×

5 15.6%
Muu, mikä?
Ei ääniä 0%
Äänestäjiä yhteensä: 32
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • Dyn hahmo Kirjoittaja

27.07.2015 20:07 #21 :: Dyn
Kuumat juomat

Emelie kirjoitti: Harmillisesti he laittoivat molempiin juotaviimme kermavaahtoa päälle. :angry:Ei sellainen sovi espressoon, ei ainakaan niissä määrin. Kahvilasta lähtiessä suussa oli ällö kerman maku.

Eikö ne tiedä, että kermavaahto on mennyt muodista? Ainakin NYCissä sitä sai ihan erikseen pyytää koska prkl, minun Starbucks-kahviini se kerma kuuluu.

27.07.2015 20:39 #22 :: Puolikuu
Kuumat juomat

StaCa kirjoitti: Belgiassa kaakao saatetaan tarjota niin, että tuodaan kupillinen kuumaa maitoa ja sitten semmoinen "tikkari", jossa on suklaapala, joka sekoitellaan sinne maitoon. On tullut muutamaankin kertaan vastaan.

Sain joskus tuollaisen tikkarin, mutta kaakao ei oikein onnistunut. :sad:Olisi ilmeisesti pitänyt laittaa se kuumaan veteen eikä maitoon.

kyty kirjoitti: Helsingin seudulla on muutenkin vähänlaisesti kodikkaita kahviloita. Pelkkää kolkkoa designia. Muutaman tiedän mutta niistäkin useista saa huonoa teetä ja usein huonoa kaakaota.

En minäkään viihdy kolkoissa kahviloissa, joissa tuolit ovat epämukavia ja kalusteet kolisevat. Kahvilat ovat kuitenkin aika kalliita, joten haluan myös nauttia viihtyisästä ympäristöstä. Helsingissä (ainakin niissä paikoissa, joissa itse liikun) on paljon ketjukahviloita, jotka ovat jotenkin tylsiä.

19.08.2015 11:49 #23 :: Hiistu
Kuumat juomat
Useimmiten juon kuumana juomana teetä. Sitä tulee juotua, jos mieleni tekee jotain lämmintä juotavaa sekä aina jos jossain käydessä on vaihtoehtoina kahvi tai tee. Kahvista en pidä, mielestäni pahaa. Sitäkin kyllä juon kylässä, jos täytyy (en kehtaa pyytää teetä, jollei sitä ole tarjolla), mutta mieluummin otan silloin vaikka mehu- tai limsalasin. Vanhemmat sukulaiset tapaavat kysellä, olenko jo "oppinut juomaan kahvia", mutta ei kuulu moinen omiin tulevaisuudensuunnitelmiini.

Juon maustettua teetä ja tykkään kokeilla erilaisia makuja. Teelaaduista ja laadukkuudesta sinänsä en juurikaan ymmärrä, joten en siihen niin panosta. Vihreästä teestä en yleensä pidä (ja saatan saada päänsärkyä) ja sitä välttelen, jos on jotain muuta tarjolla. Poikkeuksena vihreä tee, joka on pakattu kyllin kauniiseen rasiaan. Ei minulla ole kuin jokunen, mutta suosikkini ovat nuo kolme kirjamaista "Love Story"-tinarasiaa: Linkki. Ja teekin ihan juotavaa. :wink:

Lämmin mustaviinimarjamehu olisi todella hyvää, mutta harvoin sitä on.

Kaakaosta pidän, mutten juo yhtä paljoa kuin teetä. Lähinnä jälkiruokana tai vastaavasti makeana välipalana/tunnelmointijuomana tai jos vaikka kahvilassa ostaa jotain juotavaa. En tykkää käydä yksikseni juurikaan kahviloissa, lähinnä siis vain jos jossain seurassa. Itsekseni liikkuessani tulee kahvilasta välillä haettua jokin leivonnainen mukaan, juoma silloin sivuseikka.