Nyt on joulu!!!

• Skie hahmo
  • Skie
25.12.2015 01:24 #81 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Nyt on joulu!!!
Ei ole varmaan koskaan maistunut jouluruoka yhtä hyvälle kuin tänään. Takana on kahden viikon työputki, joista viimeisenä kahdeksana päivänä on tullut tehtyä vajaa 110 tuntia töitä. Alkaa näkyä ja tuntua jo käytöksessä, en ole todellakaan aivan terävimmilläni tällä hetkellä. Mutta töistä pääsin ennen yhdeksää, kymmenen aikaan istuttiin ruokapöytään ja lahjatkin oli jaettu ennen puoltayötä. Tänä vuonna oltiin vihdoin päästy jo siihen tilanteeseen, että kaikilla perheenjäsenillä oli suurin piirtein samankokoinen lahjakasa, ja kaikki tuntuivat olevan aika tyytyväisiä pakettiensa sisältöihin.

Huomenna on kauan odotettu vapaa virallisista töistä, joten jos sitä nyt ainakin kahdeksan tunnin yöunet yrittäisi saada. Huomenillalla ollaan kaikki vapaalla jo aiemmin, joten syödään sitten ehkä vielä pidemmän kaavan mukaan kuin tänään. Ihana joulu ollut tähän mennessä, kiitos siitä myös mahtaville työkavereille (joista yksi antoi askarrella itselleen tänään glitterparran, mistä riitti asiakkaille ja meille työkavereille iloa pitkälle iltaa).

Always follow your doubts.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

25.12.2015 11:53 #82 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Nyt on joulu!!!
Heräsin pimeään aamuun ja mietahdin skifistisesti: tuleeko valoa lainkaan. Mutta hämärä hälveni, kuten kaikkina muinakin päivinä, ja ulkona näkyy olevan tyypillinen juhannussää pihassa peilinä kiiltävine vesilammikkoineen ja sateen ropinoineen. Ja julkinen liikenne taitaa jo toimia, joten voisin tästä hipsiä ulos kuvaamaan jouluista kaupunkiympäristöä. Kunpa vain keksisin, minne mennä tänään.
En ole lainkaan jouluihminen ja olen tyytyväinen siihen, että nämä pyhät (etenkin kaikkine niitä edeltävine tohinoineen) ovat pian ohi, ainakin kymmeneksi kuukaudeksi... Huokaus: Kauppa-Lopoilla on taipumus varhaisherännäisyyteen markkinointipuuhissaan.
Mutta koinpa taas vuosittaisen saunareissuni taloyhtiömme löylylään ja saan kuvata syksyistä joulua. Näitä tilaisuuksia ei tulisi joulutta.

25.12.2015 16:42 - 25.12.2015 17:16 #83 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Nyt on joulu!!!
Tänään käytiin mummolassa ja syötiin taas uusi satsi jouluruokaa. Kyllä nämä kohtapuoleen alkavat jo riittää... Mummo oli laittanut joulukuusenkin, mitä kukaan muu meidän suvussa ei taida jaksaa enää edes harkita, vähän liikaa vaivaa (ja kissat kaatavat sen kuitenkin). Mun oli tarkoitus polttaa kynttilää parvekkeella lyhdyssä, mutta jäi eilen laittamatta enkä tiedä jaksaako tänäänkään: kun ei ole lunta, hiukan huonosti yksi kynttilä mihinkään sieltä näkyy.

Ai niin ja sain tänäkin vuonna mummolta itsetehdyt villasukat joululahjaksi. Parasta! :grin:

Viimeksi muokattu: 25.12.2015 17:16 Dyn.

26.12.2015 10:16 #84 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Nyt on joulu!!!
Kyllä on ollut rentouttavat joulunpuhät, aattona syötiin hyvin ja pelattiin Port Royalia ja myöhemmin illalla paketeista paljastunutta Cluedoa. Ruokaa ja herkkuja on tullut mussuteltua pitkin päiviä - ja vaakaan päin ei ole vilkaistukaan - Jouluelokuvia on katseltu (Rare Exports ja Die Hardeja) ja eilen vielä Englannista saapunut joululahja, Doctor Horrible's Sing along blog (Joss Whedon = :heart: )

Tänään vuorossa Die Hard 5 sekä lukemista Merissa Meyerin Cinder kirjan parissa.

Hyvää Tapania Risinglaiset, levätään ja herkutellaan!

26.12.2015 15:06 - 26.12.2015 15:10 #85 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Nyt on joulu!!!
Nyt muutamina viime vuosina joulu on ollut varsin syvältä ja poikittain. Aika ennen joulua on perinteisesti hyvin uuvuttavaa, kun täytyisi saada tekemättömiä hommia tehdyiksi ja heti sen jälkeen osallistua vanhempien luona jouluvalmisteluihin (omaa kämppääni en tänä vuonna ehtinyt edes imuroida saati muuta koristella jouluksi, vaikka viimeisenä yönä ennen junalle ja "joululomalle" lähtöä en ehtinyt lainkaan nukkumaan). Vaikka tietää, että joulupyhistä tulee jälleen jokseenkin raskas kokemus. Eräs sukulainen ei suostu tapaamaan eräitä toisia sukulaisia (eikä varsinaisesti yksiä toisiakaan) edes yhteisen jouluaterian vertaa, vaikka häneltä sitä kuinka pyytäisin ja itkisin ja pyytäisin, koska ei kuulemma tahdo. Itseäni sitten näiden toisten sukulaisten puolesta ja yleisesti harmittaa suunnattomasti ja mieli mustana enemmän tai vähemmän koko joulun. Periaatteessa pidän kovasti joulusta ja ihania muistoja lapsuuden jouluista. Inhoan vain nykyisiä omia joulujani. Osa ongelmasta ratkeaa ns. omia aikojaan, kun tuskin on ensi jouluna enää osa sukua edes hengissä. Toisaalta... sitten vasta kurja joulu onkin. :neutral:

Sain koristella kauniin kuusen ja haudoilla tuli käytyä ja ruoka on ollut hyvää ja kivat lahjat saatu ja uskoakseni annettukin ja ajoittain on oikein mukavaa. Joten sikäli kivakiva. Ehkä joskus taas kuluvat joulut mukavammissa merkeissä.
Viimeksi muokattu: 26.12.2015 15:10 Hiistu.

26.12.2015 18:03 - 26.12.2015 18:04 #86 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Nyt on joulu!!!

Hiistu kirjoitti: Periaatteessa pidän kovasti joulusta ja ihania muistoja lapsuuden jouluista.

Lapsuuden joulut ovat ehkä jollain tapaa ihan oma lukunsa. Lapsena kaikki oli isompaa ja hienompaa, vaikka oikeasti ei varmaan ollutkaan, kunhan vain tuntui siltä: odotus pidemmältä, asiat joita odottaa suuremmilta. Minusta tämä Kirkon ja kaupungin arkistojuttu muutaman vuoden takaa kuvasi aika hienosti sitä kokemusta. Aikuisena tulee stressattua kaikkea ja kaikkia, joten samanlaista joulun iloa on vain hyvin vaikea tavoittaa.

Meillä ovat jouluperinteet muuttuneet sitä mukaa kun ihmiset vanhenevat, mm. yksi iso juttu eli koko serkusporukalla mummolaan kokoontuminen joulupäivänä ei enää mitenkään kävisi päinsä, kun mummo ei yksin jaksa laittaa niin paljoa ruokaa ja serkuillakin on jo perheet. Sen sijaan mummo on tainnut joka joulu papan kuoleman jälkeen tulla meille aatoksi (tai siis vanhemmilleni, missä mekin olimme). Tänään käytiin mummolassa kahvilla, ja vähän harmitti, kun serkku lapsineen oli ilmoittanut tulevansa vasta illalla - ei sitten törmätty niihinkään. Tietysti sitä voisi vähän ahkeramminkin yrittää pitää yhteyttä sukulaisiinsa... Mummolassa vietetyn ajan kautta se vain aiemmin onnistui kaikkein helpoiten. :neutral:

Vähän tuossa kävi jo mielessä, millaisiksi joulut muodostuvat kun omista vanhemmista aika jättää tai tulevat liian vanhoiksi laittamaan joulua valmiiksi. En ole sitä sorttia ihminen että innostuisin itse värkkäämään isoja juhlia, varsinkin kun taitoni keittiön puolella ovat - jos eivät puutteelliset - niin varsin rajoittuneet. En oikeastaan edes innostu jouluruoista, äitini vain tekee niistä tosi hyviä. Ehkä joskus tulevaisuudessa joulu jossain ihan muissa maisemissa ei ole poissuljettu asia, kun perinteet vähitellen jäävät taka-alalle.

Viimeksi muokattu: 26.12.2015 18:04 Dyn.

26.12.2015 18:54 #87 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Nyt on joulu!!!

Dyn kirjoitti: Meillä ovat jouluperinteet muuttuneet sitä mukaa kun ihmiset vanhenevat

Sama meillä, ihmisten elämäntilanteet ovat muuttuneet ajan saatossa, myös minulla. Aikaisemmin olimme koko sisarusparvi jouluna vanhempien luona, mutta tänä jouluna esim. minä en mennyt sinne lainkaan (kävimme jo ennen joulua vierailulla) vaan vietin kaksintaan avomiehen kanssa joulua Helsingissä. Tavallaan harmittaa, että tällä tavalla rikkoo perinnettä, mutta nyt samalla tarjoutuu mahdollisuus luoda omia traditioita oman perheen kanssa.

Joulu meni kyllä kaiken kaikkiaan ihan kivasti, vähän jaksoin laittaa pöytääkin hienommaksi ruokailua varten. Tänään tosin ei enää innostuttu jouluruuista vaan käytiin ravintolassa syömässä. Suklaata on jäljellä vielä vaikka kuinka, minun sokerihiiriyteni on vähenemään päin näköjään.

Suurin osa lahjoista me saadaan vasta joulun jälkeen, kun "lahjatoimitus" viivästyi onnellisen perhetapahtuman vuoksi. Mutta keskenämme vaihdoimme lahjat (sain juuri sen minkä halusinkin) ja kissatkin olivat ihan onnesta soikeina, kun saivat nahkasuikalepäisen leikitystikun ja kissanminttumäyrän. Molemmat pienpedot olivat pienoisessa kissanminttupöllyssä aattoillasta. :p

• kyty
26.12.2015 22:08 #88 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Nyt on joulu!!!
Minua taas hirvittää se mitä tapahtuu sen jälkeen kun ei ole enää porukoita, joiden luokse mennä viettämään joulua. Mitähän sitten teen, istun varmaan yksin kotona kuten ne sukulaiset/tuttavat, jotka ovat joulunviettoon "liian vanhoja" eivätkä "niin välitä juhlia sitä" tai "halua vaivata ketään". (Meillä ei ole koskaan ollut isoja sukujouluja.) Vaikea kuvitella, että itsellä olisi koskaan olo että jouluna istuisi mieluummin yksin kotona. Ilman kuusta.

Onneksi nyt sai vielä viettää joulua niin kuin ennen, ja tuli luntakin etelään! Pelkään tosin että se sulaa heti pois, mutta säätiedotus lupasi kylmää ainakin muutamaksi päiväksi. Saa nähdä tuleeko tänä talvena vielä tarvetta talvivaatteille. Toivoisin että tulisi, vaikka heti oli joku manaamassa että kauheaa kun tulee lunta. Aivan kuin säätila ei saisi vaihdella lainkaan, aina on liian kylmä tai liian lumista tai liian märkää tai mitä milloinkin, aivan kuin ihmiset olisivat menettäneet ilon eri vuodenajoista. En minä ainakaan haluaisi että vuoden ympäri olisi harmaata ja ikävää, ja kesällä hirveä helle, eikä mitään muuta. :neutral: ??

Kun vain olisi ollut se valkoinen joulu, mutta ehkä saadaan vielä valkoinen uusi vuosi...

Uusin jäsen: sulavsalim