• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 62 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 134 päivää sitten)

Halloween

5 26.3%
(Jotenkin muutoin, miten?)
5 26.3%
Äänestäjiä yhteensä: 19
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
26.10.2015 19:59 - 26.10.2015 20:35 #1 : Hiistu
Halloween kirjoittanut Hiistu
Kuten avatar-keskustelussa jo huhuilin , on Halloween jälleen tulossa.

Vietättekö halloweenia? Tai kekriä? Tai pyhäinpäivää? Tai ylipäänsä jotain? Ja miten? :smile:

Mukana myös äänestys. Mitä sanotte säikytellessänne? :wink:

(Vuoden 2013 ketju: Linkki . Viime vuoden vastaava: Linkki .)

Itse en vietä halloweenia varsinaisesti mitenkään. Ehkä selailen jotain kauhuteemaan sopivaa kirjaa (kaverille olen lupaillut tutustua yhteen teokseen) tai katselen jos televisiosta tulee jotain kauhuleffaa, mutta muutoin luvassa tavallinen viikonloppu. Joskus aiempina vuosina on juhlan kaupallisuus ja kaikki muovikrääsä ärsyttänyt, mutta enpä silläkään jaksa enää mieltäni vaivata. Jos siitä on jollekin jotain iloa, niin mikä jottei, kun ei itse tarvitse osallistua enempää kuin mielii. Ja myönnän kyllä katselevani niitä kauppojen erinäisiä kauhutarvevalikoimiakin ihan mielenkiinnolla, josko vaikka jotain kivaa näkyisi, vaikkei niin tätä yhtä juhlapäivää koristamaan mutta ihan yleisesti hauskuudeksi.
Viimeksi muokattu: 26.10.2015 20:35 Hiistu.

• Strato hahmo
  • Strato
26.10.2015 21:59 #2 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Halloween
Eipä tuota tule mitenkään juhlittua. Seuraavana tiistaina on tentti joten kaikki aika keskiviikosta eteenpäin menee siihen valmistautuessa.

Jos telkkarista tulee simpsonien Treehouse of Horror jakso, saatan sen katsoa jos muistan, mutta muuten keskityn muihin asioihin. Yksin on tylsää juhlia ja kaveritkaan eivät taida olla kauhean innokkaina järjestämässä mitään. Toki jos kaveriporukka johonkin haluaisi kimpassa lähteä niin varmaan menisin mukaan. Sinällään minulla ei ole mitään halloweenia vastaan, juhlikoot ken haluavat :smile:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
26.10.2015 22:27 - 26.10.2015 22:27 #3 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Halloween
Tykkään kaikesta kauhuun liittyvästä, joten joo, halloween on vuosia kuulunut loppusyksyn ohjelmaan. Ala-asteella emännöin useita hienoja halloween-juhlia, jotka sijoittuivat kylpyhuoneeseemme (jonka sai kokonaan pimeäksi toisin kuin muita huoneita). Mitään krääsää ei ole ollut tapana hankkia, koristeita tein itse paperista yms. Yksi UPEA lakanasta tehty pöytäliina on vieläkin tallella.

Tällekin vuodelle on ohjelmaa tiedossa. Iltapäivään kuuluu kummittelua kaupungilla ja ystäväni kanssa toteutettava pieni performanssi. Käydään varmaan jossakin syömässä ja sitten meille pelaamaan Arkham Horroria. Yritän saada aikaan kutakuinkin tällaisen piirakan.

Yksi krääsäjuttu mulla on... pimeässä hohtavat luurankorvakorut. :smile:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice
Viimeksi muokattu: 26.10.2015 22:27 Puolikuu.

27.10.2015 12:42 #4 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Halloween
Viime vuonna olin UK:ssa näihin aikoihin ja siellä Halloween (ja siihen liittyvä krääsä) näkyy huomattavasti isommin kuin Suomessa. En nyt sillai hirveästi jaksa juhlasta innostua... Joskus, jos sattuisi käymään kutsu naamiaisiin ja olisi energiaa oikein kunnolla panostaa pukuun, niin voisihan se olla ihan kivaakin.

• Skie hahmo
  • Skie
27.10.2015 12:47 #5 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Halloween
Sain perjantaiksi kutsun Halloween-bileisiin kaupungin toiselle laidalle. Todennäköisesti jää menemättä, koska matka on pitkä. Välillä pitäisi käydä vaihtamassa vaatteita kämpillä, puhumattakaan siitä, että sieltä pitäisi jollain ihmeen keinolla päästä (aamu)yöllä kotiin takaisin. Minusta on tainnut tulla vanha...

Kämppiksilleni (erityisesti jenkille) Halloween on aika iso juttu, asuakin on suunniteltu jo viikkokaupalla ja tilattu netistä kaikenlaista vermettä juhlaa varten. Mullahan ei ole mitään aavistustakaan miksi pukeutua, ei oikein ole edes ekstralakanaa uhrattavaksi haamunhahmoon. We'll see.

(Tosin juhlan kunniaksi voisin avatarin muuttaa, jos viime vuotisen kuvan jostain koneen syövereistä löydän.)

Always follow your doubts.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

• max hahmo
  • max
27.10.2015 17:57 - 27.10.2015 18:00 #6 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Halloween
Kun kaikki kristillisetkin juhlat on nykysin joka tapauksessa kulutushysteriaa (ei sillä että olisin pyhä kristitty joka sitä valittelisi, vaikka joku oikeasti rauhallinen juhlakin olis kiva - itsenäisyyspäivä ehkä? mutta siinä on ne nationalistiset sävyt), niin tavallaan kaipaisi lisää tällasia täysin randomeja juhlia. Halloween on joka tapauksessa nörtein juhla, kauhua ja fantasiaa. Joku scifiteemainen vois olla, sen pohjana vois olla vaikka joku skientologien setti, kun niitä alkaa Amerikassa olla ihan hyvä määrä.
Viimeksi muokattu: 27.10.2015 18:00 max.

27.10.2015 18:55 #7 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Halloween
Olen lämmennyt enemmän Halloweenin viettämiselle, ja olisihan sitä mukava juhlia jotenkin. Jää todennäköisesti kuitenkin välistä, paitsi että saatan yksikseni syödä jotain teemaan liittyvää ja lueskella kauhujuttuja. Tuttavapiiri ei ole oikein lämmennyt Halloweenille.

Ja itsekin olen häiriintynyt krääsämäärästä sekä juhlan tietystä keinotekoisuudesta, vaikka sen juuret ovatkin Euroopassa. Markkina-halloweenissa häiritsee sama asia kuin amerikkalaistyylisessä joulussa. Hirveästi mautonta roinaa, mikä ei useinkaan näytä edes kivalta. (No okei, joulussa se häiritsee enemmän. Amerikkalaistyylinen joulukoristelu on jotenkin... liikaa. Liikaa kaikkea. Mutta ei nättiä.) Ja edelleen se ettei ole oikein selvää minä päivänä sitä edes juhlitaan. Pyhäinpäivänä vai oikeana Halloweenina? Aattona vai itse päivänä?

Muuten on mukava fiilistellä pimeänä aikana jotain, ja eihän sitä ole pakko niitä krääsiä ostaa. Mahdolliset Halloween-bileet voisi järkätä ihan miten itse tykkää, Amerikka-krääsällä tai ilman.

27.10.2015 21:12 - 27.10.2015 22:09 #8 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Halloween

kyty kirjoitti: Ja edelleen se ettei ole oikein selvää minä päivänä sitä edes juhlitaan. Pyhäinpäivänä vai oikeana Halloweenina? Aattona vai itse päivänä?

Tämä on ihan mysteeri minullekin. Tänä vuonna kaikki mahdolliset juhlimispäivät osuvat suunnilleen viikonlopulle, joten juhlimisen ajoittaminen viikonloppuun sopivalta tuntuvaan päivään on kenties kyllin lähellä... 31.10 on kai "virallinen" päivä? Paitsi että jotkut viettävät pyhäinpäivän ajankohdan mukaan. Mutta ensi viikolla on nyt ainakin jo myöhäistä juhlia! :tongue:
Viimeksi muokattu: 27.10.2015 22:09 Hiistu.

27.10.2015 21:13 #9 : Helmeilevä susi
Vastaus käyttäjältä Helmeilevä susi aiheessa Halloween
Enpä sen erityisemmin vietä, menen ehkä meidän luokan järjestämään halloweendiscoon, kerätään siis rahaa leirikoulua varten. Ja se siitä.

Alea iacta est.
Dovie'andi se tovya sagain.

28.10.2015 22:35 - 28.10.2015 22:37 #10 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Halloween

On teillä kellään muuten koskaan käynyt halloweenin aikaan lapsia oven takana karkkia hakemassa?

Itse en ole moiseen koskaan törmännyt ja olen miettinyt, harrastavatko lapset Suomessa semmoista. Mutta tänään lelukaupassa käydessäni kuulin, kuinka yksi äiti kauppasi lapsilleen semmoista halloween-teemaista muoviämpäriä, että siihen kivasti saa karkkeja kerätä, jos lauantaina menevät "keppostelukierrokselle". Toivottavasti osaavat vanhemmat neuvoa lapsensa semmoisten ovien taakse, joista voisi oikeasti saada karkkia. :huh: Eli ei esim. minun ovelleni.

En tiedä, ehkä se minäkin joskus vielä hellyn, jos vaikka jotain tuttuja lapsia ovelle ilmestyy kivasti pukeutuneina. Mutta tällä hetkellä touhu tuntuu lähinnä siltä, että vain keksitty, että jonakin päivänä ihmisten muka kuuluisi lahjoittaa karkkia ämpäriin. Siis... miksi ihmeessä? (Virpomisesta kyllä pidän. Mutta siinä annetaan se vitsa ja toivotetaan talonväelle onnea ja menestystä. No ei lapsilla itsellään ehkä mitään hyvää tahtoa tai tarkoitusta, muuta kuin saada karkkia, mutta itselleni jokin merkitys sillä hommalla. Paljon vaikuttaa varmaan sekin, että hyviä muistoja omasta lapsuudesta.)

Kivaa pimeässä hohtavaa hämähäkinseittiä lelukaupasta löytyi. Vaikken mitään juhlikaan enkä edes täksi viikonloppua koristele. Mutta saahan sitä olla varastossa.
Viimeksi muokattu: 28.10.2015 22:37 Hiistu.

29.10.2015 08:25 #11 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Halloween

Hiistu kirjoitti: Minua muuten ihan oikeasti kiinnostaisi kuulla, mitä säikäytyssanaa käyttävät etenkin he, jotka eivät sano pöö tai buu tai böö! Koska en itse keksinyt mitään muita sanoja. :tongue: Paitsi että ihan vain kiljuisi sanomatta erityisesti mitään... Myös "Hui!" voisi olla toimiva.

Joo, mä tosiaan en sano mitään, yleensä mun säikäytystekniikka on se, että hiivin (näin villasukka aikaan onnistuu parhaiten) säikytettävän taakse (yleensä miesrukkani) ja kurkistan olan yli, jos hän istuu tietokoneen ääressä. Tai sitten piiloudun kotona kulman taakse ja omaksun pelotusilmeen. Ja sitten vain seison creepyn näköisenä piilossa, kunnes peloiteltava osuu kohdalle. Kissat kyllä hankaloittaa tätä puuhaa, ne kun on niin uteliaita, että tulee katsomaan mitä mä teen ja näin paljastavan ovelan lymypiiloni.

Halloweenia en juhline sinänsä, mutta pidän ideasta. Kun kauhuelokuvatkaan ei uppoa, niin mitenkään teemallisesti en osaa lähteä edes mitään perinnettä rakentamaan. Katsotaan mihin riittää energia ja aika. :)

Ja koskaan ei ole tullut oven taakse lapsosia karkkia kerjäämään (kerran tuli pari kymmenvuotiasta poikaa kyselemään palautuspulloja; olivat ilmeisesti karkkirahojen tarpeessa, mutta tämä ei kyllä liittynyt Halloweeniin), joka on vaan ihan hyvä. Aikaisempi asuinalueeni ei olisi ollut edes mitenkään turvallinen tuollaista toimintaa ajatellen.

30.10.2015 17:01 #12 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Halloween
Taitaa mennä tämä pyhäinpäivä sairastaessa, pari viikkoa tuloaan tehnyt flunssa nimittäin päätti iskeä päälle tasan nyt.

30.10.2015 17:02 #13 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Halloween
Suomenlinnassa on lauantaina näköjään paljonkin ohjelmaa: http://www.suomenlinna.fi/tapahtumat/viaporin-kekri-henkien-paeivae-ahmattien-yoe/

30.10.2015 17:07 #14 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Halloween
No onpas tuolla vaikka mitä, miksiköhän en ole kuitenkin tällee henkiläisenä edes kuullut tapahtumasta. Kiitos vinkistä, kyty! Jos vaikka kokisi huomiseksi jonkin ihmeparantumisen...

• Argentum hahmo
  • Argentum
    Aseenkantaja
30.10.2015 18:20 #15 : Argentum
Vastaus käyttäjältä Argentum aiheessa Halloween

Olen kova säikyttelijä :lol: tulee sitä mulloinkin, kuin halloweeninä tehtyä!

Käytän yleensä kovaa pöö ääntä :cheesy:
Mutta tosi hyvin on tepsinyt, myös pelkää siansaksan isoon ääneen huutaminen :"D

Eli siis hiivin vain jonkun selän taakse ja isken kädet olkapäille ja mylvin jotain tai huudan pöö. Hyvin toimii! :lol:

"A little reading is all the therapy a person needs sometimes."
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

31.10.2015 20:42 #16 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Halloween
Flunssa painaa sen verran, että jäin kuin jäinkin himaan köllöttelemään kirjan, läppärin ja kahvikupin kanssa. Pöö vain kaikille. :tongue:

31.10.2015 21:36 #17 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Halloween

Dyn kirjoitti: No onpas tuolla vaikka mitä, miksiköhän en ole kuitenkin tällee henkiläisenä edes kuullut tapahtumasta.

Samaa mietin tuossa minäkin, kuulin vasta perjantaina että Suomenlinnassa on joku Viaporin kekri... Ehkä siitä ei ole vain tiedotettu paljoa. Tosin itseltä jää usein moni asia huomaamatta kun ei vain tajua seurata oikeita kanavia. Sääli että nyt jäi väliin kun oli jo muuta sovittuna täksi päiväksi, mutta ehkäpä ensi vuonna jos se järjestetään uudestaan.

01.11.2015 02:40 #18 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Halloween
Joo, toivotaan, että järjestetään uudelleen. FB:n puolelta tuli viestiä, että jonoja on ollut varsinkin lauttaan -- ilmeisesti väkeä on siis kuitenkin löytänyt tapahtumaan, mikä varmaan lupailee hyvää jatkollekin.

04.11.2015 18:39 - 04.11.2015 18:41 #19 : Hiistu
Halloweenin jäljiltä vielä kuvafiilistelyä:

Läpinäkyvyysefektiä en valitettavasti saanut toimimaan, mutta kaikki toivottavasti mukana. Ja pahoittelut, jos joku suuresti hämähäkkejä inhoaa. :wink:
Viimeksi muokattu: 04.11.2015 18:41 Hiistu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja, Mab, HourglassEyes

Uusin jäsen: valde määttä