Nyt on joulu!!!

03.12.2015 13:27 #41 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Nyt on joulu!!!
11. päivä pitäs sitten mennä kaikki jouluostokset tekemään. Vielä on vähän auki, mitä ostaa systerin 6 kk vanhalle piltille. Hyviä ehdotuksia olen tosin saanut. Pitkään oli mielessä lahjoittaa mutsin pienenä saama ja minulle lahjoittama Rudolf Koivun Satukirja seuraavalle sukupolvelle, mutta kun olen niin kova materialisti ja ko. teos on suunnilleen kirjahyllyni rakkain esine, niin ei vaan perkele pysty.

Porukat pitäis siirtää tälle vuosituhannelle ja ostaa heille lahjaksi joko tabletti tai läppäri. Omatkin lahjat ne on osaksi jo tiedossa: muutama huntti rahaa ja itselle muutama levy.

Suklaat ajattelin jättää tänä vuonna väliin. Kinkun ja sörsseleiden voimilla mennään.

Hyvvää joulun odotusta kaikille. Muistakaa kuolleita.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

03.12.2015 15:52 #42 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Nyt on joulu!!!

Emelie kirjoitti: ... tai sitten voisi hankkia noiden sijaan sellaisen ainakin metrin korkuisen Muumipeikkovalopatsaan. Nähtiin sellainen Stockalla. Oli ison ja ahdistavan näköinen se. :p

Joko olen kertonut meidän naapurin itsevalaisevasta lumiukosta... Olen kyllä tainnut. :skull:

03.12.2015 18:42 #43 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Nyt on joulu!!!
Ostin eilen viimeiset joululahjat perheelle, joten olen valmis jouluun.Tänään sitten alkoi perinteinen "ostan joululahjoja vanhempien puolesta"-vaihe, kun isäni soitti, että hän haluaisi ostaa äidille yöpaidan ja ison palapelin, mutta ensimmäistä hän ei oikein osaa itse ostaa ja jälkimmäisiä on hankala löytää pienemmän kaupungin valikoimista. Niinpä minä kilttinä kävin täältä etsimässä hänelle nuo molemmat. Tavallaan on ihan kiva shoppailla, kun tietää, että rahat saa kohta takaisin. Tämä on tosiaan nykyään jokajouluinen juttu, kun vanhemmat tajuavat, että jollekin perheenjäsenelle pitäisi osaa joku lahja, mutta sitä ei heiltä saa, joten minut nakitetaan asialle. Heh, taidankin olla sitten joulutonttu :smirk:

03.12.2015 18:49 - 03.12.2015 18:53 #44 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Nyt on joulu!!!

MannhaiKotka kirjoitti: Vielä on vähän auki, mitä ostaa systerin 6 kk vanhalle piltille. Hyviä ehdotuksia olen tosin saanut. Pitkään oli mielessä lahjoittaa mutsin pienenä saama ja minulle lahjoittama Rudolf Koivun Satukirja seuraavalle sukupolvelle, mutta kun olen niin kova materialisti ja ko. teos on suunnilleen kirjahyllyni rakkain esine, niin ei vaan perkele pysty.

Ostin jouluna 3kk täyttävälle siskon-/kummitytölleni joululahjaksi Hanhiemon iloisen lippaan ja Hanhiemon satuaarteet-kirjat. Nuo molemmat on aikoinaan meidän perheeseen hankittu, kun isosiskoni syntyi ja ne oli todella kovassa käytössä. Jotkut lorut muistan vieläkin ulkoa. Nyt äiti olisi halunnut antaa nuo molemmat meidän kappaleet vauvalle lahjaksi, jolloin minä materialistina kysyin, että eikös noiden kuulu olla mummolassa tarjolla, kun ovat kuitenkin meidän kaikkien lasten yhteiset. Olisi ollut kova paikka, että isosisko olisi nuo aarteet saanut omaan perheeseensä. Keskustelun lopputuloksena päädyttiin, että minä ostan vauvalle ihan uudet omaksi, niin ei tarvitse harmitella, että ne kaikista rakkaimmat lastenkirjat ei ole enää lapsuudenkodissa.

Niin ja jos siskosi lapsella ei ole vielä noita kirjoja, niin suosittelen lämpimästi niiden hankintaa. Niistä riittää iloa pitkäksi aikaa.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Viimeksi muokattu: 03.12.2015 18:53 Diara.

04.12.2015 07:58 #45 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Nyt on joulu!!!
Oltiin eilen taloyhtiön pikkujouluissa. :tongue: Joulupukki annosteli glögilaseihin terästettä ja piti tietovisaa (B-rapun väki tiesi joulusta vähemmän kuin A-rapun tyypit). Ilmeisestikään meidän naamat ei ole tuttuja suuremmalla osalle taloyhtiön aktiivista ihmisistä, sillä he luulivat meitä uusiksi asukeiksi (vaikka mies onkin jo asunut samassa asunnossa yli 10 vuotta... :D )

Mutta olin todella yllättynyt kuinka hauskaa oli, vaikka iltaan kuului myös yhteislauluna joululauluja. Enpä muista koska olisin viimeksi laulanut, yläasteella? Mutta nyt on tämän joulun glögikiintiö täysi, no more.

04.12.2015 09:50 #46 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Nyt on joulu!!!
Paketoin ensimmäiset lahjat eilen illalla! :wub:

04.12.2015 13:48 #47 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Nyt on joulu!!!
Diara: Täytyy pitää vastauksesi mielessä, kun lähden kauppaloita kiertämään. Tarkotus olisi käydä ainakin parit tavaratalot penkomassa. Eiköhän tuolta sitä satukirjan puoltakin löydy.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

14.12.2015 11:12 #48 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Nyt on joulu!!!
Ilahduin aamulla huomatessani, että pihamaalla on viimeinkin näkyvä lumipeite. Pakkastakin taitaa olla asteen verran, joten fiilis alkaa olemaan mukavan talvinen. Toivonkin loppuvuodelle vain sitä, että saisimme valkoisen joulun.

I'm just a normal everyday pervert.

• kyty
14.12.2015 17:43 #49 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Nyt on joulu!!!
Paketoin ensimmäiset lahjat tänään. Vaikka päätin tänä vuonna olla hyvissä ajoin liikkeelle, säikähdin kumminkin kun tajusin että jouluun on enää vähän päälle viikko. Pari fantasiakirjaakin lähtee lahjaksi, vaikka koen kirjalahjat hieman riskialttiina... usein on käynyt niin että ei uskalla ostaa kirjaa kun ei tiedä onko se jo luettu, tai sitten kirja ei ole mieluisa ja sitä ei jakseta lukea... tai luetaan väkisin läpi.

Toivon että tänä jouluna olisi etelässäkin lunta maassa, mutta en laske sen varaan. Mutta ehkä sittenkin...

14.12.2015 19:57 #50 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Nyt on joulu!!!
Tänään oli kaksi viimeistä tenttiä ja nyt on kuukauden joululoma. Ah, tätä on niin odotettu :smile:

14.12.2015 20:02 #51 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Nyt on joulu!!!
Oispa luksusta jos voisi pitää kuukauden joululoman... :shock:

14.12.2015 21:07 #52 : HourglassEyes

Dyn kirjoitti: Oispa luksusta jos voisi pitää kuukauden joululoman... :shock:

Todellakin...mutta sen sijaan tuli vielä tälle kuuden päivän työviikolle "sovittua" vielä 6 tuntia lisätöitä... :eek:

14.12.2015 21:52 #53 : Diara

Dyn kirjoitti: Oispa luksusta jos voisi pitää kuukauden joululoman... :shock:

Onhan tää aika luksusta, mutta toisaalta kesälomaa mulla ei ole ollenkaan. Suoraan töihin, kun koulu loppuu ja suoraan töistä takaisin koulunpenkille. Vuoden ainoa loma. Loman pituus yllätti minutkin, mutta minkäs sille voit, kun luennot alkaa vasta 11.1. ja viimeinen tentti oli tänään, muutamat kaverit joutuu pe asti vielä pänttäämään :cheesy:

15.12.2015 07:45 #54 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Nyt on joulu!!!
Tänään pitäisi lähteä ostamaan loput joululahjat. :skull: Perjantaina alkaa loma, kyllä sitä onkin jo odottanut.

• Warghast hahmo
  • Warghast
15.12.2015 08:16 #55 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Nyt on joulu!!!
Äiree ja siskot tulossa loppuviikosta tänne etelään, pitää viikonloppu pööpöillä niittenkanssa joululahjusostoksilla ja sitten... 3päivää lomaa + jouluvapaat!!! Tuloo niin tarpeeseen.. reilun vuoden tehnyt töitä täysin ilman mitään lomia..

15.12.2015 21:13 - 15.12.2015 21:17 #56 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Nyt on joulu!!!
Pari edeltävää päivää on mennyt kirotessa sitä miten vähän aikaa minulla tänä vuonna ollut aikaa keskittyä jouluun ja sen valmisteluun. Viimeisimmät lahjat sain kuitenkin viime lauantaina paketoitua - ja senkin tein uupumuksen alla kamppaillen - kalenteri näyttää tylyjä lukemia, ainoa vapaapäiväni ennen joulua on ensi sunnuntai. Ja kun viime perjantaina tajusin, että se on viimeinen arkivapaani ennen ensi vuotta olin vähällä purskahtaa itkuun. Eilen töissä sain vastaani oikean asiakaspalveuammatin ihmishirviön, joka solvauksillaan pahensi monta mieltä :angry:

-Onneksi tämä päivä oli parempi ja valoi jälleen joulumieltä minullekin. Jaksaa, jaksaa, kinkkupöydässä kiitos seisoo?

...mistä tulikin mieleeni... :lol:

Viimeksi muokattu: 15.12.2015 21:17 HourglassEyes.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
16.12.2015 14:16 #57 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Nyt on joulu!!!
Helpotuksen huokaus. Lahjaostokset on saatu nyt tehtyä. Tai vielä pitää ostaa pari pientä juttua mutta ne saa helposti lähikaupasta. Ei siis enää tarvitse vääntäytyä mihinkään kauemmas ostoshelvettiin. Tai no, en kyllä pysty lopettamaan lahjoista huolehtimista siltikään. Vatvon mielessäni aina lahjan ostettuani sen avaamiseen saakka "entä jos se ei tykkää tästä", "jos sillä on jo tämä / se saa kaksi samanlaista" "mitä ihmettä oikein ajattelin, täähän oli ihan urpo idea" yms.

Tänäkään vuonna en jaksa innostua joulusta mutta nyt syynä on mystinen huonovointisuuteni. Lääkäri ei mitään elimellistä vikaa löytänyt mutta silti olo on kaikkea muuta kuin normaali. Tämän vuoksi en jaksa pahemmin mitään joulun eteen touhuta. Siivoukset ja muut saavat jäädä odottamaan aikoja parempia. Ei että sillä pahemmin merkitystä olisi, koska aatto vietetään muiden nurkissa eikä omiin ole vieraita lappaamassa.

Don't mess with the neon love chicken.

18.12.2015 11:02 #58 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Nyt on joulu!!!
Nyt kun vielä ostan tänään parit kukat, on kaikki joululahjat minun osaltani hankittu. Voin huoletta aloittaa lomani ilman lahjapaniikkia. Tänä vuonna olikin enemmän lahjoja hankittavaksi vaikka joidenkin ihmisten kanssa sovin, että ei lahjoja. Sukuun on tullut sitä uutta pienväestöä sen verran, että heille pitää ne lahjat ostaa. :)

18.12.2015 11:35 #59 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Nyt on joulu!!!

Emelie kirjoitti: Sukuun on tullut sitä uutta pienväestöä sen verran, että heille pitää ne lahjat ostaa. :)

Et varmaan meinaa Tomua ja Taistoa... mutta kai nekin nyt saa lahjoja? Kai nyt sentään? :huh:

• kyty
18.12.2015 12:33 #60 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Nyt on joulu!!!
Nyt on kaikki lahjat hankittu ja paketoitu, mutta ei tunnu yhtään siltä että joulu olisi oikeasti tulossa ihan muutaman päivän päästä. :eek: Lumisade varmaan auttaisi, mutta se taitaa näin etelässä olla jo virallisesti turha toivo.

NoctilucA
Uusin jäsen: Ninni Steier