-
- Lukuhaaste: Helmet 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 03.09.2024 17:35
-
- Mobiilipelit ja mobiilipelaaminen
- Konepaja / Kuurankukka | 02.09.2024 22:28
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:47
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:43
Elämän pienemmät ilot
Elämän pienemmät ilot
Partani on alkanut kasvaa selvästi nopeammin ja tuuheammin. Nykyään naama pitää tasoittaa jopa kerran viikossa, jos haluan pitää sängen loitolla. Kesälomalla voisi kokeilla, lähteekö karvoitus kunnolla itämään, jos jätän höyläämättä pidemmäksi aikaa. Olen siis viimein saavuttanut puberteetin hieman vajaan kolmenkympin iässä.
Olen nyt pari päivää tehnyt töitä melkein pelkästään seisten läppärin pöytätuen kanssa. Jostain syystä tuottavuuskin on parantunut! En tiedä mikä siinä on, aluksi seistein työskentely tuntui ihan oudolta, mutta nyt kun päätin ottaa tavan taas käyttöön, tämä sujuu suorastaan erittäin hyvin.
Kävin kotiseutumatkailemassa Kilpisjärvellä ja katsomassa kun Vain 2 kalaa -kisan aloituksessa ahtauduttiin pienelle alueelle pilkkimään olemattomia kaloja (en ymmärrä viehätystä). Tuntuu siltä ettei kesä tule koskaan, kun luntakin on vielä puolisen metriä. Mutta eipä tuo oikeastaan haittaa, olen kuitenkin enemmän talvi-ihmisiä.
Elämän pienemmät ilot
Sanoin irti Elisa Viihde-sopimukseni. En ole käyttänyt palvelua pitkään aikaan ja ajattelin jo kauan sitten, että siitä pitäisi päästä eroon. Ajattelin myös, että ehkä sittenkin tarvitsen sitä joskus, minkä takia pidin sen voimassa. Mutta koska en ole käyttänyt Viihdettä mihinkään koko vuonna, pistin tilauksen poikki. Minulla oli käytössä koko paketti, joka maksoi jotain kuuskymppiä kuussa, joten tuleehan tuossa säästöäkin. Se varsinainen ilo liittyykin juuri siihen.
Elämän pienemmät ilot
Lämpimät kelit mahdollistivat viimeinkin sen, että lähipuutarhalle saapuivat parveketomaattien taimet. Eilen kävin hakemassa kymmenkunta tainta ja istutin ne aurinkoilsella parvekkeella.
...Mutta onko noiden ampiaisten pakko tulla aina pilaamaan lämmöstä nauttimiseni??
...Mutta onko noiden ampiaisten pakko tulla aina pilaamaan lämmöstä nauttimiseni??
Muokannut 14.05.2018 13:05 HourglassEyes Syy: kirotushärä
Elämän pienemmät ilot
Tänään palautettiin viimeiset kirjallisuuden työt koulussa (arvosanat annettu, voi siis lorvia viimeiset viikot). Kymppiä ei tullut, tuli 12. Ei mitään 4-10 tai edes 11. Tuli 12. Viereen oli kirjoitettu: "Yllätyitkö? Olipa virkistävää luettavaa"
Eli ei valittamista. Voinen lähteä hyvillä mielin lomia viettämään.
Eli ei valittamista. Voinen lähteä hyvillä mielin lomia viettämään.
Muokannut 21.05.2018 14:39 Mallaspappi
Tykännyt: Weleho
Sain vihdoinkin itselleni kivat kesähousut! Olen etsinyt sellaisia jo turhan monena kesänä tuloksetta, mutta vihdoinkin löytyi pöksyt, joissa kaikki natsasi kohdalleen. Hinta oli edullinen, malli mukava kesätuulessa hulmuavan väljä, materiaali luonnonkuitua eikä hiostavaa keinotekoista ja väri vaalea yksivärinen eikä joko musta tai sitten jokin hirveä värioksennuskuosi. Parasta oli, ettei tarvinnut lähteä lähikauppaa kauemmaksi niitä hakemaan. Tuntui tosi luksukselta kävellä ulkona helteessä vihdoinkin ihanan vilpoisat housut päällä.
Elämän pienemmät ilot
Ostin itselleni joku aika sitten mustan orvokin, jonka istutin isompaan kukkaruukkuun. Nyt se on tehnyt uusia kukkia ihan villinä. Tänä aamuna huomasin hämähäkin muuttaneen paikalle ja tehneen kukkien vierelle aivan täydellisen symmetrisen verkon. Sopii niin hienosti kokonaisuuteen, että aivan ilahduin. Taideteos!
Elämän pienemmät ilot
Olisin oikeastaan halunnut sanoa tämän Elämä on ihanaa- ketjussa, mutta en kehtaa kommentoida oman viestin perään. Eikä asiani oikeastaan mikään maailmaamullistava ole, vaikka se minulle suuresti iloa tuottikin.
Sain eilen peruskoulun päätötodistuksen. Se ei pitänyt sisällään mitään ei-ennaltaodotettua. Todistuksen kyljessä tuli paitsi äidinkielenstipendi (sitäkin olin jo salaa odottanut) myös kemianstipendi. Kemianstipendi. En käsitä että minkä ihmeen takia mnulle moinen myönnettiin, mutta toisaalta, yhdentekeväähän se on. Kukapa nyt sanoisi ei käteiselle?
Mummi sanoi minulle näiden uutisten jälkeen että "älähän nyt ylpisty", äiti taas sanoi että "ylpisty ihmeessä, ei pidä vähätellä!" Suomalaishiiri kun olen, taidan uskoa täällä kerralla mummia. Varmaan joku erehdys tai ei viitsitty myöntää jollekulle kolmatta stipendiä tai jotain. Mitäs minä...heh.
Sain eilen peruskoulun päätötodistuksen. Se ei pitänyt sisällään mitään ei-ennaltaodotettua. Todistuksen kyljessä tuli paitsi äidinkielenstipendi (sitäkin olin jo salaa odottanut) myös kemianstipendi. Kemianstipendi. En käsitä että minkä ihmeen takia mnulle moinen myönnettiin, mutta toisaalta, yhdentekeväähän se on. Kukapa nyt sanoisi ei käteiselle?
Mummi sanoi minulle näiden uutisten jälkeen että "älähän nyt ylpisty", äiti taas sanoi että "ylpisty ihmeessä, ei pidä vähätellä!" Suomalaishiiri kun olen, taidan uskoa täällä kerralla mummia. Varmaan joku erehdys tai ei viitsitty myöntää jollekulle kolmatta stipendiä tai jotain. Mitäs minä...heh.
Tykännyt: Hiistu