Lukusali
touko 10, 22:07
1169 viestiä | Skie

24.01.2017 19:11 #121 :: Puolikuu
Elämän pienemmät ilot
Sain viimeisteltyä pöytäkirjan, jota olen kartellut kuin ruttoa koko syksyn ja olo on iloinen. Hommaan meni tunti. Tätähän kannatti viivytellä kuukausikaupalla ja tuntea huonoa omatuntoa. :roll:
Muokannut 24.01.2017 19:24 Puolikuu Syy: häiritsevä kielikuvallinen ongelma oli pakko korjata

25.01.2017 12:09 #122 :: Piru Naiseksi
Elämän pienemmät ilot
´Asioilla on taipumus järjestyä`-sanonta pätee. Pääsin vihdoinkin aloittamaan työurakkani, postiviiveitten jälkeen.

27.01.2017 17:10 #123 :: Niksu
Elämän pienemmät ilot
Hyvä lenkki, hyvää ruokaa ja jääkiekkoa = täydellistä.

29.01.2017 23:23 #124 :: Skie
Elämän pienemmät ilot
En muista koskaan katsoneeni yhtäkään NHL:n ottelua, mutta nyt jostain syystä tuijottelen tyytyväisenä All star -ottelua. Eipä tässä, tuleepa vähän paremmin tutuksi nämä Amerikan mantereen joukkueet ja niiden huippupelaajat.
Tykkännyt: Iivari

30.01.2017 00:16 #125 :: Niksu
Elämän pienemmät ilot
Itse en All Star-pelejä jaksanut suorana katsoa, mutta ilmeisesti ei ollut tarviskaan...

Tällä hetkellä elämässä on puutetta pienistä iloista... Ehkä huomenna.

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti

30.01.2017 09:08 #126 :: Diara
Elämän pienemmät ilot
Eilen yritin pelata yhtä suosikkipeleistäni, Civilization 4:sta. Tappeluksihan se meni, kun peli suostui kyllä asentumaan, mutta ei käynnistymään. Googlen avulla lopulta selvisi, että ongelma on Windows 10, joka estää sen pelin suorittamisen. Olin jo ihan luovuttamassa, että en taida sitten enää tuota peliä pelata. Ainahan minulla olisi Civ 5, mutta se ei ole mielestäni yhtä hyvä kuin 4. Huvikseni katsoin Steamista, mitä peli siellä maksaisi, lisäosineen pelistä saisi pulittaa yli 30€. Aika kallista varsinkin, kun on jo kertaalleen maksanut pelistä. Onneksi eksyin Steamiin, koska sieltä löytyi keskustelua tästä samasta ongelmasta, ja löytyi myös ratkaisu. Eli yhteys pelintekijään, muutamalla valokuvalla todistus, että minulla on oikeasti hallussa fyysinen kopio pelistä ja kohta minulla pitäisi olla mahdollisuus ladata peli ilmaiseksi Steamista.

Täytyy kyllä sanoa, että erittäin hyvää asiakaspalvelua. Steamin keskustelusta huolimatta en oikein uskonut, että ilmaisen koodin voisi oikeasti saada, ahneuksissaan pelintekijä voisi ilmoittaa, että osta uusiksi, jos haluat pelata. Sen sijaan he vaan haluavat pari valokuvaa ja lupasivat lähettää tuon koodin. Illalla pääsen taas pelaamaan Civ 4:sta!

30.01.2017 09:35 #127 :: Anneliana
Elämän pienemmät ilot
Suoraan sanottuna, mulle elämän ilo on olla kirjojen ympäröimänä. Lukea, lukea ja lukea kunnes väsyn.

16.02.2017 13:37 #128 :: Emelie
Elämän pienemmät ilot
Olen tässä muutaman viime vuoden aikana innostunut enemmän ja enemmän snookerista. Vielä mikään tosifani en ole, mutta olen päässyt jo sille tasolle, että tunnistan pelaajia ja muistan heidän saavutuksiaan aikaisemmilta kausilta. Mutta se mikä tekee tästä asiasta elämän pienen ilon, on se, että löysin sivuston , jossa on paljon tilastoja snooker-peleistä ja -pelaajista :D Vielä kun löytäisi jostain aikaa, että ehtisi penkomaan tuolla (vaikka nyt ensalkuun kaikki mahdolliset tilastoinnit läpi).

16.02.2017 13:45 #129 :: Dyn
Elämän pienemmät ilot
Emelie, kiinnostaako myös pelaaminen? Tai ei ehkä ammattisnookerin (se pöytä on valtava) mutta jonkin perus baaribiljardin? Pitäisikö tehdä miitti? En ole pelannut aikoihin, mutta omalla tavallaan se on hauskaa. :smile:

edit// Talissa on näemmä snooker-pöytiäkin!
Muokannut 16.02.2017 13:48 Dyn

16.02.2017 14:07 #130 :: Emelie
Elämän pienemmät ilot
Joo, mulla on suunnitelmissa käydä snooker-treffeillä jossain vaiheessa mun miehen kanssa. :p

16.02.2017 15:16 #131 :: Dyn
Elämän pienemmät ilot
Höh, vielä kun joku pelaisin munkin kanssa... :wink:

17.02.2017 08:07 #132 :: Emelie
Elämän pienemmät ilot
Äh, mun edellinen viesti jäi puolitiehen ajatustasolla. Se mitä tarkoitin tuolla oli, että mulla ei ole mitään miittiä/etc vastaan, kunhan olen sitä ennen ehtinyt käymään oman mieheni kanssa pelaamassa, kun siitä on jo puhuttu sen verran paljon. Mun parisuhteen omituisuuksia. :D

17.02.2017 23:43 #133 :: Skie
Elämän pienemmät ilot
Kävin tänään katsomassa serkun tyttären vanhojen tansseja ja hämmästelin että joko niistä omistakin on jo kymmenen vuotta. Henkisesti tunnen olevani edelleen noin 16-vuotias. :D Mutta olipa tosi kivat tanssit saaneet taas piskuisessa kotilukiossani aikaan.

27.02.2017 12:05 #134 :: Emelie
Elämän pienemmät ilot
Olen taas herättänyt käsityöharrastukseni ihan kunnolla henkiin, tästä kiitos pinterestin. Se on kyllä sellainen ideoiden aarreaitta, ettei mitään rajaa... Olen varmaan viimeksi kutonut mitään kaulauhuivia vaikeampaa ala-asteella, joten viimemmäksi kokeilemani muotokutominen onnistui siihen nähden ihan hyvin, mitä nyt tuotoksena ollut lammas on hitusen vino. :D Näyttääpä ainakin itsetehdyltä, jossei muuta.
Muokannut 27.02.2017 12:05 Emelie

27.02.2017 12:24 #135 :: Niksu
Elämän pienemmät ilot
Ihanaa kun vihdoinkin kunnolla lunta. Enemmän kuin koko muun talven aikana tähän asti.

27.02.2017 12:39 #136 :: Piru Naiseksi
Elämän pienemmät ilot
Vanha viisaus, joka toteaa: asioilla on taipumus järjestyä, pätee ainakin silloin tällöin. Viime viikonvaihteen tienoilla sain sekä järjesteltyä yhtä, virtuaalikivenä kengässä hiertänyttä, työasiaani että käytyä Lahden MM-hiihtoja katsomassa, museojunakyydein.
Oppisinpa oikeasti uskomaan tuon ´asioilla on...`-sanoman.

08.03.2017 15:35 #137 :: Pisania
Elämän pienemmät ilot
Olin henkisesti valmistautunut koluamaan ostoshelvettiä kauemminkin farkkujen toivossa, mutta eka sovittamani pari oli paitsi istuvuudeltaan tarpeeksi hyvät myös ällistyttävän halvat, joten ostin kahdet. Niin basic-pöksyt kun vaan voi olla, niissä ei ole kerrassaan mitään erikoista, mutta olen älyttömän tyytyväinen kun ei tarvi housuja ajatella taas pitkiin aikoihin.

10.04.2017 20:23 #138 :: HourglassEyes
Koska... Columbo :wub:

18.04.2017 23:13 #139 :: Skie
Elämän pienemmät ilot
Pistin tänään sukset jalkaan ekaa kertaa seitsemään vuoteen ja ylitin itseni hiihtämällä 16 kilsan lenkin tuossa meidän kotitunturin juurella. Omia suksiahan mulla ei ole, joten jouduin tyytymään vähän liian pitkiin suksiin ja lyhyisiin sauvoihin, mutta aika mukavastihan tuo reissu silti meni! Erityisesti takaisin päin kun sai huilata melkein koko matkan loivassa alamäessä. :D

20.04.2017 00:24 #140 :: Dyn
Elämän pienemmät ilot
Nyt ilahduttaa Skien viesti ja se, että jossain päin Suomea voi vielä hiihtää huhtikuussa. Helsingissä on onneksi jo melko keväistä, vaikka vähän vilpoisaa. :grin: