Kirjaköyhälle tekemisiä?

19.06.2015 11:00 #1 :: Mirelle
kirjaköyhälle tekemisiä?
Kiroan juhannuksen. Kirjastot ja kirjakaupat ovat kiinni. Koko viikonlopun. Eikä minulla ole kirjoja nyt ollenkaan ja olen lukenut niitä koko ajan viime viikkojen aikana. Nyt kun ei olekkaan mitään kirjaa, törmään kysymykseen: mitäs nytten? Ulos voisi tietty mennä, mutta on se vähän kurjaa yksin. Ajattelin kysellä, jos täällä olisi jotain ehdotuksia tekemiseksi (yhdelle), etten vaivu kirjamasennukseen.

19.06.2015 12:40 #2 :: Puolikuu
kirjaköyhälle tekemisiä?
Jonkin uuden taidon opettelu, esim. jonkin korttipelin, go:n tai vaikka shakin harjoittelu. Kielten opiskelu: netistä löytyy vaikka mitä kielimateriaaleja ja videoita ihan ilmaiseksi. Piirtäminen, maalaaminen, kasvien keräily, lintujen bongaus. :cheesy:

Tietokoneelta lukeminen on tietysti vähän kurjaa, mutta netistäkin löytyy lukemista. Voi vaikka lukea Kalevalaa. :wink:

Edit: Tai opettele vaikka ulkoa kaikki usan osavaltiot ja niiden pääkaupungit, yritä tunnistaa eri maide liput tai pelaa peliä, jossa sijoitellaan maita kartalle. Nämä ovat ainakin puuhia, joita olen itse joskus harrastanut.
Muokannut 19.06.2015 12:43 Puolikuu

19.06.2015 13:23 #3 :: Mirelle
kirjaköyhälle tekemisiä?
No nuohan kuulostavat ihan kivalle, kiitoksia :smile:

• max hahmo
  • max

19.06.2015 14:42 #4 :: max
kirjaköyhälle tekemisiä?
Elisa Kirjassa on kiva läjä ilmaisia e-kirjoja (suurin osa laadukkaita): kirja.elisa.fi/ekirja/kategoria/ilmaiset-klassikot

19.06.2015 14:44 #5 :: punnort
kirjaköyhälle tekemisiä?
- Kuuntele spefiaiheisia podcasteja aavetaajuudelta. kauppa.aavetaajuus.fi/ Samasta paikasta voi myös ostaa e-kirjoja.

- Mene pelaamaan pienoisgolfia.

- Lue allekirjoittaneen kirjoittamia novelleja netistä kröhöm. (Osoite allekirjoituksessani.)
Muokannut 19.06.2015 14:45 punnort

19.06.2015 15:13 #6 :: Mirelle
kirjaköyhälle tekemisiä?
Oho, en tiennytkään että elisalla on ilmaisia e-kirjoja :shock:. Kiitoksia vastauksista, viikonloppuni piristyy huomattavasti.

19.06.2015 16:46 #7 :: Dyn
kirjaköyhälle tekemisiä?
Kirjattomuuteen tulee vain varautua. Sori. Kunnon varastoja ei mikään voita.

19.06.2015 16:56 #8 :: Moonlord

19.06.2015 17:23 #9 :: Puolikuu
kirjaköyhälle tekemisiä?

Moonlord kirjoitti: Kyllä kyllä! Hain kirjastosta 4 kirjaa lainalle vaikka omissa hyllyissänikin on ennestään 1323 kirjaa lukematta :roll:

No siinäpä on melkoinen kirjasto. :smile:Itsellänikin on toki aina kirjahyllyssä muutamia kirjoja odottamassa, mutta tunnen jo näistäkin huonoa omatuntoa. Kirja on vaan niin paljon nopeammin ostettu kuin luettu. Pyrin mieluummin jalostamaan kirjahyllystäni sellaista tarkoin valittujen helmien kokoelmaa.

19.06.2015 17:25 #10 :: Mirelle
kirjaköyhälle tekemisiä?
No huomasin tuon kyllä...seuraavaa kertaa ei tule sillä maanantaina näytän Suomalaiselle kirjakaupalle mistä tämä kanta-asiakss on tehty.