään säilöön.

24.06.2016 16:27 #40 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Juhannus
Punta on laskenut koko päivän sen verran railakkaasti, että pitää varmaan käyttää juhannus shoppailuun... Mitään muuta iloa tästä brexit-hommasta sitten olekaan.

Lyyskis
Uusin jäsen: Ruska