• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 3 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 110 päivää sitten)

Kahvilat

31.01.2016 16:12 #21 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kahvilat
Stockmannillekin on ilmestynyt Espresso House ja käytiin tänään kurkkaamassa millainen paikka se oli.

Paikassa on hiukan se ongelma, että se on osa Stockmannin kauppaa tarkoittaen sitä, että se ei ole oikeastaan oma tilansa, jossa olisi selvät rajat kauppaan nähden. Tavallaan ymmärrän sen, koska nyt sinne on helppo poiketa melkein mistä tahansa suunnasta tullessa eikä erikseen tarvitse etsiä oviaukkoa, mutta rauhaton se on sen takia. Eipä sillä, en siltä muuta odottanutkaan. Aika laajahko valikoima tarjottavia siellä oli myös ja se mitä me otettiin, oli hyvää. Mutta en usko, että vierailen siellä kovin useasti, se ei ollut mitenkään miellyttävä paikka. Tuli vähän olo kuin olisi ollut Starbucksissa, samanlainen melu, mökä ja fiilis.

02.02.2016 14:33 #22 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kahvilat
Helsingin kissakahvila katsastettu! Lounasaikaan lounaan hintaan (8-9,90e) sisältyy kissanhoitomaksu (5e), ja salaatti oli herkullinen vaikkakaan ei suuren suuri. Kokeiltuna mulla savulohi- ja kaverilla vuohenjuustosalaatti, molemmista löytyi proteiinia ja yllättävän maukas öljypohjainen kastike. Kahvi oli kalliihkoa (3e tai vähän enemmän, santsikuppi 1,5e) mutta todella hyvää, juotiin tummapaahtoista vaihtoehtoa. Tätä kelpaa kyllä suositella siis ihan kahvilanakin! Plussana tietysti jaloissa pörrää hyrrämirrejä, tosin osa niistä vietti puoltapäivää ihan vain torkkuen. Lounasaikaan ei ollut näin keskellä viikkoa edes ruuhkaa, eli varaamatta pöytää pääsi syömään ja rapsuttelemaan karvakavereita.

• Marski hahmo
  • Marski
01.03.2016 21:36 #23 : Marski
Vastaus käyttäjältä Marski aiheessa Kahvilat
Yks mun ehdottomia suosikkeja on Café Edith turussa. Löysin sinne yks aamu parin kaverin kaa ihan vahingossa, kun oltiin tultu liian aikasin kouluun. Se on ihana piilokahvila, ihanat hinna (erikoiskahvit muistaakseni 3,20€) ja sen vanilija latte on ihan omaa luokkaansa.

Toki sillee peruspaikkana tykkään myös Café Brahesta, etenkin hansassa, koska voin harrastaa ohikulkijoiden kyyläämistä. Mut keskustan ketjukahviloiden hinnat on iso ongelma :/

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT

19.06.2016 11:20 #24 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kahvilat

Dyn kirjoitti: Kluuvin "isolla" Fazerilla on myös arkiaamuisin hyvä aamiainen ja viikonloppuisin siitä vähän laajennettu brunssi, suosittelen.

Me käytiin tuolla eilen (lauantaina) kahvilla puolen päivän tienoilla ja se tuntui olevan ihan väärä aika. Hieno ja näyttävä paikka, mutta siellä oli ihan käsittämätön kaaos. Ihmisiä meni sinne ja tänne, henkilökuntaa ei näkynyt missään ja itse oli sormi suussa, että minne pitäisi mennä ja mitä tehdä. Ja sitten kun lopulta saimme pöydän, se oli sellaisessa paikassa, että koko ajan sai pelätä, että kaataako joku kahvin mun niskaan. No, kahvista en saanut, mutta joku töytäisi mua aika kipeästi laukullaan selkään. Joten joo, ei ollut ihan onnistunein käynti. Vaikka siellä oli kyllä hyvää kahvia. Pitää ehkä kokeilla tuota mestaa joskus toiste vähemmällä ihmismäärällä.

Toisena kahvilauutuutena minulle tässä keväällä oli Kahvila Strindberg. Meillä oli hääpäivänä, vihkitilaisuuden jälkeen, joutoaikaa muutama tunti ennen illan juhlintaa, niin mentiin hengailemaan ja kevyesti lounastamaan sinne. Se oli hauska paikka, siellä oli kiva fiilis ja rauhallista. Ja hyvää kahvia. Pöytiintarjoilu myös. Jotenkin tuollainen palvelu kahvilassa saa sen tuntumaan todella ylellisesltä, pidän siitä.

19.06.2016 15:20 #25 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kahvilat
Joo, Fasu osaa olla hässäkkää puoliltapäivin... Sinne kannattaa mennä aamiaiselle hyvissä ajoin tai sitten brunssille ihan viime tingassa, ja kahville mielellään vain näiden aikojen ulkopuolella. Talvella siellä on myös vähemmän porukkaa kuin kesällä, koska turistit loistavat poissaolollaan. Mutta en voi sille mitään, rakastan Fazerin kakkuja, joten kyllä siellä tulee käytyä. Onneksi niitä viipaleita saa mukaankin. :wink:

19.06.2016 16:16 #26 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kahvilat

Dyn kirjoitti: Mutta en voi sille mitään, rakastan Fazerin kakkuja, joten kyllä siellä tulee käytyä. Onneksi niitä viipaleita saa mukaankin. :wink:

Katseltiin kyllä kanssa, että hienon näköisiä kakkuja (mausta en tiedä, kakku kuin kakku, makea se on silti). Ajattelin, että jos joskus pidän juhlat tai muuten vain tarvitsen kakun, pitää sellainen käydä sieltä hakemassa. Ja olihan siellä toki paljon hauskoja suklaalahjaideoita. :grin:

19.06.2016 17:34 #27 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kahvilat
Jos tykkää suklaasta, suosittelen Fazerin chilisuklaakakkua, se ei ole niinkään makea (tai no, on se) vaan enemmänkin hyvin suklainen. :grin:

LordStenhammar, Nafisan, Tuomas Anttonen
Uusin jäsen: Tuomas Anttonen