Lukusali
touko 10, 22:07
1169 viestiä | Skie

21.01.2020 18:05 #181 :: Pisania
Elämän pienemmät ilot
Huomasin, että jos Monty Pythonin maailman hauskimman vitsin (sen joka tappaa kuulijansa nauruun) "saksannoksen" (Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!) yrittää kääntää saksasta englanniksi Googlen kääntäjällä, tulee vastaukseksi [FATAL ERROR]. :lol:
Tykkännyt: Adolfina Romanov

• Iivari hahmo
  • Iivari

21.01.2020 18:12 #182 :: Iivari
Elämän pienemmät ilot
Sain tänään pomoni luvalla pitää kesken työpäivän 20 minuutin Pokemon Go -tauon ja lähdin asiakaslasteni kanssa pokettamaan raidiin 500 metrin päähän kirjastosta <3

26.01.2020 23:50 #183 :: Mustelmann
Elämän pienemmät ilot
Microsoft lopetti Windows 7:n tukemisen jokin aika sitten, eli tietoturva- tai muita päivityksiä ei ole tälle käyttöjärjestelmälle enää saatavissa. Huomasin kuitenkin, että Windows 10:n pystyy latamaan edelleen ilmaiseksi, vaikka ilmaisjakelun piti loppua jo vuosia sitten. Päivitin tänään vanhan läppärini seiskasta kymppiin täysin kivuttomasti ja suosittelen samaa muillekin, jos kymppiä ei koneesta vielä löydy.

Täältä ohjeet päivittämiseen:
www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

03.03.2020 21:05 #184 :: Pisania
Elämän pienemmät ilot
Näin tänään mersun, jonka takalasissa olevassa tarrassa luki Diktaattorien valinta.

Lisäksi huomasin, että tämän kuun 23. päivä nimppareitaan viettää Akseli ja Selina. Selina on ensimmäistä kertaa kalenterissa tänä vuonna, joten olen varma että nimipäivistä päättävä taho pisti sen ihan tarkoituksella (ja/tai läpällä) Akselin pariksi. Hauska tietää että heiltäkin löytyy huumorintajua, vaikka samat ryökäleet veivätkin minulta perinteisen nimpparini.
Tykkännyt: Rinja

16.03.2020 10:41 #185 :: Adolfina Romanov
Elämän pienemmät ilot
Loin pari viikkoa sitten tilin imdb-sivulle. On tosi hypnoottista heitellä arvosteluja leffoille sitä mukaa kun niitä muistuu mieleen. Yllättävän paljon minä niitä muistan.

Lastenelokuvia en ole miettinyt vielä lähes ollenkaan. Pitäisi kai, tuli niitä sentään nähtyä kun olin pieni.

16.03.2020 16:02 #186 :: Mustelmann
Elämän pienemmät ilot
Minulla on ollut Imdb-tili ainakin kymmenen vuotta, mutta en ole juurikaan arvostellut tai pisteyttänyt elokuvia. Olen käyttänyt tiliäni pääasiassa oman elokuvakokoelman ylläpitämiseen, koska olen liian laiska tekemään kunnon Excel-taulukkoa. Jotain dataa Imdb:kin osaa silti listastani kertoa: Uusin omistamani elokuva on Deadpool 2 vuodelta 2018 ja vanhin Spartacus vuodelta 1960.

05.04.2020 14:39 #187 :: Mustelmann
Elämän pienemmät ilot
Sain työehtosopimuksen mukaisen palkankorotuksen, joka on mahtavat 1,3 prosenttia. Voidaan sanoa, että kyse on erittäin pienestä ilosta, niinkin pienestä, etten ole viitsinyt laskea, paljonko tuo korotus on euroissa. Iloitsen toki aidosti, sillä enemmän rahaa on aina enemmän rahaa.

17.04.2020 22:14 #188 :: Adolfina Romanov
Elämän pienemmät ilot
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Yle Areenassa voi seurata livelähetystä Lady Gagan järjestämästä One World: Together at Home -hyväntekeväisyyskonserttia, jonka avulla kerätään rahaa WHO:n koronarahastoon. Pitkän esiintyjälistan seassa on pari aika isoa nimeä, joista erityisesti odotan Elton Johnia.

Maltan tuksin odottaa :)

Linkki Rumban juttuun, jossa konsertista on lisää tietoa, mm. esiintyjälista.

05.05.2020 15:13 #189 :: punnort
Elämän pienemmät ilot
En keksinyt parempaakaan paikka tälle uutiselle niin pannaan tänne: Olen nyt kirjoittanut elämäni aikana tuhat raapaletta.

12.05.2020 09:28 #190 :: Adolfina Romanov
Elämän pienemmät ilot

Mutta sehän on suurenmoinen tulos! Miten ihmeessä olet onnistunut arkistoimaan niin paljon...?

14.05.2020 15:27 #191 :: Pisania
Elämän pienemmät ilot
Vihdoinkin pääsi käymään kirjastossa noutamassa kauan odotettuja varauksiaan.:grin:Mikä ihana tunne saada taas käpälöidä upouusia kirjoja. Aloin jo vähän huolestua, koska minulla oli enää jäljellä vain yksi tiiliskiviromsku.

25.05.2020 11:57 #192 :: Adolfina Romanov
Elämän pienemmät ilot
Tarkastelin vähän viimeistä kouluviikkoani, ja huomasin viimein, että olen saanut tehtyä melkein kaiken, mitä minun on määrä tänä keväänä tehdä, sekä koulun että vapaa-ajan velvollisuudet huomioiden. Viime perjantaina oli virtuaalinäyttelyn avajaiset, jonne tekemäni maalaus oli ehkä kevään suurin huolenaiheuttaja.

02.08.2020 22:49 #193 :: Adolfina Romanov
Elämän pienemmät ilot
Kesällä on ollut mukavaa se, että olen sukumökillä päässyt lukemaan pummilla Hämeen Sanomia, ja oikein paperisena. Rentouttavaa, voisin tilata itsekin HäSan tai Hesarin tulevaisuudessa. Sanomalehdet, TV-uutiset ja radio kertovat uutiset paljon rauhallisempaan sävyyn kuin uutissovellukset. Sen jälkeen kun poistin sovellukset, oloni on ollut kevyempi. Välillä tuntuu siltä, että jään paitsi jostain tärkeästä, mutta tunne menee ohi kun käyn selaamassa hetken Ylen sivuja.

Sovellusten konmarittaminen on yleensäkin ollut viisas päätös minun osaltani. Tällä hetkellä minulla on niitä vain kolme, ne ns. välttämättömät. En enää ikinä halua kokea sitä informaatioähkyä, mikä syntyy kun kymmenistä jutuista tulee ilmoituksia joka päivä.

26.08.2020 23:12 #194 :: Mustelmann
Elämän pienemmät ilot
Pitkän harkinnan jälkeen hankin itselleni korvakorut. Kumma, että tätäkin piti pohtia kolmekymppiseksi asti, kun ottaa huomioon, että kaikilla siskoillani on ollut korvikset jostain kymmenvuotiaasta asti. Lopputulos näyttää kieltämättä hyvältä ja nyt vaan toivon, että lävistykset paranevat nopeasti.
Muokannut 26.08.2020 23:14 Mustelmann

18.10.2020 15:31 #195 :: Pisania
Elämän pienemmät ilot
Tavallista parempi työpäivänpuolikas tänään. Meillä on pari hyllyä, johon asikkaat voivat tuoda kirjoja yms. muuta pikkutavaraa joista haluavat päästä eroon ja tein sieltä löytöjä. Joku oli tuonut aika paljon dvditä, enimmäkseen animaatioita joten pitihän ne käydä läpi. Nappasin mukaani Aardman-elokuvat Virran viemää ja Wallace & Gromit - Kanin kirous sekä Simpsoneiden 9. ja 10. kauden. Parhautta! :grin:
Tykkännyt: Adolfina Romanov

• Iivari hahmo
  • Iivari

29.10.2020 12:25 #196 :: Iivari
Elämän pienemmät ilot
Utsjoella asumisessa on sellainen hyvä puoli, että välimatkat ovat lyhyet.

Niin hassua kuin se onkin sanoa tällä tavalla, arjessa on tosiaan niin.

Tänään heräsin puhelinsoittoon, jossa kyseltiin, että miksi en ole elokuvateatterilla, jossa minun piti olla näyttämässä leffaa. Kiitos lyhyiden etäisyyksien, olin paikan päällä alle 15 minuutissa ^^

26.11.2020 21:37 #197 :: Pisania

• kyty

22.12.2020 23:13 #198 :: kyty
Elämän pienemmät ilot
Tänään alkoi taas uusi Sarah Phelpsin adaptoima Agatha Christie-filmatisointi Totuus hallavan hevosen majatalosta, enkä lopulta katsonut ensimmäistä osaa vaikka aloittelin hieman alkua. En kauheasti tykännyt uudesta Eikä yksikään pelastunut-versiosta, joten en ole nähnyt sen jälkeen tulleitakaan Phelps-adaptaatioita. Kun nyt lukaisin arvosteluja imdb:sta, huomaan olevani helpottunut ja ilahtunut siitä etten katsonut niitä, sillä kävi ilmi että niissä on otettu jopa enemmän vapauksia kuin ensimmäisessä ja ne piirteet mitkä minua jo siinä häiritsivät ovat muissa ilmeisesti vielä enemmän läsnä.

Tiedän, että olen niitä hankalia katsojia, joille vanhat (jo tietysti itsessään vapauksia ottavat) filmatisoinnit ovat niitä ainoita oikeita, mutta ilmeisesti BBC:llä koetaan, että Christie-filmatisoinneille saa uusia katsojia vain niin että tehdään tylympi, väkivaltaisempi ja ns. taiteellisempi versio, josta poistetaan hahmoja ja muutetaan hahmot ja juoni kokonaan. Katson mieluummin uudestaan niitä vanhoja "kuivia", kuten hesarin arvostelussa asia muotoiltiin, ja jätän nuo "törkeämmät ja mehukkaammat" muille.

Kai tämä olisi ehkä kuulunut tv-sarjaketjuun, mutta on tällä hetkellä pieni ilonaihe.
Muokannut 23.12.2020 13:48 kyty Syy: Niin, ne hahmotkin. :(

02.01.2021 21:01 #199 :: Mustelmann
Elämän pienemmät ilot

Pisania kirjoitti: Kaikkina niinä vuosina, kun olen tässä kämpässä asunut on vuokra noussut ainakin hieman joka vuosi, mutta ei ensi vuonna! Jee! Olen niin ehdollistettu odottamaan vuokrannousua, että kun aamulla avasin isännöitsijän kirjeen ja näin saman summan kun mitä nyt maksan, luulin että olivat erehdyksessä lähettäneet väärän lapun. Todella odottamaton ja miellyttävä yllätys siis.:smile:

Minä olen asunut nykyisessä kämpässäni neljä vuotta, eikä vuokralordi ole muistanut korottaa vuokraa vielä kertaakaan. Edellisessä huomattavasti kuppaisemmassa asunnossa vuokra nousi ainakin useimpina vuosina kympin tai pari.

28.04.2021 19:37 #200 :: Hiistu
Elämän pienemmät ilot
Elämän pieniä iloja, että ostin itselleni kukkakimpun. Jokin vapputeema varmaan, kun värjätty kukat hauskan värisiksi.   Mukavaa sekin, että oli kukille sopiva maljakko, koska sain sellaisen jokin aika sitten lahjaksi. Kuulemma syntymäpäivälahjaksi, joskin synttäreistä on aikaa jo jokunen kuukausi, joten ehkä enemmän sellainen muutoin vain lahja. Käytännöllinen tarve-esine joka tapauksessa, arvostan.